Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Dziwna praca w dolnym zakresie obrotów

davidoff9 - 9 Lut 2017, 10:53
Temat postu: Dziwna praca w dolnym zakresie obrotów
Witam.

Na wstepię dziękuję za zainteresowanie i ewentualną pomoc. Kupiłem mk7 (1,25, 82km) w której niestety w dolnym zakresie obrotów dzieje się coś dziwnego. Szczególnie odczuwalne jest to na 2gim biegu. Mianowicie, jak wcisnę gaz w podłogę to do ok 2tyś obrotów silnik chodzi dużo głośniej i obroty tak jakby były nieadekwatne do osiąganej prędkości, później troszkę spadają i ponownie idą do góry. Powyżej 2k obrotów jest juz ładnie, silnik pracuje cicho. Zastanawiam sie czy może to być sprzęgło. Testowałem na poboczu, 2gi bieg, ręczny i niestety nic się nie ślizga, autko gaśnie a obroty nie idą ku górze. Być może ktoś miał podobną przypadłość? Postaram się nagrać filmik i wrzucić, może będzie łatwiej.

Huk - 14 Lut 2017, 21:46

Emm... czy ja dobrze rozumiem - wrzucasz dwójkę masz np. 1200 obrotów, dajesz gaz w podłogę i dziwisz się że silnik wydaje dźwięki jakby chciał się rozpaść...? Przeto to jest wolnossąca benzyna a nie diesel - zachowanie w 100% normalne dla każdego silnika tego typu a czemu to wyjaśniłem tutaj:

http://fiestaklubpolska.p...p=784881#784881

Będziesz tak jeździł to za kilka miesięcy będziesz się żalił na forum jakie to te "nowe auta mają rozpadające się silniki" ;-|

Twoje auto Twoja sprawa, ale jeśli chcesz żeby silnik trochę pożył to zasada prosta - obroty 2000 lub WIĘCEJ i problemów nie będzie, a jak musisz przyspieszyć poniżej tego to delikatnie a nie gaz w podłogę.

Pozdrawiam.

davidoff9 - 20 Lut 2017, 08:06

Dzięki za wyjaśnienia. Jeżdzę na codzień Vectra C 1,8 w benzynie i tam jest wszystko ok, stąd moje podejrzenia że coś może być nie tak. W każdym razie dzieki.

Pozdrawiam

Huk - 20 Lut 2017, 19:55

@davidoff9:

Jakbyśmy w swoich Fiestach posiadali normalny silnik a nie to coś rodem z Trabanta to możliwe że było by mniej odczuwalne - zależy od auta, tak jak w innym wątku pisałem moje Saxo 1.1 ma jeszcze gorzej od Fiesty - tam poniżej 1500 obrotów jak dasz w podłogę to silnik wyje i wibruje jak by się miał rozpaść :twisted:

Ja nie twierdzę bynajmniej że na 100% wszystko jest OK, ale patrząc na opis - 1200 obrotów, ten twór 'silniko-podobny' i dużo gazu, stawiam że dzieje się to co u mnie czyli że faktycznie słychać 'rzężenie' i wibracje bo silnik ma baaardzo mały moment obrotowy. Luknij sobie tutaj:

http://www.automobile-cat...5_82_trend.html

Patrz ile nm masz przy 1200 a ile przy 2000 obrotów - niestety dla naszego 'silnika' ta różnica jest kluczowa, porównaj to sobie z 1.4 96 KM:

http://www.automobile-cat..._1_4_trend.html

O EcoBoost 100 KM nie wspominając:

http://www.automobile-cat..._100_trend.html

Tam przy 1200 obrotach masz tyle ciągu co u nas przy maksymalnych :-P ehh chciało by się mieć ten silniczek ;-(

Niemniej generalnie niezależnie od silnika, dłuższa jazda poniżej 2000 tysięcy obrotów jest raczej średnio zalecana (no chyba że jedziemy nieobciążonym autem po prostej drodze bez jakichś stromych górek itd. - ale oszczędności na spalaniu prawie żadne anyway) o wciskaniu pedału w podłogę przy 1200 obrotach nie wspominając :)

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group