|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Przed zakupem - [MK3] Wybór większych hamulców
Nesor - 24 Sty 2017, 00:44 Temat postu: [MK3] Wybór większych hamulców Pany pomozcie w wyborze
zmieniam wielkosci hamulców z przodu w mojej czarnulce
zamieniam zaciski z fiesty mk6
i teraz pytanie o klocki i tarcze i kompatybilnosc zestawu
duzo osób ładuje TARCZE ATE lecz wiele opini zniecheca mnie do tego zestawu
polecane mi to zestaw
ZIMMERMANN STANDARD COATZ focis mk1
http://www.brakeparts.pl/...50-1343-20.html
poprzednia mysla byly ATE POWERDISC
http://www.brakeparts.pl/...322-0172-1.html
lecz sluchy chodza tez o GALFER B1.G222-0172.1
http://ows-cdn.tecdoc.net...74d3f99cef39923
a co do klocków?
hm sam juz nie wiem
propozycje to
ATE 13.0460-7142.2
http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1
TEXTAR 236040
http://autowanda.pl/?page...offset=1&sort=1
ZIMMERMANN 23202.185.1
http://www.iparts.pl/czes...51-1001352.html
myslalem kupic zestaw zimermana caly tarcze + klocki, dodam ze nie scigam sie na torze a 1.8 16V to nie rajdówka ale hamulce chcial bym miec dobre jak juz wymianiam wsio
i gdyby ktos jeszcze mogl mi sprawdzic ew czy dobre dobieram klocki do zacisków i tarcz
Zaciski
fiesta mk6/fusion ATE 54/22
Tarcze
focus mk1 258x43x22mm o63,5mm
Klocki fiesta mk6/mk5/fusion/ka
Szerokość 1 - 151,3mm
Wysokość 1 - 58,2mm
Szerokość 2 - 150,3mm
Wysokość 2 - 61mm
Grubość - 18mm
szynszyl - 24 Sty 2017, 09:22
ja sobie patrze na brakes.pl
patrze na wykresy po kliknięciu w daną tarcze czy klocek i widze, skuteczność, hałas, itp
na infolinii jest łabski facet i doradzi
Peedro - 24 Sty 2017, 20:09
I klocki i tarcze z fiesty mk5 sport pasują. Zaciski z mk6 nie różnią się od zacisków mk5 sport z tego co wiem.
luk-90 - 24 Sty 2017, 21:11
W kwesti tarcz to uważam, że patrząc przy stosunku waga do wielkości tarczy jaki teraz masz a jest w seryjnej fieście każde markowe tarcze będą się spisywały, tutaj klocek już robi znaczną część roboty. Ja sam mam 260mm z mondeo, kupiłem ate power disc, do tego wrzuciłem sportowy klocek ebc yellow stuff i jestem zadowolony.
Co prawda wielkich przebiegów nie robię autem, ale jeżeli fiesta wyjeżdża to nie ma lekko, z klocka nie zniknął mi jeszcze ten fabryczny skos jaki jest po bokach, na tarczach też nie widać jakiś oznak zużycia, a mam je już prawie półtora roku, hamowania z 200 nie robią na nich wrażenia i jak się rozgrzeją to hamują jeszcze lepiej.
Kiedyś przy 240mm miałem ebs green stuff i też byłem bardzo zadowolony, co prawda mocno pyliły, ale hamowały też bardzo zadowalająco.
Także skupiłbym się na jakimś dobrym miękkim klocku, a tarcze markowe i tyle.
PS. Zaciski mk6 mają trochę mały tłoczek 54mm
deejay - 25 Sty 2017, 20:38
trzeba było ładować tarcze z focusa st170 300mm i zaciski z mondeo mk3 i masz hamulce konkretne. Tylko jeden minus minimum felga 16"wejdzie.
luk-90 - 25 Sty 2017, 21:12
300mm to przerost formy nad treścią i felga 16 to porażka do fiesty. do 260mm wchodzi prawie kazda 14 i jeździ sie normalnie
szynszyl - 25 Sty 2017, 23:34
deejay, i napedzasz to 130 koniami,...
deejay - 26 Sty 2017, 02:32
Daruj sobie takie teksty... Ale tak napędzam tymi 130 km.
szynszyl - 26 Sty 2017, 09:27
deejay, acha...
luk-90, masz rację....
zwardek - 26 Sty 2017, 12:30
a ja po raz kolejny na tym forum napiszę, że bez przewodów hamulcowych w oplocie to jest du*a, a nie dobry hamulec
tarcze kiedyś miałem mikody zarówno wentylowane jak i dodatkowo nacinane i wiercone - bardzo dobra opcja cena/jakość, tylko klocki niezbyt twarde do nich
szynszyl - 26 Sty 2017, 13:21
zwardek, oplot kosztuje, a wielka tarcza wygląda
vegetagt - 26 Sty 2017, 13:50
ja mam ate powerdisc 240mm(seria mk2 xr2) + klocki ate + oplot + płyn hamulcowy dot 5.1 i jestem usatysfakcjonowany Hamuje jak trzeba, fajnie się pedał czuje, zrobiłem dziesiąt km na mocno zapieczonym tłoczku w przednim kole i hamulec nie uciekł
zwardek - 26 Sty 2017, 13:52
szynszyl napisał/a: | zwardek, oplot kosztuje, a wielka tarcza wygląda |
20 zł więcej od nowego gumowego na 1 przewodzie to nie majątek
szynszyl - 26 Sty 2017, 15:54
zwardek, ale http://www.brakes.pl/prod...62229bb2386f507
Mały - 26 Sty 2017, 22:25
Ja tak jak kolega luk-90 mam zaciski z mondeo 260 z przodu, do tego kupilem tarcze klocki BRECK....i hamulec jest zadżebisty normalnie bomba. Problem mam jeszcze z tyłem bo na bebnach nie moge zblokowac kół...
luk-90 - 26 Sty 2017, 22:33
zestaw tylnych hamowników 260mm z focus mk1, też mam takowe zamontowane
Nesor - 26 Sty 2017, 22:52
zestaw padl na zaciski z mk6 gdyz pasuje p&P zostaly zregenerowane od zera
a co do samych tarcz i klocków biorac pod uwage 130 kucyków wybralem ZIMMERMANN`a cena (310kpl) do jakosci podobno sie spisuje ( zobaczymy na ile to prawda ja zaloze)
auto sluzy do jazdy na codzien (z reguly ) a nie do upalania na torze wiec mysle ze wystarczy 258mm
przewody zostaja zwykle elastyki puki co bo oplot to nie 20zl
Mały - 27 Sty 2017, 08:05
<<luk-90>> to Focus mk1 mial z tylu tarcze260? A co z linka ręcznego? Coś trzeba dlubac, przerabiać? Czy pasuje wszystko jak należy?:-)
vegetagt - 27 Sty 2017, 09:34
Mały napisał/a: | Problem mam jeszcze z tyłem bo na bebnach nie moge zblokowac kół... |
a tył zmieniałeś na 203?
To jest jeszcze inna kwestia zmiany hamulców - wymienisz sam przód, zacznie dużo lepiej hamować i rozjedzie sie balans z tyłem. Co na niektórych nawierzchniach pogorszy hamowanie
szynszyl - 27 Sty 2017, 09:53
Nesor napisał/a: |
przewody zostaja zwykle elastyki puki co bo oplot to nie 20zl
|
to chociaż nowe daj nie napuchnięte ....
Mały - 27 Sty 2017, 10:50
Nie no bębny mam te co mialem nic nie zmienialem bo na starych alusach 6,5 cala z oponami 195/45 obracalem się na recznym bez problemu a teraz na tych 9 calowych felgach z takimi oponami to ni chu chu. Hamulce ogólnie są świetne jeśli chodzi o przód...no bo z tyłem gorzej. Jak bede robil juz z hamulcem z tylu to bede chcial moze jakies tarcze rzucić. Lecz słyszałem ze do fiesty tarcze na tym to nie bardzo jedni mówią bo dupe ma lekka i nie fajnie ponoc się chumuje w zakrętach czy jakos tam:-)
deejay - 27 Sty 2017, 10:56
Mam tarcze 300mm zacisk mondeo mk3, przewody w oplocie Black black diamond i nowe przewody hamulcowe. Na tył wyjedzie bęben a do wsadzenia jest zestaw z Focusa. To już musi się zatrzymać.
Mały - 27 Sty 2017, 10:59
A z mondeo mk1/2 nie podejdzie na tyl do fiesty? Z jakiego Focusa i gdzie taki zestawik?:-) to ty felgi masz 15 czy16 cali? Co masz z tylu za hample ?:-)
zwardek - 27 Sty 2017, 12:29
Nesor,
czyli pokazujesz zdjęcia ładnie zregenerowanych zacisków, a zostawiłeś stare przewody hamulcowe?
Mały - 27 Sty 2017, 13:10
No przewody to podstawą bo ja jak mialem już stare to po zatrzymaniu się i puszczeniu hamulca zacisk odbijal dopiero po około 2 sekundach...po wymianie przewodów na nowe problem znikł:-)
Nesor - 27 Sty 2017, 17:19
szynszyl napisał/a: | to chociaż nowe daj nie napuchnięte .... |
spokojnie zmienione pół roku temu na nowe
Pablosss - 27 Sty 2017, 19:03
szynszyl, http://rally-performance....-hamulcowy.html tu są jeszcze taniej
szynszyl - 27 Sty 2017, 19:43
Pablosss, ale to dalej nie 20 zł..
|
|