| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka ogólna - Wysokie obroty włączenia się alternatora.
 
 katedroloz - 8 Gru 2016,  17:35
 Temat postu: Wysokie obroty włączenia się alternatora.
 Cześć, mam pewien problem, który mnie męczy od zakupu swojego pierwszego autka- fiesty. Problem polega na tym ze alternator dopiero załącza się od ok. 2500-3000 obrotów silnika, u brata w renault megane 1 ph2 jest podobnie. Zastanawiam się czy wszystko jest w porządku z alternatorem u mnie i u brata i czy takie zachowanie jest normalne, jeśli chodzi na naprawy elektroniki to się akurat tym nie przejmuję, zajmuję się tym hobbystycznie.
   diodalodz - 10 Gru 2016,  15:53
 
 To nie jest normalne.
 Wzbudzenie powinno być nieco powyżej 900 obr/min. . Pali ci się kontrolka ładowania ?
 katedroloz - 10 Gru 2016,  17:24
 
 Kontrolka się świeci aż ładowania nie będzie czyli jak napisałem wyżej do nienormalnych 2,5-3k obrotów silnika.
  Jutro poszperam przy aucie, bo czytałem że żarówka może mieć znaczenie, ta kontrolna, założyłem sobie ledy samoróbki, a one mają mała moc=mały prąd do uzwojenia wzbudzenia leci. Zerknę z zwykła żarówka 1,3W jak się zachowuje, najwyżej dorzucę rezystor wytracający odpowiednia moc, jeżeli nie to wiosna wyjmę alternator, teraz nie mam pogody. ;p katedroloz - 10 Gru 2016,  19:44
 
 Dobra, działa, winna kontrolka, dałem żarówkę i jest ok teraz.
  A teraz opiszę jak u brata dokładnie jest, uruchamia silnik niby kontrolka gaśnie ale ładowania nie ma, dopiero przy ok 2,5-3k obrotów i w tym momencie jak pojawi sie ładowanie gaśnie mu kontrolka ABS. Czyli coś ma skopane w alternatorze chyba, pomęczę go jak będzie na święta.   
 Temat do zamknięcia.
   diodalodz - 11 Gru 2016,  18:20
 
 Pytanie jakie auto ma brat. Bo teraz dużo aut ma cyfrowo sterowane alternatory.
 katedroloz - 12 Gru 2016,  00:22
 Temat postu: Re: Wysokie obroty włączenia się alternatora.
 
  	  | katedroloz napisał/a: |  	  | Cześć, mam pewien problem, który mnie męczy od zakupu swojego pierwszego autka- fiesty. Problem polega na tym ze alternator dopiero załącza się od ok. 2500-3000 obrotów silnika, u brata w renault megane 1 ph2 jest podobnie. Zastanawiam się czy wszystko jest w porządku z alternatorem u mnie i u brata i czy takie zachowanie jest normalne, jeśli chodzi na naprawy elektroniki to się akurat tym nie przejmuję, zajmuję się tym hobbystycznie.   | 
 diodalodz - 12 Gru 2016,  18:27
 
 trzeba by ustalić model alternatora.
 
 |  |