Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [Mk6] Fiesta TDCi by Diablo95

Diablo95 - 2 Lis 2016, 23:01
Temat postu: [Mk6] Fiesta TDCi by Diablo95
1. NICK: Diablo95
2. IMIĘ: Arek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Ghia
5. ROCZNIK: MK6 2004r.
6. SILNIK: 1.4 TDCi 68KM
7. OPIS AUTA: autko bardzo wygodne, małe spalanie na długie trasy z 3 postojami na jedzenie i toaletę (850km trasy w 4 osoby i załadowany do pełna i jeszcze była rezerwa w baku), lecz do miasta na zakupy i krótkie przejażdżki wypada słabo, bo od pełnego baku do rezerwy max 700km.
Autko kupione z Francji, z przebiegiem ok 142 tys. od razu wymienione filtry, olej 5W40 Lotos. Przy 148tys. wymieniony rozrząd i napełniona klima.

Samochód jeździ na oponach letnich 195/50/15 oraz felgą 15" 7J ET38, firmy King, a zimą stalowe fabryczne 14", czyli 175/65/14.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: założona klapa od wersji ang ZETEC ze spojlerem,
b. mechaniczne: -
c. audio: -
d. inne: oleje, filtry, rozrząd

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: usunięcie "hokeja" ze zderzaka, odnowienie lakieru, pomalowanie bębnów, nałożenie folii na całe auto, przyciemnienie szyb
b. mechaniczne: regeneracja Turbiny, wgranie nowej mapy optymalnej pod ten silnik
c. audio: coś tam myśle, ale muszę poszukać i dobrać dobrego sprzętu
d. inne: wymiana tarcz na wiercone nacinane firmy Bozarto z klockami TRW, zamontowanie sprężyn obniżających ok 30mm max (szukam jakiejś dobrej opcji, a myślałem o Votgland), wymiana foteli i kanapy na skórę

Jaki polecacie olej dla tego modelu silnika, tak aby nie kopcił za bardzo, chodził w miarę sprawnie?
Co myślicie o uszlachetniaczu Liqui Moly?
Czy opłaca sie wrzucić nad tablice LEDy i w kabinę, tak aby nie przepalały się lub świeciły połowicznie bądź mrugały? Jak tak to jakiej firmy?

10. FOTKI AUTA

Diablo95 - 9 Lis 2016, 00:14
Temat postu: [Mk6] Fiesta TDCi by Diablo95
Aktualnie samochód stoi u mechanika, ponieważ występowały drgania na kierownicy podczas jazdy, od prędkości 70-80km/h
Tommi - 11 Lis 2016, 22:36
Temat postu: [Mk6] Fiesta TDCi by Diablo95
ładna, w srebrnym mk6 wygląda fajnie :) dobry pomysł z wymianą foteli na skórę, w końcu to ghia :) pokaż jak teraz wygląda wnętrze

jaki powód usunięcia hokeja ze zderzaka?

drgania na kierownicy to niewyważone lub krzywe koła

Diablo95 - 12 Lis 2016, 01:11
Temat postu: [Mk6] Fiesta TDCi by Diablo95
Samochód odebrany od mechanika, podobno tarcze, klocki i zawieszenie jest z zeszłego roku, wszystkie drążki itd sztywno jak nowe, także to nic z tego.
Jadąc samochodem dopiero czuć teraz tak od 100km/h.
Mam wulkanizację swoją, także to nie od wyważenia kół, więc zostaje mi sprawdzić felgi stalowe jak i aluminiowe u znajomego, który prostuje felgi.
Byś może to jest też od przekręcenia nakrętki na szpilki na piastach i od tego mogą powstać drgania.

Zdjęcie wnętrza dodam, możliwe z rana jak będę na wulkanizacji.

Wymieniłem także dywaniki obecnie gumowe na zimę, żeby jakoś nie pobrudzić tych co były, czyli być może oryginalnych, bo pierwszy raz spotkałem się z Fiestą.

Chciałbym także dostać gdzieś sprawne radio oryginalne Ford model 6006 ze zmieniarką, ponieważ moje prawdopodobnie ma uszkodzony laser, nie wczytuje płyt oryginalnych ani zgrywanych.

Ogólnie szukam fajnych i zadbanych foteli skórzanych gdzieś, to ciężko znaleźć coś.
Chce usunąć hokej, bo kiedyś jadąc drogą polną zawiesił sie zderzak i hokej delikatnie odstaje, pękły te zatrzaski na zderzaku.

A co do foteli. Jeśli kupił bym cały komplet od angielskiej wersji, czy idzie jakoś przerobić tak fotel kierowcy miał także podnoszenie? Myślałem, aby jakoś rozdzielić ten mechanizm bądź po prostu przełożyć skórę na welur, tylko nie wiem czy to jest w ogóle możliwe :|

Diablo95 - 23 Lis 2016, 12:41
Temat postu: [Mk6] Fiesta TDCi by Diablo95
Oto wnętrze autka :)
Mam radio 6006 RDS EON, ale laser nie chodzi i to jeden wielki minus, dlatego transmiter używany od dnia zakupu autka :)

Diablo95 - 16 Kwi 2019, 12:03

Witam, wszystkich ponownie, ogólnie trochę zmian weszło i też czasu, a nadal coś planuje więcej.

Po dłuższym czasie gdy auto zostało wyprowadzone technicznie do porządku, tzn. silnik przejrzany itd, zacząłem zbierać na małe zmiany. Na początku wleciały sprężyny Vogtland -30/-30mm od RallyShop.

W maju 2018 wleciały ciemne szyby 85% i lampy tył 50%, kierunki boczne i górny STOP max czarne. Dołożony sub Blaupunkt GTB8200A.
Aluski zostały wyprostowane w pobliskiej zaprzyjaźnionej wulkanizacji, a wypiaskowane i wymalowane proszkowo w kolor „silver chrom” w Miłosławiu po wciągnięciu przed zimą 2018/2019
Przy wymianie kół na letnie wyczyszczone zostały bębny i wymalowane w kolor Blue ST. Zaciski będą również zrobione lecz przy wolnej chwili, dołożone dystanse na tył o szerokości 5mm od firmy MD Carbon.
Teraz w marcu zmienione amortyzatory firmy Koni na specjalne zamówienie ściągnięte przez RallyShop, od razu zmienione zostały wszystkie poduszki z firm Sachs i SWAG, ze względu na oryginalne numery na aluminium. Także wyrzucony został fabryczny wydech, a zamontowany zamiennik ALU MAR i założona ze stali nierdzewnej końcowa sportowa.

FanPage mk6 by Aras

Diablo95 - 15 Lip 2019, 14:58

Właśnie trafił mi się wypadek na koniec czerwca, gdzie auto dostało w lewy przedni bok (słupek drzwi gdzie zawias), błotnik, amor KONI, drzwi przód i tył oraz drążek kierowniczy z końcówką.

Wymieniłem od razu obie strony drążków komplet z Lemfordera oraz amor KONI przyjechał od RallyShop.
Również wjechały sprężyny Eibach -35/-30.

Dzień wcześniej, tj. 25.06 zamontowałem felgi 17" 7J ET40 na oponach 205/40r17 i rozpórkę na kielichy od Gorny-Sport.

Zdjęcia po naprawie dodam jak poskładam auto w tym tygodniu jak się prezentuje.

Z tego co się okazało to nie jest jakiś zwykły kolor 62, lecz z jakimiś drobinkami żółtego i niebieskiego dodatku, bo w mieszalni mieli problem dobrać.

Jaszczur - 15 Lip 2019, 15:44

Kasacja?
Diablo95 - 15 Lip 2019, 15:58

Wycena poszła na prawie 4200 zł z ubezpieczalni, więc postanowiłem reanimować Fiestkę.

Jak na razie licząc że pracuje w Gordonie to ogarnąłem sobie części z innych hurtowni, gdzie było taniej to brałem.

Ogólnie licząc na drążki/końcówki/osłony wyszło 250 zł. amor KONI z przesyłką ekspres 410 zł. Drzwi w kolor kupiłem, lecz wiadomo że odcień inny, a także zwrotnicę, bo nie wiedziałem co będzie dokładnie uszkodzone, to koszt 400 zł. Błotnik nowy z BLIC'a wyszedł koło 80 zł.

Na całe szczęście nie był mocno wgnieciony słupek i z wyciągnięciem nie było problemu. Nie wiem ile policzy mi znajomy blacharz za robotę, bo rozbierał auto i rozliczę się z nim na koniec gdy będzie złożony.
Lakiernik pomalował na prawdę super elementy, a zrobił zaprawki błotnika tył, wymalował liczmy cały bok i coś mówił że weźmie koło 1000-1200 zł. Polerkę zrobi gdy będzie poskładany.

Jaszczur - 15 Lip 2019, 16:00

Zdjęcia jakieś pokaż. ;)
Diablo95 - 15 Lip 2019, 16:12

Google zdjęcia

Google zdjęcia

Jaszczur - 16 Lip 2019, 09:27

Myślałem że gorzej dostała, przynajmniej tak wynikało z opisu. ;)
Diablo95 - 16 Lip 2019, 11:20

Gorzej to wyglądało po zdjęciu blachy, auto jest złożone i czeka właśnie na polerkę.
Zdjęcia dodam jak wygląda auto po wszystkich zabiegach.

Diablo95 - 19 Lip 2019, 11:55

Tak mamy wykonane elementy po naprawie i myślę że będzie teraz wszystko bez problemu działać :hihihi:

zdj 1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group