| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Elektryka ogólna - Alternator...
 
 Karyl95 - 17 Cze 2015,  10:21
 Temat postu: Alternator...
 Witam Fiesta 1.1i 37kw 94r
 Mój problem polega na tym że silnik mi do ok 5000 tys obrotów przerywa powyżej juz jedzie płynnie i pytanie czy to może być wina alternatora?
 Drugi problem gdy włączę światła przez chwile zapala mi się kontrolka akumulatora i gaśnie i za 10 min zaś się zaświeci niekiedy świeci ciągle jaka przyczyna ..
 blind227 - 18 Cze 2015,  21:48
 
 Koniec szczotek lub zwarcie na stojanie   albo pasek ci się ślizga
   Daniel0 - 20 Cze 2015,  19:23
 
 Koniec szczotek na regulatorze napięcia.
   Posprawdzaj napięcie multimetrem.
 blind227 - 20 Cze 2015,  19:47
 
 Nie ma co sprawdzać miernikiem napięć , trzeba rozebrać wymienić szczotki, wyszlifować komutator, odlutować stojan i posprawdzać diody czy nie mają przebicia. I na końcu posprawdzać stojan czy nie ma zwarcia na zwojach . Wszystko jest w google i na yt wystarczy wpisać remont/regeneracja alternatora bosch.
 Daniel0 - 20 Cze 2015,  21:08
 
 Oprócz alternatora może być problem na przewodach (przetarty, zwarcie), bądź tak jak pisałeś luźny pasek.
 diodalodz - 21 Cze 2015,  09:49
 
 
  	  | blind227 napisał/a: |  	  | czy nie ma zwarcia na zwojach | 
 A jak można to sprawdzić ?
 blind227 - 21 Cze 2015,  19:24
 
 są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi. Są jeszcze metody na żarówkę i 230 ale nie praktykowałem. Przeważnie jak rdza szaleje i spuchnięty to do wymiany .
 diodalodz - 22 Cze 2015,  09:32
 
 
  	  | blind227 napisał/a: |  	  | są trzy uzwojenia trzeba rozlutować i sprawdzić czy niema zwarcia pomiędzy nimi | 
 Są trzy uzwojenia, ale są trwale połączone w gwiazdę. Przy oporach rzędu 1 oma nie sprawdzisz zwarć między zwojami za pomocą omomierza. I to jest raz.
 Metoda na żarówkę, sprawdza przebicia między uzwojeniami a obudową stajana (czyli dowarcie do masy). Uzwojenia stojana można zbadać na zwarcia międzyzwojowe porównując symetryczność napięć, ale do tego trzeba mieć generator wirującego pola.
 blind227 - 22 Cze 2015,  12:41
 
 Ja zawsze zwarcie miedzy zwojowe sprawdzałem akumulatorem jak była iskierka znaczyło że zwarcie i stojan szedł na przezwojenie
   
 |  |