Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - MK3 - odma,odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec - roważania

blood_brother - 15 Kwi 2015, 01:20
Temat postu: MK3 - odma,odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec - roważania
Wrzucam tutaj, bo nie wiem do jakiego działu to pasuje.

W ramach walki z podbijaniem wolnych obrótw, zwłaszcza na zimnym silniku do ok. 2tyś. obrotów, dotarłem do etapu walki z zaworkiem odpowietrzania skrzyni korbowej. Jako, że jest to temat około odmy próbuję ogarnąć jak to jest w oryginale i jak to działa.
Pierwsze pytanie. W którą stronę leci powietrze przez odmę? Od dolotu, czy do dolotu? Oryginalnie z tego co kojarzę odma wchodzi do puszki filtra powietrza przed przepływomierzem. Tutaj pytanie kolejne, dlaczego przed MAFem? Nie sprawia to, że silnik dwa razy liczy powietrze zassane? Jeśli dobrze rozumiem całą konstrukcję (nie twierdzę, że to słuszne rozumowanie), powietrze wpada przez odmę z przed MAFa, do odmy, potem sobie leci przez silnik, wypada przez nieszczęsny, nigdyniewiadomoczysprawny zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej wpada bezpośrednio w kolektor dolotowy już za przepustnicą. Czy w takim wypadku nie łapię się to definicji lewego powietrza i wężyk od odmy powinien być wpięty za MAFem? Ewentualnie, czy odpięcie odmy w atmosferę nie ma wpływu na mieszankę paliwową w przypadku Zetec'a? Bo wiem, że ogólnie się odpina odmę dla czystszego powietrza w dolocie.
Generalnie nic z tego nie rozumiem i czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć? :P I na ile ten głupi zaworek ma wpływ na pracę silnika przy odpiętej odmie i takie tam. Bo znalazłem trochę info, że ma duży wpływ, ale w przypadku w pełni seryjnych rozwiązań.

luk-90 - 15 Kwi 2015, 13:45

Według mnie ten zaworek puszcza w obie strony, on chyba jakoś filtruje nagłe pulsacje przedmuchów ze skrzyni korbowej. Mój nowy zaworek plastikowy puszczał w obie strony. Odmę korbową mam standardowo do kolektora, odmę z dekla do catchtanka, seryjnie odma zaworowa strasznie zasyfia maf. U Bobsona fordiag wywalał błąd sondy lambda przy uwalonym zaworku skrzyni korbowej i zrozum tu jaki to ma sens? :hahaha:

A w moim dupowozie mondeo mk2 2.0 odma korbowa jest puszczona w atmosferę i nie rzyga olejem i nie wali żadnych błędów, więc może to zależy od kondycji silnika, bo ten motor nie pobiera mi prawie w ogóle oleju (po trasie 2000km na bagnecie ubyło może 1mm oleju)

Jaszczur - 15 Kwi 2015, 14:20

blood_brother napisał/a:
W którą stronę leci powietrze przez odmę? Od dolotu, czy do dolotu?


Zarówno w dolnej jak i górnej gazy (nie powietrze) lecą w kierunku dolotu.

blood_brother - 15 Kwi 2015, 16:54

No dobra, to jeżeli oba wyjścia podają na dolot, to skąd w silniku bierze się powietrze?

luk-90, Zaworek wymieniłeś z metalowego na plastikowy, czy po prostu miałeś plastikowy? Pytam, bo plastikowy jest sporo tańszy :D

Jaszczur - 15 Kwi 2015, 16:57

blood_brother napisał/a:
to skąd w silniku bierze się powietrze?


Ale teraz żartujesz, prawda? :D
Powietrze zasysane jest przez pracujące tłoki, za pomocą dolotu. Przy okazji zasysane są gazy z odmy, celem przepalenia (auto z fabryki nie może wyjść z odmą puszczoną w atmosferę) - można powiedzieć że powstaje taka gazowa "mieszanka", niemniej tego powietrza w niej jest proporcjonalnie znacznie, znacznie więcej. ;)

blood_brother - 15 Kwi 2015, 18:37

Ogólnie to wiem :P Chodziło mi o to, że mówiłeś, że z odmy powietrze jest zasysane do dolotu i tak samo ze skrzyni korbowej, więc logicznie rozumując, robi się tam podciśnienie, a jednak wciąż tam (w skrzyni korbowej) jest powietrze. Nie wiem, czy mnie rozumiesz. Ja tylko próbuje to ogarnąć "na papierze" :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group