|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Uszczelniacz wału korbowego
DIABLO_GD - 25 Sty 2015, 16:31 Temat postu: Uszczelniacz wału korbowego Mam prośbę czy jest dużo roboty przy wymiana uszczelniacza wału korbowego w silniku 1.1 50km
brewa7 - 25 Sty 2015, 19:32
musisz zdjąć pasek napędu osprzętu i koło wału korbowego. Potem dostaniesz się do uszczelniacza przedniego.
Zaś z tylnym jest więcej roboty, bo musisz zdjąć sprzęgło, koło zamachowe i dopiero będziesz miał uszczelniacz.
DIABLO_GD - 26 Sty 2015, 20:50
czy dam rade sam to zrobic u siebie w garażu
bo nie wiem czy zato sie zabierać czy nie
DemptD - 26 Sty 2015, 20:57
to zależy od tego jakie masz wyposażenie garażu i umiejętności
brewa7 - 27 Sty 2015, 00:08
Wg mnie jeśli ma jakiś podstawowy zestaw kluczy oczkowych fajkowych, ewentualnie nasadowych i jakąś podstawową wiedzę to powinien dać radę. Postawić auto na 4biegu, zaciągnąć dla pewności ręczny. zdjąć pasek z altera i kręcić, tylko potem przy zakładaniu paska alter napiąć jakąś łychą co by nie piszczał pasek.
vegetagt - 27 Sty 2015, 00:45
brewa7 napisał/a: | Postawić auto na 4biegu, |
a czemu akurat na czwartym?
DIABLO_GD, a ile woła mechanik za wymiane? Bo jak to jest kwota 50-70 zł, to nei wiem czy jest sens się samemu męczyć. Do tego dochodzi ryzyko podwinięcia simmeringu. Jeżeli tego nie zauwazysz i nie poprawisz, to masz podwójną robote. No ale dla sportu i wiedzy można. Nie jest to aż taki kosmos
brewa7 - 27 Sty 2015, 23:55
tak mi się po prostu powiedziało. Nie wiem w każdym razie żeby zablokować, żeby wał się nie przekręcał.
A mechanik nie powinien za to dużo wziąć bo to w końcu kosiarka i nie trzeba zdejmować rozrządu, bo co innego w zetecu
DIABLO_GD - 28 Sty 2015, 19:05
Nie no jestem kumaty w te klocki zestaw kluczy tez mam garaż ma 24m2. Tylko nie wiem jak ruszę rozrząd że mi się nic nie stanie
I też nie mam pojęcia czemu na 4 BIEGU ?
[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:13 ]
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?
to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza
[ Dodano: Sro Sty 28, 2015 19:14 ]
Czyli tak zdejmuje pasek od alternatora odkręcam koło i jestem przy tym uszczelniaczu?
to tylko tyle roboty czy coś jeszcze bo moim zdanie z rozrządem tez be musiał zrobić żeby dojs do tego uszczelniacza
blood_brother - 28 Sty 2015, 23:16
Z tego co kojarzę to kosiarce jest łańcuch i nie powinieneś musieć go ruszać.
brewa7 - 29 Sty 2015, 00:20
Oj... tak mi się rzuciło z tym czwartym biegiem, a Wy teraz łapiecie za słówka.
W kosiarce nic nie robicie z rozrządem. Musisz tylko zdjąć pasek z alternatora i odkręcić śrubę. Uszczelniacz wyciągniesz jakimś miękkim lekko zakrzywionym drutem, albo jakimś cienkim śrubokrętem. Nowy uszczelniacz posmarować cały olejem i delikatnie włożyć. Żeby wszedł do końca na swoje miejsce możesz użyć jakieś nasadki, przyłożyć do uszczelniacza i delikatnie pukać młotkiem, ale małym żebyś nie napierdzielał jakimś 2kg. Delikatnie wbijesz to zakładasz koło wału, dokręcasz odpowiednio śrubę i zakładasz pasek. Ot filozofia.
W zetecu to tak trzeba by ruszyć rozrząd, bo tam uszczelniacz jest za rozrządem, a w HCS-ie rozrząd jest w kadłubie i jest smarowany olejem z silnika, a zewnętrzne koło wału służy tylko do napędu osprzętu(pompa wody, alternator, pompa wspomy jak jest).
|
|