Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Robienie wydechu pod kolektor z escorta rs2000

Markz - 24 Sty 2015, 18:04
Temat postu: [MK3] Robienie wydechu pod kolektor z escorta rs2000
Mam w moim zetecu kolektor z escorta i musze dalej wyrzezbic wydech. Chciałbym zachować orginalne łączenie kolektora z wydechem. Problem w tym ze originalnie w escorcie druga część tego łączenia jest przy katalizatorze. Moze wiecie jaki inny ford miał tą samą średnice i te samo łączenie co escort rs bo raczej katalizatora z escorta w normalnej cenie nie dostane zeby sobie wyciąć. Drugie pytanie mam o tłumiki przelotowe, chce zalozyc dwa ale niewiem jakie najlepiej kupić (średnica rury wewnątrz 54mm).
blood_brother - 25 Sty 2015, 01:31

Jeśli nie musisz mieć kata i nie zależy Ci na ciszy, to wstaw strumienice zamiast kata i jakiś sensowny (w sensie sporych rozmiarów, żeby coś jednak wyciszał) tłumik przelotowy końcowy.
Markz - 26 Sty 2015, 17:40

najwiekszym problemem jest spasowanie czegos pod orginalne łączenie przy kolektorze z escorta rs . Chciambym miec chociaz to łaczenie wydechu.
TomeX500 - 26 Sty 2015, 22:28

Nie lepiej wyciac flansze na laserze?
Markz - 27 Sty 2015, 20:42

tomex niemam dostępu do takich rzeczy, no i musial bym obciąć oryginalne mocowanie na kolektorze. Najprosciej bylo by spasowac cos do tego mocowania i juz
luk-90 - 27 Sty 2015, 22:23

jak kupowałem elementy potrzebne do budowy wydechu to bez problemu kupiłem jakieś dwie uniwersalne kryzy+ uszczelka za ok 50zł, wtedy ucinasz, spawasz i masz spokój
Markz - 2 Lut 2015, 20:27

Udało mi sie kupic uniwersalne łączenie na fi 60 które podpasowało mi pod kolektor z escorta, zamowilem juz tez tlumik przelotowy, rure, kolana i zlacze elastyczne. mam z starej fiesty lezec koncowego wm sporta to go chyba zaloze. zobaczymy co z tego wydechu wyjdzie.
blood_brother - 3 Lut 2015, 00:52

Najwyżej ulepisz jeszcze raz :)
Markz - 11 Lut 2015, 20:57

Wydech narazie ulepiony na jednym przelotowym ale jest za głosno i chce dokupic drugi. Tylko ze musiał bym zamontować jeden za drugim i zastanawiam się czy ma to sens?
blood_brother - 12 Lut 2015, 00:06

A masz zwykły przelotowy, czy nazwijmy to, przelotowo-komorowy? Przede wszystkim jeśli chcesz drugi tłumik, to musisz pomierzyć, czy Ci się tam zmieści. Ewentualnie jakiś przelotowy o niewiele większej średnicy niż sama rura.
Markz - 16 Lut 2015, 21:27

Mam załozony taki:

http://allegro.pl/tlumik-...5048846290.html

W miejscu zaznaczonym na czerwono dało by rade upchac jeszcze jeden taki, jak myslicie ma to sens? Moze jakies inne pomysły?

http://www.fotosik.pl/pok...788b25bfa9.html

BuMeL - 16 Lut 2015, 21:51

Nad belką bym nie dawał bo ubijesz .... spróbuj przed belką rurowy AWG lub KADEX. To co masz z tyłu niestety na końcowy się nie nadaje bo to przelotówka, która powinna mieć za sobą końcowy, który zrobi ciśnienie, wtedy będzie ciszej. W aukcji, którą podałeś masz zdjęcie "strumieniokata", cokolwiek to jest ale ma zwężkę.
blood_brother - 16 Lut 2015, 22:22

Szukaj czegoś tego typu na końcowy http://allegro.pl/tlumik-...5064769789.html

A to co masz, możesz przenieść mniej więcej na wysokość płyty grodziowej i powinno być git :)

Markz - 17 Lut 2015, 15:10

Niechce dawać nad belką, tam jest na tyle miejsca ze wchodzą dwa tlumiki jeden za drugim, czyli jak bym przesunol ten moj (AWG) troche blizej tak zeby weszedl mi jeszcze jeden za nim. Z przodu niemam miejsca bo jest kolektor kompletny z orginalną flanszą łączeniową, potem jest plecionka i juz niema szans nic upchać.

Z kadexa chyba tylko gtp30 ma srednice rury fi60 jesli dobrze rozumiem na aukcji?

http://allegro.pl/kadex-t...5052538531.html

To wtedy bym tego gtp30 dał na koniec i bedzie git?

BuMeL - 17 Lut 2015, 17:10

nie będzie git, będzie lepiej, kup normalny tłumik końcowy a ten co masz wspawaj wcześniej
Markz - 17 Lut 2015, 17:33

normalny czyli? Ogolnie auto uzywane tylko do sportu więc za cicho nie musi być, byle niebiescy sie nie dowalali
BuMeL - 17 Lut 2015, 20:42

blood_brother podał Ci przykładowy link a w wydechu musisz mieć zachowane odpowiednie ciśnienie spalin bo silnik straci na mocy, czyt. będzie się drzeć zamiast jechać.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group