Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - Olej i filtr

tup.tup - 19 Sty 2015, 20:21
Temat postu: Olej i filtr
Witam. Jaki olej polecacie do Fiesty 1.4 tdci, przebieg 90tys. km. ? Znajomy polecał mi Mobil 10W40 półsyntetyk ale nie wiem czy to dobry wybór. I drugie pytanie, czy filtr oleju znajduje się pod tym plastikowym przewodem idącym w stronę przedniej atrapy ?
Freeman - 19 Sty 2015, 20:53

Przy takim przebiegu spokojnie lej 5W/30 lub 5W/40.
tup.tup - 19 Sty 2015, 21:01

Zostaje przy 10W40 bo taki był już lany. Chodzi mi bardziej o markę Shell bo kolega z forda powiedział mi że bardzo dobry olej. I jakiej firmy również filtr oleju polecacie ?
Freeman - 20 Sty 2015, 00:21

Marka nie jest tak ważna, choć jakieś znaczenie ma. Przy Twoim przebiegu lałbym 5W/40 i nie bawił się w półsyntetyki, no ale skoro wolisz. Co do marki to jeśli chodzi o półsyntetyki 10/40 jednym z najlepszych jest chyba Valvolie max live.
Jaszczur - 20 Sty 2015, 01:37

tup.tup napisał/a:
10W40 bo taki był już lany.


To nie ma znaczenia.

Puff - 20 Sty 2015, 01:57

Kolejny silnik, który został skrzywdzony półsyntetykiem... i to jeszcze nie dobijając nawet do pierwszych 100 tysięcy...
Zrobisz Autorze jak chcesz - wiedz jednak, że niepotrzebnie podwyższasz spalanie silnika nie dostając nic w zamian. Jeśli ja przy starszej generacji diesla, który ma nalatane >230 tysięcy leję 5W30, to Ty tym bardziej nie powinieneś lać półsyntetyku. Zwłaszcza, że tak naprawdę półsyntetyk to 70% oleju mineralnego i 30% syntetycznego...
I nie, to nie jest prawda, że silnik "zacznie żreć olej" albo "się rozcieknie" - chyba, że masz licznik cofnięty o pół miliona kilometrów :P
Marka... Shell Helix Ultra jest całkiem dobry i nie kosztuje majątku.

tomekromek - 20 Sty 2015, 11:58

Nie wlewaj takiego tłuściocha!
Szkoda silnika!
Posłuchaj słów użytkownika Pufcio!
Daj mu jakikolwiek 5W30!
Ja u siebie mam prawie 300 i jeżdżę na 5w30, ale gdy kupowałem było 10w40 Lotosa

jmac - 20 Sty 2015, 14:55

Co do mobila 10w40...to nie wiem kto to poleca ale ja testowalem i przy predkosciach typu 140km/h auto wylo jak glupie natomast po przejsciu na 10w40 valvoline maxlife pracowal duzo ciszej przy takich obciazeniach. Na podstawie tej subiektywnej obserwacji mysle, ze to nie jest najlepszy olej ;)

Ostatnio przeszedlem na 5w40 valvoline maxlife i nic sie zlego nie stalo, jedynei auto lepiej odpala ;)

tup.tup - 20 Sty 2015, 22:36

Ogólnie to ja tego oleju nie wlewałem tylko poprzedni właściciel, co do przebiegu to mam 100% pewności więc czytając wasze komentarze chyba skuszę się na ten 5W40.
tomekromek - 21 Sty 2015, 08:16

Zrób może tak,
wlej teraz jakiś 5w40 + do tego płukanka - millersa, amsoil czy liqui molly,
i obserwuj co i jak przez te 15 tys. km/ 1 rok czasu,
a potem przy następnej wymianie wlej 5w30 z normą b5 i gites.

Ja przy 200 tys. przeszedłem od razu na 5w30 (Millers 5w30 Eco z normą b5) i do tego była płukanka, przez pierwszy 1 tys km. jeździłem "z sercem na ramieniu", i co się stało, nic się nie stało. Zamiast gorzej, to było lepiej i lepiej

Filtr oleju, zlokalizowany jest:
jak stoisz obok prawego koło zaraz za obudową akumulatora poniżej, zauważysz taką wybuloną pokrywkę plastikową, na to wchodzi klucz 27 najlepiej z przedłużką, do tego podłuż sobie dookoła jakąś szmatkę, bo nieraz potrafi pokapać trochę olejem.
Od spodu wchodzi 21, tylko odkręca się koreczek spustowy w drugą stronę i to tyle zabawy z wymianą, najlepiej niech olej ścieka jak najdłużej.

Jaszczur - 21 Sty 2015, 08:27

tomekromek napisał/a:
do tego płukanka


Ja bym sobie darował. Płukanka to czynnik obcy, którego przez kilka wymian oleju nie pozbędziesz się z silnika - pamiętaj że również starego oleju nigdy nie zlejesz w całości podczas wymiany.
Poza tym współczesne oleje są mieszalne ze sobą, niezależnie od klasy i lepkości.

tomekromek - 21 Sty 2015, 08:49

Odnośnie płukanki, nie namawiam, tylko podałem to na swoim przykładzie.

Zgadza się, że obecne oleje, są mieszalne ze sobą i to, że nigdy nie zejdzie "stary" olej w całości.

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group