|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Pomoc w dokładnej identyfikacji zakupionej Fiesty
Huk - 1 Sty 2015, 21:51 Temat postu: Pomoc w dokładnej identyfikacji zakupionej Fiesty Jako że to mój pierwszy post na forum - witam wszystkich serdecznie.
Z góry przepraszam jeżeli dział nie ten - ale na pierwszy rzut oka lepszego nie znalazłem
Teraz do rzeczy... przed wczoraj zakupiłem Fiestę MK7, rocznik 2009, silnik 1.25 82 KM... jutro będę bawił się w rejestrację + OC... i tutaj zaczyna się problem...
1. Za każdym razem kiedy próbuję wyliczyć wysokość składki online, jestem pytany o dokładną wersję auta tj: Ambiente, Ghaia, Gold, Platinum, Silver itd. tylko... skąd wziąć taką informację? W dokumentach które otrzymałem nie ma o tym wzmianki, jest za to coś takiego:
Kod: |
Marka: Ford
Typ: JA8
Wariant: SNJB1J
Wersja: 5AAAAB |
Czy ktoś wie jak "zmapować" powyższe na nazwę wersji?
2. Z autem dostałem dwa kluczyki: jeden "zdalny" - coś takiego (tylko nieskładany):
http://i00.i.aliimg.com/w...-font-b-MAX.jpg
Auto posiada zamek centralny, tyle wiem. Nie wiem natomiast czy posiada immobiliser oraz alarm - zacząłem szukać informacji o koszcie instalacji immobilisera - ale jedyne co znajduję to własnie odniesienia do powyższego kluczyka + twierdzenia że Ford w nowych autach montuje immobilizer w standardzie - czy to prawda? Jak się upewnić? Wiem że pytanie może wydawać się śmieszne ale że w dokumentacji nikt jednoznacznie nie zaznaczył co auto posiada a czego nie...
3. Czy w tym samochodzie da się/jest sens wyjmować radio (standardowe - jak to na tym zdjęciu):
http://image.automotive.c...37266/radio.jpg
4. Czy do radia jest jakiś kod (który trzeba wprowadzić np. w przypadku wyjęcia akumulatora)? Jeżeli tak w jakim dokumencie powinien się on znajdować?
5. Auto posiada obecnie 82 000 Km przebiegu - zastanawiam się czy jest sens wymieniać rozrząd (wiem że Ford zaleca co 120-160 tysięcy... ale jakie zdanie Wy o tym macie? Taki przebieg jest bezpieczny?). Poza rozrządem na 100% do wymiany pójdzie olej + filtry - czy jest jeszcze coś nad wymianą czego powinienem się zastanowić?
Z góry sorry za tak dziwne pytania - ale przestudiowałem już całą instrukcję (plus trochę Googla)i nadal nie mam odpowiedzi.
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam.
Freeman - 1 Sty 2015, 22:22
Podaj kolego VIN z dowodu to może się czegoś więcej dowiemy.
Huk - 1 Sty 2015, 23:05
@Freeman:
VIN to: WF0JXXGAJJ9G54993
Aczkolwiek po wpisaniu w kilka darmowych serwisów niewiele się dowiedziałem ponad podstawowe informacje o miejscu produkcji - zaś próba wpisania na stronie Forda kończy się błędem...
vegetagt - 1 Sty 2015, 23:16
Huk napisał/a: | 1. Za każdym razem kiedy próbuję wyliczyć wysokość składki online, jestem pytany o dokładną wersję auta tj: Ambiente, Ghaia, Gold, Platinum, Silver itd. tylko... skąd wziąć taką informację? W dokumentach które otrzymałem nie ma o tym wzmianki, jest za to coś takiego: |
Wersja: Seria 30, czyli wg tego tematu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=71275 to jest Trend
dane na podstawie vinu wpisanego w etis: https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do?
Immobilizer to chyba juz standard w każdym aucie, tak samo jak wspoma kierownicy i są to rzeczy niewypisane w wyposażeniu. Jak zweryfikować działanie? Nie znam metody bezinwazyjnej/taniej Pierwsze co przychodzi mi do głowy, to dorobienie kluczyka bez kodowania elektroniki, albo wyjęcie pastylki immo z obecnego. O ile kluczyki nadal sa rozbieralne.
Parzych - 1 Sty 2015, 23:34
Immo na 100% jest montowane w każdej Fieście od MK6, a może i wcześniej...
michal77 - 1 Sty 2015, 23:48
Huk napisał/a: | Czy do radia jest jakiś kod (który trzeba wprowadzić np. w przypadku wyjęcia akumulatora)? Jeżeli tak w jakim dokumencie powinien się on znajdować? | jest całkiem świeży temat o tym
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72927
Poza tym warto użyć wyszukiwarki, bo większość Twoich pytań była już poruszana na forum.
janek80 - 2 Sty 2015, 10:58
4 i 5 - ten temat też mnie interesuje
co do samego a.d. 5 to albo 120k albo 5 lat. U mnie też niższy przebieg ale kwalifikuje się do wymiany. Podobno już jakieś delikatne dzwięki się wydobywają. Więc w tym miesiącu będę zmieniał.
Huk - 2 Sty 2015, 18:03
Dzięki za informacje - jakoś wcześniej znalazłem inną podstronę na stronie Forda do podawania VIN - ale tam nic nie znajdywało... dziwne. Wygląda na to że immobiliser jest, nie ma natomiast alarmu... (co w sumie potwierdziłem szarpiąc dzisiaj drzwi od środka na podwójnym zamknięciu...).
Co do dzisiejszych standardów to obawiam się że jestem "trochę" zardzewiały - to jest w sumie moje pierwsze własne auto - do tej pory prowadziłem matczyne Saxo rocznik 2002 (auto w 100% "gołe" - nawet ABS'u nie posiada ) i na tym moja wiedza się zatrzymała (obawiam się że nie jestem fanem motoryzacji), tak więc proszę o wyrozumiałość w tych kwestiach
@michal77:
Dzięki za linka, oczywiście staram się szukać ale kompilacja wszystkich informacji nie zawsze wszystko wyjaśnia, stąd pytania.
@janek80:
Z informacji podlinkowanych przez @michal77, wynika że w MK7 radia są przypisywane do auta automatycznie i tylko przy zmianie kod jest potrzebny, tak więc raczej spoko . Ja z rozrzędem poczekam do tego co mechanik powie... jak tylko znajdę jakiegoś zaufanego w okolicach Częstochowy...
Jeszcze jedno pytanie - z tego co widzę moja wersja nie posiada ESP czy waszym zdaniem to duża strata w przypadku gdy auto służy głównie do dojazdu do pracy i nie jeździ nim szaleniec, lubiący wchodzić w zakręty przy 120 Km/h ?
FFDriver - 4 Sty 2015, 14:54
Huk napisał/a: | z tego co widzę moja wersja nie posiada ESP czy waszym zdaniem to duża strata |
Bez przesady. Jasne, że zawsze lepiej jak jest niż jak nie ma ale większym problemem, moim zdaniem, byłby brak ABS.
szagrad - 17 Mar 2015, 20:53
Witam
od wczoraj jestem posiadaczem fiesty (a dokładniej żona) MK6 z 2005 r
i mam ten sam problem w dowodzie i na klapie brak oznaczeń jaka wersja, pani w ubezpieczalni takie same pytania o wersje.
Silnik 1299 cm - jak sprawdzić czy silnik ma pasek czy rozrząd?
Vin:
WF0DXXGAJD5U29627
na różnych portalach info jest bardzo ogólne
próbowałem na etis ford z linku wyżej niestety
A FordEtis error has occurred. na stronie
pozdrawiam
vegetagt - 17 Mar 2015, 21:01
szagrad, tez przed chwila sprawdzałem etis i pokazalo ok Masz wersje "seria 20", czyli chyba ambiente.
Rozrząd natomiast jest na łancuchu, z tego co patrze w serwisówce Silnik to pewnie dalsza ewolucja 1.3 ohv/hcs, także nawet by to bylo logiczne.
edit:
łap screena:
szagrad - 17 Mar 2015, 21:16
Dzięki bardzo przynajmniej wymiana rozrządu odpadnie, na liczniku 96 tysięcy zakładając iż pan z Drezna nie kręcił
|
|