Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Pomoc w dokładnej identyfikacji zakupionej Fiesty

Huk - 1 Sty 2015, 21:51
Temat postu: Pomoc w dokładnej identyfikacji zakupionej Fiesty
Jako że to mój pierwszy post na forum - witam wszystkich serdecznie.

Z góry przepraszam jeżeli dział nie ten - ale na pierwszy rzut oka lepszego nie znalazłem :)

Teraz do rzeczy... przed wczoraj zakupiłem Fiestę MK7, rocznik 2009, silnik 1.25 82 KM... jutro będę bawił się w rejestrację + OC... i tutaj zaczyna się problem...

1. Za każdym razem kiedy próbuję wyliczyć wysokość składki online, jestem pytany o dokładną wersję auta tj: Ambiente, Ghaia, Gold, Platinum, Silver itd. tylko... skąd wziąć taką informację? W dokumentach które otrzymałem nie ma o tym wzmianki, jest za to coś takiego:

Kod:

Marka: Ford
Typ: JA8
Wariant: SNJB1J
Wersja: 5AAAAB


Czy ktoś wie jak "zmapować" powyższe na nazwę wersji?

2. Z autem dostałem dwa kluczyki: jeden "zdalny" - coś takiego (tylko nieskładany):

http://i00.i.aliimg.com/w...-font-b-MAX.jpg

Auto posiada zamek centralny, tyle wiem. Nie wiem natomiast czy posiada immobiliser oraz alarm - zacząłem szukać informacji o koszcie instalacji immobilisera - ale jedyne co znajduję to własnie odniesienia do powyższego kluczyka + twierdzenia że Ford w nowych autach montuje immobilizer w standardzie - czy to prawda? Jak się upewnić? Wiem że pytanie może wydawać się śmieszne ale że w dokumentacji nikt jednoznacznie nie zaznaczył co auto posiada a czego nie...

3. Czy w tym samochodzie da się/jest sens wyjmować radio (standardowe - jak to na tym zdjęciu):

http://image.automotive.c...37266/radio.jpg

4. Czy do radia jest jakiś kod (który trzeba wprowadzić np. w przypadku wyjęcia akumulatora)? Jeżeli tak w jakim dokumencie powinien się on znajdować?

5. Auto posiada obecnie 82 000 Km przebiegu - zastanawiam się czy jest sens wymieniać rozrząd (wiem że Ford zaleca co 120-160 tysięcy... ale jakie zdanie Wy o tym macie? Taki przebieg jest bezpieczny?). Poza rozrządem na 100% do wymiany pójdzie olej + filtry - czy jest jeszcze coś nad wymianą czego powinienem się zastanowić?

Z góry sorry za tak dziwne pytania - ale przestudiowałem już całą instrukcję (plus trochę Googla)i nadal nie mam odpowiedzi.

Z góry dziękuję za informacje.

Pozdrawiam.

Freeman - 1 Sty 2015, 22:22

Podaj kolego VIN z dowodu to może się czegoś więcej dowiemy.
Huk - 1 Sty 2015, 23:05

@Freeman:

VIN to: WF0JXXGAJJ9G54993

Aczkolwiek po wpisaniu w kilka darmowych serwisów niewiele się dowiedziałem ponad podstawowe informacje o miejscu produkcji - zaś próba wpisania na stronie Forda kończy się błędem...

vegetagt - 1 Sty 2015, 23:16

Huk napisał/a:
1. Za każdym razem kiedy próbuję wyliczyć wysokość składki online, jestem pytany o dokładną wersję auta tj: Ambiente, Ghaia, Gold, Platinum, Silver itd. tylko... skąd wziąć taką informację? W dokumentach które otrzymałem nie ma o tym wzmianki, jest za to coś takiego:



Wersja: Seria 30, czyli wg tego tematu: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=71275 to jest Trend
dane na podstawie vinu wpisanego w etis: https://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do?

Immobilizer to chyba juz standard w każdym aucie, tak samo jak wspoma kierownicy i są to rzeczy niewypisane w wyposażeniu. Jak zweryfikować działanie? Nie znam metody bezinwazyjnej/taniej :P Pierwsze co przychodzi mi do głowy, to dorobienie kluczyka bez kodowania elektroniki, albo wyjęcie pastylki immo z obecnego. O ile kluczyki nadal sa rozbieralne.

Parzych - 1 Sty 2015, 23:34

Immo na 100% jest montowane w każdej Fieście od MK6, a może i wcześniej...
michal77 - 1 Sty 2015, 23:48

Huk napisał/a:
Czy do radia jest jakiś kod (który trzeba wprowadzić np. w przypadku wyjęcia akumulatora)? Jeżeli tak w jakim dokumencie powinien się on znajdować?
jest całkiem świeży temat o tym
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72927

Poza tym warto użyć wyszukiwarki, bo większość Twoich pytań była już poruszana na forum.

janek80 - 2 Sty 2015, 10:58

4 i 5 - ten temat też mnie interesuje

co do samego a.d. 5 to albo 120k albo 5 lat. U mnie też niższy przebieg ale kwalifikuje się do wymiany. Podobno już jakieś delikatne dzwięki się wydobywają. Więc w tym miesiącu będę zmieniał.

Huk - 2 Sty 2015, 18:03

Dzięki za informacje - jakoś wcześniej znalazłem inną podstronę na stronie Forda do podawania VIN - ale tam nic nie znajdywało... dziwne. Wygląda na to że immobiliser jest, nie ma natomiast alarmu... (co w sumie potwierdziłem szarpiąc dzisiaj drzwi od środka na podwójnym zamknięciu...).

Co do dzisiejszych standardów to obawiam się że jestem "trochę" zardzewiały - to jest w sumie moje pierwsze własne auto - do tej pory prowadziłem matczyne Saxo rocznik 2002 (auto w 100% "gołe" - nawet ABS'u nie posiada :) ) i na tym moja wiedza się zatrzymała (obawiam się że nie jestem fanem motoryzacji), tak więc proszę o wyrozumiałość w tych kwestiach :)

@michal77:

Dzięki za linka, oczywiście staram się szukać ale kompilacja wszystkich informacji nie zawsze wszystko wyjaśnia, stąd pytania.

@janek80:

Z informacji podlinkowanych przez @michal77, wynika że w MK7 radia są przypisywane do auta automatycznie i tylko przy zmianie kod jest potrzebny, tak więc raczej spoko :) . Ja z rozrzędem poczekam do tego co mechanik powie... jak tylko znajdę jakiegoś zaufanego w okolicach Częstochowy...

Jeszcze jedno pytanie - z tego co widzę moja wersja nie posiada ESP ;-( czy waszym zdaniem to duża strata w przypadku gdy auto służy głównie do dojazdu do pracy i nie jeździ nim szaleniec, lubiący wchodzić w zakręty przy 120 Km/h ?

FFDriver - 4 Sty 2015, 14:54

Huk napisał/a:
z tego co widzę moja wersja nie posiada ESP czy waszym zdaniem to duża strata


Bez przesady. Jasne, że zawsze lepiej jak jest niż jak nie ma ale większym problemem, moim zdaniem, byłby brak ABS.

szagrad - 17 Mar 2015, 20:53

Witam
od wczoraj jestem posiadaczem fiesty (a dokładniej żona) MK6 z 2005 r
i mam ten sam problem w dowodzie i na klapie brak oznaczeń jaka wersja, pani w ubezpieczalni takie same pytania o wersje.
Silnik 1299 cm - jak sprawdzić czy silnik ma pasek czy rozrząd?
Vin:
WF0DXXGAJD5U29627
na różnych portalach info jest bardzo ogólne
próbowałem na etis ford z linku wyżej niestety
A FordEtis error has occurred. na stronie
pozdrawiam

vegetagt - 17 Mar 2015, 21:01

szagrad, tez przed chwila sprawdzałem etis i pokazalo ok :P Masz wersje "seria 20", czyli chyba ambiente.
Rozrząd natomiast jest na łancuchu, z tego co patrze w serwisówce :) Silnik to pewnie dalsza ewolucja 1.3 ohv/hcs, także nawet by to bylo logiczne.

edit:
łap screena:

szagrad - 17 Mar 2015, 21:16

Dzięki bardzo przynajmniej wymiana rozrządu odpadnie, na liczniku 96 tysięcy zakładając iż pan z Drezna nie kręcił :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group