|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika ogólna - Niepokojąca temperatura
VintageRock - 4 Gru 2014, 00:17 Temat postu: Niepokojąca temperatura Niedawno kupiłem Fiestę MK4 1.25/75KM. Niepokoi mnie wskazanie temperatury silnika na desce rozdzielczej. Przy jeździe z prędkością 120-130 km/h po autostradzie przy temperaturze około 0 na zewnątrz wskazówka wskazuję tuż za literką L, przed czerwonym prostokącikiem. Poziom płynu chłodzącego jest poprawny. Jakie wskazania są u Was przy podobnej prędkości?
Puff - 4 Gru 2014, 00:49
Niedobrze, niedobrze. A jest zima. Sprawdzić termostat, to pierwsza linia. Drugą może być strzelona uszczelka pod głowicą. Trzecią zatkane kanały wodne w głowicy. Czasem trafi się coś innego, ale to główne punkty.
Jondi - 4 Gru 2014, 00:50
a jak się temperatura zachowuje w mieście? Nie przegrzewa się w korkach?
wawrzyc - 4 Gru 2014, 07:21
U mnie tak bylo jak padła pompa.
TSRules - 4 Gru 2014, 10:52
najprościej odkręcić i wywalić termostat, jak na obiegu dużym będzie się przegrzewał to problem jest poważniejszy
VintageRock - 4 Gru 2014, 12:29
Przy normalnej jeździe w mieście wszystko jest w porządku. Wskazówka wskazuje połowę zakresu.
Puff - 4 Gru 2014, 12:55
TSRules napisał/a: | najprościej odkręcić i wywalić termostat, jak na obiegu dużym będzie się przegrzewał to problem jest poważniejszy |
Miałem zatkane 2 z 4 kanałów wodnych w głowicy. Po wywaleniu termostatu nie byłem w stanie nie tylko wyjść ponad 90-kilka stopni, ale tak naprawdę nawet dobrze dogrzać silnika, dając mu naprawdę ostry wycisk...
@up: na autostradzie silnik krzesa z siebie dużo więcej niż w czasie jazdy po mieście; ja u siebie potrafiłem płyn zagrzać >90 dopiero na autostradzie na 5. biegu, kiedy silnik daje z siebie wszystko
VintageRock - 5 Gru 2014, 01:17
Myślę ,że nie jest to pęknięta uszczelka pod głowicą silnika. Korek od wlewu oleju jest czysty, z rury wydechowej wydobywają się spaliny w normalnym kolorze, Nie zaobserwowałem spadku płynu chłodzącego. Olej w silniku się nie podnosi. Zakładając ,że temperatura podczas szybszej jazdy jest niepokojąca ,a powyższe testy ( oczywiście nie są to testy profesjonalne ) nie wskazują na winę uszczelki stwierdzam ,że jest ona cała.
Zajmę się teraz termostatem i może do czegoś dojdę
[ Dodano: Pią Gru 05, 2014 16:33 ]
@edit
Dolałem trochę płynu chłodniczego. Poziom był jakieś 5mm poniżej wskażnika MIN.
Znalazłem wyciek oleju silnikowego z filtra oleju. Także uzupełniłem olej. Można wykręcić filtr oleju bez spuszczania go z silnika i wymienić?.
vegetagt - 5 Gru 2014, 17:39
VintageRock napisał/a: | Można wykręcić filtr oleju bez spuszczania go z silnika i wymienić?. |
można. Filtr jest powyżej poziomu oleju, takze wyleci tylko to co w kanalach i zawartosc filtra Nie wiceej jak 200-300ml.
VintageRock - 5 Gru 2014, 19:48
Jest jakiś renomowany producent filtrów do fiesty mk4?
vegetagt - 5 Gru 2014, 21:02
nie słyszałem, by jakakolwiek marka sprawiała w mk4 problemy. Niektórzy wychodzą z założenia, że cokolwiek byle nie filtron
VintageRock - 16 Gru 2014, 11:35
#Aktualizacja.
Wymieniłem filtr oleju. Może już nie będzie wycieku. Jutro się przejadę po autostradzie i zobaczę czy jest jakaś różnica.
Przy jeździe z prędkością 110 km/h w temperaturze +4 stopnie wskazówka oscylowała w granicach litery A (NORMAL). Jest to za wysoka temperatura?
TSRules - 16 Gru 2014, 12:01
u mnie przy sprawnym układzie zawsze utrzymuje się równo w pionie, no ew. latem trochę sie ruszy w prawo przy dużych upałach
przy obecnej temperaturze na "piątce" nie powinna być tak daleko
|
|