|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Swap z 1.3 na 1.6
artur19942 - 2 Gru 2014, 18:46 Temat postu: Swap z 1.3 na 1.6 Planuje na przyszly rok zmiane silnika 1.3 bo powoli sie sypie, i tu moje pytanie:
1. Silnik 1.6 zetec z escorta może być ?
2. Czy wiązka z 1.3 może zostać ?
3. Jak sprawa z pompa paliwa? da rade ?
4. Jak z łapami ? podpasuja z essiego czy szukac z fiesty ?
5. Wydech w całości inny ?
6. Czy pominąłem coś co będzie potrzebne w swapie ?
Hamulce juz mam z essiego wentylowane wiec to juz mam z głowy.
Z góry dzięki ;D
Freeman - 2 Gru 2014, 18:52
Poczytaj ten temat: http://www.fiestaklubpols...t=swap+1.3++1.6
vegetagt - 2 Gru 2014, 19:01
pozatym zetec 1.6 jest bez sensu w kwestii cena vs moc vs możliwość rozwoju za rozsądne pieniądze.
artur19942 - 2 Gru 2014, 19:07
vegetagt to co proponujesz za silniczek ?
vegetagt - 2 Gru 2014, 19:11
przynajmniej zetec 1.8 w obojętnie jakiej odmianie mocowej, bo one różnią się opsrzętem i wałkami. Koszt zrobienia 130km z zeteca 105km to maks 300zł.
w skrócie: kupujesz 1.8 105 koni, wymieniasz wałki, przepustnice, kolektor ssący, obudowe przepływomierza i ewentualnie kompa i voila, 130km Tak samo postępujesz z 1.8 115km rkc, tylko bez punktu o kolektorze ssącym
artur19942 - 2 Gru 2014, 19:18
hmm rozwarze silniczek 1.8 ;D
Markz - 3 Gru 2014, 14:40
niewiem czy taniej nie dostanie się 2.0 i nietrzeba nic dokupywać zeby zwiekszyć moc. Bo jak kupi obojetnie jakie 1.8 (nie z fiesty) to te same przeróbki będzie robił. Moze ze dostanie z fiesty to 1.8 bym brał, swapowałem niedawno 1.3 na 1.8 więc mam troche porad
vegetagt - 3 Gru 2014, 15:18
Markz napisał/a: | Bo jak kupi obojetnie jakie 1.8 (nie z fiesty) to te same przeróbki będzie robił |
Escort ma przecież to samo co fiesta Także musiałby brać z mondeo, a tam faktycznie, każdy silnik wymaga wymiany miski olejowej, smoka, lekkiej kombinacji z wydechem, bagnetem itd...
ps. facet chciał mieć ~90koni, to nie proponowałem od razu kosmosu Tylko rozsądną opcje z możliwością sensownego rozwoju A na koniec i tak mocy zawsze mało, heh
blood_brother - 3 Gru 2014, 19:14
Jak 2.0 to od razu blacktop, bo po co robić dwa razy tę samą robotę
artur19942 - 3 Gru 2014, 19:45
2.0 nie wchodzi w gre bedzie 1.6 lub 1.8 ,zalezy co sie uda ogarnac za rozsadne pieniadze i w dobrym stanie ale dzieki za propozycje, a jak juz bede pakowal silniczek to zapewne napisze do ciebie Markz
ostry5_13 - 11 Gru 2014, 22:05
sorki że się tak dołączę
co będzie mi potrzebne żeby założyć skrzynię z 1.3 do silnika 1.8?
vegetagt - 11 Gru 2014, 22:11
nic, skrzynie są zamienne. Conajwyżej ta blacha pomiedzy skrzynie a silnik moze byc rozna w zaleznosci od jednostki.
Warunek jest jeden: 1.8 z fiesty lub escort 105/115. 1.8 130 z escorta miało skrzynie MTX, więc trzeba przełożyć koło zamachowe z "normalnego" zeteca.
ostry5_13 - 11 Gru 2014, 22:12
a sprzęgło docisk itp to samo ?
vegetagt - 11 Gru 2014, 22:14
sprzęgło i docisk od zeteca 1.6/1.8 z "normalnym" kołem zamachowym.
edit: od cvh 1.6 chyba tez pasuje, bo szczepan522 brał sprzęgło zetecowe do takowego silnika
ostry5_13 - 11 Gru 2014, 22:19
normalnym czyli z 1.8 tak ? jeszcze jedno pytanie nasuwa mi się na myśl . czym różni się wersja 105konna od 130 konnej ? wałkami , przepustnicą?
vegetagt - 11 Gru 2014, 22:22
ostry5_13 napisał/a: | normalnym czyli z 1.8 tak ? |
jakikolwiek zetec z escorta/fiesty, nie licząc 1.8 130KM z escorta - tam jset skrzynia typu mtx i trzeba kolo zamachowe wymieniać. Tak samo wygląda sprawa z silnikiem z mondeo, plus te modyfikacje co napisalem wyzej.
ostry5_13 napisał/a: | czym różni się wersja 105konna od 130 konnej ? wałkami , przepustnicą? |
wałki, przepustnica, ecu, wtryski, przeplywomierz ( i tak wszyscy zakladaja obudowe z mondeo, bo jest największa), kolektor dolotowy (wielkość kanałów)
|
|