|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka ogólna - [Poradnik] Zmiana klimy manualnej na klimatronik 
						
												 Maniak - 20 Lis 2014,  13:06 Temat postu: [Poradnik] Zmiana klimy manualnej na klimatronik No to muszę się pochwalić, że udało mi się przełożyć klimę manualną na klimatronik. Dawca Fiesta Titanium X 2010rok, pacjent Fiesta Zetec 2008rok. Wersja Angielska.
 
Chce tylko zaznaczyć, że nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody, jakie ktoś sobie wyrządzi podążając za tą instrukcją, bo może tu i ówdzie czegoś brakować w opisie.
 
 
Co potrzebne: w sumie niewiele: cała skrzynka od nagrzewnicy kompletna z wiązką, wszystkimi czujnikami i serwami,
 
 
 
 
 
 
 moduł EATC z wyświetlaczem. 
 
 
 
 
Opcjonalnie dodatkowa skrzynka bezpieczników jeśli: chce się mieć dodatkową grzałkę a nie ma się jej w standardzie.
 
 
 
 
dodatkowa grzałka
 
 
 
 
zmiany konieczne w desce rozdzielczej na brakujące czujniki
 
 
 
 
 
 
Zanim zaczniesz musisz spuścić cały gaz z układu klimatyzacji.
 
To zaczynamy:
 
-Odłączamy akumulator
 
-zdejmujemy osłony plastikowe konsoli środkowej (przy lewarku i nogach) 
 
- wyciągamy środkową konsolę, dwa kołki rozporowe z tyłu i dwie śruby pod osłoną lewarka zmiany biegów
 
- wyciągamy schowek pasażera i osłonę pod schowkiem, dwie wsuwki/ zawiasy wysuwane do siebie i dwa kołki .
 
- wyciągamy osłona wyświetlacza, od tyłu delikatnie podważyć, razem 4 zatrzaski
 
- wyciągamy osłonę modułu klimy, na zatrzaskach delikatnie podważać od góry
 
- wykręcamy i odpinamy wyświetlacz,radio, moduł klimy, torx t20/25 i nasadka o ile dobrze pamiętam to 7mm za modułem są też śruby od deski rozdzielczej t25
 
- wyciągamy poduchę w kierownicy, opis ze zdjęciami dostępny w sieci.
 
- odkręcamy kierownicę, klucz 24mm
 
- osłona kolumny kierowniczej, 3 śruby t25
 
- zdejmujemy manetki kierunków i wycieraczek, jedna śruba na obejmie 10mm
 
- licznik, 3 śruby t25
 
- odkręcamy mocowanie poduszki pasażera i ją odpinamy, 4 nakrętki klucz 10mm
 
- zdejmujemy osłony po bokach deski rozdzielczej i odkręcamy śruby od deski rozdzielczej t25 x4 
 
- odkręcamy poduchę kolanową i ją odpinamy, 2 nakrętki klucz 10mm
 
- wyciągamy osłony słupków
 
- wyciągamy deskę rozdzielczą, uważając na kable które się zapomniało odpiąć, np. lampka nad schowkiem pasażera, przełącznik świateł
 
deska rozdzielcza może sprawiać kłopot z rurami od nawiewów zewnętrznych trzeba rękę wsunąć pod deskę i je odczepić.
 
- wyciągamy kolumnę kierowniczą, klucze 8, 12, 13mm
 
- zdejmujemy drzwi kierowcy (tak było w wersji UK) klucz 10mm, torx t30 
 
- za osłoną gumową na słupku nad górnym zawiasem jest śruba na klucz 13mm
 
- odpinamy wtyczki 
 
przy module poduszek na tunelu
 
 
 
po lewej: (w wersji kontynentalnej będzie odwrotnie)
 
 
 
 
 
i po prawej jedna duża kremowa (w wersji kontynentalnej będzie odwrotnie)
 
 
 
 
Idziemy pod maskę:
 
wyciągamy kolejno, akumulator wraz z obudową, wycieraczki, podszybie,
 
- odkręcamy mechanizm wycieraczek i za nim jest ukryta śruba na klucz 13mm
 
- ściskamy rury gumowe do nagrzewnicy (najlepiej użyć ściski stolarskie) i je zdejmujemy.
 
- odkręcamy rurki aluminiowe od chłodniczki klimy przy grodzi, przy okazji odkręcamy plastikową nakrętkę klucz15mm
 
 
Wracamy do auta:
 
- odkręcamy śruby na słupkach i tunelu od stelażu/ ramy 
 
- wyciągamy całą skrzynkę nawiewu z ramą
 
 
składamy w odwrotnej kolejności.
 
 
Dodatkowa skrzynka przekaźników (niepotrzebna jak się nie montuję grzałki) jest przykręcona do podłużnicy pod lampą po stronie skrzynki bezpieczników.
 
 
 
podłączenie:
 
2 grube kable (szary- fiolet i zielony-żółty) przykręcone do bezpieczników 70a i 50a przy klemie plusowej
 
 
 
kabel (niebieski) idzie do przekaźnika od sprzęgła klimy i następnie do skrzynki bezpieczników za schowkiem pasażera
 
 
 
4 kable idą wtyczki na słupku przy skrzynce bezpieczników wewnątrz auta
 
 
												 Puff - 20 Lis 2014,  16:12
  Bardzo fajnie opisane    Znając życie i to forum, prędzej czy później komuś się przyda   
												 Maniak - 7 Gru 2014,  18:26
  Rozwiązałem problem grzania szyb, trzeba zmienić konfiguracje CCC.
 
Ja korzystałem ze stronki link trzeba wpisać swój nr VIN i zmienić pozycje 42 Climate Control Unit na "03 -automatic temperature control (b-max)"
 
Zmieniłem u siebie tez pozycje 39 PTC heater na "02 - with PTC heater"
 
Po wprowadzeniu zmian klikamy make XML i zapisujemy sobie plik.
 
Następnie trzeba znaleźć kogoś z IDS'em i wgrać konfiguracje do BCM i ICM. link
												 FFDriver - 9 Gru 2014,  08:23
  Ja napisze tylko, że gratuluje udanego przeszczepu. Podziwiam ludzi, którym chce się bawić w takie cuda    
												 Maniak - 15 Sty 2015,  06:37
  Mozna tez dołożyć grzałkę elektryczna do klimy manualnej, jeśli ktoś byłby zainteresowany to mogę zrobić opis w osobnym temacie żeby łatwiej było znaleźć.
												 Mars - 15 Sty 2015,  18:53
  Maniak- z chęcią poczytam i może zadziałam w temacie grzałki.
												 georgio70 - 15 Maj 2018,  09:33
  mam kolego pytanie ,po tej wymianie klima ci wystartowała?, to że grzane szyby nie chodzą to wiem. ale mi nie startuje sprężarka . czy do tego potrzebna była zmiana kodowania na climatronic?. założyłem cały komplet z instalacją, w układzie klimatyzacji pozostal błąd konfiguracji, ale jak wcisne przycisk klimatyzacji na panelu to dioda się załancza.
												 swampshark - 19 Maj 2018,  17:38
 
  	  | georgio70 napisał/a: | 	 		  | mam kolego pytanie ,po tej wymianie klima ci wystartowała?, to że grzane szyby nie chodzą to wiem. ale mi nie startuje sprężarka . czy do tego potrzebna była zmiana kodowania na climatronic?. założyłem cały komplet z instalacją, w układzie klimatyzacji pozostal błąd konfiguracji, ale jak wcisne przycisk klimatyzacji na panelu to dioda się załancza. | 	  
 
Na 100% trzeba zmienić w konfiguracji z manual na automatyczną klimę.
												 Creep - 1 Lip 2018,  18:20
  A czy jest możliwość, że instalka pod PTC jest w wersji SPORT? Bo zamierzam się za dołożenie takiej nagrzewnicy i wole dopytać zamiast robić druciarstwo i ciągnąć kable. Być może da sie to gdzieś sprawdzić po VIN? Tu kolega w ogóle popsuł mi plany bo pokazał że jest jakaś skrzynka z przekaźnikami czego ja wcześniej nie brałem pod uwagę. Bo chciałem sie wpiąć pod kostkę od strony kierowcy. Może ktoś zna lepiej temat niż ja i mógł by to opisać i itp.?
 
 
 
  
												 Maniak - 14 Paź 2018,  13:35
  nie masz kabli do grzalki elektrycznej. Przerobilem drugie auto z powodzeniem. Tym razem to Zetec S.
												 Talent82 - 25 Lip 2020,  07:39 Temat postu: Montaż klimatyzacji manualnej Witam, forumowiczow
 
Ostatnio kupiłem okazyjnie od szwagra auto dla żony Ford Fiesta 1.25 60KM  2009r 3 drzwiowa, bez klimatyzacji
 
Po krótkim użytkowaniu swierdzilem że nie da się tak jeździć po mieście, więc zakupiłem przez Allegro cały zestaw klimatyzacji manualnej z demontażu identycznego  modelu fiesty. Nie ukrywam że mam spory problem ze znalezieniem warsztatu samochodowego, który się podejmie tego zadania. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże z tym problemem. Potrzebuję jakiegoś schematu lub cennych wskazówek do montażu. Postaram się wspólnie ze znajomym zabrać się za ten. 
 
Z góry dziękuję za wszelką pomoc w tym temacie.
												 
					 | 
				 
			 
		 |