Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - 1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach

langolier - 18 Lis 2014, 11:31
Temat postu: 1.0 EcoBoost 125KM - mała elastyczność na niskich obrotach
Cześć
mam autko już 2 tygodnie, pojeździłem trochę po autostradzie, głównie żona do roboty i mam nabite 900km.
Mam wrażenie, że przy niskich obrotach, przy małych prędkościach typu zakręty przy jeździe po osiedlu itp. silnik nie jest zbyt elastyczny, mimo turbiny (i, jak sądzę, Ti-VCT) - mam wrażenie, że przy wychodzeniu z zakrętu bez redukcji biegów cała buda trzęsie się i muszę redukować bieg nawet do 1 by jakoś to "brzmiało" i auto jechało. Prowadzi to do dość intensywnej pracy sprzęgłem i biegami, do której nie jestem przyzwyczajony (na co dzień jeżdżę Focusem 1.6 Ti-VCT).
Jest to moje pierwsze auto benzynowe z turbiną i nie wiem - czy TTTM czy jednak coś jest z nim nie tak ?
Dodatkowa rzecz, która by się przydała, to wskaźnik nie tylko "sugestii wyższego biegu" ale także "niższego biegu". A może jest, tylko go jeszcze nie "zapaliłem ? ;)

MisiekT - 18 Lis 2014, 11:53

nie przyzwyczailes sie jeszcze do nizszych obrotow roboczych w porownaniu do 1.6 NA - tym sie jezdzi bardziej w stylu diesela - wiec ze sprzeglem i biegami trzeba sie przeprosic
FFDriver - 21 Lis 2014, 08:52

Niestety prawda jest taka, że na niskich obrotach ten silnik nie ma w ogóle elastyczności.
Niby wszyscy zachwycają się jak on już od dołu ciągnie, a to bzdura jest totalna.
Np. ruszenie z 2 biegu w tym aucie to jest porażka. Dostaje potwornych wibracji i jest totalnie zamulony. W stosunku do Tigry 1.6 żona musiała całkowicie zmienić styl. W Tigrze założenie było takie, że jedynka służy wyłącznie do ruszania. Każda sytuacja taka, że auto się toczy, czy mocno zwolniło przed skrzyżowaniem ale bez zatrzymania to dwójka i po sprawie. Teraz tam gdzie kiedyś wbijała dwójkę w fieście bezwzględnie musi być wbita jedynka. Również jazda ze stałą prędkością na dowolnym biegu w okolicy obrotów na poziomie 1500-1700 powoduje wibracje odczuwalne na kierownicy. Ten silnik jedzie dopiero od około 1800 obrotów wbrew temu ca można wyczytać w gazetach.
No i nie zgodzę się absolutnie z porównaniem do diesla bo właśnie tego dołu tutaj brakuje i jednak trzeba go trzymać w wyższym zakresie obrotów dokładnie przeciwnie jak to ma miejsce w dieslu.

Także kolego langolier, Twoje odczucia są całkowicie poprawne i nic autu nie dolega tylko taka jest charakterystyka tego silnika. Często przy małych prędkościach musisz wbić jedynkę, żeby dało się jechać.
To kwestia przyzwyczajenia.

MisiekT - 21 Lis 2014, 09:26

nie sadze, żeby foki którymi jezdzilem były zupełnie inaczej zestopniowane... tak czy inaczej chwila przyzwyczajenia, wyczucie sprzegla i będzie ok.
wojtekpl - 22 Lis 2014, 23:57

MisiekT napisał/a:
nie sadze, żeby foki którymi jezdzilem były zupełnie inaczej zestopniowane... tak czy inaczej chwila przyzwyczajenia, wyczucie sprzegla i będzie ok.


A Focusem jeździłeś 100 konnym, czy 125?

Nawet jak 100 konnym, to coś jest inaczej (choćby opony), bo foka jest o 5 km/h szybsza, a 125 ma 6 biegów.

MisiekT - 23 Lis 2014, 00:29

125
wojtekpl - 23 Lis 2014, 11:59

MisiekT napisał/a:
125


125 ma szóstkę skrzynie zarówno w focusie jak i w fieście, więc może być inaczej (czy są to takie same skrzynie nie wiem - nie szukałem).

Co do 100 konnych, wygląda na to, że faktycznie tu i tu są raczej te same skrzynie pięciobiegowe.

Z drugiej strony te silniki dostają kopa dzięki turbinie, która aby skutecznie działać potrzebuje trochę obrotów silnika. Na niskich obrotach jest to praktycznie zwykła litrówka.

Mars - 24 Lis 2014, 19:03

wojtekpl napisał/a:
Co do 100 konnych, wygląda na to, że faktycznie tu i tu są raczej te same skrzynie pięciobiegowe.

Z drugiej strony te silniki dostają kopa dzięki turbinie, która aby skutecznie działać potrzebuje trochę obrotów silnika. Na niskich obrotach jest to praktycznie zwykła litrówka.


Uściślę, że to "trochę obrotów", to wystarczy 1500 obr/min. Przyspieszenie jest liniowe i nie ma żadnego laga.

qmam - 24 Lis 2014, 21:14

Zgodzę się z Mars - już przy 1.500 obrotów da się Fieścinę wyciągnąć niezależnie od biegu. Natomiast taka moja mała obserwacja - zwalniając i kiedy ruch posuwa się płynnie, kilka razy już zdarzyło mi się, że po prostu puszczałem gaz na jakimś biegu, obroty spadały do około 1 tysiąca i silnik się nie dławi ale utrzymuje obroty i prędkość - spalanie jakie się pokazuje to około 1,7 do 2,0 l/100 km i auto jedzie - nie wiem czy tak to jest specjalnie zaprogramowane, ale korzystam z tego czasami. Oczywiście żeby z takich obrotów przyspieszyć, trzeba zredukować, ale do 'płynięcia' przydaje się super :)
FFDriver - 26 Lis 2014, 08:54

wojtekpl napisał/a:
125 ma szóstkę skrzynie zarówno w focusie jak i w fieście


Proszę nie pisz takich bredni. W której fieście jest 6 biegowa skrzynia ???
Chyba, że u Ciebie ?

Mars napisał/a:
Uściślę, że to "trochę obrotów", to wystarczy 1500 obr/min. Przyspieszenie jest liniowe i nie ma żadnego laga.


Nie zgadzam się z tym, 1500 to za mało chyba, że mam uszkodzone auto :-P
Musi być z 1700-1800

MisiekT - 26 Lis 2014, 09:48

FFDriver napisał/a:
W której fieście jest 6 biegowa skrzynia ???

na pewno w ST :fox:

michal77 - 26 Lis 2014, 16:54

Wolnossący 1.6 PowerShift – automat też ma 6 biegów. Tyle że, ST jak i PowerShift nie jest 125 KM.
wojtekpl - 26 Lis 2014, 17:33

Kurna, ale głupotę pierdz...., chyba za bardzo zasugerowałem się focusem :ups: Dodatkowo zamiast popatrzeć do źródła, zachciało mi się szukać po częściach na znanym portalu aukcyjnym, a tam dla handlarzy focus, fiesta jeden kij.
FFDriver - 27 Lis 2014, 07:19

Panowie wiadomo o co mi chodziło, o zwykłe MK7, a nie ST oraz nie o automat bo o tym była mowa tutaj :-P
langolier - 1 Gru 2014, 09:00

No cóż, jak się patrzy na charakterystykę silnika 1.0 EcoBoost to nic dziwnego, że wymaga on wachlowania biegami i zaczyna jechać od 1500obr/min. (charakterystyka jest od Focusa ale to pewnie to samo):

FFDriver - 2 Gru 2014, 08:05

Chciałbym zobaczyć wykres zrobiony przez jakiegoś usera bo ten wykres sugerowałby, że auto jedzie już od nawet 1400 co wg. mnie nie jest prawdą.
Zróbcie sobie prosty test. Np. 2 bieg obroty na 1000 i wciśnięcie gazu do podłogi i patrzcie na obrotomierz kiedy zacznie ciągnąć.

langolier - 2 Gru 2014, 08:58

FFDriver napisał/a:
Chciałbym zobaczyć wykres zrobiony przez jakiegoś usera bo ten wykres sugerowałby, że auto jedzie już od nawet 1400 co wg. mnie nie jest prawdą.
Zróbcie sobie prosty test. Np. 2 bieg obroty na 1000 i wciśnięcie gazu do podłogi i patrzcie na obrotomierz kiedy zacznie ciągnąć.

Dopadnę moją Fiestę jak będzie porządnie rozgrzana i spróbuję <8>

Choć powiem szczerze, że mam wrażenie z tzw. normalnej jazdy, że obrotomierz niechętnie szybuje w górę, raczej szybko wchodzi do gry turbina a może i Ti-VCT ?
Jak jechałem Fiestą po autostradzie to stała prędkość 140km/h wywołuje wychylenie obrotomierza na jedyne ok. 3000obr/min. (takie mam wrażenie).

MisiekT - 2 Gru 2014, 14:39

wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow...
a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow :hahaha:

tylko 3tys obrotow przy 140kmh - na pewno? to akurat dosc rozsadna wartosc

langolier - 2 Gru 2014, 14:54

Na pewno stroma charakterystyka oznacza, że wachlowanie biegami jest konieczne w tym zakresie... Prawda ?
Co do 3000obr nie będę się upierać bo nie zapamiętywanie miałem wówczas w głowie. Ale takie mam wrażenie.

MisiekT - 2 Gru 2014, 14:58

wlasnie niekoniecznie prawda - przy normalnej jezdzie nie wciskasz gazu na max (a tak mierzysz sie na hamowni i to widzisz na wykresie)
FFDriver - 3 Gru 2014, 09:49

MisiekT napisał/a:
wykresy trzeba umiec czytac - wcale z niego nie wynika, ze "jedzie" od 1400 obrotow...

Z wykresu wynika, że maksymalny moment jest już osiągnięty przy 1400 czyli co najmniej od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie ??

MisiekT napisał/a:
a co do testu: gaz w podloge na 1000 obrotow - to tak nie dziala, turbo musi sie napedzic, nie ma cudow

Dyskutujemy tutaj od jakich obrotów auto zaczyna "ciągnąc"
Taki test pokazuje to o czym mówię. Mam 1000, wciskam gaz i patrzę na obroty co się dzieje i czekam na moment kiedy wyczuwalnie auto zaczyna napierać, czyli turbina zaczyna pompować.
Więc co tak nie działa ??

MisiekT - 3 Gru 2014, 10:20

FFDriver napisał/a:
od tego momentu auto powinno żwawiej przyśpieszać , czyż nie

nie, jezeli turbina nie ma z czego sie napedzic...

vegetagt - 3 Gru 2014, 13:22

MisiekT, w sensie dążysz do tego, że jeżeli robisz start od 1000 obrotów, to turbo już bedzie miało pewne obroty i zacznie jechać od 1400, a jak jadąc z prędkością obrotową silnika 1400-1500 (lub ruszając z takich obrotow - gdy gazy nie maja takiej prędkosci wylotowej jak pod obciążeniem), to będzie lag/turbodziura czy jak to tam sie zwie?
MisiekT - 3 Gru 2014, 13:26

dążę do tego, ze gaz ma wiecej niz 2 pozycje - i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...
wciskajac gaz w opor na malych obrotach zamulisz niepotrzebnie auto - silnik w tym zakresie generuje tylko minimalna moc

vegetagt - 3 Gru 2014, 13:44

MisiekT napisał/a:
i wcisniecie w opor przy 1tys. i czekaniu na efekty nie jest poprawne...



czemu w obecnym silniku ma to nie być poprawne? Jak jest elektroniczna przepustnica to i tak dawka będzie optymalna. W klasycznych, linkowych, owszem :)

MisiekT - 3 Gru 2014, 14:19

no nie jest tak pieknie - pamietaj, ze soft to tylko soft, a dodatkowo jednym z zadan jest oszczedzanie podzespolow auta... wiec nagle pierdzielniecie nie byloby wskazane
FFDriver - 5 Gru 2014, 09:12

Piszcie co chcecie i róbcie test jak chcecie. Istotne jest jedno, brakuje tutaj dołu okrutnie. Tak jak napisałem w innym aucie spokojnie pojedziesz w tej samej sytuacji z 2, a tutaj musi to już być 1.
Nie mówię tutaj o sytuacji gdzie jadę spokojnie i powiedzmy dobrze wszystko przewidziałem. Zróbmy przykład. Dojeżdżam powoli do skrzyżowania, analizuje sytuacje i widzę, że będę się musiał zatrzymać. Ale nagle sytuacje się zmienia bo jakieś auto skręca i robi się luka. Mogę szybko wystartować ale jeszcze nie byłem zatrzymany tylko powoli dojeżdżałem. Reakcja musi być szybka i wtedy właśnie normalnie wbiłbym 2 i wtedy właśnie gaz działa 0-1 :-P Naciskam pedał zdecydowanie (nie mówię, że do dechy) i takiej zdecydowanej reakcji oczekuję. W Fieście jej nie będzie jeśli zrobię to z 2. Tyle w temacie od mnie.

langolier - 5 Gru 2014, 10:16

Dokładnie potwierdzam to co pisze FFDriver. A wbicie 1 biegu jak auto się jeszcze nieźle toczy to się po prostu gryzie z moim sumieniem i zapalają mi się wszystkie możliwe czerwone lampki ostrzegawcze w głowie - spróbujcie zrobić tak w innych autach (mówię o wolnossących benzynach bo z takimi mam doświadczenie tylko) - skrzynia wyda z siebie mocno ostrzegawcze dźwięki. W nich wbija się 2 bieg i auto rusza natychmiast.
Jak dla mnie EcoBoost 1.0 to konieczność wdrożenia kompletnie innego stylu jazdy, manewrowania biegami i gazem - przeskok 1.6 TiVCT -> 1.0 EcoBoost jest dużo dużo większy niż 1.6 TiVCT -> 1.8TdCi które dostałem jako auto zastępcze na czas naprawy.

mskgs - 12 Lut 2015, 20:39

Wg mnie tak do ~1700obr./min. masakrycznie czuć drgania, tutaj chyba objawia się brak 4 cylindra... A to, że nie jedzie... norma, przy silnikach turbo zawsze jest takie odczucie... Moim zdaniem typowo do miasta nie ma sensu brać tego silnika i pewnie 1.25 / 1.4 w zupełności wystarczy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group