|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning stylistyczny - [MK6] Kilka pytań o modyfikacje
hasir123 - 3 Lis 2014, 14:03 Temat postu: [MK6] Kilka pytań o modyfikacje Witam. Jestem nowy, jednak od jakiegoś czasu przeglądam wiele forów w poszukiwaniu odpowiedzi, nieco już wiem jednak nie jestem mechanikiem (chociaż lubię majsterkować) i nie zawsze wszystko rozumiem. Za niedługo zostanę dumnym posiadaczem Fiesty mk6 1.3 duratec 70KM i chciałbym trochę w nią zainwestować, jednak mam parę pytań. Z góry dziękuje za pomoc, wiec do rzeczy
1. Myślałem nad obniżeniem Fordziaka i tu nasuwa się pierwsze pytanie. Co sadzicie o samych sprężynach na początek, znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/sprezyn...4668754477.html
http://allegro.pl/sprezyn...4699746280.html
http://allegro.pl/sprezyn...4660438289.html
http://allegro.pl/sportow...4677314312.html
Podobno obniżają autko o 3-4 cm i wzrasta komfort jazdy. Bo wydawać z 2 tys na jakieś rasowe zawieszenie to chyba za dużo na początek Prosiłbym o wypowiedź na temat tych sprężyn.
2. Zastanawia mnie tez jedna wypowiedz gdzieś tu na forum, jednak nie znalazłem już później tego posta, żeby napisać do konkretnej osoby. Jednak chodzi o filtr powietrza. Debata trwała na temat filtrów stożkowych, jednak ten Pan napisał tak, ze zamienił zwykły filtr tzn. wkładkę na jakaś firmy K&M (100-200zl) i na hamowni odnotował wzrost mocy do coś kolo 80KM i mówił ze w owych silnikach to bardzo wiele daje i auto ozywa. Moje pytanie czy jest to w ogóle możliwe i jeżeli tak to jakiego filtra mam szukać?
3. Myślę również nad felgami i zastanawiam sie co można wcisnąć do Fiesciny, może wypowiecie się na czym jeździcie tzn. wielkość felgi, szerokość opony, oraz profil, oczywiście jakieś zdjęcie mile widziane. Ja zastanawiam się nad 17" 205/45 ET40, co myślicie? Ciekawi mnie jeszcze, czy ktoś z was używa dystansów jakichś, bardziej chodzi chyba o tył, bo z przodu to nie ma sensu chyba.
4. Ostatnie pytanie dotyczy elektrycznych szyb. Myślałem nad zakupem i montażem takiego "bajeru", ponieważ jest to bardzo wygodne. Wyczytałem, ze muszę sprawdzić, czy przy drzwiach mam jakąś wolną kostkę do podłączenia całej elektryki, ale ciekawi mnie czy jeżeli kupie samą prowadnice silnik i okablowanie to będę w stanie to zamontować pod stare boczki, czy muszę kupić cały boczek wraz z mechanizmem itp ?
Tobol - 3 Lis 2014, 15:50
1. Komfort to raczej nie bardzo prędzej prowadzenie samochodu.
2. Nie wypowiadam się, ale moim zdaniem tuning tego silnika to bzdura sam się przekonałem
3. 17 to o wiele za dużo na ten silnik 16 to już max max chyba że chcesz mieć muł nie samochód ;P
4. Podnośniki szyb, kabele z funkcją elektrycznych szyb, przełączniki, moduł GEM. Boczku całego nowego nie musisz wystarczy panel z dziurą na przełączniki zamiast na korbkę
hasir123 - 3 Lis 2014, 16:17
Kolego a udało Ci sie coś podkręcić silnik ? czy nic nic naprawdę nic sie nie da wycisnąć ? Kurcze z tymi kołami mnie troche zmartwiłeś bo mniejsze felgi raczej brzydko bd wyglądać, oczywiście rozumie że są one ciężkie itp, jednak może ktoś ma takie w fordziku to może sie wypowie
MisiekT - 3 Lis 2014, 16:28
jedyny sensowny tuning 1.3 to wymiana na inny motor
hasir123 - 3 Lis 2014, 16:34
tak też myślałem a możecie sie wypowiedzieć na temat felg ?
Tobol - 3 Lis 2014, 17:27
tak najlepiej na ecoboosta i za 50tyś kapa silnika ;0 pokaż któryś ecobusta z takim przebiegiem ;p http://img04-otomoto.soga...C33786131_4.jpg Nie wiem jak tam twoja okolica ale u nas profil 50 to już wyzwanie przynajmniej dla mnie bo 65 to minimum jakie ja muszę mieć
hasir123 - 3 Lis 2014, 19:08
no jak to w Polsce sa lepsze i gorsze drogi, teraz mam 175/65 na stalowych 14 i nie za fajnie sie tym jedzie. Po mieście jest ok ale poza to szkoda gadać, auto sie strasznie buja i wygina w zakrętach. Czyli lepiej kupić coś w stylu 205/60 albo więcej ? to nie za wysoki profil ?
Tobol - 3 Lis 2014, 20:11
Kup sobie 15stki 195/50 pod ten silnik najbardziej optymalny rozmiar
Parzych - 3 Lis 2014, 21:55
hasir123 napisał/a: | ten Pan napisał tak, ze zamienił zwykły filtr tzn. wkładkę na jakaś firmy K&M (100-200zl) i na hamowni odnotował wzrost mocy do coś kolo 80KM i mówił ze w owych silnikach to bardzo wiele daje i auto ozywa. | Ja w swojej 1,25 75KM wsadziłem wkładkę K&N i na hamowni wypluło 82,4KM, niestety nie hamowałem Fiesty przed wymianą, może fabrycznie miała coś ok 80KM Nie pamiętam jednak, żebym pisał coś o ożywaniu (skleroza)... hasir123 napisał/a: | Ja zastanawiam się nad 17" 205/45 ET40, co myślicie? | Jeśli już to 205/40R17 ale to dość znacznie zamuli Ci ten słabiutki silniczek, najlepiej (jak pisał Tobol) 195/50R15, jak trafisz lekkie felgi, to jeszcze od biedy dadzą radę 195/45R16... hasir123 napisał/a: | Czyli lepiej kupić coś w stylu 205/60 albo więcej ? to nie za wysoki profil ? | Duuużo za wysoki, zapomnij o takim...
pawel182 - 4 Lis 2014, 20:48
Tobol napisał/a: |
4. Podnośniki szyb, kabele z funkcją elektrycznych szyb, przełączniki, moduł GEM. Boczku całego nowego nie musisz wystarczy panel z dziurą na przełączniki zamiast na korbkę |
A po co do tego wymiana modułu GEM?
Tobol - 5 Lis 2014, 07:48
Nie wiem jak hasir123 ale ja mam moduł GEM bez funkcji elektrycznych szyb. Odszyfrował mi to kolega z fordclubpolska
hasir123 - 5 Lis 2014, 14:45
A jak mogę sprawdzić czy mam ten moduł, jak on wygląda i gdzie mniej więcej jest umiejscowiony ?:)
Tobol - 5 Lis 2014, 17:53
Wygląda tak http://img24.olx.pl/image...daj-zdjecia.jpg a umiejscowiony jest tu http://t3.gstatic.com/ima...ER8ifU4hgIc6NGw sorry za jakość na szybko nie znalazłem ładniejszej ogólnie rzecz biorąc musisz odkręcić osłonę pod kierownicą i jest on tam gdzie te żółte wtyczki podeślij fote z naklejką (tą białą) modułu to coś poradzimy
pawel182 - 5 Lis 2014, 21:34
Tobol napisał/a: | Nie wiem jak hasir123 ale ja mam moduł GEM bez funkcji elektrycznych szyb. Odszyfrował mi to kolega z fordclubpolska |
Moduł GEM nie obsługuje elektrycznych szyb.
hasir123 - 7 Lis 2014, 12:11
Za niedługo sie wezmę za szyby to będziemy kombinować na razie jednak chciał bym spytać o te sprężynki co są w pierwszym poście, najlepiej o opinie użytkowników. Jak by ktoś mógł sie wypowiedzieć na ich temat był bym wdzięczny. Zastanawiam sie czy te sprężynki to jedyne co trzeba kupić ? Podejdą one pod moje "wkłady" które mam teraz w aucie ?
Jondi - 7 Lis 2014, 15:26
H&R są bardzo twarde ja bym kupił eibacha
hasir123 - 8 Lis 2014, 11:56
Kolega z forum proponuje mi coś takiego : http://olx.pl/oferta/zawi...D5-ID7GQ6t.html
jednak nie znam się za bardzo na zawieszeniach zwłaszcza używanych i nie wiem nawet na co uwagę zwracać. Co myślicie ?
[ Dodano: Sob Lis 15, 2014 11:13 ]
Widze że na temat tego zawieszenia nikt nie chce sie wypowiadać Prosił bym jednak o jeszcze jakąś opinie tych sprężynek, czy Jondi już wszystko powiedział w tym temacie ? Jeszcze na jedno mi nie odpowiedzieliście czy te "wkłady" bo nie wiem jak to się dokładnie nazywa mi podejdą pod owe sprężynki np. eibacha. Po prostu wyciągam sprężynę i zamieniam na nową ?
|
|