| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika silnika - Wymiana termostatu w  1.8 RQC
 
 Bit1 - 26 Paź 2014,  20:57
 Temat postu: Wymiana termostatu w  1.8 RQC
 Jaki lepiej użyć te otwierające się przy 88 czy 92 stopniach?
 Czy lepiej dopłacić parę złotych i kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy?
 vegetagt - 26 Paź 2014,  22:46
 
 
  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? | 
 
 zwykły czyli jaki?
 tadzias - 26 Paź 2014,  22:48
 
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  |  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? | 
 
 zwykły czyli jaki?
 | 
 
 w sensie bez uszczelki???
 vegetagt - 26 Paź 2014,  22:50
 
 no to bez sensu, bo przeciez ta uszczelka się zgniata i po paru latach jest do wywalenia razem z termostatem. Mnie za ori termostat motorcrafta 92 stopnie policzyli z 60zł i piątaka za uszczelke, takze nei wiem nad czym tu sie zastanawiać
   tadzias - 26 Paź 2014,  22:53
 
 vegetagt, za zamiennik nie policzą wiecej jak 30-35 zeta więc na dobrą sprawę są to 2 sześciopaki bronxa, przy oryginale robią się 4
   brewa7 - 27 Paź 2014,  00:10
 
 60 pln to nie jest tak dużo więc nie przeginaj. Jak już miałbym to robić to kupiłbym ori dla pewności poprawnego działania. Z resztą jak mam kupić nową ori część za takie pieniądze to nie mam się co bawić w zamienniki.
 Bit1 - 27 Paź 2014,  20:05
 
 Spokojnie panowie nikt tu oszczędzać za bardzo nie będzie.
 Poprostu kiedyś jak zmieniałem termostat w 1,3 to tam nei było gumowej uszczelki, więc nei wiedziałem czy w 1,8 to jest seryjnie taka uszczelka czy to dodatek niektórych producentów.
 Jak jest seryjnie to będzie seryjnie;p
 brewa7 - 27 Paź 2014,  20:42
 
 Tzn. ja tylko napisałem że jak miałbym kupić ori motorcraft za 60, a jakiś zamiennik za 35 to wybrałbym ori bo nie są to duże pieniądze. A to czy jest tam uszczelka czy nie to trzebaby sprawdzić w microcat. Z resztą w ASO chyba by to sprawdzili.
 vegetagt - 27 Paź 2014,  20:48
 
 Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa.
 Bit1 - 28 Paź 2014,  08:49
 
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa. | 
 
 To ta uszczelka jest na termostat czy wchodzi pomiędzy obudowę termostatu a blok silnika?
 vegetagt - 28 Paź 2014,  11:47
 
 Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej:
 
   
 Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu
   Bit1 - 28 Paź 2014,  12:17
 
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej: Obrazek
 
 Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu
   | 
 
 Oki teraz  już wszystko jasne:)
 U mnie akurat nie ma tego oringu, no taki urok aut po swapie, że często przy naprawach wychodzi, że czegoś gdzieś nie ma;p
 
 |  |