| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika ogólna - Zbyt wysoki tył
 
 Qba1983 - 15 Paź 2014,  11:11
 Temat postu: Zbyt wysoki tył
 Witajcie,
 
 mam następujący problem. W mojej mk1 mam założone sprężyny obniżające Spaxa, do tego z przodu amory Koni, a z tylu zwykle KYB
 
 
   
 Przód jest bardzo nisko i na dobiciu opona trze o rant błotnika. Tył z kolei jest za wysoko i wyglada to tragicznie jak dla mnie.
 
 Mam podejrzenie, ze zamieniłem sprężyny przód-tyl gdzieś w ferworze remontu.
 Teraz pytanie:
 Jeśli rzeczywiście sprężyny przednie są na tyle to czy podniosły by tak tył?
 I w druga stronę... Jeśli tylne są na przodzie to czy możliwe, ze są za słabe żeby utrzymać wagę silnika i dlatego dobija i ociera?
 
 Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny z tylu żeby to jakoś wyglądało.
 vegetagt - 15 Paź 2014,  13:32
 
 Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole.
 
 Spax to chyba kupa, jezeli chodzi o wykonanie
  Kumpel ma spaxa w granadzie i tył leży na ziemi a przód pieje w góre... I podobno wszyscy tak mają i trzeba uciąć(sic!) nowe sprężyny... A motur pod maską to 2.9v6, więc cięższego chyba nei da rady tam zamontować... 
 
 edit: fota tyłu z przednią sprężyną:
 
   a tu juz poprawnie:
 
   Qba1983 - 15 Paź 2014,  14:36
 
 U mnie właśnie jest odwrotnie, tył w gorze przód gleba.
 
 Co śmieszne jak miałem sprężyny wyjęte z samochodu, to nie dało sie rozróżnić, które są przednie, a które tylne. Wysokością są identyczne. Podobno spax różni sie ilością zwojów, ale to sprawdzę dopiero jak je znowu wyjmę z samochodu.
 vegetagt - 15 Paź 2014,  14:42
 
 a numerów na nich nie ma? Jamex miał
   Qba1983 - 15 Paź 2014,  16:01
 
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | a numerów na nich nie ma? Jamex miał   | 
 
 Teraz to watpie zebym cos znalazl, musialem je pomalowac bo oberwaly piaskiem przy remoncie i korodowaly
   
 [ Dodano: Sro Paź 15, 2014 18:38 ]
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole. | 
 
 Sprawdziłem i przednia sprężyna w mk1 ma 274mm, tylnia 266mm
 Mk2 przód 290, tył 265mm
 vegetagt - 15 Paź 2014,  17:39
 
 seryjna możliwe.
 
 Obniżający jamex miał naodwrót wg numerów
   Qba1983 - 15 Paź 2014,  17:41
 
 Widać co firma, to inne patenty.
 vegetagt - 15 Paź 2014,  17:51
 
 Qba1983, a jak się tym autem jeździ? Bo różnica mas pomiędzy przednią a tylną osią u mnie wyszła 200kg. A więc czy zamiana sprężyn nie spowodowała by bujającego się przodu i taczkowatego tyłu?
 Qba1983 - 15 Paź 2014,  18:50
 
 Przypuszczam, ze w mk1 rozkład mas jest podobny.
 Szczerze powiedziawszy jeżdzę tym tak mało, ze cieżko powiedzieć. W sumie jak jeżdzę po mieście to tyl podskakuje masakrycznie. Graty w bagażniku latają na maxa, a przód jest słaby, samochód nurkuje na dziurach i ociera nadkola.
 
 W sumie chyba z tylu taczka, z przodu wanna
   
 [ Dodano: Pią Paź 17, 2014 11:42 ]
 Obyczajem temat tych sprężyn i najwyraźniej są założone jak maja być. Nadal ńie mam pojęcia czemu tył jest wysoko. Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny.
 
 [ Dodano: Sro Sty 07, 2015 00:15 ]
 No i okazało się, że sprężyny były założone OK.
 Nawet jak je zamieniłem przód z tyłem to jedynie przód się podniósł o 1cm a tył pozostał bez zmian nawet na krótszej sprężynie.
 
 Wychodzi na to, że sprężyny maja jakąś kiepską charakterystykę i albo muszę ciąć tył albo zmienić sprężyny żeby tył poszedł w dół.
   vegetagt - 7 Sty 2015,  01:15
 
 Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta?
 Puff - 7 Sty 2015,  11:27
 
 Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże
   Qba1983 - 7 Sty 2015,  12:01
 
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta? | 
 
 Co to znaczy "cały spax"?
 
 Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
   
 [ Dodano: Sro Sty 07, 2015 12:02 ]
 
  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże   | 
 
 Sprawdzałem na samym amortyzatorze i wszystko schodzi w dół. Na samej sprężynie bez amora siedzi wysoko, więc to wina sprężyny.
 vegetagt - 7 Sty 2015,  13:47
 
 
  	  | Qba1983 napisał/a: |  	  | Co to znaczy "cały spax"? 
 Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
 
 | 
 
 no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
 
 Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>
 Qba1983 - 7 Sty 2015,  16:29
 
 
  	  | vegetagt napisał/a: |  	  |  	  | Qba1983 napisał/a: |  	  | Co to znaczy "cały spax"? 
 Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
 
 | 
 
 no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
 
 Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :>
 | 
 
 Nic nie ma, cala podloga była piaskowana, malowana i konserwowana przeze mnie wiec nic nie było kombinowane.
 TSRules - 8 Sty 2015,  10:55
 
 ale fiestkę masz zacną, zadbana i kolorek soczysty
   Laskosz - 10 Sty 2015,  10:12
 
 z własnego doświadczenia:
 serie sprężyny rozróżnisz po grubości i ilosci zwojów spaxa nie, ale jak podniósł Ci przód o około 1cm to tak bym zostawił, co do tyłu jak masz amory gazowe to one praktycznie same windują tyłek w górę.
 
 co do jamexa to fajnie że coś można kupić obniżającego ale niestety nie sztywnego.
 vegetagt - 10 Sty 2015,  14:24
 
 Laskosz, amory podobno demonotwal i było tak samo
  Co do jamexa, to nei wiem jaki masz wyznacznik auta sztywnego. Na pewno jamex nie jest zawieszeniem typu beton, ale na nierównościach jest upierdliwy, jezeli chodzi o komfort jazdy. Do tego np u mnie auto pod obciążeniem nie siada zauważalnie niżej, niż na seryjnym zawieszeniu. A skok przecież krótszy   
 |  |