|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika silnika - Opadające sprzegło, zapowietrzone ?
kokee - 18 Maj 2014, 23:45 Temat postu: Opadające sprzegło, zapowietrzone ? witam,
mam fieste 97r, 1.3 benzyna, 66km.
problem polega na tym że zdarza się że sprzęgło wchodzi do spodu w podłogę i nie odbija, w tym czasie oczywiscie nie można wrzucić biegu ale wystarczy tylko je cofnąć nogą , nacisnąc i potórzyć te czynność kilka razy czyli tak jakby podpompować i wszystko wraca do normy. zdarzyło się tak ze 4 razy w ciagu 3 tygodni a problem pojawił się pierwszy raz po tym jak wymieniłem klocki hamulcowe i przy okazji cały płyn, najpierw go spuszczając i odpowietrzyłem hamulce. możliwe że sprzegło mogło się zapowietrzyć? jeśli tak to jak je odpowietrzyć? dodam że sprzegło nie ślizga i ogólnie dobrze się sprawuje.
czekam na odp.
pozdrawiam
diodalodz - 19 Maj 2014, 11:15
Sprzęgło zasilane jest z tego samego zbiorniczka co hamulce. Jak się przypatrzysz to od zbiorniczka na pompie hamulcowej idzie mały gumowy wężyk do pompy sprzęgła . jeśli płynu jest mało może się tak dziać. Jeśli problem będzie się powtarzał i zacznie ubywać płynu to są dwie możliwości albo cieknie wysprzęglik (najczęściej) albo cieknie pompa sprzęgła( ulane dywaniki pod pedałami). Jest jeszcze trzecia opcja - przepuszczająca pompa sprzęgła i ta opcja jest najtańsza i w sumie najłatwiejsza do wymiany. Płyn w pompie i wysprzęgliku możesz sobie wymienić. Robi się to dokładnie tak samo jak w przypadku hamulców. Odpowietrznik masz na skrzyni biegów pod podstawą akumulatora. Jedyna różnica to fakt że pedał trzeba podnosić ręcznie po zakręceniu odpowietrznika.
Sfiesta - 20 Maj 2014, 13:38
Polecam temat:
LINK
maqi - 19 Wrz 2014, 22:21 Temat postu: mam ten sam problem w mojej fieścince
diodalodz napisał/a: | Sprzęgło zasilane jest z tego samego zbiorniczka co hamulce. Jak się przypatrzysz to od zbiorniczka na pompie hamulcowej idzie mały gumowy wężyk do pompy sprzęgła . jeśli płynu jest mało może się tak dziać. Jeśli problem będzie się powtarzał i zacznie ubywać płynu to są dwie możliwości albo cieknie wysprzęglik (najczęściej) albo cieknie pompa sprzęgła( ulane dywaniki pod pedałami). Jest jeszcze trzecia opcja - przepuszczająca pompa sprzęgła i ta opcja jest najtańsza i w sumie najłatwiejsza do wymiany. Płyn w pompie i wysprzęgliku możesz sobie wymienić. Robi się to dokładnie tak samo jak w przypadku hamulców. Odpowietrznik masz na skrzyni biegów pod podstawą akumulatora. Jedyna różnica to fakt że pedał trzeba podnosić ręcznie po zakręceniu odpowietrznika. |
mam ten problem ze odpowietrzylem sprzęgło dolalem przed tym plynu i dalej jest to samo tylko ze częściej
TSRules - 20 Wrz 2014, 12:13
zasadniczo jak wysprzęglik (łożysko) się kończy to zwykle piszczy, przy naciskaniu sprzęgła, puszczaniu hałasuje coraz bardziej
co do pompy to jest opinia że pompka się kończy to kończy się wysprzęglik lub sprzęgło a pompka jest w sumie najsłabszym ogniwem, dostaje w kość i umiera (przepuszcza)
co do odpowietrzania to niby się robi podobnie jak hamulce ale nie zawsze daje to idealne efekty, bywa że trzeba zrobić przelewowo od strony odpowietrznika
co do cen to najtaniej chyba zestaw Valeo jakieś 400zł sprzęgło z wysprzęglikiem, sam wysprzęglik 200, a robota ta sama
|
|