Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - 1.6 95KM uszkodzenia po chipowaniu

Blanka28 - 14 Maj 2014, 13:04
Temat postu: 1.6 95KM uszkodzenia po chipowaniu
Słuchajcie szukam pomocy w pewnej kwestii.

Dwa dni temu auto zostało zaprowadzone na hamownie, z pomiarów w serii wyszło 83,5KM, po tuningu (który wg mnie nie powinien w ogóle zostać przeprowadzony przy takiej różnicy w KM) wyszło 104,4KM. Wszystko w miarę póki nie wyjechało się na trasę, po przekroczeniu 110-120km/h samochód przeszedł - wydaje mi się - w tryb awaryjny (opór w gazie, spadające obroty, zero możliwości przyspieszenia) przy czym zapaliła się na czerwono kontrolka temperatury silnika. Po kilkuset metrach i redukcji kontrolka gasła i auto wracało do normy aż do ponownego rozpędzenia do w/w prędkości.
Dziś auto zostało ponownie podstawione na hamownie, komputer nie wykazał żadnych błędów, na moją prośbę zdjęto chipa, powrócono do serii a problem pozostaje ten sam.

Czy ktoś ma może jakieś pomysły?
Czy to kwestia "naruszenia" jakiegoś układu przy tuningu bądź wywołania jej modyfikacją?
Czy może być z tym powiązany dpf? (auto ma przejechane 30tys., wg mojej wiedzy jeżdżono nim na zasadzie dom- warzywniak i niestety nie wypalano dpf-a)

Pliz help ;-(

Puff - 14 Maj 2014, 14:34

Opcja 1

Jeśli masz zapchany DPF to tak, takie mogą być objawy. Podnosząca się temperatura silnika może wynikać z faktu, że ten nie potrafi wypchnąć z siebie spalin i nie wylatują one w całości z cylindrów.

I nie, chip nie ma na to specjalnego wpływu (może co najwyżej sprawić, że auto zacznie się krztusić wcześniej). Sprawdzić czy to wina DPF-u, jeśli tak, to demontaż tegoż + chip i będzie gitara :)

Dziwi mnie tylko fakt, że w 3-letnim aucie DPF miałby umrzeć/zatkać się zupełnie...

Spróbuj jechać te 100 i powoli, powolutku przyspieszać. Jeśli przekroczysz 110-120 a kontrolka sie nie zapali, to może sugerować, że masz zapchany wydech. Zrzucenie go zaraz za elastycznym łącznikiem i jazda testowa powinny to zweryfikować.

=====================================

Opcja 2

Sprawdź stan węża, który wchodzi do MAP sensora - czy nie jest uszkodzony.

Blanka28 - 14 Maj 2014, 14:50

Ok, krok po kroku dojdziemy. Wracam w pt na hamownie gdzie mają szukać problemu, chcę jednak trzymać sama rękę na pulsie bo jak widzą babę w takich miejscach to zaczyna się rzeźnia..
Dzięki!

MisiekT - 14 Maj 2014, 15:47

zmien tunera - nigdy nie powinni byli wrzucac softu bez wczesniejszego zdiagnozowania auta, wiec powierzenie im auta ponownie nie ma najmniejszego sensu...
Blanka28 - 14 Maj 2014, 15:50

MisiekT napisał/a:
zmien tunera - nigdy nie powinni byli wrzucac softu bez wczesniejszego zdiagnozowania auta, wiec powierzenie im auta ponownie nie ma najmniejszego sensu...


dlatego też podziękowałam za chip i poprosiłam o powrót do serii, wracam tam jedynie dlatego, że auto wcześniej jeździło bez problemu, owszem przymulone ale bez takich akcji, niech oni się głowią co jest nie tak..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group