|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - 1.6 95KM uszkodzenia po chipowaniu
Blanka28 - 14 Maj 2014, 13:04 Temat postu: 1.6 95KM uszkodzenia po chipowaniu Słuchajcie szukam pomocy w pewnej kwestii.
Dwa dni temu auto zostało zaprowadzone na hamownie, z pomiarów w serii wyszło 83,5KM, po tuningu (który wg mnie nie powinien w ogóle zostać przeprowadzony przy takiej różnicy w KM) wyszło 104,4KM. Wszystko w miarę póki nie wyjechało się na trasę, po przekroczeniu 110-120km/h samochód przeszedł - wydaje mi się - w tryb awaryjny (opór w gazie, spadające obroty, zero możliwości przyspieszenia) przy czym zapaliła się na czerwono kontrolka temperatury silnika. Po kilkuset metrach i redukcji kontrolka gasła i auto wracało do normy aż do ponownego rozpędzenia do w/w prędkości.
Dziś auto zostało ponownie podstawione na hamownie, komputer nie wykazał żadnych błędów, na moją prośbę zdjęto chipa, powrócono do serii a problem pozostaje ten sam.
Czy ktoś ma może jakieś pomysły?
Czy to kwestia "naruszenia" jakiegoś układu przy tuningu bądź wywołania jej modyfikacją?
Czy może być z tym powiązany dpf? (auto ma przejechane 30tys., wg mojej wiedzy jeżdżono nim na zasadzie dom- warzywniak i niestety nie wypalano dpf-a)
Pliz help
Puff - 14 Maj 2014, 14:34
Opcja 1
Jeśli masz zapchany DPF to tak, takie mogą być objawy. Podnosząca się temperatura silnika może wynikać z faktu, że ten nie potrafi wypchnąć z siebie spalin i nie wylatują one w całości z cylindrów.
I nie, chip nie ma na to specjalnego wpływu (może co najwyżej sprawić, że auto zacznie się krztusić wcześniej). Sprawdzić czy to wina DPF-u, jeśli tak, to demontaż tegoż + chip i będzie gitara
Dziwi mnie tylko fakt, że w 3-letnim aucie DPF miałby umrzeć/zatkać się zupełnie...
Spróbuj jechać te 100 i powoli, powolutku przyspieszać. Jeśli przekroczysz 110-120 a kontrolka sie nie zapali, to może sugerować, że masz zapchany wydech. Zrzucenie go zaraz za elastycznym łącznikiem i jazda testowa powinny to zweryfikować.
=====================================
Opcja 2
Sprawdź stan węża, który wchodzi do MAP sensora - czy nie jest uszkodzony.
Blanka28 - 14 Maj 2014, 14:50
Ok, krok po kroku dojdziemy. Wracam w pt na hamownie gdzie mają szukać problemu, chcę jednak trzymać sama rękę na pulsie bo jak widzą babę w takich miejscach to zaczyna się rzeźnia..
Dzięki!
MisiekT - 14 Maj 2014, 15:47
zmien tunera - nigdy nie powinni byli wrzucac softu bez wczesniejszego zdiagnozowania auta, wiec powierzenie im auta ponownie nie ma najmniejszego sensu...
Blanka28 - 14 Maj 2014, 15:50
MisiekT napisał/a: | zmien tunera - nigdy nie powinni byli wrzucac softu bez wczesniejszego zdiagnozowania auta, wiec powierzenie im auta ponownie nie ma najmniejszego sensu... |
dlatego też podziękowałam za chip i poprosiłam o powrót do serii, wracam tam jedynie dlatego, że auto wcześniej jeździło bez problemu, owszem przymulone ale bez takich akcji, niech oni się głowią co jest nie tak..
|
|