|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika ogólna - Ściąganie podczas hamowania 
						
												 PawelBW62 - 17 Lut 2014,  21:59 Temat postu: Ściąganie podczas hamowania Witam!!!
 
 
Jak hamuje moją fiestą to mnie sciąga w prawo... a Lewa felga robi sie gorąca aż parzy.
 
 
Co jest tego przyczyną???  bo tuleje na wahaczach wymieniałem 2 tyg temu
												 Freeman - 17 Lut 2014,  22:16
  Lektura dla Ciebie: http://www.fiestaklubpols...p?tag=sciaganie
 
 
Myślę, że znajdziesz odpowiedź wśród wskazanych tematów.
												 diodalodz - 19 Lut 2014,  02:38
  przyczyn może być kilka
 
1. zapchany wąż elastyczny od lewego zacisku (rozwarstwia się wewnątrz)
 
2. zatarty tłoczek w zacisku
 
3. zatarta prowadnica (w fordzie akurat mało spotykane)
 
4. uszkodzone łożysko koła.
 
 
Pierwszy temat łatwo zdiagnozować, bo podnosisz auto, prosisz kogoś by wcisnął i puścił hamulec. Sprawdzasz jak obraca się tarcza, odkręcasz na chwilę odpowietrznik i sprawdzasz czy opór się gwałtownie nie zmniejszył. 
 
 
2 temat można spróbować diagnozować po przez sprawdzenie gumki na tłoczku, ewentualnie zajrzenie pod nią. Można też spróbować wcisnąć tłoczek, jeśli stawia duży opór znaczy się, że trzeba go rozebrać i wymienić mu gumki, zestawy naprawcze produkuje np firma Autofren
 
 
3 prowadnicę sprawdzisz przy rozbieraniu zacisku do akcji 2.
 
 
4 jeśli po zdjęciu zacisku tarcza nadal będzie się ciężko obracać to wina łożyska.
												 van - 19 Lut 2014,  09:32
  może być też luz w zawieszeniu
												 drjanusz - 19 Lut 2014,  10:48
  van,  	  | PawelBW62 napisał/a: | 	 		  | bo tuleje na wahaczach wymieniałem 2 tyg temu | 	  
 
A czytałeś dokładnie? No tak jeszcze końcówki zostają!   
												 diodalodz - 19 Lut 2014,  12:20
 
  	  | Cytat: | 	 		  | może być też luz w zawieszeniu | 	  
 
Napisał " A lewa felga robi się gorąca aż parzy "
												 PawelBW62 - 24 Mar 2014,  15:38
  W końcu  znalazłem przyczynę, był to zapchany wąż elastyczny od lewego zacisku aż w środku spęczniał. Doszedłem do tego po wymianie całych przednich hamulców (klocki + zestawy naprawcze z tłoczkiem).
 
 
Lewe klocki były całkowite spalone. spowodowane to było tym że zacisk cały czas trzymał ciśnienie przez uszkodzony wąż elastyczny.  Od razu  się auto lepiej rozpędza i nie ściąga w prawo.
												 drjanusz - 25 Mar 2014,  15:13
 
  	  | diodalodz napisał/a: | 	 		  | Pierwszy temat łatwo zdiagnozować, bo podnosisz auto, prosisz kogoś by wcisnął i puścił hamulec. Sprawdzasz jak obraca się tarcza, odkręcasz na chwilę odpowietrznik i sprawdzasz czy opór się gwałtownie nie zmniejszył.  | 	   
 
I tu miałeś wyjaśnienie  PawelBW62,
												 Marcinowaty - 26 Mar 2014,  21:53
  Powinieneś wymienić wszystkie elastyczne przewody hamulcowe
												 
					 | 
				 
			 
		 |