Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK3] Wysokie obroty i spalanie, dławienie się na zimno

lesiu142 - 21 Sty 2014, 08:59
Temat postu: [MK3] Wysokie obroty i spalanie, dławienie się na zimno
Witam. Niedawno kupiłem fiestę. W momencie zakupu paliła 7l/100km i brała oleju 0,5l/1000km

Po około 2 miesiącach zaczął się dławić silnik. Później doszło nie palenie na 1-2 gary i spalanie na poziomie 10-12l/100km. Po wymianie przewodów WN, praca silnika wróciła do normy, lecz wysokie spalanie pozostało.

Zauważyłem także że podczas jazdy nie opadały mi obroty. Zawieszały się na około 1.5k. Po odłączeniu VSS problem zawieszających się obrotów został prawie zażegnany. Po odjęciu gazu podwyższone obroty utrzymują się na chwilę (około 4sek) i dopiero opadają na jałowe.

Po zdjęciu patelni zauważyłem że podczas otwierania przepustnicy silnik krokowy się wychyla, lecz przy zamykaniu chowa sie z opóźnieniem. Uniemożliwiając spadek obrotów do jałowych.

Zmierzyłem rezystencje CPP i wyszło mi tak:
czerwony - zielony: 7,43 - 3.1kOhm
zielony - żółty 6.37kOhm

Dodam, że kiedy sprawdzam czujnik temp. cieczy chłodzącej (nad termostatem) wychodzi mi rezystencja poza skale w około 0stC. A na tablicy temp, wskazówka wchodzi mi maksymalnie na M w napisie NORM. Termostat jest sprawny.

Wczoraj na zimnym silniku podjeżdżałem pod górkę (po jakichś 400m od odpalenia), nagle silnik przestał reagować na dodanie gazu, a po chwili zdechł. Dopiero za 7-8 razem udało mi się go uruchomić ponownie. Kiedy już odpalił, dostał bardzo wysokich obrotów, aż ucho zabolało. Ale żadnych problemów już nie sprawiał.

Więc pytanie do Was, czy ta rezystencja nie jest za duża i czy nie bierze mi zbyt dużo oleju?
Oraz jak uspokoić to spalanie i obroty?

Kazek - 21 Sty 2014, 17:14

1. Po odłączeniu VSS ?najprawdopodobniej komputer pracuje w trybie awaryjnym?
2. Podane przez Ciebie wartości na CPP są nieprawidłowe
3. Czujnik nad termostatem służy tylko do uruchomiania wiatraka chłodnicy.

Zobacz jak wyglądają świece tzn. czy są okopcone itp.?
Sprawdź cewkę czy nie jest pęknięta.
Wymień CPP, VSS oraz termostat ponieważ jest uszkodzony bądź czujnik temperatury pod nim nie działa prawidłowo.

lesiu142 - 21 Sty 2014, 22:18

Świece są lekko okopcone, zresztą tak samo jak końcówka wydechu - za bogata mieszanka?
Cewkę sprawdzę jutro i odpiszę. Termostat sprawny, nie przepuszcza wody na duży obieg.
Sprawdziłem błędy na wyłączonym silniku i żadnych błędów nie pokazało.
Wymiana VSS i CPP to koszt z rzędu 400zł, więc poczekam z tym do 10 ;)

@Edit, cewka sprawdzona, jest cała :)

Kazek - 23 Sty 2014, 17:24

Skoro termostat sprawny to wymień czujnik pod nim, wszystko jest na forum.
Okopcone świece mogą świadczyć o nieodpowiedniej mieszance.

Zakup nowych VSS i CPP to dość wygórowany wybór jak na fieste ale to dobrze, przynajniej będziesz pewny, że wszystko ok (używany CPP sprzedaje ktoś z forum za 30zł a VSS używany do 100 kupisz)

Zrób test błędów na pracującym silniku (po rozgrzaniu)
Sprawdź czy masz prawidłową przerwę na świecach.

Jak wymienisz czujniki to napisz koniecznie czy sytuacja uległa poprawie.

lesiu142 - 24 Sty 2014, 00:55

Test zrobię. Co do przerwy na świecach, to jaka powinna być? Książkowo jest podana 1mm, ale czytałem że najlepiej sprawuje się przerwa w granicach 0,7-0,8 mm
Kazek - 25 Sty 2014, 12:15

Przerwa na świecach najczęściej zależy od producenta. Np. NGK do 1.1 Fiesty mają 0,8mm
lesiu142 - 17 Lut 2014, 22:22

Przynoszę wieści z pola bitwy nico
Spalanie samo z siebie wróciło do normy, równo z tym jak temperatury wróciły do dodatnich - przypadek? Nie sądzę...

Wymieniłem także VSS, na CPP czekam aż kolega z forum wróci do domu :)
Po resecie komputera obroty podczas jazdy polepszyły się, spadają do jałowych. Ale tylko wtedy kiedy jest zimna. Jak się rozgrzeje to nadal nie chcą spadać. Na forum znalazłem jeden przypadek, gdzie pomogła wymiana sondy lambda, ale najpierw ją pomierze.

Sprawdziłem świece, przerwa wynosi około 0,8mm

Na koniec ciekawostka:
Pomimo tego, że nie mam wspomagania poczułem że kiedy odłączę VSS, to trochę ciężej kręci mi się kierownicą, tylko pytanie. Czy to jest możliwe? :9:

Freeman - 17 Lut 2014, 22:26

lesiu142 napisał/a:
Pomimo tego, że nie mam wspomagania poczułem że kiedy odłączę VSS, to trochę ciężej kręci mi się kierownicą, tylko pytanie. Czy to jest możliwe?
Przypadek.
lesiu142 - 17 Lut 2014, 22:35

Też się temu dziwiłem. Może to autosugestia :D
limus - 18 Lut 2014, 22:51

Z tym spadaniem obrotów jest rzeczywiście dziwnie .
Jak silnik zimny , to spadają szybko , jak się lekko nagrzeje , to spadają wolno .
Może ktoś wie dlaczego tak się dzieje .
Czy to jest celowe , czy też należy szukać jakiejś usterki ?

Pozdrawiam.

lesiu142 - 19 Lut 2014, 00:45

Obroty podczas postoju nadal mi wolno schodzą. (opadają do około 1.5k, utrzymują się ~7sek. i dopiero wracają do jałowych) Niezależnie od temp. silnika.
Jedynie podczas jazdy, gdy silnik jest zimny od razu opadają po wciśnięciu sprzęgła. Gdy się rozgrzeje, obroty wzrastają do około 1.5-2k i nie opadają do póki samochód się nie zatrzyma. W weekend sprawdzę wiązkę od VSS do kompa.

Sprawdziłem czujnik temp. powietrza i cieczy chłodzącej (tym razem tego od kompa ;p ) i rezystencja mi wyszła poprawna, czyli czujniki sprawne.

Pytanie do Was, czy da się sprawdzić wiązkę bez odłączania kompa?

@Edit
Wiązka sprawdzona, dla pewności sprawdziłem całą. Dodatkowo wyczyściłem większość złączek, wymieniłem filtry paliwa i powietrza. I jest znaczna poprawa, dziś problem z zawieszającymi obrotami podczas jazdy w ogóle nie występował. Na postoju też jakby szybciej schodziły do jałowych.

Pytanie kolejne, jak powinna wyglądać mgiełka z wtryskiwaczy? U mnie wygląda to tak, że natryskuje na ścianki( takie bardzo drobne kropelki) a na ściance się to skrapla i spływa do przepustnicy. Najlepiej gdyby ktoś dysponował filmikiem z prawidłowym wtryskiwaniem paliwa :)

Pozdrawiam

bradek37 - 14 Kwi 2014, 21:00

Witaj lesiu142
Mam fieste z 1991 czyli m3 z 1,3 benzyna, mam tak samo na zimnym silniku normalnie spadają obroty, na ciepłym schodzą z opóźnieniem, jeden mechanik powiedział mi, ze to może być problem z silniczkiem krokowym czyli z jednym z dwóch czujników lub z kostką która reguluje przepustnicą ale najpierw bym stawiał z silniczkiem krokowym i z jednym z dwóch czujników przy nim, natomiast z wskaźnikiem temperatury silnika też nieraz mam problemy bo nieraz wskazówka mi opada do połowy białego pola na dole i po paru sekundach podnosi się do normalnego poziomu czyli troche ponad białe pole, tez tak mam, że po uruchomieniu silnika temperatura podnosi się do właściwego poziomu czyli troche ponad białe pole, utrzymuje się i schodzi do kreski poziomu normal u dołu, i tez tak mam, ze jak na chwile opada na połowe białego pola to leci chłodne powietrze z dmuchawy a kiedy jest na początku kreski poziomu normal to leci chłodne powietrze a dopiero jak jade to jest cieplejsze, kiedyś tak nie było

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 22:17 ]
Kiedy to zrobie to napisze co mechanik mi wymienił aby już normalnie schodził z obrotów

lesiu142 - 15 Kwi 2014, 08:38

Witaj :)
Z obrotami u mnie już wszystko jest okej, wystarczyło przeczyścić całą wiązkę od kompa do każdego podzespołu. Dodatkowo, jak wspominałem wymieniłem filtr paliwa i powietrza. A dodatkowo VSS i CPP. Z temperaturą, to jednak może mieć termostat coś wspólnego. Wczoraj po trasie jakichś 10 km, chłodnica była gorąca. Ale pokrywa zaworów była tylko ciepła (przy dotknięciu nie dało się oparzyć) więc jednak trochę jest silnik niedogrzany...

Spalanie jest jeszcze do przyjęcia ( jakieś 7.2L/100km) będzie mniej, bo muszę wymienić Lambde ( jeżdżę na odłączonej, bo podawała cały czas że ma ubogą mieszankę i komputer lał jak głupi, tak że się zalewał silnik). Pozdrawiam

bradek37 - 15 Kwi 2014, 20:11

Witaj lesio
Czyli mechanik musi wyczyścić wiązkę od każdego zespołu który biegnie od przepustnicy i wtrysku jednopunktowe pod filtrem powietrza do modułu czyli komputera a z temperatura wymienić termostat i powinno być wszystko w porządku, później wymienić filtr powietrza i paliwa, co oznacza VSS i CPP

lesiu142 - 15 Kwi 2014, 21:02

Ja wyczyściłem wszystkie złączki, nawet te od MAP Sensor, Lambdy, i innych. Ale najbardziej skupiłem sie tych od wtrysku, oraz VSS.

CPP to czujnik położenia przepustnicy, znajduje się obok krokowego. Informuje komputer o tym jak nardzo masz wciśnięty pedał gazu. Jeden z najważniejszych czujników.

VSS, to czujnik prędkości. To on jest odpowiedzialny od tego podtrzymywania obrotów podczas jazdy na luzie, wciśniętym sprzęgle. Jest wkręcony w skrzynie biegów, a do niego podłączona jest linka od prędkościomierza. Wychodzą od niego 3 przewody.

Chwilowo można poradzić sobie z tymi wieszającymi obrotami poprzez odłączenie wtyczki od VSS. Nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków jazdy na odłączonym czujniku. Ale znalazłem różne opinie na forum o tym :)

Problem z wieszającymi obrotami jest dość znany na forum i szeroko opisywany :) Warto o tym poczytać dokładnie. Szukaj na forum "VSS", "Obroty" i tego typu słowa. Odpowiednie tematy szybko znajdziesz :) )


Co do temperatury, to raczej Tobie nie pomogę. Sam nie jestem pewien. Może niech wypowie się ktoś z weteranów :)

Podrawiam

bradek37 - 15 Kwi 2014, 21:22

Czyli mechanik ma wyczyścić te wtyczki i czujniki
lesiu142 - 16 Kwi 2014, 19:38

To możesz nawet samemu zrobić :)
bradek37 - 19 Kwi 2014, 10:35

Lesio,
te czujniki wystarczy wyczyścić czy je trzeba wymienić?

[ Dodano: Sob Kwi 19, 2014 11:39 ]
lesio
A ten czujnik map sensor i jego kostke tez można oczyścić czy go trzeba wymienić i gdzie on jest

lesiu142 - 19 Kwi 2014, 17:11

Wystarczy wyczyścić, same styki w tych czujnikach. Polecam preparat Kontakt S do styków. Dodatkowo możesz wyczyścić ten silniczek krokowy. Poradnik masz na forum jak to zrobić. Map sensor jest tutaj (zaznaczony na obrazku)
Kod:
http://db0smg.afug.uni-goettingen.de/~dh8ghh/fiesta/MAP.jpg


wystarczy wyczyścić same styki przy kostce. Samego MAPA się nie rozbiera. Co do Twojej temperatury, myślę że winny jest termostat. Koszt to około 30zł. Wesołych!

bradek37 - 19 Kwi 2014, 20:35

Dzięki lesio i wzajemnie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group