Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK7] Tylne gniazdo zapalniczki.

FFDriver - 2 Sty 2014, 10:48
Temat postu: [MK7] Tylne gniazdo zapalniczki.
Podłączyłem sobie właśnie CB. Zasilanie biorę z tylnego gniazda zapalniczki.
Jednak okazało się, że to gniazdo, ku mojemu zdziwieniu, zasilanie jest cały czas, nawet po zamknięciu auta( dla jednych wada dla innych zaleta).
Niestety to może skutkować pozostawieniem włączonego CB radia.
No i tutaj moje pytanie, czy jest jakaś łatwa możliwość, bez znacznej ingerencji (np. za pomocą komputera), aby to gniazdo wyłączane było po wyłączeniu zapłonu, tak jak to gniazdo z przodu ?

Pozdrawiam
FFDriver

sla32 - 2 Sty 2014, 12:23

Spójrzmy na sprawę realnie.
Ford sknerzy na czym tylko może, a Fiesta nie jest luksusowym autem.
Prawdopodobieństwo ekstrawagancji sterowania gniazda zapalniczki komputerem jest tu bliskie 0

Ja bym próbował plus tego gniazda podłączyć analogicznie jak jest to zrobione przy "przednim".

Parzych - 2 Sty 2014, 15:52

sla32 napisał/a:
Ja bym próbował plus tego gniazda podłączyć analogicznie jak jest to zrobione przy "przednim".
Nie wiem jak jest u Ciebie w MK5, a jak jest w MK7, ale u mnie w MK6 zapalniczka ma stałe zasilanie, nawet bez kluczyka... :yes:
FFDriver - 2 Sty 2014, 16:33

No u mnie to gniazdo z przodu jest wyłączane po wyłączeniu zapłonu.

Nie chce zbytnio ingerować żeby potem ktoś w serwisie się nie przypiął, że coś sam modyfikuje. Musiałbym rozebrać cały podłokietnik i całe to miejsce na kubki itp.
Będę pewnie musiał z tym żyć :)

Pozdrawiam

FFDriver

sla32 - 2 Sty 2014, 23:15

Parzych napisał/a:
sla32 napisał/a:
Ja bym próbował plus tego gniazda podłączyć analogicznie jak jest to zrobione przy "przednim".
Nie wiem jak jest u Ciebie w MK5, a jak jest w MK7, ale u mnie w MK6 zapalniczka ma stałe zasilanie, nawet bez kluczyka... :yes:


W MK5 oczywiście gniazdo też ma napięcie na stałe ale to można szybko zmienić :) Ja w instalację Fiesty ingerowałem już kilka razy. Jedna więcej nie stanowi problemu.

FFDriver napisał/a:
Nie chce zbytnio ingerować żeby potem ktoś w serwisie się nie przypiął, że coś sam modyfikuje. Musiałbym rozebrać cały podłokietnik i całe to miejsce na kubki itp.
Będę pewnie musiał z tym żyć :)


Też miałem w życiu etap przepłacania za serwis w ASO, niestety w parze z pieniędzmi nie szła jakość. Gamonie z ASO nie potrafiły nawet znaleźć w systemie oryginalnego przewodu do świec który im przyniosłem wymontowany z auta. Innym razem chcieli mi sprowadzić z Niemiec katalizator i wymienić chociaż był sprawny. Jeżdżę na nim do dzisiaj, itd. Ogólnie tragedia.

W sumie można się spytać czy nie mogą wprowadzić takiej modyfikacji i ile by za to chcieli.

Może jednak zastosowanie rozgałęźnika z "przedniego" gniazda załatwiłoby sprawę. :piwkowanie:

FFDriver - 3 Sty 2014, 08:27

sla32 napisał/a:
Może jednak zastosowanie rozgałęźnika z "przedniego" gniazda załatwiłoby sprawę.


To oczywiście jest jakieś rozwiązanie ale tylko połowiczne :(
Skoro jest z tyłu gniazdo to chętnie bym je wykorzystał bo raczej do czego innego nie będę go potrzebował. Natomiast to przednie przydaje się często choćby np. do ładowarki telefonu :)

Co do ASO to niestety znam sprawy bardzo dobrze. Spotkałem się w życiu z kilkoma problemami i gdyby nie fora to np. mógłbym się dać przekonać, że zamiast wymiany małej tulejki za 20zl trzeba wymienić całe sprzęgło. Albo standardowe przekonywania, że tak ma być albo że się nie da :(
Wszędzie tak samo, bez znaczenia jaka marka pojazdu i to w serwisach chwalonych na cały kraj :(
Niestety często nawet przygotowany specjalnie opis co i jak nic nie daje bo oni wiedzą lepiej i nie będzie im klient mówił co mają robić. A jak jeszcze człowiek coś powie o jakimś forum ... to wtedy to jest dramat.
Natomiast prywatni mechanicy już dawno odkryli dobrodziejstwa forów i korzystają z nich w pełni co zdecydowanie wpływa na poprawę ich umiejętności.
Nie ma się co oszukiwać umiejętnie wykorzystana wiedza jaką można znaleźć w necie jest nieoceniona. Tylko w tym kraju mało komu się chce.

Pozdrawiam
FFDriver

FFDriver - 4 Sty 2014, 21:30

Panowie co się okazało :)
Miałem akurat okazję siedzieć chwilę w aucie po zgaszeniu silnika i okazuje się, że o ile to przednie gniazdo rozłączane jest natychmiast o tyle to tylne rozłączane jest również ale dopiero po jakimś czasie.
Czyli nie ma problem :)

Pozdrawiam
FFDriver

sla32 - 6 Sty 2014, 00:21

FFDriver napisał/a:
Panowie co się okazało :)
Miałem akurat okazję siedzieć chwilę w aucie po zgaszeniu silnika i okazuje się, że o ile to przednie gniazdo rozłączane jest natychmiast o tyle to tylne rozłączane jest również ale dopiero po jakimś czasie.
Czyli nie ma problem :)

Pozdrawiam
FFDriver


Pięknie tylko po co takie udogodnienie?
Im więcej zbędnej elektroniki tym większe prawdopodobieństwo że coś odmówi posłuszeństwa. :devil:
Widać mało jest tu użytkowników MK7 skoro nikt o tym nie wiedział.

michal77 - 6 Sty 2014, 10:12

sla32 napisał/a:
Widać mało jest tu użytkowników MK7 skoro nikt o tym nie wiedział
Większość ma tylko jedno gniazdo
artax - 6 Sty 2014, 10:33

sla32 napisał/a:
FFDriver napisał/a:
Panowie co się okazało :)
Miałem akurat okazję siedzieć chwilę w aucie po zgaszeniu silnika i okazuje się, że o ile to przednie gniazdo rozłączane jest natychmiast o tyle to tylne rozłączane jest również ale dopiero po jakimś czasie.
Czyli nie ma problem :)

Pozdrawiam
FFDriver


Pięknie tylko po co takie udogodnienie?
Im więcej zbędnej elektroniki tym większe prawdopodobieństwo że coś odmówi posłuszeństwa. :devil:
Widać mało jest tu użytkowników MK7 skoro nikt o tym nie wiedział.

To ,ze komputer wyłącza po jakims czasie odbiorniki prądu uważaz za zbędne :fox: Kilka razy przekonalem sie w mk7 ,ze dzięki temu nie wyczerpalem aku np;lampaki oświetlenia itp.Uwazam ,ze jest to dobrodziejstwo.Tym bardziej ,ze mk7 jest na listwie CAN .
pzdr

FFDriver - 6 Sty 2014, 11:43

Nikt nie wiedział bo ja jestem specjalistą od wyszukiwania sobie dziwnych problemów i dochodzenia do tego jak coś działa itp. Większość pewnie w ogólnie nie używa tego tylnego gniazda bo i po co ? :)

Co do wyłączania wszystkich odbiorników po jakiś czasie to nie ma nic lepszego.
W przeszłości zdarzały mi się wpadki w innych autach owocujące całkowitym rozładowaniem aku.

Pozdrawiam
FFDriver

sla32 - 6 Sty 2014, 12:29

artax napisał/a:
To ,ze komputer wyłącza po jakims czasie odbiorniki prądu uważaz za zbędne :fox: Kilka razy przekonalem sie w mk7 ,ze dzięki temu nie wyczerpalem aku np;lampaki oświetlenia itp.Uwazam ,ze jest to dobrodziejstwo.Tym bardziej ,ze mk7 jest na listwie CAN .
pzdr


Tu jednak jest trochę inna sprawa dlaczego 1 gniazdo jest wyłączane kluczykiem a 2 jest super inteligentne.
Po co takie zróżnicowanie ?

artax - 6 Sty 2014, 15:03

bo jak zauważyłeś,1 odłączasz kluczykiem a 2 pewnie jest na listwie CAN i to odłącza komp.Musisz sie przyzwyczaić Ford jest pełen niespodzianek.Po 24 latach obcowania z tą marką juz nic mnie nie dziwi.Jedne rozwiązania są trafione, inne mniej.No ale myśle ,ze nie tylko F tak ma :ok:
pzdr

FFDriver - 6 Sty 2014, 21:10

sla32 napisał/a:
Po co takie zróżnicowanie ?


Kto wie co siedzi w głowach projektantów :) ?
Mnie też dziwi to zróżnicowanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group