|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z RS2000 na RS2300
wolverinexxx - 14 Gru 2013, 20:24 Temat postu: [MK3] Swap z RS2000 na RS2300 Witam
Jako że nabyłem silnik z escorta rs2000 z wiązką i wszystkim potrzebnym aby wmontować go do fiesty i żeby jeździł, chciałbym zapodać dół od scorpio lub galaxy 2.3l Głowicę zostawiłbym od rs2000 i moje pytanie jest takie: jako że 2.3 ma wałki wyrównoważające w misce a chciałbym je usunąć, mogę to zrobić po przez założenie miski z rs2000 wraz z pompą oleju i łańcuchem? wiem że będzie trzeba dorobić niewielki metalowy element do bloku silnika żeby po dokręceniu miski olejowej nie było wolnej luki, i po założeniu głowicy z rs2k na dół z 2.3 wzrośnie poziom sprężania do 11.8:1 który jest idealny do LPG a jako że jestem zwolennikiem tego paliwa dla mnie to będzie wielkim plusem mieć doprężony silnik na LPG, a jeżdżę bardzo dużo. Czy istnieje inna LEPSZA możliwość połączenia rs2k z 2.3? najtańszym kosztem byłoby dokupienie jedynie dołu z 2.3, bo cały słupek z 2.3 to już droższa zabawa, a w tych 2.3 głowica często pęka w seri ( nie całe 150 kucy) a 2.3 ori nie wejdzie do fiesty za wysoki bo miska z wałkami jest. Dobrze kombinuje? Zakupić dół i zrobić tak jak napisałem głowa od rs2k wraz z miską i caŁy osprzęt i cieszyć się +/- 170 kucami czy nie ruszać i zwykłe rs2000 montować, bo aktualnie mam zeteca 2.0 na kent camsach który domaga się remontu( próg na tulejach i duże zapotrzebowanie na olej
Daras84 - 14 Gru 2013, 22:55
a tak z innej beki to może fiesta kupiona z gliwic??
wolverinexxx - 16 Gru 2013, 09:43
Moja z gliwic ale kupiłem ją rok temu a może coś odnośnie tematu? - dobrze napisałem powyżej co trzeba zrobić aby upchnąć rs2300 do mk3?
Daras84 - 16 Gru 2013, 22:28
to moja ex pewnie hehe
tomi16v - 19 Gru 2013, 13:20
2.3 glowice padają przez sekcje wodną w kolektorze dolotowym która pęka. Notorycznie przegrzane.
Zatkać kanał olejowy i dorobić odpowiedni kawałek.
A co robić to zalezy od Ciebie. Moesz włożyć 2.0 rsa jak masz i jezdzić albo zrobić dół 2.3
to tylko zależy od chęci i kasy.
wolverinexxx - 20 Gru 2013, 10:00
mam już dół od 2.3 i całego rs2000 silnik i osprzęt, to bym chciał raczej 2.3 od razu dać jak mam pod ręką, remont zrobić: nowe panewki pierścienie i wkładać do fury bo 2.3 a 2.0 to jest różnica wyczuwalna, terazm mam 2.0 silver topa na kent camsach i fajnie zapier... chociaż nie ma zrobionego wydechu(seria 1.6 i zwykły kolektor żeliwny)
Daras84 - 20 Gru 2013, 10:13
składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony
Bongo - 5 Cze 2014, 21:16
[ Dodano: Czw Cze 05, 2014 20:17 ]
będzie doprężony wiec trzeba jeździć na 98 żeby nie było spalania stukowego
? a druga sprawa czy nie lepiej wsadzić v6 2.5 ? fakt ze więcej modyfikacji ze względu na inna skrzynie ?
wolverinexxx - 14 Cze 2014, 10:47
Trochę mnie nie było na forum, ale jest już postęp jakiś Kupiłem kompa bez immo odpaliłem fure praktycznie już gotowa Mam założoną cewkę zetecową, jakie kable zapłonowe podejdą mi żeby je spiąć z cewką i świecą? Kable zetecowe mają takie grzybki które nie mieszczą się do głowicy żeby spiąć ze świecą, uciąłem je w starych kablach tak narazie żeby odpalić a nie będę kupował nowych kabli do zeteca żeby je ciąć aby przypasowały do mnie, może od chv podejdą?
kuba87 - 14 Cze 2014, 11:13
piter chyba od cvh miał własnie
Berritto - 18 Cze 2014, 10:53
Daras84 napisał/a: | składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony |
Dokładnie tak samo zrobiłem jak sobie auto przerabiałem i śmiga aż miło nie ugina się i nie ma z niczym problemów !
wolverinexxx - 19 Cze 2014, 10:34
No i jak to swap wyszło kilka problemów, mianowicie gdzieś ciągnie lewe powietrze po odłączeniu zaworu bocznikowego ustalającego wolne obroty bądź nawet zaślepieniu rurki wychodzącej z kolektora jak i zaślepieniu wszystkich podciśnień i zatkaniu ręką w 100% przepustnicy silnik nie gaśnie, ciągnie gdzieś lewe powietrze. Na początku brał spod listwy wtryskowej ale tam już są nowe gumowe podkładki i jest ok, nowe uszczelki kolektora ssącego i pod podstawę wtryskową tą aluminiową, trzyma wysokie obroty z podłączonym silniczkiem bocznikowym 1400 po zaślepieniu go 1000, po zatkaniu ręką przepustnicy i wszystkich podciśnień 600-700, w czym szukać problemu? pryskałem plakiem obroty nie rosną a jakby gdzieś była nieszczelność to by przecież wzrosły, tak miałem przy listwie wtryskowej ale problem został wyeliminowany, już nie mam pomysłu skąd on bierze to powietrze że dalej chodzi
Daras84 - 19 Cze 2014, 14:06
a kruciec pod przepustnica?
wolverinexxx - 20 Cze 2014, 15:07
odma się okazała uwalona i problem rozwiązany z lewym powietrzem ale jeszcze od 1000 do 2000 rpm przerywa krztusi się zrobię reset kompa może pomoże, a powyżej 2000 jedzie ostro do końca i ten dźwięk jak V-ka prawie
|
|