Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap z RS2000 na RS2300

wolverinexxx - 14 Gru 2013, 20:24
Temat postu: [MK3] Swap z RS2000 na RS2300
Witam
Jako że nabyłem silnik z escorta rs2000 z wiązką i wszystkim potrzebnym aby wmontować go do fiesty i żeby jeździł, chciałbym zapodać dół od scorpio lub galaxy 2.3l :) Głowicę zostawiłbym od rs2000 i moje pytanie jest takie: jako że 2.3 ma wałki wyrównoważające w misce a chciałbym je usunąć, mogę to zrobić po przez założenie miski z rs2000 wraz z pompą oleju i łańcuchem? wiem że będzie trzeba dorobić niewielki metalowy element do bloku silnika żeby po dokręceniu miski olejowej nie było wolnej luki, i po założeniu głowicy z rs2k na dół z 2.3 wzrośnie poziom sprężania do 11.8:1 który jest idealny do LPG a jako że jestem zwolennikiem tego paliwa dla mnie to będzie wielkim plusem mieć doprężony silnik na LPG, a jeżdżę bardzo dużo. Czy istnieje inna LEPSZA możliwość połączenia rs2k z 2.3? najtańszym kosztem byłoby dokupienie jedynie dołu z 2.3, bo cały słupek z 2.3 to już droższa zabawa, a w tych 2.3 głowica często pęka w seri ( nie całe 150 kucy) a 2.3 ori nie wejdzie do fiesty za wysoki bo miska z wałkami jest. Dobrze kombinuje? Zakupić dół i zrobić tak jak napisałem głowa od rs2k wraz z miską i caŁy osprzęt i cieszyć się +/- 170 kucami czy nie ruszać i zwykłe rs2000 montować, bo aktualnie mam zeteca 2.0 na kent camsach który domaga się remontu( próg na tulejach i duże zapotrzebowanie na olej :-)

Daras84 - 14 Gru 2013, 22:55

a tak z innej beki to może fiesta kupiona z gliwic??
wolverinexxx - 16 Gru 2013, 09:43

Moja z gliwic ale kupiłem ją rok temu :) a może coś odnośnie tematu? - dobrze napisałem powyżej co trzeba zrobić aby upchnąć rs2300 do mk3? :D
Daras84 - 16 Gru 2013, 22:28

to moja ex pewnie hehe
tomi16v - 19 Gru 2013, 13:20

2.3 glowice padają przez sekcje wodną w kolektorze dolotowym która pęka. Notorycznie przegrzane.

Zatkać kanał olejowy i dorobić odpowiedni kawałek.

A co robić to zalezy od Ciebie. Moesz włożyć 2.0 rsa jak masz i jezdzić albo zrobić dół 2.3

to tylko zależy od chęci i kasy.

wolverinexxx - 20 Gru 2013, 10:00

mam już dół od 2.3 i całego rs2000 silnik i osprzęt, to bym chciał raczej 2.3 od razu dać jak mam pod ręką, remont zrobić: nowe panewki pierścienie i wkładać do fury bo 2.3 a 2.0 to jest różnica wyczuwalna, terazm mam 2.0 silver topa na kent camsach i fajnie zapier... chociaż nie ma zrobionego wydechu(seria 1.6 i zwykły kolektor żeliwny)
Daras84 - 20 Gru 2013, 10:13

składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony
Bongo - 5 Cze 2014, 21:16

[ Dodano: Czw Cze 05, 2014 20:17 ]
będzie doprężony wiec trzeba jeździć na 98 żeby nie było spalania stukowego
? a druga sprawa czy nie lepiej wsadzić v6 2.5 ? fakt ze więcej modyfikacji ze względu na inna skrzynie ?

wolverinexxx - 14 Cze 2014, 10:47

Trochę mnie nie było na forum, ale jest już postęp jakiś :D Kupiłem kompa bez immo odpaliłem fure praktycznie już gotowa :twisted: Mam założoną cewkę zetecową, jakie kable zapłonowe podejdą mi żeby je spiąć z cewką i świecą? Kable zetecowe mają takie grzybki które nie mieszczą się do głowicy żeby spiąć ze świecą, uciąłem je w starych kablach tak narazie żeby odpalić a nie będę kupował nowych kabli do zeteca żeby je ciąć aby przypasowały do mnie, może od chv podejdą?
kuba87 - 14 Cze 2014, 11:13

piter chyba od cvh miał własnie
Berritto - 18 Cze 2014, 10:53

Daras84 napisał/a:
składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony

Dokładnie tak samo zrobiłem jak sobie auto przerabiałem i śmiga aż miło nie ugina się i nie ma z niczym problemów !

wolverinexxx - 19 Cze 2014, 10:34

No i jak to swap wyszło kilka problemów, mianowicie gdzieś ciągnie lewe powietrze ;-| po odłączeniu zaworu bocznikowego ustalającego wolne obroty bądź nawet zaślepieniu rurki wychodzącej z kolektora jak i zaślepieniu wszystkich podciśnień i zatkaniu ręką w 100% przepustnicy silnik nie gaśnie, ciągnie gdzieś lewe powietrze. Na początku brał spod listwy wtryskowej ale tam już są nowe gumowe podkładki i jest ok, nowe uszczelki kolektora ssącego i pod podstawę wtryskową tą aluminiową, trzyma wysokie obroty z podłączonym silniczkiem bocznikowym 1400 po zaślepieniu go 1000, po zatkaniu ręką przepustnicy i wszystkich podciśnień 600-700, w czym szukać problemu? pryskałem plakiem obroty nie rosną a jakby gdzieś była nieszczelność to by przecież wzrosły, tak miałem przy listwie wtryskowej ale problem został wyeliminowany, już nie mam pomysłu skąd on bierze to powietrze że dalej chodzi ;-(
Daras84 - 19 Cze 2014, 14:06

a kruciec pod przepustnica?
wolverinexxx - 20 Cze 2014, 15:07

odma się okazała uwalona i problem rozwiązany z lewym powietrzem ale jeszcze od 1000 do 2000 rpm przerywa krztusi się zrobię reset kompa może pomoże, a powyżej 2000 jedzie ostro do końca i ten dźwięk jak V-ka prawie :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group