|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						LPG - [MK3] opony a duze spalanie 
						
												 Metos22 - 3 Gru 2013,  20:21 Temat postu: [MK3] opony a duze spalanie Mam problem z moja fiestka 1.4,71KM,.Po pali mi 12l lpg,jezdzilem na oponach 155x80 a teraz zalozylem 175x70 i nic nie wzroslo.Instalacja to Bingo M.-8letnia.Gazownik stwierdzil na kompie ze wszystko lacznie z sonda i cala reszta ok,a dalej tyle pali.Po prosilbym o konkretne wypowiedzi jak zmiejszyc spalanie,bez niepotrzebnych uwag.
												 terens - 3 Gru 2013,  20:44
  Sprawdzałeś, ile pali benzyny? Silnik 1,4 nie zalicza się do "łagodnie spożywających"; spalanie gazu może być o 20% wyższe niż spalanie benzyny.
												 Metos22 - 3 Gru 2013,  22:48
  Ale bezyny psli tylko 6l .a te 12 lpg to nawet moj poprzedni polonez nie palil.   
 
Dodam ze biegi zmieniam przy 2000obr/min,i jezdze max tak do 90~100km/h.A na samym gazie nie ma mozliwosci odpalenia.Chyba ze w trybie awaryjnym ale to tylko jak cieply po jezdzie nawet w letnie upaly.Sprawdzalem co sie dalo i stan jak z fabryki gdyby nie spalanie..
												 vegetagt - 3 Gru 2013,  23:42
  a co to za gaz? 1, 2, czy sekwencja?
												 Metos22 - 4 Gru 2013,  08:22
  Gaz jest 1 generacji,instalacja bingo M.
												 vegetagt - 4 Gru 2013,  13:27
  no to na moje to spalanie jest prawie normalne    Tyle mogłaby w mieście palić, w trasie z 3 litry mniej powinna.
 
Poza tym, jazda do 2tys tu nic nie da, bo pierwsza generacja na dole podaje za bogatą mieszankę a na górze za ubogą. Tak samo odpada hamowanie silnikiem. Taniej na luz zrzucić.
 
Z praktyki - 2.0 115km z opla(ta, ktoś zamontował 1 gen do silnika na wielopunktowym wtrysku...). Spalanie 10.9 gazu w trasie jadąc 90-100km/h oraz 11,3 jadąc 140-150. W mieście nieśmiertelne 18l +- 1.
 
Jeżeli nei ma żadnych nieszczelności, to jedyne co możesz zrobić, to skręcić instalacje kosztem żywotności i mocy silnika.
 
Z praktyki 2 - tico (czyli 0.8 silnik i jakies 40km) po regulacji przez gazowników paliło 10-12 w mieście. Po skręceniu 8-10. Silnik 30tys przelecial i sprawny pojechał na złom
 
 
Na twoi miejscu pojechałbym do gazowników na sprawdzenie szczelności oraz regulacje. Jak po regulacji będzie tak jak przy tico - no to albo jezdzisz tak dalej mając minimalnie taniej niż na benzynie, albo kosztem silnika skręcasz dawke lpg.
 
 
Ewentualnie możesz spróbować skontaktować się z tym użytkownikiem: http://www.fiestaklubpols...wprofile&u=7836
 
Sprzeda ci jakieś magiczne świece i powie, jak lpg ustawić    Generalnie ludzie zadowoleni zawsze byli   
 
 
ps. zakładam że parownik jest sprawny.
 
ps2. do silnika z wtryskiem i lambdą powinna być 2 generacja.
												 Metos22 - 4 Gru 2013,  15:31
  juz jest ok,okazalo sie ze byl zepsuty termostat na filtrze powietrza,i dawal na lpg stale cieple z koloktora,teraz zmienilem na zimne i spalanie 8-10   
												 terens - 4 Gru 2013,  17:20
  Metos22: 	  | Metos22 napisał/a: | 	 		  |  byl zepsuty termostat na filtrze powietrza,i dawal na lpg stale cieple z koloktora,teraz zmienilem na zimne i spalanie 8-10  | 	    Tylko nie mów, że mniejsze spalanie wynika z faktu, że zimne powietrze zawiera więcej tlenu, co proces spalania poprawia...   
												 Marcinowaty - 4 Gru 2013,  19:21
  Ja zatkałem dopływ zimnego powietrza ponieważ skoro latem auto mniej pali bo czujnik temperatury powietrza dostaje informacje o wyższej temperaturze. Zimą jest zimno jak powiedział klasyk i teraz mój czujnik dostaje ciepłe powietrze z okolic kolektora wydechowego. Jak muszę jechać po za miasto to daje mu normalny dolot. Zrobiłem tak z powodu braku tego termostatu i klapki we wlocie do filtra powietrza i wydaje mi się ze nie pali za dużo   
												 Metos22 - 4 Gru 2013,  20:36
  No niestety,ale kto nie chce niech nie wiezy ale pali jak dawniej i jaka dynamika sie zrobila.Pelne wykorzystanie konikow pod maska.I usmiech na twarzy,he,he:-)
												 vegetagt - 4 Gru 2013,  23:26
  Metos22, to super    
												 terens - 5 Gru 2013,  12:08
  Metos22: a skąd ciągniesz to zimne powietrze, skoro pod maską wszędzie jest gorąco raczej...?   
												 Metos22 - 5 Gru 2013,  13:26
  U mnie jest koncowka z filtra za atrapa chlodnicy.czyli za grilem taki jakby doczepiony do niej lejek.co wylapuje zimne z przodo
												 Marcinowaty - 5 Gru 2013,  19:15
  wydaje mi się że auto jedzie dłużej na ssaniu przez to ze dodstaje tylko zimne powietrze, no chyba że czujnik temp płynu chłądzacego ma tu decudujące znaczenie
												 Metos22 - 5 Gru 2013,  23:11
  Nie wydaje mi sie aby jezdzil na ssaniu.Motywuje to tym ze po odpaleniu na benzynie po ok 15-20sec osiaga obroty rzedu 1500/min i wlacza sie lpg,i silnik nie slabnie ani nie gasnie.A jesli by jezdzil na ssaniu to chyba nie na lpg tylko benzynie,co przekladaloby sie na duze spalanie a umnie spadlo.
												 
					 | 
				 
			 
		 |