|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Układ kierowniczy : wspomaganie montaż budowa
zamich - 14 Maj 2005, 11:05 Temat postu: Układ kierowniczy : wspomaganie montaż budowa Witam mam problem jak w temacie . Mam dylemat jak zamontowac pompę wspomagania. Moge mieć pompę z przewodami maglownica za ok 350zł. Tylko jak i gdzie to wszystko pomontowac robił może juz kots taki bajer w swoim aucie??
Wiem ze najlepiej było by zmienić autko ale te jest idealne nic mu nie dolega technicznie. Tylko ma wade bo niema wspomagania. Narazie jezdzi nim kobieta a ja chce zamontować szerokie koła o bez wspomagania bedzie kicha. Slinik 1.3i rok 93r.
Lokmen - 14 Maj 2005, 11:17
Jak to będzie oryginał od fiesty to nie bedzie problemu. Maglownica ze wspomaganiem na miejsce starej, pompa na wsporniku koło alternatora, zbiorniczek ze wspomoaganiem gdzień na lewym kielichu, chłodnica oleju ze wspomagania chyba na pasie przednim.....
zamich - 14 Maj 2005, 11:23
To to kalectwo ma jeszcze chłodnice oleju??
barto - 14 Maj 2005, 14:12
zamich napisał/a: | To to kalectwo ma jeszcze chłodnice oleju?? | no wlasnie tez nie wiedzialem ze to jest a mam wspomaganie Czy jesli po dluzszej jezdzie autkiem zbiorniczek z plynem do wspomagania jest mocno cieply to oznacza ze ta chlodnica zle dziala czy tak po prostu ma byc??
Bodo - 14 Maj 2005, 15:08
Chłodnica oleju jest zamontowana na przednim pasie przed chłodnicą silnika. Płyn się musi troche grzać jak jest ciepły to dobrze.
zamich - 15 Maj 2005, 23:07
Chłopaki może ktos by mógł podesłać jakieś foto gdzie co sie znajduje??
Bodo - 15 Maj 2005, 23:19
zamich napisał/a: | Chłopaki może ktos by mógł podesłać jakieś foto gdzie co sie znajduje?? |
Fotke mogę zrobić jutro ale na teraz mam takie coś
Jak stoisz przodem do auta to masz :
Zbiorniczek po lewej stronie na nadkolu, a chłodnice masz przed chłodnicą silnika. Takie cos jak jest na zdjęciu
Bonus - 5 Wrz 2006, 00:10
jaki opór stawia taka pompa w czasie pracy?
od kiedy silnik 1.1 (fiesta mkIII) miał troche bardziej wysunięte koła pasowe (ważne przy dobieraniu pompy)?
od kiedy montowali do 1.1 wspomaganie?
czy pompa montuje się na jedną śrubke (mam u mnie na bloku silnika nad alternatorem jeden zagwintowany otworek)?
od jakich innych modeli fordów pasują elementy od wspomagania np. fiesta mkIV-V albo escort?
jackrzec - 5 Wrz 2006, 15:03
Bonus napisał/a: | od kiedy silnik 1.1 (fiesta mkIII) miał troche bardziej wysunięte koła pasowe (ważne przy dobieraniu pompy)? | Od nigdy
Bonus napisał/a: | od kiedy montowali do 1.1 wspomaganie? | j.w.
Bonus - 6 Wrz 2006, 02:43
próbował już ktoś kiedyś zaaplikować wspomaganie do 1.1?
[ Dodano: Sro Wrz 06, 2006 01:56 ]
jackrzec napisał/a: | Bonus napisał/a:
od kiedy silnik 1.1 (fiesta mkIII) miał troche bardziej wysunięte koła pasowe (ważne przy dobieraniu pompy)?
Od nigdy |
ostatnio kupiłem pompe cieczy chłodzącej okazało się że kolo pasowe jest bardziej wysunięte i musiałem ją wymienić na taką z modelu przed VII.1991
jackrzec - 6 Wrz 2006, 07:52
Bonus napisał/a: | ostatnio kupiłem pompe cieczy chłodzącej okazało się że kolo pasowe jest bardziej wysunięte i musiałem ją wymienić na taką z modelu przed VII.1991 | W 1,1 i 1,3 są takie same pompy, ale w 1,3 montowali juz wspomaganie, druga sprawa to taka że modele ze wspomaganiem niczym się nie różnią poza szerszym kołem pasowym - o wysunięciu nic nie wiem. Być moze w przed 92 rokiem pompy były inne.
Bonus - 7 Wrz 2006, 11:17
od kiedy do 1.3 montowali wspomaganie? od samego początku?
widze jackrzec że masz wersje z 1995 roku, zmierz u siebie w 1.1 długość pompy cieczy chłodzącej od bloku silnika do miejsca gdzie się przykręca koło pasowe
Doctor - 8 Wrz 2006, 11:31
Widze ze dobry temat poruszacie panowie mam zamiar kupic przekladnie i caly osprzet i zalozyc sobie wsp.do mojej Fiesty 1.8 ZETEC i bylbym wdzieczny za wszelkie wskazowki np czy maglownice sa przy kazdym modelu silnika takie same i oczywiscie czy nie bede mial jakichs nieprzewidzianyych problemow z zamontowaniem pompy??
Maroski - 7 Lis 2006, 19:50
Witam wszystkich!
Widze że temat ucichł, a szkoda, udało się komuś wsadzić wspomaganie do mk3??
Orientuje sie ktoś z jakich modeli pasuje wspomaganie??
szynszyl - 7 Lis 2006, 19:52
udało sie kilu wyciągnąć wspome np. rkr-owi bo to kosztowna sprawa jak sie sypnie.. spytaj BENDIX -a
jackrzec - 7 Lis 2006, 23:03
Albo Mafiosa - chyba też zamontował.
szynszyl - 8 Lis 2006, 07:37
jackrzec napisał/a: | Albo Mafiosa - chyba też zamontował. | spytaj w sensie o koszty... reanimacji - najatniej z 600 zł
Doctor - 8 Lis 2006, 15:07
Witam wsszystkich po dlugiej przerwie wlasnie kompletuje osprzet wedlug opisu Mafiosa mam juz przekladnie mozliwe ze w weekend wybiore sie poszukac pompy i reszty pozostaje jeszcze sprawa kol i pasow klinowych co nie jest proste bo za kazdym razem moze sie okazac ze odleglosci pomiedzy kolami uzyskane przypadkowymi elementami sa bardzo problematyczne przy doborze dlugosci paska ...
To jeszcze niestety przede mna jak juz zaczne skladac to postaram sie opisac co od jakiej wersji rocznika itd jak na razie przekladnia made in allegro sprowadzana z Niemiec reszte bede musial wyszukac tutaj( Irlandzkie zlomowiska) mam nadzieje ze sie uda
;Doctor
Maroski - 11 Lis 2006, 12:37
Tez się zabieram do wszczepienia tego wspomagania, tylko nie bardzo wiem co będzie pasować, a co nie. Z tego co się orientuję maglownice są wszędzie jednakowe, problem pojawia się z przy pompie, silnik to 1,6EFI z XR2i - z jakich innych modeli mogła by pasować pompa??
squadak - 11 Gru 2006, 16:13
U nas, czyli w 1.6 EFi jest maly zonk z pompa. Wspornik i pompa pasuja od escorta 1.4 i 1.6 po '90 i od fiesty 1.4 '94 - '96. Tyle ze z tej strony co pompa znajduje sie tez puszka filtra powietrza i te cale portki prowadzace powietrze do przepustnicy.
Jedyne rozwiazanie jakie widze to kupno ktoregos z tych wspornikow(z fiesty ma nizej mocowana pompe wiec mniej zawadza ale jest bardzo ciezki do dostania) oraz portek z escorta po '90 - tam filtr jest z drugiej strony silnika i albo zalozenie stozka zamiast puszki filtra albo kombinowanie z puszka filtra np. z fiesty zetec - tam puszka byla kolo aku
Doctor - 12 Mar 2007, 09:58
Zebralem sie w sobie i wszczepilem maglownice ze wsp. pompa nadal czeka na odpowiednia lape... wiec kreci sie strasznie ciezko ;(
nie wiem czy wszedzie tak ale u mnie mialem straszne problemy z krzyzakiem jak przykrecilem maglownice ze wsp. to kat pomiedzy walkiem od kiery i walkiem z maglownicy zrobil sie straszny... musialem kombinowac skracac troche walek od kiery, nastepnie powiekszac otwor w karoserii bo calosc przesunela sie ze dwa centy do gory i dopiero zaczelo to wszystko do siebie pasowac.
spory problrm byl tez z drazkiem reakcyjnym bo delikatnie ocieral o maglownice od spodu i trzeba bylo go troche podginac i zmieniac gumowe tuleje na ktorych jest osadzony zeby poszedl troche w dol...
Po 12 godzinach i kilku drastycznych posunieciach udalo sie i siedzi teraz tylko zamontowac przekleta pompe a nigdzie nie moge dorwac lapy do mojego silniczka ;(
Maly apel przy okazji moze ktos wie gdzie taka lapke kupic...
jackrzec - 12 Mar 2007, 15:09
Doctor napisał/a: | mialem straszne problemy z krzyzakiem jak przykrecilem maglownice ze wsp. to kat pomiedzy walkiem od kiery i walkiem z maglownicy zrobil sie straszny. | Chyba nie próbowałeś dopasować starego krzyżaka?! Ten z wersji ze wspo. jest inny! Chyba kolumna kiery też jest inna.
dr_dave - 9 Maj 2009, 22:26
Witam taki zestaw da się teraz kupić za około 350zł. Ale jak zawsze trzeba się nakombionwoać
pegas - 26 Maj 2009, 13:40
Hej
Niedawno kupilem Fieste Mk3 1990 1.8D. Tylko nie na to to wspomagania kierownicy:)
Ile mniej więcej kosztuje cała przyjemność założenia wspomagania? Tzn ile trzeba wydać na częsci? I za ile mniej więcej założy to mechanik? Bo sam chyba nie dam rady.
Pozdr
dr_dave - 27 Maj 2009, 17:15
550 cały komplet a mechanik się pewnie nie podejmie żaden bo nie maja czasu na głupoty! Bo to coś zawsze nie pasuje a na identyczny komplen nie ma co liczyć.
zibibabiboo - 31 Maj 2009, 01:22
A gdzie za 550 kupie cały komplet? Bo mi dziewczyna płacze ze nie ma siły kiera krecic i mysle nad wspomaganiem.
pegas - 16 Cze 2009, 13:53
Hmm a jak to wyglada jesli nie kupie od razu calego kompletu. tylko sama maglonice (ze wspomaganiem) i zamontuje ją.
Wspomagania miec nie bede bo nie bedzie pompy i calej reszty.
Ale czy na takim czymś da sie jezdzic? Czy bedzie sie po prostu zachowywać jak stara maglownica bez wspomagania? Czy z racju braku pozostalych czesci układu nie bedzie chciala skręcac?
Wtedy możnaby jezdzic dalej i szykac pompy. chlodnicy oleju itp. i przy nastepnej okazji wmontowac.
Takie montowanie wspomagania na raty.
Tak kombinuje bo moge miec maglownice ze wspomaganiem. ale narazie tylko maglownice. na reszte trzeba bedzie poczekac.
--
No i jeszcze jedno. bo piszecie o najróżniejszych problemach z montażem tego.
Mam Fieste Mk3 z 1990 roku 1.8D. czy jeśli znajde maglownice ze wspomaganiem z Fiesty Mk3 1.8D tylko z roku 1993 to bedzie pasowac? bo widze ze problemy sa jeśli inny silnik. inny model. A jak to bedzie wygladac jesli samochod taki sam tylko ze wspomaganiem i młodszy kilka lat?
Ale sie kurde rozpisałem
Pozdr
Piotrek
dr_dave - 18 Cze 2009, 18:06
będzie ciężko chodzić. Ponieważ normalnie masz po 2,5 obrotu w lewo i p. a przekładnia ze wspomaganiem po 1,5 + opory układu. Od forda ka pasuje.
Ale zamiast kombionować zmień auto- nie warto wspomagania zakładać dziś fofi to 2000zł wartośći wspomaganie 600zł
wasyl1710 - 20 Wrz 2009, 14:49
Witam wszystkich. Prosze niech mi ktos powie gdzie i za ile mozna kupic kompletne wspomaganie do fiestki mk3 91r. 1.8D ?
Marcinowaty - 20 Wrz 2009, 21:16
Na szrocie
elmek13 - 20 Wrz 2009, 22:34
lub Allegro...
wasyl1710 - 21 Wrz 2009, 14:26
Dzieki. Chodziło mi jednak o jakiś sklep który miałby w swojej ofercie wszystkie elementy wspomagania nowe lub ewentualnie regenerowane
KAMIL82 - 26 Lis 2009, 02:39
Witam.Tak jak w profilu mam 1.1i Fieste bez wspomaganka i mam tez na części drugą Fiestkę 1.3i ze wspomaganiem.Silniczki przeskoczą bez problemów ale pytanie czy przekładnia ze wspomaganiem bedzie pasowała na mocowaniach z bez.Wiadomo ze kolumnę tez musze przerzucic.Jeśli ktos sie orientuje w tym temacie prosze o odpowiedż.na dniach chce to zrobic i niewiem czy sie nastawiac na przeróbki np.w przegrodzie...pozdr
Francuz - 6 Cze 2010, 12:55 Temat postu: wspomaganie mam pytanie za flache chodzi o fieste 1.3 94r ,mam wspomaganie i czujnik cisnienia wspomagania,co to jest? jakie sa objawy gdy nie działa? do czego on jest? znajduje sie na przewodzie wysokiego cisnienia wychodzacym z pompy,jak jade to wspomaganie potrafi zniknac a potem znowu działa 1 m-c,płyn mam,pasek nowy nie slizga sie pompa nie cieknie plynu nie ubywa co to moze być? interesuje mnie ten czujnik bo wyglada na sfatygowany
[ Dodano: Pon Cze 07, 2010 10:39 ]
witam,czy jest ktos kto wie do czego jest czujnik cisnienia wspomagania? jest on na przewodzie wychodzacym z pompy na przewodzie wysokiego cisnienia,jesli jest za małe cisnienie to jest jakas lampka od tego,czy jak ten czujnik niedomaga to moze znikac wspomaganie jak jade? prosze o opinie.dzieki
jackrzec - 14 Lip 2010, 21:56
Francuz napisał/a: | witam,czy jest ktos kto wie do czego jest czujnik cisnienia wspomagania? jest on na przewodzie wychodzacym z pompy na przewodzie wysokiego cisnienia,jesli jest za małe cisnienie to jest jakas lampka od tego,czy jak ten czujnik niedomaga to moze znikac wspomaganie jak jade? prosze o opinie.dzieki | Czujnbik o którym piszesz zapobiega jedynie przymuleniu silnika np przy maksymalnym skręcie (wtedy pompa stawia większy opór) i nic po za tym. Jesli Ci ginie wspomaganie, to są dwie drogi (bo trzecią wykluczyłeś) albo pada pompa (w co wątpię) albo simmeringi i zaworki w maglownicy nie trzymają.
Parzych - 18 Lip 2010, 02:50
adamoo34 napisał/a: | mam fieste 1,3 '93 z 16"/215/45 i kręci się calkiem przyzwoicie. | Że co się kręci całkiem przyzwoicie Wiesz w ogóle o czym jest temat
zdaszek - 18 Lis 2011, 21:37
Niedługo będę montował wspomaganie do zeteca.
Dziś spróbowałem to połączyć na sucho, żeby w razie braków na aucie nie kombinować i wyszło w sumie na plus bo auto nadal jeździ
Zastanawiam się, czy czegoś nie brakuje, bo teoretycznie (wg. sprzedawcy) jest to komplet...
Aluminiowa rurka, która leży najbardziej po prawej stronie, pasuje tylko jednym końcem do reszty.Generalnie po połączeniu mam wrażnienie że czegoś jest o jeden element za mało (no chyba nie za dużo ? )
Pytanie do wiedzących : czego brakuje na tym obrazku ?
BerciQ - 18 Lis 2011, 22:33
brakuje kółka pasowego na pompę
zdaszek - 18 Lis 2011, 23:44
Mam, zapomniałem położyć obok pompy (w paczce nie było ani jednej śruby, w tym do kółka pasowego pompy).
Zwracam tutaj uwagę na rurki, bo to z nimi jest problem...
madek - 19 Lis 2011, 00:55
A krzyżak masz? Odnośnie tego czy jest komplet, to pytaj Maciek_B, on montował do siebie całkiem niedawno.
BerciQ - 19 Lis 2011, 07:21
wydaję się kompletny zestaw. A tak na marginesie? Kupiłeś przez allegro? Ile cię wyszło? Możesz na PW odpowiedziec jak się nie chcesz przyznac aaa i z czego to? Fiesta czy Escort?
już wiem czego brakuje, łapy pod pompę
madek, dobrze mówi, nie tylko krzyżak tylko cała kolumna powinna być, bo do wspomagania jest z innym krzyżakiem na kolumnie, i przy okazji gumka w ścianę grodziową jest inna.
madek - 19 Lis 2011, 10:52
BerciQ napisał/a: | cała kolumna powinna być, bo do wspomagania jest z innym krzyżakiem na kolumnie, i przy okazji gumka w ścianę grodziową jest inna. |
I ponoć otwór trzeba powiększać w budzie, bo całość idzie jakby 2 cm do góry
BerciQ - 19 Lis 2011, 11:21
madek napisał/a: | BerciQ napisał/a: | cała kolumna powinna być, bo do wspomagania jest z innym krzyżakiem na kolumnie, i przy okazji gumka w ścianę grodziową jest inna. |
I ponoć otwór trzeba powiększać w budzie, bo całość idzie jakby 2 cm do góry |
w MK3 trzeba powiekszać, w MK3,5 otwór jest już duży i nie trzeba wycinać.
zdaszek - 19 Lis 2011, 14:43
Ech...
Cały czas piszę, że rurki mi nie pasują a Wy o łapach i krzyżakach...
Łapę mam, krzyżak z kolumną kierowniczą też. Mam wszystko poza czymś. No chyba że tych rurek jest za dużo i jedną można pominąć (np tę z prawej strony która wydaje się być łącznikiem).
mmbu - 19 Lis 2011, 15:01
Brak:
-łapy do pompy i alternatora
-samego alternatora
-paska napędu
-krzyżaka
-pręta kolumny kierowniczej
-srub do mocowania maglownicy(są dłuższe od tej bez wspomagania)
zdaszek - 19 Lis 2011, 15:11
Mam :
- łapę do pompy
- pasek napędu
- krzyżak
- pręt kolumny kier.
- koło pasowe do pompy
Śrub nie było, więc jak wykręce starą maglownicę to kupię ciut dłuższe.
Czy alternator do wersji ze wspomaganiem jest inny ? Jak nie to tez mam (a aucie )
Przeczytajcie uważnie : problem jest z połączeniem rurek bo zwyczajnie nie wszystkie do siebie pasują. Napisałem na forum, bo miałem nadzieję, że ktoś kto sam sobie dokładał wspomę będzie wiedział co z czym skręcał przy montażu.
O sprawy tak oczywiste jak dłuższy pasek do napędu pompy wspomagania nie pytałem
Wie ktoś, jak to połączyć, albo czego brakuje (z rurek !) ?
mmbu - 19 Lis 2011, 15:14
Alternator jest lustrzanym odbiciem tego od wersji bez wspomagania. Węży chyba masz za dużo, ale wieczorem poszukam zdjęć
Edit: Trochę gimnastyki szyi i faktycznie ten przewód najbardziej z prawej wygląda wydaje się być zbędny. Ten najgrubszy między pompą a zbiorniczkiem ma jakiś dziwny kształt
zdaszek - 19 Lis 2011, 18:05
Ma dziwny kształt, czyli jakby był nie od tego ?
Bo sprzedawca zapewniał, że to jest komplet wspomagania wyjęty z fiesty z zetec'iem.
mmbu - 19 Lis 2011, 19:15
Ja miałem chyba prawie prosty, ale ten wąż to nie problem, bo tam już masz niskie ciśnienie i można go zastąpić "wężem ogrodowym"
zdaszek - 19 Lis 2011, 19:45
A ten gruby wąż z czujnikiem gdzie prowadziłeś ?
Wzdłuż błotnika prawego błotnika czy jakoś inaczej ?
mmbu - 19 Lis 2011, 20:53
od maglownicy za silnikiem i połączenie jest nad pokrywą zaworów. Zobacz sobie zdjęcia spod maski jakiegoś zteca ze wspomaganiem, bo narazie , to chyba prosisz o pomoc, bez najmniejszego wysiłku ze swojej strony. Jak zaczniesz montować i będziesz miał problem ,którego nie możesz rozwiązać sam, to służę pomocą przez tel
zdaszek - 19 Lis 2011, 22:17
OK.
Mniej więcej już wiem jak ma to wyglądać. Dzięki
Michaus - 25 Lis 2011, 10:46
Brakowało jednej krótkiej metalowej rurki. Została zakupiona od Esioka, trzeba ją będzie dogiąć na kształt fiestowej, ale powinno zagrać.
Piotr_K - 10 Sty 2012, 22:10
Witam wszystkich
Czytam, szukam i piję bro, po tym jak dzisiaj się dowiedziałem w sklepie/serwisie, że w mojej fiestce aby.... nie idzie kupić samego krzyżaka (posiadam wspomaganie), tylko od razu całą kolumnę "zong". Czy to prawda???
BerciQ - 10 Sty 2012, 22:36
Piotr_K, wszystko zalezy który krzyżak chcesz kupić. Bo masz 2. jeden zamont. na przekładni,a drugi na kolumnie kierowniczej. Pierwszy kupisz osobno, drugi nie.
Piotr_K - 10 Sty 2012, 23:06
Ooo. Dzięki za informację. zawsze jak siedziałem pod autem to widziałem jeden krzyżak, a tu dwa. zostałem postawiony pod ścianą, ale to dobra informacja bo jest nadzieja, że to ten pierwszy i będzie ok. Sprawdzę to i od razu się pojawiam. Raz jeszcze dzięki...hej.
BerciQ - 10 Sty 2012, 23:09
Piotr_K napisał/a: | Ooo. Dzięki za informację. zawsze jak siedziałem pod autem to widziałem jeden krzyżak, a tu dwa. zostałem postawiony pod ścianą, ale to dobra informacja bo jest nadzieja, że to ten pierwszy i będzie ok. Sprawdzę to i od razu się pojawiam. Raz jeszcze dzięki...hej. |
patrząc od spodu na przekładnię masz jeden. Drugi widzisz, patrząc w środku auta na okolice pedałów. Tam jest na kolumnie kierowniczej drugi i on występuje z całą kolumna, a w MK3 to porostu 2 pręty
Piotr_K - 10 Sty 2012, 23:11
Ja cię kręcę teraz to mam przed oczami, faktycznie. A, który to ten pierwszy?
BerciQ - 10 Sty 2012, 23:14
Piotr_K napisał/a: | Ja cię kręcę teraz to mam przed oczami, faktycznie. A, który to ten pierwszy? |
jak siedzisz w aucie, to pierwszy jest na kolumnie a drugi na przekładni. Jak jesteś pod autem to odwrotnie z tym, że dla układów bez wspomagania jest mnóstwo zamienników, a dla układu ze wspomaganiem chyba tylko ASO, albo używka. Bo ani na allegro ani w InterCarsie nie ma, bo teraz patrzałem.
W dodatku w układzie wspomaganym ten krzyżak jest dosyć drogi.
madek - 10 Sty 2012, 23:15
Piotr_K, ten krzyżak we wnętrzu który jest zintegrowany z kolumną raczej luzów nie ma, przynajmniej się z tym nie spotkałem. Ten widoczny pod maską to stała bolączka fiest i niestety w wersji ze wspomaganiem drogi i ciężko dostępny...
BerciQ - 10 Sty 2012, 23:16
madek napisał/a: | Ten widoczny pod maską to stała bolączka fiest i niestety w wersji ze wspomaganiem drogi i ciężko dostępny... |
to tak jak napisałem. Używka albo ASO.
Piotr_K - 10 Sty 2012, 23:25
No ładnie, czyli nawet jak to będzie ten pod maską to jest drogi hmm. muszę tylko wyczaić, który to i ewentualnie (w ostateczności) poszukam czegoś na śrucie.
Jeszcze jedno pytanko, doczytałem się, ze byli tacy co bez demontowania kolumny wymienili krzyżaka (jak się domyślam tego pod maską). Da radę czy nie?
BerciQ - 10 Sty 2012, 23:35
Piotr_K napisał/a: | No ładnie, czyli nawet jak to będzie ten pod maską to jest drogi hmm. muszę tylko wyczaić, który to i ewentualnie (w ostateczności) poszukam czegoś na śrucie.
Jeszcze jedno pytanko, doczytałem się, ze byli tacy co bez demontowania kolumny wymienili krzyżaka (jak się domyślam tego pod maską). Da radę czy nie? |
da radę, przynajmniej w wersji bez wspomagania idzie bez problemowo wymienić krzyżak nawet pod blokiem bez garażu.
Piotr_K - 13 Sty 2012, 13:44
Witam
Ale jaja z tym krzyżakiem. zapomnieć, że się go kupi w sklepie czy serwisie.
W serwisie niedostępny - od dawna
W sklepie mają cosik za 42 zł ale nie nadaje się do "normalnej wymiany" tylko trzeba go specjalnie zakuwać...aua i co lepsze oni się tego nie podejmą więc tym bardzie ja się tego nie podejmę. Chyba zostaje mi jedynie "szrot"
Czy ktoś ma może jakiś pomysł na to lub też ma taki krzyżak na półce w swoim magazynie i chce się tego pozbyć?
RATUNKU !
PS. to jest ten krzyżak w komorze silnika.
Marek91 - 13 Sty 2012, 20:52
Witam Panowie mam problem, ostatnio wyciągałem przekładnie z mojej fofi (przekładnia ze wspomaganie) i z jednego z otworów na króciec doprowadzające płyn do maglownicy wypadł taki jakby zaworek ze sprężynka środku. Nie mam bladego pojęcia gdzie go mam włożyć spowrotem tak jak to ma być, może ktoś juz przerabiał u siebie taki temat bardzo bym prosił o pomoc pozdrawiam.
Parzych - 13 Sty 2012, 21:47
Marek91, weź daj przecinki i kropki, bo z tego superdługiego zdania zrozumiałem, że wypadł Ci zaworek i czy ktoś go przerabiał...
|
|