|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Przed zakupem - [MK4] Pomoc w wyborze wahaczy i tulei
boas43 - 4 Lis 2013, 18:17 Temat postu: [MK4] Pomoc w wyborze wahaczy i tulei Panowie - potrzebuje szybkiej pomocy z waszej strony.
Fiesta MK4 1996 rok 1.8 D ze wspomaganiem
Jako że coś mnie tknelo i zacząłem robić kompletnie cale zawieszenie w MK4 potrzebuje porady co do wymiany kompletnych wahaczy lub ich tuleji.
Co byscie zrobili na moim miejscu , jakiej firmy wybrać wahacze lub jakiej firmy wybrac tuleje i sworzeń.Jako że nie posiadam prasy to raczej wolałbym załozyc kompletne wahacze, ale jak bedzie trzeba to tuleje tez sobie wprasuje tylko że bede musiał dac kumplowi do zakładu a on znow komuś (takie załatwianie przez kogos :( )
Na All...o jest kilka wahaczy ze znanych firm to Delphi za 130 pln, TRW za 135 pln --zapodajcie jeszcze kilka nazw co byscie założyli ? Tylko prosze o powazne porady ponieważ zależy mi na czasie bo Fiesta potrzebna mi jest na "wczoraj"
TSRules - 4 Lis 2013, 18:24
Na stronie
http://ford.sklep.pl/pol_...hacze-3493.html
masz oryginalne tuleje w atrakcyjnych cenach, jesli masz proste wahacze, tym bardziej oryginalne to warto je zostawić, bo zamienniki często są kiepskiej jakości, a cena 130zł wydaje mi sie nazbyt optymistyczna
boas43 - 4 Lis 2013, 18:27
Dziekuje za szybka odpowiedź
Patrzec tylko na tuleje wyprodukowane przez Forda czy na te HP ? A jaki sworzen polecasz ?
ElGrey - 4 Lis 2013, 19:40
Tuleje i sworznie opłaca się wymieniać jedynie jeśli robisz to sam, w innym przypadku lepiej kupić całe wahacze te droższe, bo cena usługi i części będzie podobna do ceny nowego wahacza
TSRules - 4 Lis 2013, 20:11
czy ja wiem ? komplet tulei ze sworzniem 100zł, nowy sensowny wahacz przynajmniej 200, za wymianę płaci sie tu i tu, dodatkowo nie wszystkie muszą być do wymiany, kupisz nowy zamiennik to też nie wiadomo ile wytrzyma, a tu wiesz co masz
boas43 wszystko ori forda, tam może nie być w menu, ale wystarczy dopytać mailowo, chyba że naprawdę ci zależy na czasie to kup zamienniki, ale ja radzę sprawdzić co masz (proste, oryginalne) i kupić same tulejki
ElGrey - 5 Lis 2013, 20:30
Wymiana sworznia to 60 zł + tuleje jedna 60 zł a masz 2, no i części.
Z doświadczenia wiem ze te małe tuleje są nie do za...., ale pozostałe elementy to dla zasady się wymienia w tak leciwym aucie, wiem jak u mnie to wyglądało bo wymieniałem w tym roku całość + tył
Za całość powiedzieli mi najtaniej 500 zł robocizny... to se zrobiłem sam 3 godz. i po sprawie w końcu nie robię tego po raz pierwszy (oczywiście wymieniałem tuleje wahacze miałem proste, wszystkie elementy Febi)
Ps.
Nowy wahacz Febi to koszt 110 zł, więc po co kombinować
TSRules - 5 Lis 2013, 21:49
ElGrey napisał/a: | Wymiana sworznia to 60 zł + tuleje jedna 60 zł a masz 2, no i części. |
za 60zł jak sie potrafisz zakręcić to ci wszystko wymienią z jednego wahacza, tuleja ori do mk4 koszt 31zł
ElGrey napisał/a: | Nowy wahacz Febi to koszt 110 zł, więc po co kombinować |
oj to musiałem przeoczyć, znalazłem za koło 200, pokaż źródło kupna z ofertą dla mk4 ?
DziDzia - 5 Lis 2013, 23:44
A ja wymieniałem same tuleje na oryginały Forda i żyją do dziś. Gdzieś powinien być nawet poradnik.
pozdro
ElGrey - 6 Lis 2013, 22:17
TSRules ja za tyle w sklepie kupiłem, (do innej która serwisowałem w tym roku) a na allegro też są w podobnej cenie
http://allegro.pl/wahacz-...3681640949.html
proszę 136 PLN
TSRules - 7 Lis 2013, 00:30
no to już 150zł z wysyłką, jestem ciekaw jaka jakość tego zamiennika, ostatecznie wolałbym dołożyć do "pewniaka" LEMFORDERa za 215zł
ElGrey - 7 Lis 2013, 16:36
Dla mnie jest to pewnik w końcu BILSTEIN zobowiązuje
TSRules - 7 Lis 2013, 18:19
tak, tylko zaciekawia fakt że bardzo często są wahacze BILSTEIN o numerze xxx za 150zł, jak i o numerze yyy za 250zł, czymś prócz numeru muszą się różnić, stąd też skrajne opinie na temat zamienników, nawet firmowych, nie jestem aż tak naiwny że różnica w cenie prawie 100% nie ma wpływu na jakość, która z kolei przekłada sie na wytrzymałość na dziurawych drogach ...
ElGrey - 8 Lis 2013, 06:31
Nie neguje, ale Febi stosowałem w moich starych autach i jak wymieniałem to raz i już później nic nie ruszałem, wiec jestem przekonany na własnej skórze że to nie gówno co po roku się rozlatuje, a i takie przypadki miałem patrz części Hard.
TSRules - 8 Lis 2013, 13:28
no to może warto przemyśleć jak ktoś niewiele jeździ to starczy na kilka sezonów, no Hard to szału nie robi faktycznie
mick1973 - 8 Lis 2013, 22:25
Ja wszak do MK3 kupilem całe wachacze Febiego po 115 PLN. Dobre gumy i sworzeń wychodziły 95 PLNów. Przejechane 20kkm i nic się nie dzieje. Wykonanie naprawde solidne ponad pół kilo więcej stali niż MAX coś tam czy HART.
TSRules, Jest tak jak piszesz z cenami . Do aut ze wspomaganiem jest wachacz droższy o pare dyszek. Lepsiejsza fura musi mieć drozsze części
A tak na poważnie wachacze są takie same i co do nich ma wspomaganie to nie wiem
|
|