| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - Naprawa i konserwacja podwozia.
 
 mario3991 - 5 Lip 2013,  19:39
 Temat postu: Naprawa i konserwacja podwozia.
 Siemanko wszystkim, nie dawno zobaczyłem że podwozie mojej czwórki jest w kiepskim stanie, jest trochę rdzawych nalotów z przodu, jest dziura od strony pasażera która zrobiła się w wyniku lania wody z pod deski rozdzielczej a wszystko przez nie szczelność po między filtrem kabinowym. Mam taki plan aby dziurę wyczyścić dokładnie szczotą drucianą następnie spryskać jakimś środkiem przeciw korozji później kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł i tutaj liczę na jakieś podpowiedzi). Następnie chcę wyjąć fotele wykładzinę i wygłuszenie oznaki korozji wyczyścić i zabezpieczyć.
 
 Teraz pytania:
 1) jakich środków użyć do zabezpieczenia antykorozyjnego tej dziury po wyczyszczeniu
 2) na forach znalazłem aby zastosować NOXUDOL 750 do profili zamkniętych (rozumiem że do progów drzwi i klapy) i jak wpuścić go do progów w 4 i czy będzie to dobry środek
 3) Noxudol 1600 do całego podwozia podobno jest dobry i mocny
 4) Jaki podkład dać na podwozie
 5) Czym pomalować oznaki korozji po wyczyszczeniu wewnątrz samochodu
 6) Jaką żywicę zastosować
 
 Trochę dużo tych pytań ale czytałem sporo na różnych forach i jedni mówią tak a drudzy jeszcze inaczej a chciałbym pojeździć trochę tym autem.
 Parzych - 5 Lip 2013,  20:37
 
 
 To nie jest dobry pomysł, takie dziury łata się wspawując łatkę z blachy... 	  | mario3991 napisał/a: |  	  | kupić matę i żywicę epoksydową i zakleić to (nie wiem czy to jest dobry pomysł | 
   ElGrey - 5 Lip 2013,  21:17
 
 Mogę cię zapewnić, że masz więcej rdzawych dziur, niestety nic sensowniejszego od spawania jeszcze nie wymyślono, więc nie ma co szukać żywic, a poszukać blacharza co to wyprowadzi
   4) podkład epoksydowy
 5) wytrawić, podkład epoksydowy i może być farba nawierzchniowa, ale nie musi
 wawrzyc - 6 Lip 2013,  08:46
 
 Podjedz do kogos z migomatem aby ci wspawal kawaleczek blachy. Na to pasta do spawow, podklad antykorozyjny, podklad i jakis lakier, ewentualnie pozniej bitumit i masz spokoj,
 mario3991 - 6 Lip 2013,  16:14
 
 ok no to dziurę już wiem jak zrobić, a co z punktami 2,3 ?? Podkład epoksydowy obojętnie jaki ????
 ElGrey - 7 Lip 2013,  08:03
 
 Jest mnóstwo producentów, i raczej większość trzyma jakość, wiec wszystko jedno
   Do wytrawiania możesz użyć kortanin polski skuteczny tani, ale możesz zastosować inne droższe środki, a następnie podkład antykorozyjny.
 Jeśli chodzi o preparaty do profili to tak jak z podkładami bierzesz co jest, bo są podobnej jakości. Do aplikacji stosuje się pistolet specjalny do tych środków, ale musisz mieć kompresor, jeśli nie posiadasz i nie masz dostępu do niego, wystarcza preparaty w spreju, choć wychodzi to znacznie drożnej
   mario3991 - 7 Lip 2013,  17:27
 
 Mam kompresor tylko pistolet do tego muszę kupić, a powiedz jak dostać się do progów żeby wpuścić ten środek ??? Bo drzwi i tylna klapa to bez problemu.
 vegetagt - 7 Lip 2013,  17:33
 
 mario3991, od wewnątrz powinny być otwory technologiczne. Valvoline do preparatów konserwujących dodaje sonde i zaślepki - więc jak nie ma dostępu, to wg nich plan jest taki: wiertara, konserwacja, zaślepka.
 mario3991 - 7 Lip 2013,  19:09
 
 Jutro wstawię fotkę jak wygląda ta dziura bo tam są jakieś gumowe zaślepki i nie wiem do czego to jest.
 ElGrey - 8 Lip 2013,  05:37
 
 Właśnie to są otwory technologiczne (pewnie chodzi ci o podłużnice), a do progów są naklejki z neoprenu po bokach, po naprawie i konserwacji trzeba nakleić nowe najlepiej
   mario3991 - 8 Lip 2013,  06:07
 
 Właśnie podłużnica jest deko zgnita i nie wiem czy można ten kawałek wyciąć i wspawać nowy ciekawe czy przy przeglądzie nie będzie cyrków.
 ElGrey - 8 Lip 2013,  21:54
 
 Wycina się do zdrowego, czystości od serca
  itd   vegetagt - 8 Lip 2013,  22:02
 
 mario3991, na przeglądzie nie będzie problemu, jeżeli to będzie zrboione z głową - poza tym, biteks zasłoni wszystko
   ElGrey - 8 Lip 2013,  22:27
 
 Jaki bitex
   Moja stara też nie wyglądała wesoło i została wyciągnięta na prosta
   przed
  po   Wycinanie spawanie i pasta, później jeszcze nawierzchniowa
   vegetagt - 8 Lip 2013,  22:30
 
 ElGrey, cotam konkretnie chcesz to kładź
  Jakieś coś jako ostatnia warstwa ochronna, potocznie biteks   
 
 ps. działa podobnie do droższych specyfików a kosztuje grosze
   mario3991 - 9 Lip 2013,  18:05
 
 elgrey ja mam identycznie zjedzone do samo jak u cb, blacharz jakoś ci odtworzył ten kawałek czy jak ????
 ElGrey - 9 Lip 2013,  21:16
 
 Z kolegom odtwarzałem
  wtedy, a było to już z 7 lat temu dopiero uczyłem się blacharki i spawania aut   mario3991 - 14 Lip 2013,  12:52
 
 ELgrey miałeś rację od strony pasażera z maleńkiej dziurki zrobiła się spora locha, ale podłużnica jest tylko powierzchownie zjedzona, prócz tego są jeszcze inne mniejsze dziury opryskałem kortaninem wszystkie miejsca korozji i jutro do blacharza.
 
 a oto dzieło rudej ;p
 http://www.fotosik.pl/pok...81457116e2.html
 http://www.fotosik.pl/pok...60a52275f6.html
 
 
 Mam mały problem, otóż przy fotelu kierowcy i fotelu pasażera jest plastikowa listwa która zasłania śruby odczepiłem ją i są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie. Wyciągam całe wnętrze aby zobaczyć podłogę od góry i ewentualnie naprawić.
 Parzych - 14 Lip 2013,  14:46
 
 
 Kable są od napinaczy pasów, jeśli po odłączeniu nie będziesz włączał zapłonu, nic się nie stanie, jak włączysz to wyskoczy błąd i może świecić kontrolka poduszek... 	  | mario3991 napisał/a: |  	  | są tam kable jakieś które są podłączone do fotela, czy jak je rozłączę to nic się nie stanie. | 
 mario3991 - 14 Lip 2013,  17:12
 
 Ok, a jak ściągnąć te plastiki po bokach wyciągnąłem te plastikowe bolce ale nie ma tam żadnych śrub a dalej trzyma.
 ElGrey - 14 Lip 2013,  21:20
 
 Wyciągnąć stanowczo, jedynie z tylu jest pod zaślepka śruba
   By dobrze zrobić wnętrze należny wymontować fotele, kanapę i całe boczki zanim wyciągniesz obie wykładziny
   mario3991 - 15 Lip 2013,  05:51
 
 Wiem jak wyciągnąć fotele boczki i tą konsole na której są biegi, postanowiłem odpuścić blacharza i zrobić to sam pożyczyłem tiga, podłużnice wyczyszczę tam gdzie jest blacha pordzewiała wytnę kątówką i wspawam nowy kawałek później pasta do spawów zabezpieczenie antykorozyjne i git będzie. A co do konserwacji starą powłokę muszę wyczyścić do golutkiej blachy czy tylko oczyścić odtłuścić i położyć nową warstwę ???
 ElGrey - 15 Lip 2013,  16:24
 
 A umiesz spawać Tigiem ? bo do pordzewiałej blachy to słaby pomysł, raczej Mig !a nawet wyłącznie Mig bo wypalisz dziury a nie pospawasz solidnie, no chyba że na co dzień spawasz tą metoda zwykłą stal.
 Ja bym się nie odważył, a spawam wszystkimi metodami... na co dzień
 mario3991 - 15 Lip 2013,  20:12
 
 Może dam komuś do pospawania w sumie nie wiem jeszcze.
 Kameleon340 - 16 Lip 2013,  12:10
 
 Migomatem to tak
   mario3991 - 16 Lip 2013,  13:54
 
 A wie ktoś jakiej grubości blachę wspawać ?? Bo nie mam jak zmierzyć suwmiarką tej blachy na podłodze, blacha z karoserii innego auta może być będzie się nadawać??
 ElGrey - 16 Lip 2013,  14:47
 
 Wszystkie blachy poszycia to 0,7 mm, wzmocnienia 2 mm, a podłożnice są z 3 mm blachy.
 Lepiej zastosować czysta blachę ocynk, bo jest pewność ze nie ma korozji i nie trzeba czyścić do pospawania, tylko pamiętać należny o dobrej wentylacji bo cynk jest bardzo szkodliwy
   mario3991 - 17 Lip 2013,  14:20
 
 Po co mi ocynk we fieście ???? Zwykłą blachę ze drzwi wytnę na złomie i też będzie grać, ocynk też się ciężko spawa. ElGrey a powiedz mi czy ja muszę całe podwozie wyczyścić do gołej blachy czy tylko tam gdzie rdza i tam gdzie odpada bitex ??
 ElGrey - 17 Lip 2013,  16:15
 
 Może dlatego że cala fiesta jest ocynkowana
   Tam gdzie to jest konieczne, tam czyścisz, jeśli był użyty bitex to już tego gówna nie szczycisz
   mario3991 - 17 Lip 2013,  19:37
 
 MK4 jest ocynkowana ??? ciekawe w którym miejscu chyba na kołpakach XD
 Hans - 17 Lip 2013,  20:02
 
 Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ?   Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ?
 mario3991 - 18 Lip 2013,  13:26
 
 Ja chcę zrobić porządnie to raz, dwa że mam dziury tylko w miejscu nóg pasażera bo lała się woda z podszybia, trzy chcę za rok sprzedać fiestę i nie chce żeby ktoś później gadał na mnie że sprzedałem bubel. Z żywicy i włókna możesz sobie odtworzyć np zderzak albo inne elementy plastikowe a nie blachę (ludzie tak robią ale to na długo nie starcza)
 ElGrey - 18 Lip 2013,  17:29
 
 
  	  | Hans napisał/a: |  	  | Tak poza konkursem, przy okazji zapytam, z czystej ciekawości, dlaczego wszyscy są wielkimi przeciwnikami żywicy i włókna w przypadku małej, punktowej dziurki, powiedzmy 3 mmx3mm, po obrobieniu wyjdzie powiedzmy 5x5 ?   Robota tymczasowa fakt, ale mniej pracochłonna i kosztowna a w przyszłości ewentualnie jak już generalny remont podłogi. Jakieś konkretne argumenty przeciw ? | 
 Taniej zrobić spawarko, niż paprać się z żywicami
   Nie będę tu walił całego wykładu o laminowaniu,
  oczywiście laminować się da, ale trzeba posiadać umiejętności dobry dostęp do otworu z obu stron i należny użyć poza żywicom (i nie epoksydową) jeszcze kilku środków które sprawdzają się lepiej na łodziach. vegetagt - 18 Lip 2013,  20:37
 
 ElGrey, a przy spawaniu na zakładkę, jakim środkiem zabezpieczyć miejsca, gdzie blacha nachodzi na drugą?
 ElGrey - 19 Lip 2013,  12:24
 
 Jak nie jest to na wierzchu (patrz progi zewnętrzne) to pasta na spawy i naprzód
  na to jeśli od spodu jeszcze farba nawierzchniowa, jeśli na facjacie jest to standardowo wytrawianie, podkład, szpachla, podkład i farba  a w progi duża ilość preparatu do profili zamkniętych   
 |  |