|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [Ogólny] Modu³y zap³onowe 1.1 1.3 1.4 gaznik
Pawe³os666 - 16 Cze 2013, 19:11 Temat postu: [Ogólny] Modu³y zap³onowe 1.1 1.3 1.4 gaznik czy moduly zaplonowe stosowane do fiest i escortow z gaznikami ktore sa na taka sama wtyczke ale maja inna liczbe pinow mozna zamienic? probowal ktos?
JoeMix - 16 Cze 2013, 19:30
Ale modu³y do systemów z rozdzielaczem czy bez?
Pawe³os666 - 16 Cze 2013, 19:49
modul z rozdzielaczem na czujniku halla. nie edis tylko taki z rurk± na podcisnienie. chce podmienic z 1.6 oriona albo 1.1 fiesty lub escorta 1.3 na gazniku ale wtyczke maja taka sama przykrecana na kluczyk osemke tylko ze wiecej w srodku jest pinow
przyklad
JoeMix - 16 Cze 2013, 22:33
To raczej nie jest z wersji z rozdzielaczem bo ma podci¶nienie, a jak jest rozdzielacz to ¿eby przesun±æ moment zap³onu trzeba mechanicznie przesun±æ styki na kopu³ce, dlatego tam siê pod³±cza podci¶nienie i jest to mechanicznie a nie elektronicznie jak w HCS'ach,,, Jest tyle pinów bo tam od cholery czujników jest,,,
Pawe³os666 - 16 Cze 2013, 23:15
mam cos takiego tylko ze 1.4 ale sa tez 1.6 takie i maja rozdzielacz a podcisnienie jest na tym module. czujnik mam w kolektorze przyspiesza zaplon jak zimny i opoznia jak cieply. do tego jest tez podpiety czujnik halla z rozdzielacza i tyle... i tak sobie mysle czy to podejdzie wiem ze 1.1 i 1.3 ma zamiast halla w aparacie zaplonowym czujnik jeszcze walu ale nie mam rozpiski pinow zeby to podmienic wiem ze kostka w gniazdo wejdzie ale czy bedzie dzialac nie mam pojecia. skad tyle tych pinow to nie wiem...jakies czujniki temp sa jeszcze no to 2 piny wiecej. a pozostale? wtyczke mozna przerobic zaciskarka 5 minut i zmieniam kolejnosc kabli we wtyczce
JoeMix - 17 Cze 2013, 06:49
Nie wiem po co czujnik wa³u jak jest w aparacie... bo to siê pokrywa wyklucza,,, w przypadku uk³adów bezrozdzielaczowych silniki 1,1/1,3 oraz 1,4/1,6 nie s± raczej zamienne gdy¿ s± inne konstrukcyjnie i mapy zap³onu siê nie pokrywaj±,,,,
Pawe³os666 - 17 Cze 2013, 08:40
hallotron na wale jest inaczej zbudowany niz hallotron w aparacie ktory ma +, - , oraz wyjscie 0 sygnalowe, chyba ze ten na wale ma mase na obudowie i plusa we wtyczce oraz wyjscie sygnalowe, to normalnie powinno chodzic tylko trzeba zastapic halla albo zalozyc na wal taki jak powinnien byc. zaplon na aparacie mozna by bylo wtedy przyspieszyc lub opoznic. gaznik to gaznik rozne byly tylko dysze od powietrza i paliwowa druga wiec nie ma to znaczenia wiekszego a 8V to 8V mniej wiecej tak samo pracuje kat mozna dostroic. jezdzilem juz fiesta na module audi i toyoty tylko ze tam piny byly podpisane hall plus minus i 0
JoeMix - 17 Cze 2013, 22:32
Czujnik w aparacie tak samo jak czujnik na wale ma 2 wyj¶cia,,, to zwyk³a cewka, wiêc nie ma mowy o jakim¶ trzecim, sygna³owym czy masie,,, 2 przewody na których pojawia siê impuls indukcji magnetycznej,,, problemem jest taki ze inny sygna³ jest z czujnika na wale a zupe³nie inny z czujnika w aparacie, wiec modu³ zap³onowy odczytuj±cy jeden, nie wykuma siê w sygnale z tego drugiego,,, a konstrukcji u¿ywaj±cej obu na raz nie widzia³em, bo to tak jak by 2 kierownice zamontowaæ.
By³y wynalazki gdzie by³ modu³ zap³onowy jak w ga¼nikach i on mia³ w³asne podci¶nienie i ustawia³ moment wed³ug swojego widzimisiê, ale jednak mia³ szynê adresowa do komputera (który podawa³ paliwo) i jego sugestie bra³ pod uwagê,,, (tak ogólnie to ujmuj±c)
Nie chce mi siê szukaæ ale jak porównasz wykresy dzia³ania przyspieszaczy, i podci¶nieniowych i od¶rodkowych z mechanicznych aparatów ro one s± ró¿ne dla silników OHV: 1,1 i 1,3 (a 1,6) a CVH: 1,4 i 1,6 to zupe³nie inne konstrukcyjne jednostki, maj±ce momenty w innych miejscach i zupe³nie inne wykresy - dlatego my¶lê ze i elektroniczne modu³y maja inne zasady,,, (nie twierdze ze to nie pojedzie, bo pojedzie ale trochê do¶wiadczeñ w doborze to bêdzie trzeba)
Pawe³os666 - 17 Cze 2013, 22:41
hall 3 pinowy ma wpiety rezystor wewnatrz w uklad i temu sa 3 piny. 2 piny to ma cewka impulsatora. powinno dac rade wiekszosc modulow przyspiesza liniowo prosto kat.przy tak prostym silniku reszta to poprawki kosmetyczne calym aparatem. aktualnie w fiescie jezdze na module z VW golfa SIEMENS tylko wpiety pod aparat z hallem. mam tez drugi aparat z cewka impulsatorem i modulem z escorta 1,3 69km i na obu jezdzi mi to lepiej niz modul elektroniczny z 1.4 (jest on strasznie opozniony, dla jazdy emeryckiej...nie jest w stanie silnik na nim przepalic skutecznie bogatszej mieszanki). kolega ma 1.6 silnik i 1.4 po przerobce z innym modulem lata (przyspiesza) jak 1.6 tak do 120...roznica jest nie wiem dlaczego producent tak opoznial kat zaplonu chyba zeby oszczedzic silnik na tych elektronicznych modulach forda
JoeMix - 17 Cze 2013, 22:57
ja z powodzenie pali³em lapcie na module który zbudowa³em sam,,, zap³on mo¿na do ro¿nych celów przyspieszaæ lub opó¼niaæ, kwestia ile wytrzyma silnik na takim ustawieniu,,, trzeba pamiêtaæ ¿e niektóre silniki i parametry ich zap³onów s± dla benzyny Super97 której nie ma na rynku a podobno to nie to samo co 98,,,
jak wspomnia³em nie chce mi siê szukaæ wykresów,,, ale linii prostych to ja tam nie pamiêtam,,, musisz braæ pod uwagê ze Ty dostrajasz silnik pod siebie, Ford fabrycznie zmuszony jest dostrajaæ "pod ka¿dego"
Je¶li silnik ga¼nikowy, czyli taki gdzie elektronika nie wpierdziela siê w dawkowanie paliwa, na jednym module chodzi lepiej ni¿ na innym to ju¿ znaczy ze inaczej jest podawany moment zap³onu bo parametry s± zupe³nie inne i nie s± to jak widzisz kosmetyczne poprawki,,,
Pawe³os666 - 17 Cze 2013, 23:35
moduly liniowo narastajace te co sa w fiescie byly w land rower pare cylindrow wiecej bylo i inne kopulki i sa takie same identyczne. natomiast ten modul z rurka ktory mialem nie narasta liniowo bo ma podcisnienie i czujnik temp w kolektor, jezeli nie ma to narasta liniowo tylko ze moze byc pod cewke impulsatora lub pod czujnik hallai wtedy kat narasta liniowo wraz z obrotami. dlatego modul np z poloneza odpali 80% aut i normalnie beda jezdzily (gaznik) tylko ustawiasz poczatek i koniec kat na aparacie. z silnikiem nic sie nie dzieje jak sie wzbogaci mieszanke nie ma detonacji (stukowego) ja jezdze glownie na gazie tym
|
|