Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [Inny] Moduł zapłonowy, jak podłączyć ?

Pawełos666 - 9 Cze 2013, 17:04
Temat postu: [Inny] Moduł zapłonowy, jak podłączyć ?
witam nie mam pojecia jak to podpiac :D

cewka impulsatora ktora jest w aparacie zaplonowym wchodzi do modulu zaplonowego przy aparacie czyli zlacza P+ i P- i wychodzi 3 pinami, ktore musze podlaczyc do cewki zaplonowej masy i plusa. czy wiecie jak to podlaczyc? jest to aparat chodzi o escorta 1.3 CVH, chce to podlaczyc jak najprostrzym sposobem

opisane
jak na rysunku
na 100% tak?





JoeMix - 9 Cze 2013, 23:37

Tak, tak to działa,,, nie wiem czy akurat jest dokładnie jak na rysunku, ale moduł 2 kontakty ma do czujnika w aparacie,,, a na wtyczce ma 3 przewody: +12V, Masę, i zimny koniec cewki,,, jeśli patrzeć na schemat od fiesty, i przyjąć że kolejność przewodów jest zachowana to na rysunku masa z cewką powinna być zamieniona, tzn. cewka w środku, masa po prawej,,, no i na aparacie zapłonowym na czujniku jest zaznaczona masa, czego nie ma na schemacie,,,
Pawełos666 - 10 Cze 2013, 13:00

zlozylem ladnie pracuje tylko musialem poprowadzic podcnisnie z ESC i odciac wszystko od cewek :) (nowe kable)
potem podcisnienie do aparatu zaplonowego i znow przyspieszylem aparat o 4mm
i czuje plusy z wywalenia ESC i zjechanego aparatu, kable zaplonowe B774 pasuja
mozna gdzies podwiesic dla potomnych przerobka dziala :) plusem takiej instalacji jest mocna cewka WN (DIS w ZETEC-u i CVH to kupa przy tym)
odrazu sie pochwale nabytkami do gazu ktore kupilem wczoraj, zeby przypomniec jej czasy mlodosci :)
kupilem cewke i aparat za 50zl nowe :fajka:
wartosc nie wiem ale ze 350-400zl moze wiecej :-)





i oczywiscie na 0,9mm :)


JoeMix - 10 Cze 2013, 15:15

Do modułu chyba musi być cewka od modułu,,,taka od przerywacza go rozwali,,,
Pawełos666 - 10 Cze 2013, 16:02

nie czemu...

przy ESC jest taka sama
i przy ESCORT 1.3 CVH 69KM
spojrz
modul tylko steruje masa na cewce
poza tym nie ma innych zestawow kabli do 1.3 cvh przy escorcie tylko kopulka i tylko cewka butelkowa
http://www.youtube.com/watch?v=sNGC487mkaQ

Pawełos666 - 11 Cze 2013, 23:11

wiesz co jest plusem takiego ukadu zapłonowego? nie ma odcinki silnik kreci ile moze :)
nie ma takiego popiardywania charakterystycznego odciecia zaplonu z wydechu jak przycisniesz do konca. escorty i oriony 1.3 nie mialy tego. wchodzi na wyzsze czestotliwosci <8> i stoi z obrotami max w miejscu
normalnie z modulem jest cos kolo 7200 max i spadaja od czasu do czasu ponizej
musialem tylko mocno przesunac zaplon o dodatkowe 5mm bo na znaki byl chyba dla benzyny mniej oktanowej :) i na gazie nie chcial sie wkrecac. ustawilem tez swiece na 0,8mm tak jak mial 1.3 CVH z tym modulem (ma to znaczenie) iskra na wiekszej jest z opoznieniem. ten modul przyspiesza zaplon do konca liniowo z obrotami. modul ESC zamula ten silnik. przyspiesza liniwo na hallu i na podcisnieniu nastepnie osiaga max wyprzedzenia i stoi zamula ten silnik czuc roznice tylko z kąta zaplonu a przy gazie sie przydaje dobre wyprzedzenie. tkze bylo warto podoba mi sie jak sie wkreca jest mocniejszy na wyzszych obrotach sprawdzalem pod obciazeniem lepiej sie napedza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group