|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - [Inny] Moduł zapłonowy, jak podłączyć ?
Pawełos666 - 9 Cze 2013, 17:04 Temat postu: [Inny] Moduł zapłonowy, jak podłączyć ? witam nie mam pojecia jak to podpiac
cewka impulsatora ktora jest w aparacie zaplonowym wchodzi do modulu zaplonowego przy aparacie czyli zlacza P+ i P- i wychodzi 3 pinami, ktore musze podlaczyc do cewki zaplonowej masy i plusa. czy wiecie jak to podlaczyc? jest to aparat chodzi o escorta 1.3 CVH, chce to podlaczyc jak najprostrzym sposobem
opisane
jak na rysunku
na 100% tak?
JoeMix - 9 Cze 2013, 23:37
Tak, tak to działa,,, nie wiem czy akurat jest dokładnie jak na rysunku, ale moduł 2 kontakty ma do czujnika w aparacie,,, a na wtyczce ma 3 przewody: +12V, Masę, i zimny koniec cewki,,, jeśli patrzeć na schemat od fiesty, i przyjąć że kolejność przewodów jest zachowana to na rysunku masa z cewką powinna być zamieniona, tzn. cewka w środku, masa po prawej,,, no i na aparacie zapłonowym na czujniku jest zaznaczona masa, czego nie ma na schemacie,,,
Pawełos666 - 10 Cze 2013, 13:00
zlozylem ladnie pracuje tylko musialem poprowadzic podcnisnie z ESC i odciac wszystko od cewek (nowe kable)
potem podcisnienie do aparatu zaplonowego i znow przyspieszylem aparat o 4mm
i czuje plusy z wywalenia ESC i zjechanego aparatu, kable zaplonowe B774 pasuja
mozna gdzies podwiesic dla potomnych przerobka dziala plusem takiej instalacji jest mocna cewka WN (DIS w ZETEC-u i CVH to kupa przy tym)
odrazu sie pochwale nabytkami do gazu ktore kupilem wczoraj, zeby przypomniec jej czasy mlodosci
kupilem cewke i aparat za 50zl nowe
wartosc nie wiem ale ze 350-400zl moze wiecej
i oczywiscie na 0,9mm
JoeMix - 10 Cze 2013, 15:15
Do modułu chyba musi być cewka od modułu,,,taka od przerywacza go rozwali,,,
Pawełos666 - 10 Cze 2013, 16:02
nie czemu...
przy ESC jest taka sama
i przy ESCORT 1.3 CVH 69KM
spojrz
modul tylko steruje masa na cewce
poza tym nie ma innych zestawow kabli do 1.3 cvh przy escorcie tylko kopulka i tylko cewka butelkowa
http://www.youtube.com/watch?v=sNGC487mkaQ
Pawełos666 - 11 Cze 2013, 23:11
wiesz co jest plusem takiego ukadu zapłonowego? nie ma odcinki silnik kreci ile moze
nie ma takiego popiardywania charakterystycznego odciecia zaplonu z wydechu jak przycisniesz do konca. escorty i oriony 1.3 nie mialy tego. wchodzi na wyzsze czestotliwosci i stoi z obrotami max w miejscu
normalnie z modulem jest cos kolo 7200 max i spadaja od czasu do czasu ponizej
musialem tylko mocno przesunac zaplon o dodatkowe 5mm bo na znaki byl chyba dla benzyny mniej oktanowej i na gazie nie chcial sie wkrecac. ustawilem tez swiece na 0,8mm tak jak mial 1.3 CVH z tym modulem (ma to znaczenie) iskra na wiekszej jest z opoznieniem. ten modul przyspiesza zaplon do konca liniowo z obrotami. modul ESC zamula ten silnik. przyspiesza liniwo na hallu i na podcisnieniu nastepnie osiaga max wyprzedzenia i stoi zamula ten silnik czuc roznice tylko z kąta zaplonu a przy gazie sie przydaje dobre wyprzedzenie. tkze bylo warto podoba mi sie jak sie wkreca jest mocniejszy na wyzszych obrotach sprawdzalem pod obciazeniem lepiej sie napedza
|
|