|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Mechanika ogólna - [MK4] zapach benzyny w kabinie 
						
												 KAKA_8 - 21 Maj 2013,  20:31 Temat postu: [MK4] zapach benzyny w kabinie Witam. Od niedawna posiadam fieste Mk4, 1994, 1.25ccm 16v. 
 
Od samego poczatku podczas jazdy czasami smierdzi w kabinie benzyna. Podczas gdy szyba obojetnie ktora jest uchulona, otwarta zapach nasila sie.  Pod maska nie czucuc nawet jezeli sie glebiej powacha. Zadnych wyciekow czy tez podniesienie spalania- wszystko w normie.
 
Macie jakies pomysly co moglbym sprawdzic badz co to mzoe byc?
												 Krzysiek - 21 Maj 2013,  21:51
  o kolega z osieka    przepatrz sobie przewody paliwowe do baku jak i sam bak pod machą to samo każdy przewód paliwowy miałem tak przy moim niedawnym problemie.
												 blood_brother - 21 Maj 2013,  22:34
  Nie wiem jak w mk4, ale w mojej mk3 jak poszła uszczelka pod smokiem, to też śmierdziało benzyną.
												 KAKA_8 - 22 Maj 2013,  21:19
  blood_brother, pod jakim smokiem ?
 
Krzysiek,  sprawdzalem przewody paliwowe pod maska i sa cacy, nic nie smierzi nawet pod maska, wszystko suche. Zapach benzyny dochodzi bardzoej jak by z tylu autka. Dzisiaj np tankowalem i jak wsiadlem do autka to tak walilo benzyna ze szok... po 5 minutach juz nie smierdzialo ale czasami podczas jazdy zaczyna wlasnie smierdziec benzyna nie wiadomo z kad.
												 blood_brother - 23 Maj 2013,  10:52
  W miejscu gdzie przewody paliwowe wchodzą do baku, jest taka okrągła pokrywka w którą jest wpięta kostka od pompy paliwa i takie tam. Pod tą pokrywką jest uszczelka i u mnie po jej wymianie przestało śmierdzieć. Niestety nie wiem jak z dostępem tam w mk4. Prawie na pewno jest otwór rewizyjny pod kanapą, ale czy da się z góry odkręcić smoka to Ci nie powiem.
												 kowalik - 23 Maj 2013,  15:06
  Chyba do odkręcenia trzeba chyba wyjmować bak  bo pod siedzeniem nie ma dostępu u mnie były właściciel to dziurę wyciął w siedzeniu i też coś było kombinowane ale niewiem co ale wiem że była wyciągana pompa paliwa ponieważ jest wycięta dziura
 
Sprawdź może masz nieszczelne rurki od wlewu benzyny i przez to śmierdzi
												 KAKA_8 - 23 Maj 2013,  22:07
  blood_brother, no wlasnei jest takie dojscie ze sie tylko dwa palce wlozy ..;/
 
zostanie mi chyba zwalenie baku i sprawdzenie tej uszczelki i polaczek do niej rurek wlewu paliwa tak jak mowi kowalik,
												 blood_brother - 23 Maj 2013,  22:50
  Możesz jeszcze wywalić kanapę na jeden dzień i po jakiejś przejażdżce sprawdzić, czy zapach dochodzi stamtąd.
												 kowalik - 24 Maj 2013,  17:10
  O też tak możesz zrobić jak będzie czuć z pod kanapy to uszczelka do wymiany a żeby pompkę wyjąc to moim zdaniem najlepiej wyciąć otwór gdzie masz kanapę i bez wyjmowania baku spokojnie wyjmiesz pompke paliwa a potem blachę złapiesz na pare spawów o uszczelnisz i będzie git. 
 
Bo przy odkręcaniu śrub od baku łatwo można ukręcić śruby jak będą mocno skorodowane
 
U mnie  kiedyś też śmierdziało benzyną po zalaniu paliwa ale jakoś przeszło i jest teraz wszystko ok
												 BuMeL - 24 Maj 2013,  18:18
  Ja po prostu naciąłem otwór w tzw. słoneczko nożycami i teraz lekko odginam blachy żeby pogrzebać przy pompce. Demontaż baku odradzam.
												 kowalik - 24 Maj 2013,  20:34
  BuMel masz absolutną rację i najlepsze będzie takie rozwiązanie
												 Krzysiek - 24 Maj 2013,  22:55
  Nie wiem co wy złego w ściąganiu baku widzicie... Wjedź na kanał pooglądaj przewody paliwowe do samego zbiornika później sprawdź sobie na kanale od spodu wlew paliwa i lukaj od wlewu do baku a na końcu ściągnij zbiornik i jak koledzy mówią sprawdź uszczelkę pod pompką. W sumie jak by była zła to powinieneś widzieć na zbiorniku plamy. Troszkę pracy jest  ale do ogarnięcia na lekko.
												 KAKA_8 - 25 Maj 2013,  16:30
  moze wiece ile jeszcze takie fiesta pali w trybie mieszanym? wiecej jezdze na trasach raczej i tak do 100km/h i nie wiem czy jak na tak maly silniczek nie mma za duzego spalania bo wychdozi mi jakies 8-9 litrow na sto.
												 Krzysiek - 25 Maj 2013,  17:12
  Jakby paliła 12-13 mógłbyś się przejmować 8-9 elegancko.
												 limus - 25 Maj 2013,  20:24
  Myślę , że jak więcej jest trasy niż miasta , to te 8-9 litrów jest dość wysokim spalaniem .
 
Chyba , że miasto jest zakorkowane .
 
Jest jeszcze jedna kwestia która mnie nurtuje - czy nacięcie blachy pod kanapą np. w takie słoneczko nie ma negatywnego wpływu na sztywność budy ?
 
Pytam ponieważ sam kombinuję aby coś takiego zrobić.
 
 
Pozdrawiam.
												 kowalik - 25 Maj 2013,  21:18
  W niczym to nie przeszkadza
 
A propo pompki wie może ktoś jak zrobić kontrolkę rezerwy paliwa żeby się paliła??
												 wawrzyc - 12 Cze 2013,  21:16
  Filtr odpowietrzenia par paliwa. Ja swój rozebralem, odsypalem troszkę węgla i nie smierdzi. Znajduje się przy baku, czarną skrzynka. Jak jest uszkodzony nie da się przez niego dmuchnac.
												 KAKA_8 - 12 Cze 2013,  22:32
  Dodam ze smierdzi tylko wtedy jak jest otwarte obojetnie ktore okno, osc mocno smierdzi, musi z kas zawiewac chyba..;;/pod maska w komorze silnika nic nie czuc benzyna, zadnego wycieku pod autem i na baku, wszystko szczelne.. dodam ze mam nieorginalny korek wlewu paliwa, taki z cpn uniwersalny jest (z takim juz kupilem).
 
Musze jeszcze sprawdzic ten Filtr odpowietrzenia par paliwa.
												 wawrzyc - 14 Cze 2013,  16:16
  Sprawdź czy jak go wyciągniesz to możesz przez niego swobodnie dmuchnąć. (znajduje się on z tyłu przy kole zapasowym, musisz wyjąć kołyskę na koło i będziesz miał do niego dostęp) Możesz jeszcze sprawdzić zawór który znajduje się na grodzi pod maską. Ja ten zawór ominąłem bo mam uszkodzony. (raz cewka działa, raz nie) - nie widzę żadnych problemów gdy go nie ma   
												 KAKA_8 - 14 Cze 2013,  21:50
  wawrzyc, gdzie dokaldnie znajduje sie ten zawor? kolo czego bardziej ?
 
a ten zawor pod maska za co jest odpowiedzialny??
												 wawrzyc - 21 Cze 2013,  21:09
  Zawór w odpowiednim momencie (obciążony silnik) otwiera się przeszło co opary paliwa lecą do kolektora ssącego, gdzie są spalane. U mnie (zetec 1.4) znajduje się on na tej plastikowej grodzi obok skrzynki z bezpiecznikam, wchodza do niego dwa przewody (paliwo), no i jedna kostka dwu przewodowa sterowanie.
 
 
Można go podłączyć pod aku i sprawdzić czy można dmuchnać.
 
 
A jak filtr? Przez filtr musi dać się dmuchać, go da się rozebrać.
												 KAKA_8 - 29 Cze 2013,  09:44
  dodam ze ostatnio sprawdzalem ten filtr odparowywania palwia cyz jakos tak kory znajduje sie bolo baku (plastikowa puszka). Rozebralem i wyczyscilem chodz wedlug mnie nic tam nie bylo zapchane ani nic. Po Tej operacji nadal jednak jest zapach benzyny w kabinie, nie wiem juz co moze byc kurde; c
												 
					 | 
				 
			 
		 |