Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [Inny] Problem z elektryką po podłączeniu radia.

saided - 30 Mar 2013, 14:08
Temat postu: [Inny] Problem z elektryką po podłączeniu radia.
Czesc Wam,
mam nietypowy problem z mamy autem citroenem C3. Wymienilem mamie radio z nieoryginalnego panasonica na tez nieoryginalne kenwood kdc415ur. Przy wymianie wymienilem tez na nowa kostle iso ktora byla w zestawie i tu problem. Probowalem sie dostac dobaita a tu pilot nie odpowiads,bateria wymieniona wiec to nie jej wina. Czy to mozliwe ze akumulator w 10minut padl po zamontowaniu radia?

Dzieki za pomoc

Puff - 30 Mar 2013, 21:53

Samą kostkę? Kable lutowałeś czy jak?
diodalodz - 30 Mar 2013, 22:40

to raczej nie możliwe by w 10 min zjadł cały prąd z akku. Ale nowa przejściówka może robić zwarcie w szynie CAN i dlatego nie działa centralny zamek. Może być też wzięte zasilanie z niewłaściwego przewodu i denerwuje to BSI.
saided - 30 Mar 2013, 22:45

ok, wiec sytuacja dosc dziwna, naprawde...
po krotkim ogladaniu wyglada to tak..
gdy radio bylo podlaczone, to samoistnie wlaczalo sie po 3-5 minutach, np. wlaczam radio i wylaczam, AUTO JEST NIEODPALONE, a radio po 3 minutach samo sie wlacza.. wtf?
wylaczylem radio, odpialem kostke, ale i tak slychac jakby cos tam sie zalaczalo, jakby chcialo radio odpalic..
a centralny do teraz nie dziala, auto stoi w garazu, bo drzwi kluczykiem tez sie nie da otworzyc bo sie nie przekreca..
chyba bedzie trzeba czekac na okres poswiateczny kiedy jakis elektryk zawita do cytryny...


a co do AKKU to sie nie rozladowal, bo auto odpala i normlanie dziala, poprostu centralna nie chodzi ( gdyby ktos pytal - bezpiecznik caly - sprawdzalem )

diodalodz - 30 Mar 2013, 23:27

włóż kluczyk do stacyjki i przekręć na kontrolki. Przytrzymaj któryś guzik na pilocie przez 10 sekund . Wyłącz zapłon i zobacz czy działa centralny
saided - 30 Mar 2013, 23:55

ok, jutro sprobuje to zrobic, taka inicjalizacje kluczyka trzeba robic kazdorazowo po zmianie baterii? jak sprobuje dam znac czy zadzialal centralny:)

a co do radia, czemu samoistnie sie wlacza? jakies spiecie etc?

diodalodz - 31 Mar 2013, 15:32

Cytat:
a co do radia, czemu samoistnie sie wlacza? jakies spiecie etc?

zła przelotka na ISO. Tam jest BSI (komputer pokładowy) i on ma taki tryb Eco Modus który w dziwny sposób odłącza część odbiorników .... Szczegółów nie znam bo francje robię z doskoku .

saided - 31 Mar 2013, 23:40

Hej,
co do kluczyka, mieliscie racje, zakodowalem go i dziala teraz..


a co do radia, wymieniona wtyczka to taka ktora jest na zdjeciu.... zadnej innej nei wymienialem..



a co do tego eco modus, to nie powinien on WYLACZAC radia a nie go wlaczac? a to wyglada to tak..
ze zaplon nie dziala i nagle taki dzwiek i radio sie wlacza ale BEZ PAMIECI, czyli nie pamieta wczesniej zapamietanych stacji czy czegos...

szynszyl - 1 Kwi 2013, 12:55

zamień żołty z czerwonym
diodalodz - 1 Kwi 2013, 18:08

masz złą przelotkę i tyle. Musi być inne rozmieszczenie przewodów. O resztę pytać musisz na forum citroena. Na 100% ktoś radio zakładał to ci podpowie.
saided - 1 Kwi 2013, 22:58

mowiac przelotka to jest to co pokazalem na zdjeciu tak?
a skad mam wziac inna, jesli koncowka pasuje np tylko do kenwooda? bo chcialem podlaczyc ta stara przelotke z panasonica i ona np nie pasuje do nowego radia....

i zauwazylem ze stara koncowka od panasonica rozni sie jednym pinem od kenwooda..


no nic, poszukam innej przejsciowki
i za porada zalozylem temat na forum cytryny rowniez..

dzieki rowniez za wszelka pomoc

szynszyl - 2 Kwi 2013, 13:25

może i diodalodz ma rację :)
ale 100% radioodbiorników ma stałe zasilanie i po kluczyku. stałe odpowiada za pamięć, czyli ustawienia.
pomiędzy samochodami rózni się czasem kabel żółty od czerwonego tym, że pierwszy w większości jest po kluczyku, a drugi na stałe zasilanie.. choć może być dokłądnie na odwrót. organoleptycznie sprawdziłem na sony, kenwood, jvs, blaupunkt montując to w fiescie, oplu, nissanie, renault i fiacie


podaj jakie kolory kabli są w tym rzedzie gdzie jest róznica albo pokaż te wtyczki z drugiej strony..

a tak wogóle, to sie idzie do sklepu elektronicznego z radiem i dobiera przejściowkę. np. SONY ma kilka róznych przejściowek.

a jeszcze lepiej to się bierze instrukcje od radia i sprawdza piny na jego wyjściu i porównuje ze starym

diodalodz - 3 Kwi 2013, 12:38

szynszyl napisał/a:
ale 100% radioodbiorników ma stałe zasilanie i po kluczyku.

Masz rację ale tu może być różnica po stronie ISO auta. W VW też były często obrócone przewody fabrycznie. Jeśli mamy coś zrobić to :
1. Potrzebujemy fotkę oryginalnej kostki wychodzącej z instalacji auta
2. Potrzebujemy wiedzieć która kostka ISO jest od którego radia
3. Potrzebujemy znać kolory przewodów we wszystkich kostkach.
Innego wyjścia nie ma.

saided - 13 Kwi 2013, 18:43

hej Koledzy,
sory ze tak pozno odpisuje, ale mialem wyjazd i nie mialem dostepu do neta..
a odnosnie problemu, nie mialem juz dostepu do auta poniewaz nie mieszkam na stale w miejscu pobytu mamy.. a auto zostalo odwiezione do elektryka, pociagnal on podobno jakis dodatkowy kabel i teraz wszystko dziala odpowiednio, radio wlacza sie i wylacza wraz ze stacyjka oraz juz nie ma z nim problemow..
ale dzieki bardzo za wszelka pomoc

pozdrawiam serdecznie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group