Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [Ogólny] LPG - lepiej silnik 1.25 czy 1.3 ?

bosman - 19 Mar 2013, 13:45
Temat postu: [Ogólny] LPG - lepiej silnik 1.25 czy 1.3 ?
Witam. Panowie pytanko do znawców tematu lpg. Mam na oku dwie fiesty , jedna z silnikiem 1,25 a druga z 1,3, ceny i roczniki praktycznie te same, wypas ten sam. Pytanie brzmi które auto lepiej kupić i zagazować? Jaka jest różnica miedzy tymi silnikami? Niestety wcześniejszą fieścinę żonka zatarła więc muszę kupić znowu jakieś autko do dojazdów do pracy.
Bandi. - 19 Mar 2013, 16:33

Oba są dobre...1.3 niby lepszy pod gaz (stara konstrukcja itp.)
hubi_2006 - 19 Mar 2013, 17:42

bosman napisał/a:
Jaka jest różnica miedzy tymi silnikami?

technologiczna przepaść
bosman napisał/a:
znawców tematu lpg

znawcą LPG nie jestem, ale i tak wiem, że taniej zagazujesz 1.3
bosman napisał/a:
autko do dojazdów do pracy

wystarczy toporne i podobno niezdarte 1.3

bosman - 19 Mar 2013, 18:00

Piszę oczywiście o modelu MK4 i silnikach w tym modelu.
Bandi. - 19 Mar 2013, 20:31

zetec 1.25 ogólnie lepszy ale pod gaz to lepiej z silnikiem 1.3 endura kupić
Marcinowaty - 19 Mar 2013, 20:33

Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów
Bandi. - 19 Mar 2013, 20:56

Marcinowaty napisał/a:
Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów


Guzik prawda...

bosman - 19 Mar 2013, 21:20

Swego czasu miałem mondka z plastikowym kolektorem i wstawioną sekwencję, instalka chodziła bez zarzutu do czasu spalenia się kompa od lpg ale po wymianie śmiga dalej u brata. Myślę ze jak zakupię ten 1,25 i założę sekwencję to będzie chyba śmigać bez problemu jak myślicie. Mam w drugim aucie (dodge caravan) założoną sekwencję STAG-a i od 2008 nie miałem z nią żadnych problemów poza pękniętym przewodem podciśnieniowym od gorącego silnika i w fieście też bym chciał założyć Stag-a z racji ze mam kabelek pod kompa.
Parzych - 20 Mar 2013, 04:24

Skoro twierdzisz że
Bandi. napisał/a:
Oba są dobre...1.3 niby lepszy pod gaz (stara konstrukcja itp.)

To czemu piszesz że
Bandi. napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów

Guzik prawda...

Skoro lepszy to nie = mniej problematyczny <???>

Qzyn - 20 Mar 2013, 08:05

1,25 to nowsza konstrukcja, mocniejszy, byc moze oszczedniejszy ale z tego co pisza poprzednicy widac dosc awaryjny skoro cie oszczedzaja ze z 1,3 bedzie mniej problemow.
Teksty o tym ze jeden lepszy do gazu drugi gorszy wloz sobie miedzy bajki - to sa teksty z ery kamienia lupanego instalacji gazowych. Zakladajac, ze jestes rozsadnym czlowiekiem i wolisz raz zainwestowac i potem byc zadowolonym - kupisz dobra instalacje sekwencyjna, ktora przy odpowiednim doborze elementow i dobrym montazu bedzie niezawodna w obydwu przypadkach.

Bandi. - 21 Mar 2013, 17:47

Parzych napisał/a:
Skoro twierdzisz że
Bandi. napisał/a:
Oba są dobre...1.3 niby lepszy pod gaz (stara konstrukcja itp.)

To czemu piszesz że
Bandi. napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
Z 1,3 ogólnie będzie mniej problemów

Guzik prawda...

Skoro lepszy to nie = mniej problematyczny <???>


Oba silniki są dobre.Ale pod gaz lepszy 1.3 po prostu...Chociaż tak jak pisze osoba wyżej,technologia dzisiaj taka że różnicy to robić nie powinno

TSRules - 23 Mar 2013, 12:11

Taka różnica że 1.25 jest szybszy, trochę więcej pali, za to 1.3 czołgowa żeliwna konstrukcja, jak żonka wcześniejsza zatarła to raczej odpowiedź nasuwa sie sama ... 1.3 ;)
83KAFI83 - 16 Sie 2013, 12:45

Witam jestem lekko nowy na forum mam takie pytanie czy do fiesty i nie ukrywam jest to rodzinne auto od nowości u nas w rodzinie dużo kasy kosztowało auto, bo można powiedzieć majątek w latach 90; P i teraz ja mam takie pytanie, jaką instalacja gazowa, bo naczytałem się i widomo każdy ma opinie na ten temat jak nie chce ze to jest gorsze od tamtego proszę o konkretną rade, jaka instalacja będzie ok widomo każde auto czy na PB czy LPG też czasem musi przejść choroby: D

Ford fiesta Mk4 95 rok
1,25 KAT 75 Koni
Wersja Family
Śląsk Gliwice

Na Śląsku i okolic Gliwic gdzie są dobre warsztaty LPG dzięki bardzo :)

wojtek_10101 - 16 Sie 2013, 17:14

Polecam DAVANTI w Bytomiu na ul. Gombrowicza !!! Jestem mega zadowolony z montażu w tym zakładzie :)
83KAFI83 - 17 Sie 2013, 00:39

dzięki kolego namiary już mam teraz czekam na wycenę pozdro i thx
macieklc - 1 Wrz 2013, 20:34

Ja myślę lepszy bedzie silnik o większej pojemności
Grax - 10 Wrz 2013, 18:38

bosman Ja jezdze 1.25 zero problemów zrobilem od stycznia czy tam lutego ponad 20 000 i nic odpukać nie dzieje się :) a do 1,3 trzeba mieć stalowy kolektor jesli masz zamiar wstawiać stary rodzaj instalacji a jesli sekwencję to oba silniki są pod to dobre. Z tym że 1,3 jest trochę wolniejszy lecz ma łańcuch więc odpada wymiana rozrządu . Tylko jeśli masz montowac to z butlą pod samochodem bo i tak fiesta ma mały bagażnik to po co go jeszcze zmniejszać .

P.S. Kupie taka własnie butle z ważną homo pod samochód :)

Qnik - 11 Wrz 2013, 11:09

Ja mam w swojej fiestce instalację sekwencyjną Lovato smart, butla Stako w kole i narazie mam przejechane ok 2tys. km i (odpukać) zero problemów.
Qzyn - 11 Wrz 2013, 12:37

Qnik, ominales najwazniejsze elementy instalacji. Centralki instalacji sekwencyjnch oferuja przewaznie dobry jakosc dzialania. Bardzo wazne sa redutktory i wtryski naktoryhc gazownicy czesto oszczedzaja.
Transporteur - 17 Paź 2013, 08:22

To samo zauważyłem - gdy na forach czy innymi drogami ludzie zaczynają kojarzyć producentów butli czy instalacji, zaczęto coraz częściej je montować i nawet chwalić się tym klientom. Nie wspominając, że zostały poczynione istotne oszczędności na pozostałych częściach :|
tymoteusz88 - 17 Paź 2013, 22:20

Fiesta mk6, 2007rok, 1,3 benzyna, 60 KW

Ja założyłem niedawno instalacje. Zbiorniki Stako to chyba standard :) Pijemność 42 Litry a wchodzi 34.
Cały osprzęt mam BRC, z tego co się dowiadywałem i patrzyłem to każda część jest z BRC, niby komplet dedykowany. Lubryfikacja JLM ale to też chyba nie ma żadnego znaczenia.

ZA całość płaciłem 2800 pln

Qzyn - 18 Paź 2013, 22:39

Nawet nie wiedzialem ze sa reduktory i wtryski brc. Znowu czlowiek madrzejszy :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group