Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki

baikerboys - 17 Mar 2013, 12:08
Temat postu: [MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki
1. NICK: baikerboys
2. IMIĘ:Patryk
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: ?
5. ROCZNIK: mk3, 1992
6. SILNIK: 1,3
7. A więc, kupiłem fiestę za 900 zł i jest to w 100% zdrowa buda.


Witam. Na forum jestem nowy, troche pojęcia o mechanice mam ale mechanikiem się nie nazywam.






8. W fiescie jest juz wstawiona klatka, kubełkowe fotele, pasy 3 punktowe, sportowa kierownica, rozpórka z tyłu i oczywiście wszytko ze środka wywalone.

9.Teraz czas na silnik i zawieszenie. Kupiłem sportowy zawias od fiesty MK4 jednak okazało sie że nie pasuje i na chcwilę obecną nie mam żadnego i samochód stoi na klockach.
Jak myslicie, jakie zawieszenie tam wstawic(ja osobiscie wolę jakies twardsze).Myslałem jeszcze o płycie pod silnik i rozpórce dolnej... ???

I co dalej robic ? Czytałem o planowaniu głowicy, koła zamachowego, stożku, polerowniu kanałow ma to wgl jakis sens ? Dodam że wydech przelotowy juz mam i to dało troszkę mocy

zdjęcia:

http://www.fotosik.pl/pok...09a6f33c75.html

http://www.fotosik.pl/pok...f03b67c5a4.html

http://www.fotosik.pl/pok...293ad97aa1.html

http://www.fotosik.pl/pok...080bc0da87.html

baikerboys - 17 Mar 2013, 12:13

ZŁY DZIAŁ Skasuj ten i napisz w Nasze Auta a nie Projekty....

A co do Twoich pytań. Zawias to jakiś bilstein o ile Cię stać nie wiadomo jakie fundusze masz. Co do silnika i tego Twojego przelotu i śmiesznego podniesienia mocy to daj spokój. mam przelot w identycznym silniku co Ty i żadnej różnicy niema... Co więcej powiem że teraz bardziej się to dre niż jedzie więc Ty masz tak samo. Chcesz więcej mocy ? Swap silnika masz do wyboru multum silników które możesz do tej budy wpakować ograniczają tylko pieniądze. W Hcs'a nie opłaca się inwestować bo jakbyś oddał głowice do planowania + polerowanie kanałów wymiana uszczelek wymiana szpilek i wszystkich innych rzeczy przy remoncie to w tej samej cenie zeswapujesz silnik o wiele mocniejszy.


Skopiowałem wypowiedź użytkownika Krzysiek, ponieważ miałem temat w złym dziale.




Co do tego wydechu, jak był seryjny to fiesta jechała jakby chciała a nie mogła, wycięłem srodkowy wydech i z tyłu przelot i wg mnie lepiej sie zbiera i drze.

SWAPA nie chce robic ponieważ Fiesta ma stratowac w klasie do pojemnosci 1,3 :)

Bezimienny - 17 Mar 2013, 12:30

To rób swapa na 1,25 z mk4, więcej mocy a pojemność nie większa niż 1,3
tadzias - 17 Mar 2013, 12:39

naklej naklejki :V:
baikerboys - 17 Mar 2013, 12:54

hmm. Przypuszczam że tam jest juz na wtrysku a tu jest gaźnik wiec troche roboty by było.. Nie da sie jakos podkrecic tego silnika ? tak chociaż na 2/3 rajdy w kjs.
Krzysiek - 17 Mar 2013, 13:05

Hmm masz na gaźniku a są jeszcze 1.3 na monowtrysku ale nie wiem czy to coś polepszy ja bym zrobił tak jak koledzy gadają w miarę nowszy silnik im więcej wykrzesane z niego ps tym lepiej wsadzić go i pokombinować przy nim troszkę jeszcze.
baikerboys - 17 Mar 2013, 13:11

czyli jaki byłby najlepszy silnik ? i zeby az tak duzo przerabiania nie było...
FiFa - 17 Mar 2013, 13:13

cos zdjecia nie smigaja!! ciekaw jestem tej klatki!!
Zawieszenie szukaj, u nas no forum polecaja np delphi de carbon do tego np eibach czerwony i super zawias na KJS, a nie tylko asfald. Ty masz podstawowa wersje, to pewnie nawet stabilizatora, rozporki nie ma-od tego zaczac, spora roznica w prowadzeniu. Zadbac o tulejena wachaczach, naprawde nie duzy koszt a nowe tuleje usztywnia zawias.
Jaka kase chcesz w to inwestowac?? Silnik 1.3 nie jest zbyt rozwojowy...

baikerboys - 17 Mar 2013, 13:36

a w jakich cenach ten zawias ? no wiesz, z kasa to różnie jak mam to infestuje jak nie mam to czekam wiec cięzko okreslic ile chce wydac.. z checia bym zostawił ten silnik żeby SWAPA nie robic to pewnie jakies problemy beda i wgl..

http://www.fotosik.pl/pok...09a6f33c75.html

http://www.fotosik.pl/pok...f03b67c5a4.html

http://www.fotosik.pl/pok...293ad97aa1.html

http://www.fotosik.pl/pok...080bc0da87.html

mam nadzieje ze te beda działać :)

Żółwik Tuptuś - 17 Mar 2013, 15:54

baikerboys, - przerób pierwszy post zgodnie z poniższymi linkami

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=32152

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=63859

hubi_2006 - 17 Mar 2013, 16:09

Żółwik Tuptuś, co Cię powstrzymało od bardziej kąśliwego komentarza?
baikerboys napisał/a:
z checia bym zostawił ten silnik żeby SWAPA nie robic to pewnie jakies problemy beda i wgl..

Jak zaczniesz jeździć w kajtkach to też jakieś problemy mogą być i wgl...
Tu szturniesz, tam j**niesz, to urwiesz, a tamto spalisz...
Jak masz jako tako przygotowane auto to może pojeździj na tym co masz. Kilka startów też na pewno coś kosztuje. Obstawiam też, że po pierwszym KJSie wyjdzie co tak naprawdę trzeba poprawić w zawieszeniu. Inaczej wydasz kasę na podniesienie mocy, a fiesta się rozkraczy (czego nie życzę) po pierwszych "rajdowaniach".

baikerboys - 17 Mar 2013, 16:49

Myśle ze jest sens w tym co mówisz. Ale obecnie zawieszenia nie mam żadnego to zaraz sporta wstawie :)

jeszcze mam pytanie co do tego planowania głowicy. da to cos czy nie ? i lekki zamach.

acti357 - 17 Mar 2013, 17:41

baikerboys, Pojedź na kajtka takim autem jak masz teraz. Z HCSem nie masz raczej szans na podium, ale zabawa może być niezła.
Nie wiem jak w Twoich okolicach, ale z takimi lampami (tył) nasz kochany AK Karkonoski nie przepuściłby okazji, żeby uwalić Cię na BK ;)
Jeśli masz już coś modzić to zainwestuj w dobre hamulce (przód/tył z XRki) a pieniądze, które miałeś wydać na "tunnink" wydaj na dobre opony, paliwo i trening, bo to nie są tanie rzeczy :)

baikerboys - 17 Mar 2013, 17:45

Bez zawieszenia to raczej sobie nie pojade :P te hamulce od XRki beda pasowac do mojej ?
kuba87 - 17 Mar 2013, 17:48

baikerboys, tak hamulce od xrki na przodzie, z tyłu moga byc te co sa tylko zrobione na tiptop, rozpórka, stabilizator, ta klatka trochę dziwna jest
Kruku - 17 Mar 2013, 17:54

ta klatka to chyba ma wygladac,bo raczej cie zabije jak ochroni, samoroba straszna, tym bardziej nie przejdzie zadnego BK
baikerboys - 17 Mar 2013, 18:36

dlaczego sadzicie ze dziwna ?
kuba87 - 17 Mar 2013, 18:38

baikerboys, sciągnij sobie ze strony PZMotu jak powinna wyglądać klatka według załacznika j
FiFa - 17 Mar 2013, 18:53

a dlaczego mowicie ze ta klatka na nie? Tył bardzo rozbudowany, ale wyglada dosc solidnie. Szczeze mowiac spodziewałem sie czegos innego.
luk-90 - 17 Mar 2013, 19:14

trzeba by ją przeanalizować pod kątem zał. J miejsca mocowań, pałąk główny, materiał jaki itd
Kruku - 17 Mar 2013, 19:19

bo np rury nie sa giete, wzdłuż słupków, cos mi sie wydaje ze nawet nie ma postawek,
rury pewnie nei sa atestowane,

http://aukcjusz.pl/aukcja...95,7335116.html

baikerboys - 17 Mar 2013, 19:49

Starałem sie ja robic wg załacznika. jedynie co sie rożni to wzmocnienia drzwi ale uważam , że wszytsko jest dosc wytrzymałe. rury bezszfowe fi 50 i 42 bo tylko do takich miałem dostep. Rury były giete : pałak główny i 2 pałaki boczne.
Qzyn - 19 Mar 2013, 08:16

CO do klatki to na oko ciezko powiedziec. Na pewno na zadnym BK gdzie sedziowie beda sie znali okreslenie - rury sa takie bo tylko do takicyh mialem dostep nie przejdzie.
Rory na klatke sa scisle okreslone w zalaczniku J - odpowiednia srednica na palaki glowne i odpowiednia na palaki dodatkowe.
Oprocz tego rury maja byc bezszwowe, ciagnione na zimno, o odpowiedniej zawartosci wegla.
Na pierwszy rzut oka, gdzies tam sie sugerowales zalacznikiem J ale pomyliles chyba troche palaki dodatkowe bo widze ze wiele zastrzalow robiles z tej wiekszej srednicy...

Żółwik Tuptuś - 19 Mar 2013, 08:43

Ze zdjęci, które dałeś, jedyne co widzę, to że półpałąki przednie oraz poprzeczka nad przednią szybą za bardzo wchodzą w światło przedniej szyby. (obejżyj mój temat - też miałem ten problem i musiałem przerabiać klatkę)

Co do reszty- tak jak pisze Qzyn rury mają ściśle określoną charakterystykę.
W Twoim przypadku ratować się można tym, że podane są wartości minimalne (minimalna średnica, grubość ścianki itd) ale robienie konstrukcji z rur fi 50 powoduje, że auto będzie ważyło ze dwa razy tyle ile powinno. (Ja robiłem klatkę gdzie pałąk główny i półpałąki boczne były z rur 42 - pierwszy z calowaych wymiarów rur bezszfowych zimnociągnionych dostępnych na rynku o wystarczającej charakterystyce i klatka wyszła pancerna, u Ciebie to musi na żywo robić naprawdę duże wrażenie.

Zrób foty punktów mocowania klatki do budy i ogólnie więcej fot klatki w środku, a damy Ci znak, czy cała klatka jest do poprawy, czy, tak jak Ci pisałem tylko jej przednia część. (Pomoże Ci to uniknąć rozczarowań i bezsensownej roboty)

baikerboys - 19 Mar 2013, 22:34

fotki jutro zrobie :) ale chyba klatka na kjs nie musi byc zgodna z załacznikiem J co ?
acti357 - 19 Mar 2013, 23:51

baikerboys, Musi i często jest to konkretnie sprawdzane
Qzyn - 20 Mar 2013, 08:06

baikerboys napisał/a:
fotki jutro zrobie ale chyba klatka na kjs nie musi byc zgodna z załacznikiem J co ?

A przeczytales chociaz regulamin ramowy KJS????
Kazda przerobka samochodu wzgledem serii musi byc wykonana zgodnie z zalacznikiem J...
CO w przypadku klatki akurat jest wg mnie bardzo sensowna sprawa.

baikerboys - 20 Mar 2013, 18:36

http://www.fotosik.pl/pok...3ac6462d48.html
http://www.fotosik.pl/pok...4bc3345792.html
http://www.fotosik.pl/pok...c22086dd82.html
http://www.fotosik.pl/pok...c96316163e.html
http://www.fotosik.pl/pok...729b36dc76.html
http://www.fotosik.pl/pok...4e80e31d3a.html
http://www.fotosik.pl/pok...77890c6357.html
http://www.fotosik.pl/pok...76acfcf5a2.html
http://www.fotosik.pl/pok...765fff474d.html
http://www.fotosik.pl/pok...65eb0220f9.html
http://www.fotosik.pl/pok...d7f55f63ad.html
http://www.fotosik.pl/pok...60da171302.html
http://www.fotosik.pl/pok...eac01f190a.html


Rury fi50x2 oraz fi 42x 2,4.. Ja u nas na rajdach widziałem jak śmigali za niezałacznikową klatka i to nie raz.

Żółwik Tuptuś - 20 Mar 2013, 19:50

1. Nie ma stóp w miejscu mocowania końców rur do nadwozia (tylne zastrzały) .
2. W świetle przedniej szyby jest za duzo rur.

Ja więcej problemów nie widzę na ten moment, ale może dojść problem z jakością rur oraz owalizacją w łukach (przy tak dużej średnicy razczej tak będzie)

Tyle ode mnie.

baikerboys - 20 Mar 2013, 20:27

przy zastrzałach są stopy.. hmm a przednia szyba to tylko te pałąki i poprzeczka. nie widziałem innego rozwiazania na te pałaki zeby nie wyrzucac deski.
Qzyn - 21 Mar 2013, 08:06

Ogolnie nie wyglada zle ale to co Zolw napisal. Przy tylnych zastrzalach to nie sa stopy. I strasznie posmarkane spawy. Reszta wyglada o niebo lepiej.
Stopa mocowania klatki z nadwoziem musi miec odpowiedznia powierzchnie (bodajze min 120cm2) i byc przyspawana do klatki a w nadwoziu musi byc tez wzmocnienie o tej powierzchni grubosci min 3mm.
Pozatym tragicznie poprowadzone przednie palaki - za daleko od slupka A. Reszta wyglada nawet nawet :)
baikerboys napisał/a:
Rury fi50x2 oraz fi 42x 2,4.. Ja u nas na rajdach widziałem jak śmigali za niezałacznikową klatka i to nie raz.

To nie oznacza ze tez masz z taka jezdzic ;) Przepisy robia sie coraz surowsze i to co pizez oznacza jedynie ze organizatorzy nie przykladaja sie do BK. Kiedys pewnie zaczna...
Ale powodzenia w modach, kazda kolejna rajdowka na forum to dobry znak :)

baikerboys - 21 Mar 2013, 18:56

Ciesza mnie te w miare pozytywne opinie a nie tylko krytyka :)

a Te stopy przy tylnych zastrzałach są ale na zdjeiu tak słabo widac..

jak z modach sie cos ruszy to dam znac :)

baikerboys - 22 Mar 2013, 17:37

http://allegro.pl/amortyz...3109310757.html


wypowie sie ktos na ten temat ? dobre to by było czy szukac czegos innego ?

Kruku - 22 Mar 2013, 18:03

to sa zwykle amory :)
FiFa - 22 Mar 2013, 18:41

Nie dosc ze zwykle amory, to nawet nie maja mocowania na stabilizator! :-P
baikerboys - 22 Mar 2013, 19:56

to sobie daruje :) kurde ciezko znalesc cos do mk3 ..
Qzyn - 22 Mar 2013, 20:07

baikerboys napisał/a:
to sobie daruje :) kurde ciezko znalesc cos do mk3

Wcale nie ciezko. Niestety za dobry zawias trzeba zaplacic ale znalezc zaden problem :)

baikerboys - 22 Mar 2013, 23:00

jakby nie brał pod uwage wgl ceny to na forum znalazłem 2 zawiasy i na tablicy same amorki na przód. Albo poprostu nie ma albo ja źle szukam.
FiFa - 22 Mar 2013, 23:47

tutaj np zawieszenie supersport http://allegro.pl/zawiesz...3072491352.html
Tylko mowisz ze do fiesty potrzebujesz, i chyba bylo o 30 zł drozsze z tego co sie orientowałem! Musisz dokladnie okreslic przedział cenowy. Czasami gwinta mozna spotkac za 600zł ale to trzeba czekac i szukac!
ebay gwint za 140E, dogadac sie przelew zrobic i prosze bardzo. Tylko gwint do mk3.5, nie mk3! http://www.ebay.de/itm/25...&orig_cvip=true

Qzyn - 23 Mar 2013, 08:16

Fifa, zaden gwint nie nadaje sie na rajdy, jesli nie mowimy o cenach 4000+
Deplhi de carbon, supersport, Koni, BIlstein B6 - to tak cenowo od dolu do gry w rozsadnyhc cenach :)

baikerboys - 23 Mar 2013, 13:05

mysle ze max do 600 zł(oczywiscie nie nowe). bede szukac moze cos sie uda kupic.
FiFa - 23 Mar 2013, 14:17

Qzyn, podałem gwint z tego wzgledu ze kolega chce miec sztywne zawieszenie, ja nie wiem w czym bedzie startował, moze w plaskich pojezdzawkach tam tez najzwykleiszy gwint sie sprawdzie. Wiadomo im bardziej zawansowane starty to i zawieszenie lepsze potrzebne :P
baikerboys - 23 Mar 2013, 19:46

a zawias od czegos innego bedzie do fiesty pasowac ?

a co myślicie o takim zestawie bo uzytkownik z forum mi to proponuje za 400 zł :)

amorki Delphi na przodzie, kager na tyle i sprezyny - 40mm

baikerboys - 26 Mar 2013, 17:04

nikt juz tu nie zagląda ?
acti357 - 26 Mar 2013, 18:47

-40mm do rajdówki? Jak dla mnie bardzo zły pomysł. O ile na asfalt jeszcze ok, to na szutrach za nisko. Nawet gruba osłona silnika nie wytrzyma :)
Żółwik Tuptuś - 26 Mar 2013, 19:05

baikerboys, - spójrz na ostatnie osiągnięcia Luka90 i Bobsona i ich drogi budowy rajdówek.

W skrócie mówiąc - składamy auto na seryjnych podzespołach, jedziemy pojeżdżawkę, patrzymy czego brakuje, wymieniamy, jedziemy pojeżdżawkę .... itd

baikerboys - 26 Mar 2013, 20:01

to moze na początek bym kupił t o które juz pytałem ?

http://allegro.pl/amortyz...3109310757.html

co sadzicie ?

Daras84 - 26 Mar 2013, 20:25

szkoda kasy
baikerboys - 26 Mar 2013, 21:36

no czyli ze co w koncu mam zrobic ?
kuba87 - 26 Mar 2013, 21:43

to co chcesz kupić to seryjny zawias. taki sam masz na aucie. kup decarbony i niebieskiego, albo czerwonego eibacha.
baikerboys - 26 Mar 2013, 21:57

aktualnie nie mam wgl zawieszenia :P ok to szukam. jakby ktos cos zauwazył to moze podac link :)
luk-90 - 26 Mar 2013, 22:17

masz pw z info odnośnie zawiasu
baikerboys - 4 Kwi 2013, 16:47

ludzie pomocy. przeszukałem calego neta i nie moge nic uzywawnego do mk3 znaleźć :( moze bedzie pasowac od jekiegos escorta ? a moze mondeo ? pomocy !
Darekmk3 - 4 Kwi 2013, 20:16

przod pasi z escorta ale musisz wtedy zmienic zwrotnice z mk3.5 czyli 94-96 a tył nie pamietam
Peedro - 4 Kwi 2013, 20:22

tył z mk5 eśka na pewno też :)
Darekmk3 - 4 Kwi 2013, 20:25

Peedro napisał/a:
tył z mk5 eśka na pewno też :)

własnie tez mi sie wydawało ale taka konwersje robilem dawno temu i nie pamietalem juz :) , a po co wprowadzac kogos w błąd

baikerboys - 4 Kwi 2013, 22:49

Jak narazie kupilem za 150 caly komaplet KYB ze zwronicami i hamulcami. Cena chyba dobra za takie cos. Zobaczymy jak sie to spisze :)
baikerboys - 15 Kwi 2013, 18:57

załozyłem ten zawias i w porównaniu do tego z mk4 troche lipa. mieko ;/ sprzezyny cos dadza ?
baikerboys - 11 Maj 2013, 00:29

nie chce zakładac nowego tematu i pisze tu. wiem ze było juz troche na ten temat ale nigdzie az tak konkretnie nie ma :(

a wiec pytanie:

jaki silnik pasuje do Fiesty mk3 92r ? pojemnosc max 1,3.
chodzi głównie o to zeby mocowania pasowały. z jakiego forda ten silnik musi byc (mondeo,ka, escort, inna fiesta )? i jaka do tego skrzynia ?

jak wiadomo fiesta na rajdy wiec najlepiej taki z kórego da rade troche wycisnąć :-)

xr2fun - 11 Maj 2013, 21:09

baikerboys napisał/a:
jak wiadomo fiesta na rajdy wiec najlepiej taki z kórego da rade troche wycisnąć

Jaki budżet przewidujesz na zespół napędowy?
Tak nawiasem mówiąc najpierw zrób konkretne zawieszenie, hamulce kup dobre opony (jakiś semi slick) i pamiętaj o jednym, że moc silnika to jest drugi plan.

Peedro - 11 Maj 2013, 21:37

xr2fun napisał/a:
pamiętaj o jednym, że moc silnika to jest drugi plan.


Nie sposób się nie zgodzić ;) Dobra opona to podstawa.

baikerboys - 12 Maj 2013, 17:50

no wiem ze moc nie jest najważniejsza ale mój silnik juz powoli odmawia posłuszeństwa. bierze olej, kopci i inne :( wiec i tak albo remont albo swap wiec zaraz bym wolał wstawic cos co do kjs bardziej sie nadaje :) wiec czekam na pomoc :)
bobson - 12 Maj 2013, 18:10

1.25 zetec 75ps...
baikerboys - 12 Maj 2013, 18:15

mocowania silnika pasuja ?

i w jakich dokładnie fordach one są ? bo chyba najlepiej kupic cos puknietego albo pognitego :)

Peedro - 12 Maj 2013, 18:40

Mocowania nie pasują. Od fiesty mk4 wzwyż.
baikerboys - 12 Maj 2013, 21:48

a nie ma nic takiego zeby mocowania pasowały ?

tylko fiesta ?

vegetagt - 12 Maj 2013, 21:49

baikerboys, wsadź sobie 1.3 z mk4. Młodszy silnik więc i stan będzie lepszy.
luki - 12 Maj 2013, 21:51

ewentualnie z forda KA
baikerboys - 12 Maj 2013, 22:46

a ten z mk4 różni sie moca od mk3 ? dodam ze ja mam na gaźniku :P
vegetagt - 12 Maj 2013, 22:52

baikerboys, 60KM na papierze, ale silnik młodszy, więc pewnie więcej mu zostało. I to już jest wielopunkt, jeżeli dobrze kojarze.

Co do 1.25, to ja chciałem do mk2 taki włożyć, ale chyba Stuntman napisal, że się nie da po ludzku, to olałem sprawe.

kuba87 - 12 Maj 2013, 22:56

mk4 ma zupełnie inne łapy i trzeba dorabiać, KAczka też ma łapy inaczej rozwiązane
baikerboys - 12 Maj 2013, 22:59

no właśnie dlatego tez pytam, a nie ze kupie za nie mała kase 1.25 i bedzie masaaaaa problemów.

Czyli szukam wtedy jakies mk4 z 1.3 :) a mocowania pasuja czy nie ? nie ukrywam bedzie to mój pierwszy SWAP i wolał bym żeby pasawały :)

kuba87 - 12 Maj 2013, 23:03

powinno pasować, motor ten sam tylko mocowanie inne
baikerboys - 12 Maj 2013, 23:06

no czyli ze mocowania nie pasuja ?? hmm a cos z jakiegos innego forda ?
kuba87 - 12 Maj 2013, 23:12

motor ten sam łapa i poduszka jest inna, przykrecasz łape od swojego silnika i wsadzasz do auta
baikerboys - 12 Maj 2013, 23:22

aaa :) wielkie dzieki :) to teraz czekam na jakąś okazje :) dam znac jak cos sie trafi :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group