|   | 
								Forum FiestaKlubPolska -
  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Elektryka - [MK3] awaria elektryki po przegrzaniu silnika 
						
												 Forteca94 - 4 Mar 2013,  11:40 Temat postu: [MK3] awaria elektryki po przegrzaniu silnika Witam.
 
Problem troche złożony - dotyczy mk3 Fiesta 1.3 Endura 94 rok. 
 
Mianowicie
 
-przegrzałem silnik do takiego stopnia że stopił sie wentylator chłodnicy a chłodnica wybuchła i wyciekł płyn przy ciągle pracującym silniku,  ponad to:
 
-spalił sie silnik od wentylatora chłodnicy
 
-spalił sie czujnik temperatury silnika (ten w bloku od przodu silnika z jednym kabelkiem)
 
-spalił się bezpiecznik od silnika wentylatora chłodnicy
 
 
Po wymianie bezpiecznika zamontowaniu nowej chłodnicy postanowiłem jeździć bez wiatraka chłodnicy bo akurat nie miałem. W sumie jest zima więc jeździ się na nagrzewnicy. 
 
Jeździłem tak do wczoraj.  Zaniepokojony byłem już wcześniej coraz słabiej świecącymi światłami i coraz słabszym kręceniem rozrusznika.   Dziś zrobiłem pomiar napięcia aku i jest tam 11.8V   więc chyba jest rozładowany.  O kręceniu nie ma mowy.  
 
 
Pytania są takie. 
 
1      Co mogło się stać ze nie ma ładowania ???  czy padł alternator  czy to raczej jakieś zwarcie albo jakiś przekaźnik??? Co i jak sprawdzić?  Faktem jest że wybuch chłodnicy był akurat przy samym alternatorze j z pewnością go zalało płynem.  chyba że padł od pałowania silnika bo chwile go trzymałem na max pr obr zanim sie spostrzegłem że coś jest nie tak (była noc)....  
 
2      Dlaczego po wymianie bezpiecznika (30A) od silniczka wiatraka chłodnicy ten jest cały czas w stanie pracy nawet na zimnym silniku ????  Gdzie jest przekaźnik który daje prąd na ten silniczek i który czujnik temp go załącza???   Może ten nad termostatem ???  (jego nie sprawdzałem)   Czy może ten mosiężny w bloku silnika od przodu który się spalił?
 
3       Czy ten spalony cczujnik pod który podłączony jest wskaźnik jednocześnie odpowiadać może za załączanie sie wentylatora????  JEgo jeszce nie wymieniłem to grubsza robota - na klej   
 
 
 
Prosze o pomoc i sugestie....
 
Dziękuję z góry.
												 cind12 - 4 Mar 2013,  18:57
  1. Wypadało by zmierzyć ładowanie przy alternatorze, ale jak odpalisz auto to zmierz przy akumulatorze a potem przy altku i porównaj jaka jest różnica. Jak przy alternatorze jest te 14V to znaczy ze coś z kablami po drodze nie tak lub z masa. Jak przy altku jest poniżej 13V to trzeba wyjąć alternator i dać do sprawdzenia. Może od temperatury uszkodziło regulator napięcia, lub mostek prostowniczy.
 
2 Czujnik przy termostacie odpowiada za działanie wentylatora, z pewnością się uszkodził i cały czas zamyka obwód dlatego wentylator pracuje, wypnij wtyczkę i zobaczysz.
 
3. Nie tamten czujnik z tego co mi wiadomo jest tylko do deski rozdzielczej i nie odpowiada za wentylator.
												 
					 | 
				 
			 
		 |