Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK6] Po przełączeniu na gaz, brak mocy na zimnym silniku

knapers85 - 5 Lut 2013, 12:04
Temat postu: [MK6] Po przełączeniu na gaz, brak mocy na zimnym silniku
Witam, posiadam w swojej MK6 gaz i mam pewne problemy, mianowicie, o ile na benzynie auto przyspiesza normalnie, całkiem żwawo reaguje na pedał gazu w każdej temperaturze( o ile przy silniku 1.3 można mówić o żwawej reakcji) to w momencie przełączania na gaz silnik(zimny) na biegu jałowym pracuje równomiernie, ale jak chcę przyspieszyć to reakcja na pedał gazu następuje ok sekundę po wciśnięciu pedału - jest po prostu chwila zamulenia i wkręcenie na obroty. Dopóki silnik nie osiągnie normalnej temperatury, podczas ruszania trzeba trzymać go na obrotach ok 2000 - bo może zdechnąć.

Silnik mam 1.3, gaz sekwencyjny, w trasie mniej jak 8l nie spali, żeby się jak nie starać...
Czy koledzy wiedzą, w czym może tkwić problem?

mick1973 - 5 Lut 2013, 12:20

Temat bardziej do działu LPG. Specem od gazu nie jestem ale problem tkwi raczej w reduktorze(parowniku). Układ szczelny czy ostatnio czuć gazem bardziej?
knapers85 - 5 Lut 2013, 12:33

układ szczelny, gazu nie czuć...Problem występuje na zimnym silniku, jak się rozgrzeje( na gazie)to już w miarę normalnie jeździ...I co ciekawe, jak silnik rozgrzewam na benzynie to po przełączeniu na gaz problem występuje nadal, tak jakby się i na gazie musiał rozgrzewać...
Wisni@ - 5 Lut 2013, 12:41

Moim zdaniem to sonda lambda . musisz pod kompa podłączyć to ci wyskoczą błędy i bedziesz wstepnie wiedział co i jak
mick1973 - 5 Lut 2013, 13:48

Wisni@, Może się mylę ale on pisze że ma sekwencje i problem na gazie .Gdyby to była lambda to problem występowałby na PB i LPG bo sekwencja sterowana jest ze sterownika zapłonu a problem jest tylko na LPG. Nie zmienia to faktu że diagnostyka i kalibracja ale najpierw gazu mile widziana.
knapers85 - 5 Lut 2013, 14:17

Kalibracja była robiona i ciśnienie podnoszone na reduktorze(dla dysz Hana 2000)ale problem dalej występuje...
mick1973 - 5 Lut 2013, 14:49

To napisz wszystko do początku bo tak po dwa słowa będę od Ciebie wyciągać. Od kiedy to się dzieje,ile lat ma gaz i gdzie robiłeś kalibracje - sam czy u gazownika czy auto się dobrze nagrzewa itd.
knapers85 - 5 Lut 2013, 14:58

Więc: instalacja ma ok. roku, poprawki były - m. in regulacje spalania etc. u gazownika, który montował sprzęt, potem u starego mechanika-gazownika u mnie w mieście, nie jeżdżę do gościa który zakładał gaz bo daleko teraz mam a gość szczerze mówiąc niezbyt starannie wykonuje instalacje i jeśli będę musiał to tylko aby go wymontował. Stąd prośba o sugestie... Auto się rozgrzewa bardzo dobrze, jest zadbane. Te niedomagania występują od września jakoś ubiegłego roku, nie jeżdżę po mieście to nie przeszkadza, ale jak trzeba wyjechać do domu(trasa) to wkurzają mnie te gazowe niedomagania..
mick1973 - 5 Lut 2013, 15:16

knapers85 napisał/a:
a gość szczerze mówiąc niezbyt starannie wykonuje instalacje
to pewnie też nieudolnie dobiera podzespoły do montażu i jeszcze kiepskiej jakości . Rok czasu instalacja ,pół roku dobrze a teraz d..a no ja bym gościowi nie odpuścił za spartoloną robotę.Jest coś co się nazywa gwarancja. Sprawdź węże przy reduktorze może jest po prostu zapowietrzony albo już go zmęczenie chińskiej gumy dopadło? Pewnie zaraz chłopaki co mają LPG się pojawią i coś konkretniej podpowiedzą.
wojtek_10101 - 5 Lut 2013, 20:01

Ile przejechałeś na instalacji?
Kiedy były wymieniane FFL FFC??
Co z układem WN? Kiedy wymieniane przewody, świece, cewka?

U mnie tydzień temu było dość podobnie... Powodem była cewka (MAM Fieste 2006 1.3 51kW z przebiegiem 260tys z fabrycznym DT Gazem)

knapers85 - 6 Lut 2013, 10:41

Na gazie nie zrobiłem roku, filtry ok, przewody też, te objawy występują na zimnym silniku...Dziś zrzuciłem pokrywę silnika z filtrem powietrza i zauważyłem dosyć mocno przygnieciony przewodzik od jednego z wtrysków na drodze do kolektora... Przeszlifowałem osłonę(plastikowe żebra) i wieczorem zobaczę czy coś pomogło...Swoją drogą jak patrzę na kolegów spalanie to szkoda się robi...U mnie w trasie mniej jak 8/100 nie zejdzie;/
jurek - 6 Lut 2013, 11:49

knapers85 napisał/a:
zauważyłem dosyć mocno przygnieciony przewodzik od jednego z wtrysków na drodze do kolektora...zobaczę czy coś pomogło..
Cytat:

Jeżeli byłby problem z wtryskiem powinna się zaświecić kontrolka awarii silnika, a więc tylko komputer może wyjaśnić problem, z tego co piszesz możliwe że przechodzi na lpg w zbyt niskiej temperaturze
knapers85 napisał/a:
U mnie w trasie mniej jak 8/100 nie zejdzie;/

Bo nie zejdzie, jeżeli oczywiście piszesz o spalaniu lpg i to jeszcze zimą

Qzyn - 6 Lut 2013, 11:55

Knapers, po kolei. Podaj jaka masz instalacje - sterownik, reduktor i wtryski (wiemy ze hana ale jaki kolor)
Potem musisz wiedziec przy jakiej temperaturze masz ustawione przelaczanie na gaz - czasami jest tak ze gazownik ustawi za nisko i do tego w zlym miejscu zamontuje reduktor i raczej nic z tym nie zrobisz - latem problem nie powinien wystepowac.
Druga kwestia to sama regulacja gazu. Jesli masz dobrze ustawiony gaz dla cieplego silnika i auto jezdzi tak jak powinno to pewnie gazownikowi nie chcialo sie bawic koretkami chociazby po temperaturze gazu - nie wszystkie auta tego wymagaja i nie wszyscy gazownicy wiedza jak to robic. A niektorym sie nie chce :)
Wiec po kolei idac - chcac otrzymac zdalna pomoc, musisz sie dowiedziec pare rzeczy o ktore zapytalem a potem mozna isc dalej :)

knapers85 - 6 Lut 2013, 16:22

Więc tak:

Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: HANA czerwone
Reduktor: Tomasetto
Pojemność silnika: 1300
Moc: 75
Temperatura przełączania o ile pamiętam 40 stopni

mick1973 - 6 Lut 2013, 20:05

knapers85 napisał/a:
Reduktor: Tomasetto
to raczej dolna półka jakościowa i mimo że nie jestem gazownikiem znam przypadki problemów tych reduktorów w niskich temperaturach - problem z odparowaniem butanu .
Qzyn - 6 Lut 2013, 21:43

Knapers, instalacja fajna, no moze ten reduktor ale jest prawie nowy wiec wyjdzmy z zalozenia ze jest ok.
Wtryski moga byc ciut duze - do 1,3 czarne by wystarczyly chyba.
Jaki masz cisnienie gazu - 1,2 bara?
Ja ciagle uwazam ze to kwestia wystrojenia.
Trzebaby zrobic kalibracje, porzadnie ustawic mape a potem na zimnym silniku sie pobawic korekta mieszanki po temperaturze gazu.
Jak sie nie uda to dopiero potem bym kombinowal z osprzetem

knapers85 - 7 Lut 2013, 08:12

Miałem 1,2 bara, ale ostatnio mechanik robił autokorektę i wiem że podkręcał na reduktorze ciśnienie...Jako że nic to nie dało temat jest ciągle żywy...
Qzyn - 7 Lut 2013, 10:06

Knapers, ja ci napisalem krok po kroku co trzeba zrobic - jesli na tych wtryskach mechanik jeszcze podkrecal cisnienie ponad 1,2 to nie swiadczy o nim zbyt dobrze. Podkreca sie cisnienie gdy na max obciazeniu dochodzi do zapetlania wtryskow - czyli gdy sie okazuje ze sa za male. Twoje na pewno nie sa.
Pozatym zmiana cisnienia gazu to zadna autokorekta!!! To sie robi imbusem na reduktorze.
Poki ktos kumaty nie przejrzy tego o czym ci pisalem to nie ma sensu dalej sie rozwodzic w temacie.

knapers85 - 7 Lut 2013, 11:26

Było tak: podkręcił ciśnienie i włączył autokorektę. Nie wiem co to dało, może jedynie powiększyło się spalanie, bo nic poza tym się nie zmieniło..Chyba trzeba będzie szukać jakiegoś dobrego gazownika w Wawie, bo sam, nie ukrywam, nie znam się na tyle żeby pchać tam łapy(najwyżej odczytać mapy i pytać...)
Qzyn - 7 Lut 2013, 11:36

Autokoretka ma wielu zwolennikow i przeciwnikow. Generalnie wiekszosc gazownikow jesli z niej koszysta to tylko do strojenia ale potem wylaczaja zeby byla nieaktywna podczas codziennego uzytkowania.
Pozatym nie rozmawiajmy dalej poki nie zrobisz podstawowych krokow u jakiegos kumatego gazownika bo to serio nie ma sensu.
1. Cisnienie wroc na nominalne 1,2
2. Kalibracja na nowo
3. Zebranie mapy paliwa
4. Ustawienie mnoznika
5. sprawdzic jak chodzi na zimnym
6. Ewentualnie ustawic koretky po temperaturze gazu.
Kropka

knapers85 - 20 Lut 2013, 10:33

A więc: Wymieniłem wtryski na czarne i kalibracja. Nic poza tym. Spalanie zeszło na nieco ponad 6l/100 w trasie/zimie i samochód jeździ tak sprawnie jak na benzynie

Pozdrawiam

Grax - 21 Lut 2013, 07:39

Hmmm czyli są czerwone niebieskie i czarne wtryski ?? Ja mam niebieskie ciekawe czy dobrze dopasowane do 1.25 :)
knapers85 - 21 Lut 2013, 08:04

Hehe, nawet lepiej, bo są też zielone:

http://dl.dropbox.com/u/5...ntroduction.pdf

http://www.uni-gas.pl/com...rticle/133.html

nie znam się , więc nie będę się upierał, ale z posta kolegi i tego co na powyższej stronie wynika, że to sporo przesadzone...

Qzyn - 21 Lut 2013, 08:23

Grax napisał/a:
Ja mam niebieskie

A czy na pewno masz wtryski Hana? Bo niebieskie Hany sa do samochodow tak dobrze ponad 150 koni :D

Grax - 21 Lut 2013, 08:58

Qzyn przez Ciebie muszę wstać z łóżka i biec na parking :


Tak niebieskie napisy FAST REG by only12v :)

takie mam, mam nadieje że są dobre generalnie autko ładnie się odpycha :D

Qzyn - 21 Lut 2013, 09:26

Fast Reg nie ma nic wspolnego z Hanami :rotfl:
Grax - 21 Lut 2013, 09:30

NIe znam się ale widzę że Ty tak :D na allegro jest napisane xxl co to tot to tutaj znaczy :D ??
Qzyn - 21 Lut 2013, 09:33

Jakby pisało "XXX" to mialbym pewne podejrzenia a tak to nie wiem hehehe ;)
Ale Regfasty z tego co wiem to sa jednej wielkosci i maja wymienne dysze.
Wtryski Hana nie sa rozbieralne i jak chcesz zmienic ich wydajnosc to musisz zmienic cale wtryski po prostu.
O reg fastach slyszalem dosc dobre opinie i mam je w zestawie ktory teraz bede montowal w civicku dziewczyny. Zobaczymy ;)

Grax - 21 Lut 2013, 14:43

Qzyn Dzięki za uspokojenie :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group