Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Problem z odpalaniem

Mario C - 7 Gru 2012, 00:00
Temat postu: [MK3] Problem z odpalaniem
Witam Fiesta 1.4 CLX mianowicie problem z odpalaniem na zimno. Po dobie ciężkie odpalenie ciężko niemożliwe nawet po ponownym ładowaniu aku, rozrusznik kręci i albo załapie albo kręci i nie załapie bez kaszlu jakby żadna świeca prądu nie dostawała. Jaka może być przyczyna tego. Kable zeszłoroczne, świece też, cewka zapłonowa wg. wzorca (moja motorcraft) Czy przyczyną może być cewka czy może impulsator i może ktoś podpowie jakie koszta naprawy by wyszły. No diesle pyrkają a benzyniak stoi nawet przy temp 0 stopni

Dodam jeszcze typu termedie jakie mnie spotykają w lato przy prędkości 100 km obrotomierz pokazuje 2,5 obrotów, zimą 3,5 obrotów a włączenie świateł i innych odbiorów prądu obrotomież podskakuje mi nawet do pół obrotów a praca silnika nie przyspieszyła. Ładowanie sprawdzone było bez niczego 14 v ładowania na światłach i wentylatorze jakie 13 v miernik mi pokazywał. nie wiem o co chodzi bo jak kupiłem to poklepana była czy może przeroby z elektryką były

JoeMix - 7 Gru 2012, 00:48

Trzeba zdjąć przewód ze świecy, założyć na inną świece (albo wykręcić z silnika - tylko żeby nic do dziury nie wpadło!) zamocować świece do masy zakręcić silnikiem i sprawdzić czy jest iskra,,, - dobrze by było tak wszystkie 4 po kolei lub na raz sprawdzić,,,
Mario C - 7 Gru 2012, 13:39

Sprawdzałem, nie ma iskry po dłuższym kręceniu dopiero coś zaczyna pojawiać się
JoeMix - 7 Gru 2012, 20:42

Zdejmij przewód NN z cewki i zobacz cy na środkowym przewodzie pojawia się napięcie (12V względem masy) w chwili kręcenia rozrusznikiem,,, jak będzie to sprawdź jak się ma względem jednego (a potem drugiego) skrajnego przewodu na wtyczce - nie wiem czy miernik Ci to wyłapie ale przy kręceniu rozrusznikiem co chwilę (wtedy kiedy ma być iskra) powinno znikać napięcie,,,
Mario C - 9 Gru 2012, 00:10

JoeMix napisał/a:
Zdejmij przewód NN z cewki i zobacz cy na środkowym przewodzie pojawia się napięcie (12V względem masy) w chwili kręcenia rozrusznikiem,,, jak będzie to sprawdź jak się ma względem jednego (a potem drugiego) skrajnego przewodu na wtyczce - nie wiem czy miernik Ci to wyłapie ale przy kręceniu rozrusznikiem co chwilę (wtedy kiedy ma być iskra) powinno znikać napięcie,,,

mÓWISZ O TYM NA TEJ WSUWCE Z TRZEMA WYJŚCIAMI TEN ŚRODKOWY? Jutro będę miał miernik aku podładuję i zerknę

mick1973 - 9 Gru 2012, 10:27

JoeMix to właśnie kazał Tobie sprawdzić. Najlepszy byłby miernik analogowy - wskazówkowy albo oscyloskop ale spróbuj cyfrowym na zakresie 20V DC .Cyfrowe dość wolno reagują więc może być ciężko zauważyć te skoki napięcia.
drjanusz - 11 Gru 2012, 09:10

Mario C, A sprawdzałeś czujnik położenia wału?
Miałem kiedyś dość podobny przypadek-był zasyfiony czymś-po przeczyszczeniu grało i buczało :ok:

Mario C - 28 Gru 2012, 16:39

ten czujnik gdzie tam usadowiony jest kolego?
berek - 28 Gru 2012, 18:09

Jak ustaniesz przodem do silnika, to znajdziesz go pod kolektorem wylotowym, gdzieś na środkowej wysokości silnika, przy łączeniu z skrzynią biegów. Idzie do niego przewód, idzie tam praktycznie jeden przewód więc powinieneś znaleźć
Mario C - 29 Gru 2012, 16:40

Ostatni miałem szybki wyjazd a padnięte aku miałem, i chciałem ją z pycha odpalić, i nie zapaliła, kręci nawet przy + temp nie chce zapalić, tylko coś tam czasami strzeli spod filtra (nawet po podłączeniu drugiej, pożyczonej cewki).

JoeMix, zrobiłem jak mówiłeś, napięcie podczas kręcenia delikatnie spadało do 9V

berek - 29 Gru 2012, 18:58

Ja bym stawiał na ten czujnik o którym mówi drjanusz
Mario C - 1 Sty 2013, 19:07

berek napisał/a:
Ja bym stawiał na ten czujnik o którym mówi drjanusz

Wyczyściłem, w prawdzie czysty był, to albo całkiem wysiadł, po drugie pisałem że na szarpaka była brana to zastanawiam się teraz czy rozrząd nie przeskoczył (na pasku)

Stunt_Man - 1 Sty 2013, 21:02

gdyby rozrząd przeskoczył to by iskra była
berek - 1 Sty 2013, 21:26

to być może właśnie ten czujnik jest całkiem walnięty jak nie masz iskry, ja miałem podobnie tyle że u mnie iskrę gubiło dopiero po rozgrzaniu samochodu. Miernik gdy czujnik był zimny wskazywał dobre parametry ( nie pamiętam jakie dokładnie, przeczytałem gdzieś tu na forum) a gdy tylko złapał temperatury już wartość była sporo niższa.
brewa7 - 2 Sty 2013, 01:34

Ceny Czujników położenia wału:
Link 1 - 1.4
Link 2 - 1.4KAT

Ceny cewek:
Link 1 - 1.4
Link 2 - 1.4KAT

Używane cewki powinny kosztować koło 50-60 zł na szrocie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group