| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika ogólna - Hamulce wentylowane w mk1/2
 
 van - 27 Lis 2012,  10:53
 Temat postu: Hamulce wentylowane w mk1/2
 Interesuje mnie temat wentylowanych tarcz do mk1/2
 od czego brać zaciski, czy tylko od xr2 ?
 JoeMix - 27 Lis 2012,  10:57
 
 Mk 1/ 2/ 3 Wszystkie mają te same mocowania,,,
 vegetagt - 27 Lis 2012,  11:52
 
 Zacisk + jarzmo od escorta praiwe pasuje do mk2 - brakowalo paru mm
 Generalnie zaciski sa takie same, ale jarzma sa rozne. Chyba, ze jarzmo od mk3 jest inne od escortowego o wlasnie te kilka mm
 Laskosz - 27 Lis 2012,  17:11
 
 ja zakładałem z mk2 xr2 nic innego mi nie pasowało
 van - 27 Lis 2012,  17:20
 
 wydzieliłem a potem przyczepię jeśli dowiemy się konkretów
 na razie wiemy że od mk2 xr2 hamulce wentylowane pasują do mk1/mk2, tyle to ja też dawno temu wiedziałem, problem jest jednak coraz większy w zdobyciu takich hamulców bo xr-ek jak na lekarstwo
 
 Najlepszym, najtańszym rozwiązaniem było by zastosowanie hamulców wentylowanych od mk3(jest tego dużo i jest tanie)
 Pyros - 27 Lis 2012,  19:48
 
 A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma?
 markos2101 - 27 Lis 2012,  19:56
 
 
  	  | Laskosz napisał/a: |  	  | nic innego mi nie pasowało | 
 
 przy przekładce hamulców z xr2 do 1.6D  musiałem dorobić podkładki po około 5 mm pod jarzmo, inaczej tarło o tarczę
   vegetagt - 27 Lis 2012,  19:59
 
 Pyros, najprościej to chyba kupić gotowy zestaw: 245 funtów
 http://www.fiesta-centre....iesta-354-p.asp
 
 W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były
 
 W trzeciej kolejności - angielskie fora o mk2, ale słownictwo techniczne jest czasem przerażające. Podobno z fiesty st150 rzeźbią, ale konkretów się na razie nie doszukałem. Pewnie trzeba by zobaczyć co tam dokładnie siedzi w niej i porównać z mk2. No chyba, że to takie proste, że nie warte opisywania. Pare znalezionych zdjęć mam jakby co
   
 ps. jaki jest powód montażu tarczy na tył?
 Peedro - 27 Lis 2012,  20:11
 
 Właśnie - po co ci tarcze na tyle?
 van - 27 Lis 2012,  21:41
 
 
 dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | W drugiej kolejności najprościej przejrzeć temat Żółwia - on robił taką modyfikację i z tego co pamiętam, to fotki były 
 | 
 ogólnie ja wychodzę z założenia że dobry bęben nie jest zły
 
 chcesz poprawić hamulce to szukać większych na przód i lepszej pompy np. elektrycznej
 
 ale tutaj rozmawiamy o tarczach wentylowanych na przód i nadal nic nie wiadomo
   Pyros - 27 Lis 2012,  22:20
 
 Spoko,aktualnie hamulce w xr'ce mi wystarczają w 100%...ba nawet tył przy lekkiej dupce za mocno łapie więc prędzej korektor musze zamontowac niz tarcze.
 Pytanie zadałem bardziej z ciekawości/przyszłościowo...gdybym uznał,że obecny setup jest nie wystarczający
   Ale dziekuje za odp i powróćmy juz do wątku głównego.
 JoeMix - 27 Lis 2012,  23:08
 
 
 Nie da się, będzie Ci się koło zatrzymywać w miejscu bo Fiesta ma za lekka dupę nawet na bębny,,, no chyba że osłabisz siłę hamowania tarcz,,, a wtedy to będzie sztuka dla sztuki + problemy. 	  | Pyros napisał/a: |  	  | A jak najprościej zastapić tylne bębny w xr2 mk2 tarczami? Z czego szukać zacisków,tarcz i jażma? | 
 
 Co do zacisków to mocowania w mk1/2 są na 100% kompatybilne bo przekładałem,,, a do mk2 wkładałem hamulce - według sprzedającego z mk3 i jak potem byłem po klocki to niby Dieselowskie hamulce to były,,, (lite tarcze) ale gdyby to była prawda to że z mk3 faktycznie one były to znaczyło by że rozstaw śrub na jarzmo jest taki sam,,,
 
 Jak coś kogoś ratuje to mogę zmierzyć coś na zwrotnicy z mk3 1,1,,, tylko jaki wymiar złapać?
 vegetagt - 28 Lis 2012,  21:26
 
 Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje.
 PumaRST - 28 Lis 2012,  22:46
 
 
  	  | van napisał/a: |  	  | dokładnie, a z tego co pamiętam to sam żółw określił to jako przerost formy nad treścią | 
 
 przecież on to wsadził tylko po to żeby mi zrobić na złość bo tłumaczyłem jak komu dobremu że nie ma to sensu a on swoje.
  a teraz sam określa to błędem   van - 29 Lis 2012,  08:46
 
 
 będziemy wdzięczni 	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Postaram się w piątek przypasować jeszcze raz escortowe zaciski. Będzie wiadomo, w którym miejscu i ile brakuje. | 
 
 liczyłem na odpowiedź żółwia ale albo nie czytał albo nic mądrego nie ma do powiedzienia
   Żółwik Tuptuś - 30 Lis 2012,  07:52
 
 Vanprzeca wszystko mądre zostało tu już powiedziane.
 
 Przód: Tarcze wentylowane od mk3 + zaciski od mk3 lub escorta (ja stawiam że od mk3 skoro tarcze pasują, a escortowskie tarcze mają inne odsadzenie)
 
 Tył: Ori bęben z dobrą okładziną. Tarcze na tył to sztuka dla sztuki, ale jakby kto chciał to u Żółwia w temacie są zdjęcia i opis jak to zrobić, a jak czegoś nie ma, to Żółw wytłumaczy.
 
 Spodziewasz się, że wynajdę żarówkę na nowo i oświecę Was informacją w stylu :
 "używaj grabi lub kotwicy zamiast recznego ?"
   vegetagt - 30 Lis 2012,  14:02
 
 Zaciski z escorta mk6/7:
 
 0:
 Próbując założyć jarzmo bez tarczy, jarzmo zapiera się o zwrotnice. Fotka rozmazana, ale wiadomo o co chodzi:
 
   
 1:
 Trzeba by dać dystans pod tarcze, ponieważ jarzmo nie wchodzi między tarcze a zwrotnice:
 
   
 2:
 Po odsunięciu tarczy, jarzmo zapiera się o brzeg tarczy:
 
   
 3: zacisk oczywiście także się opiera: i nie da wsuwki zamontować:
 
    
 
 Zacisk mitsubishi colt 1.3. Średnica tarczy do colta jest 4mm mniejsza, a grubość 2mm cieńsza w porównaniu do xr2:
 Przede wszystkim nie pasuje rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy, ale może dałoby radę wykombinować adapter. Z racji większej różnicy, może być to łatwiejsze niż adapter do escortowych i chyba bezpieczniejsze, niż zebranie materiału z niektórych miejsc w zacisku.
 
 Fotki niestety rozmazane:
 
     Oczywiście trzeba by także włożyć dystans pomiędzy tarcze a piastę.
 
 
 Jeszcze jakieś dokładniejsze fotki czegoś zrobić, czy moge składać auto?
   Żółwik Tuptuś - 30 Lis 2012,  14:17
 
 Czyli zacisk też z mk3
   
 |  |