Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK4] No to Plum

inno - 26 Lis 2012, 22:00
Temat postu: [MK4] No to Plum
1. Nick - inno
2. Imię - Paweł
3. Model - Ford Fiesta
4. Wersja - MK4, Ghia
5. Rocznik - 1998/1999
6. Silnik - 1.25 16V ?? KM

7. Opis auta - Po sprzedaży Hondy postanowiłem wrócić do Fiesty. Marcin zapytał na PW czy nie chciałbym Śliwki. Jedyna MK4, która mi się podoba, więc nie mogłem się długo zastanawiać. Póki co w moich rękach nie zasługuje na Projekt, więc póki co temat zakładam tutaj i będę dążył, żeby Śliwka tam wróciła.
Wyposażenie:
- 2x airbag
- elektryczne szyby i lusterka
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek z pilota w kluczyku + ryglowanie
- klimatyzacja
- podgrzewana przednia szyba
- podgrzewane lusterka
- elektrycznie reg. fotel kierowcy
- halogeny
- jasna tapicerka, kiera i gałka od biegów w skórze (dopóki się nie wytarła), plastikowe drewno
- radio CD6000 + 6 głośników
VIN:


8. Dokonane zmiany/prace:
a. wizualne:
- alufelgi 14", opony 185/55/14 (2x uniroyal rallye 540, 2x uniroyal rallye 550)
- białe podświetlenie deski rozdzielczej i wszystkich włączników
- odnowiona skórzana kierownica
- białe zegary z mk5
- końcówka tłumika z rury ze stali nierdzewnej
- dymione tylne lampy mhw
- smoked headlights & grill
- pasująca zupełnie do niczego gałka zmiany biegów z st
- lampka trzeci STOP oryg. Ford z Fiesty MK5

b. mechaniczne/elektryczne:
- kolektor wydechowy 4-2-1 + reszta rur 2"
- przepustnica 48mm
- gwint AP (gleba od -35 do -75)
- hamulce z tarczami wentylowanymi zamiast litej serii
- elektrycznie otwierany bagażnik
- regulowane czasówki wycieraczek
- SWAP z 1.25 na 1.25

c. audio:
- wyjście na suba i aux in w ori radiu cd6000
- głośniki przód zestaw odseparowany Pioneer TS-G132Ci
- subwoofer aktywny Lark Free Bass Tube 8A

9. Planowane zmiany/prace
a. wizualne:
- alu na zimę 2014/2015
- lotka na klapie
- obszyć starą gałkę
- zmiana foteli na coś "głębszego"
- halogeny do wymiany

b. mechaniczne/elektryczne:
- świnia:D
- sprawdzić dokładnie tylne hamulce
- dodatkowa lampka z tyłu, zapalana przy otwarciu tylnych drzwi

c. audio:
- jakiś mocniejszy sub + lepsze głośniki w seryjne miejsca z tyłu

10. Wymienione pierdoły eksploatacyjne:
- 2006.05 - rozrząd kpl.
- 2007.05 - map, świeczki ngk
- 2007.08 - tarcze+klocki
- 2008 - bębny+okładziny+cylinderki+łożyska - tył
- 2010.04 - sprzęgło
- 2010.07 - tuleje met-gum przód i tył
- 2011.05 - uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2012.07 - kable WN (Motorcraft)
Wyżej co u Marcina, a reszta moja robota.
- 2012.12 - olej+filtr oleju, rozrząd
- 2013.05 tarcze+klocki+przewód elastyczne przód+tłoczki z obu stron przód
- 2013.06 przeguby+łożyska+wahacze+mocowanie górne prawego amortyzatora+końcówki drążków stabilizatora+końcówki drążków kierowniczych+ wszystkie gumki i tuleje (czyli generalny remont przedniego zawiasu.
- 2013.06 olej+filtr oleju+miska
- 2013.12 olej+filtr+rozrząd+czujnik poł. wału+czujnik prędkości(VSS)

- inne pierdoły w między czasie nie ujęte powyżej: łączniki staba, osłony przegubów, ...

11. Fotki auta:
18.11.2012
Zakup


Reszta fotek jak i duża część opisu zapożyczona z tematu Marcina.

Seboleq92 - 26 Lis 2012, 22:10

Bardzo mi się podoba !
hubi_2006 - 26 Lis 2012, 22:19

Śliwka zostaje w FKP i bardzo fajnie :-) Niech jeździ dalej lepiej od mojej, a wyglądać już nie musi :-P
inno, popraw fotki bo nie otwierają się :)

inno - 26 Lis 2012, 22:20

już się otwierają :)
trzeci - 26 Lis 2012, 22:21

hubi_2006 napisał/a:
Śliwka zostaje w FKP i bardzo fajnie :-)

Popieram, bo też się cieszę, że Śliwka zostaje z nami :ok:
Niech Ci Pawełku dobrze służy :)
Pozdro ...

tadzias - 27 Lis 2012, 00:03

Widać zadowolenie nowego ownera :) oby służyła! :)
Marcin - 27 Lis 2012, 15:23

myślę, że mimo wszystko zasługuję na projekty, ale to już decyzja modów TM
na wiosnę na pewno wróci customowy wydech + coś gratis

Paweł jak się jechało do Wawy?

Vegaa - 27 Lis 2012, 19:01

Fajnie widzieć znów najładniejszą Mk4 w PL :V:
inno - 28 Lis 2012, 00:21

Jechalo sie przyjemnie i do Leszna i pozniej do Wawy. Przez pierwsze kilometry trzeba sie bylo przyzwyczaic do gwintu, ale teraz juz jest ok. Nawet na A2 w bylo czuc nierownosci, ale mozna sie do tego przyzwyczaic. Napewno jest duzo ciszej, a i silniczek brzmi milo dla ucha
. A no i jak juz Marcin wiesz, ale przyznam sie pozostalym. Moja druga Fiesta i drugi mandat w dniu rejestracji samochodu;P
Co do wydechu to wyszukalem ze w civicach z silnikiem b16a seryjnie srodkowy. tlumik byl na 2 cale. Dzisiaj sie mialem porozgladac po szrotach za halogenem, ale cukiereczek mnie zab bolał i musialem sie wybrac do dentysty. Diagnoza umartwiony i w ciagu 2 tygodni do rwania:D
Co do ilosci odpowiedzi w temacie pisales kiedys marcin, ze nie ma co liczyc na duzo bo taki urok MK4, a tu jakos sie kreci:D

Freeman - 28 Lis 2012, 06:52

Marcin napisał/a:
myślę, że mimo wszystko zasługuję na projekty
Ja cenię to, że nowy właściciel chce najpierw pokazać, że zasługuje swoją pracą na projekty, a nie dlatego, że kupił gotowy.
Grax - 16 Gru 2012, 00:00

Inno musimy się spotkać fajna fiestka!!
inno - 19 Gru 2012, 21:20

To jak bedziesz kiedys po poludniu przejazdem w jankach to daj znac. Numer do mnie masz.
Grax - 19 Gru 2012, 22:33

oki:D
inno - 5 Lut 2013, 20:46

w międzyczasie trochę się działo.
Zmieniony rozrząd, filtr oleju, olej Valvoline ten co poprzednio i płyn hamulcowy.
Fiestka śmiga aż miło, a w niedziele wybieram się w dłuższą trasę.

Wczoraj przykleiła mi się fioletowa krowa do zderzaka. (Zdjęcie później)

A dzisiaj padła żarówka mijania od strony kierowcy. Chwilę dumałem od czego zacząć dobieranie się do żarówki, po czym zadzwoniłem do Marcina i usłyszałem: "najprościej wyjąć lampę"... Myślałem, że będzie gorzej, ale chyba większa zabawa by była z wykręcaniem puszki filtra powietrza itd. Cała operacja wyjęcia lampy i zmiany żarówki trwała może z 8 minut, a wcześniejsze dumanie od czego zacząć trwało chyba ze 20 minut.

W najbliższych planach wymiana szkła halogenu, wcześniej mi to nie przeszkadzało , ale od kilku dni mnie to męczy.
Później się wezmę za regeneracje/kupno przednich amorków.
Na marzec ubezpieczenie i przegląd. ;)

hubi_2006 - 5 Lut 2013, 21:05

inno napisał/a:
Myślałem, że będzie gorzej, ale chyba większa zabawa by była z wykręcaniem puszki filtra powietrza itd. Cała operacja wyjęcia lampy i zmiany żarówki trwała może z 8 minut, a wcześniejsze dumanie od czego zacząć trwało chyba ze 20 minut.

I nie świeci teraz ta lampa Vaderowi w Gwiazdę Śmierci?

inno - 5 Lut 2013, 21:23

hubi_2006 napisał/a:
I nie świeci teraz ta lampa Vaderowi w Gwiazdę Śmierci?

Niet, ale dla pewności jutro pojadę na kontrolę. :-)

Marcin - 6 Lut 2013, 19:10

plumASO zawsze do usług :-P

Paweł jak będziesz się brał za halogen to i drugi przejrzyj czy trzyma uszczelnienie.
Jak znajdę foty amorow z oznaczeniami to Ci podeśle żebyś wiedział czego szukać.

inno - 6 Lut 2013, 23:07

dzięki za pomoc przy wymianie żarówki - jak to brzmi :hahaha:

zerknę też w drugi halogen, ale póki co wydaje się być w porządku.
foty na PW wyślij ;)

van - 6 Lut 2013, 23:33

straszne są te twoje awarie zupełnie jak w moim volvo aż boję się o twoje bezpieczeństwo :hahaha:
inno - 4 Cze 2013, 14:57

Dawno nic nie pisałem. Ale troszkę się ostatnio działo.
Na początku maja wymieniłem tarcze, klocki i tłoczki. Oczywiście bez przygód się nie obyło. Panowie w intercarsie wcisnęli mi jedną pogiętą tarcze..., a że zbierałem się jakiś czas z oddaniem uszkodzonej tarczy, bo nie potrzebowałem nigdzie jechać to po 9 dniach było za późno (zwroty do 7dni)...

W piękny majowy dzień tj. 11 jakiś debil zajechał mi drogę i odruchowo odbiłem, żeby w niego nie uderzyć. ( a mogłem w niego walić, tylko szkoda Śliwki). Walnąłem w krawężnik i pogiąłem felgę. Co się okazało po wstępnych oględzinach: Urwane mocowanie górne prawego amorka.
Amorek z gwintu AP wylał. Podjąłem decyzję, że jak już robić to wszystko i chwilowo powróciłem do seryjnego zawiasu. Do wymiany poszły wahacze, łożyska, końcówki drążków stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych, przeguby, wszystkie tuleje i gumki, no i mocowanie amortyzatora prawego. Nie liczy się kasa tylko bezpieczeństwo old

A jak się tylko troszkę odbiję to gwint do regeneracji. Dużo dobrego słyszałem o http://www.nagengast.pl/ z Gdańska.

Wczoraj wymieniony olej (Valvoline VR1 5W50) + filtr + miska, bo skrobnąłem nią zimą o taki pachołek na parkingu:


Pozdro

Grax - 4 Cze 2013, 16:11

Fotka nie działa :/
hubi_2006 - 4 Cze 2013, 17:01

inno napisał/a:
Nie liczy się kasa tylko bezpieczeństwo

:yes:
Reperuj :)

Marcin - 5 Cze 2013, 22:29

Paweł... ale masz przygody :| czemu wymieniałeś hamulce z przodu? skończyły się? Jak sprawa z licznikiem, bo nie pamiętam czy ogarnąłeś temat :-P

inno napisał/a:
a że zbierałem się jakiś czas z oddaniem uszkodzonej tarczy, bo nie potrzebowałem nigdzie jechać to po 9 dniach było za późno (zwroty do 7dni)...

przysługuje Ci jeszcze reklamacja

inno - 5 Cze 2013, 22:42

tarcze jednak okazaly sie w porzadku. winna byla piasta, bo sie lekko skrzywila.

hamulce byly jeszcze spoko, ale cos tarlo i w pierwszej kolejnosci pomyslalem ze zapiekl sie tloczek to przy okazji tarcze i klocki poszly do wymiany.

licznika dalej nie ogarnalem. chyba jednak cos chyba przy vssie, bo licznik wg mnie starannie sprawdzilem.
jak bede sprzeglo wymienial to zerkne tez tam, bo kiepski dostep tam jest.

a no i jeszcze przy okazji wymieniony dzisiaj byl jeszcze olej w skrzyni.

Marcin - 5 Cze 2013, 23:16

inno napisał/a:
hamulce byly jeszcze spoko, ale cos tarlo i w pierwszej kolejnosci pomyslalem ze zapiekl sie tloczek to przy okazji tarcze i klocki poszly do wymiany.

mocno na wyrost poleciałeś, trzeba było na początku sprawdzić co było winne

inno napisał/a:
licznika dalej nie ogarnalem. chyba jednak cos chyba przy vssie, bo licznik wg mnie starannie sprawdzilem.

może faktycznie vss, musiałbyś go wyciągnąć i sprawdzić czy się trzyma kupy, ewentualnie podjechać do kogoś i podmienić do sprawdzenia

inno napisał/a:
jak bede sprzeglo wymienial to zerkne tez tam, bo kiepski dostep tam jest.

Ty zostaw sprzęgło w spokoju, chyba że zdążyłeś je już spalić :fox: ono miało ok 40kkm jak kupowałeś, a do vss bez problemu dostajesz się od góry - nie raz go tak wykręcałem

vegetagt - 5 Cze 2013, 23:21

Marcin napisał/a:
trzeba było na początku sprawdzić co było winne


akurat w tym wypadku bym wybaczył. Moją krzywą piaste mechanicy 10 razy diagnozowali jako wadliwe tarcze, a jak mówiłem, że po zamianie tarcz stronami nadal jest problem z tej samej strony, to robili taką mine: :9:

poza tym, nowe hamulce zawsze na + ;)

Marcin - 6 Cze 2013, 18:53

vegetagt, tam hample z przodu były dobre, musiałyby sporo km zrobić ze sporym obciążeniem żeby były do wymiany, a u mnie czasami też lekko nie miały.
inno - 6 Cze 2013, 22:00

vegetagt napisał/a:
Moją krzywą piaste mechanicy 10 razy diagnozowali jako wadliwe tarcze, a jak mówiłem, że po zamianie tarcz stronami nadal jest problem z tej samej strony, to robili taką mine


tak samo została piasta zdiagnozowana:)

Marcin napisał/a:
am hample z przodu były dobre, musiałyby sporo km zrobić ze sporym obciążeniem żeby były do wymiany, a u mnie czasami też lekko nie miały


co nowe to nowe :D

Grax - 24 Cze 2013, 17:11

Dawno nie widzieliśmy się . Znasz swój kod lakieru może :D
Żona moja kazała mi go wziąść od Ciebie :)

inno - 24 Cze 2013, 19:19

Grax napisał/a:
Znasz swój kod lakieru może


KOD E/JMYE
Nazwa THISTLE PURPLE PEARL

inno - 20 Sty 2014, 19:08

Jak dużo osób wie, miałem przejścia z Fiestą w zeszłym roku, a nawet myśli o tym, żeby ją sprzedać. Wszystko sobie przemyślałem i postanowiłem nie odpuszczać i ratować Śliwkę. :-)

Padł poprzedni silnik(wytarły się panewki na zewnętrznych tłokach), znalazłem silnik i jest SWAP z 1.25 na 1.25 :2xf:
Przy okazji w zeszłym miesiąc wymieniony czujnik położenia wału i VSS(licznik już działa), i inne pierdoły olej, filtr itp.


W zestawie audio też się trochę zmieniło. Na przodzie gra zestaw Pioneera TS-G132Ci odseparowany, a na tyle mała tuba Lark Free Bass Tube 8A, jak na takie małe pieniądze gra przyzwoicie.


Zakupiłem i dzisiaj założyłem trzeci STOP z MK5.


Na wiosnę jest gruby plan odnośnie dalszych działań ze Śliwką, a w zasadzie jej największej bolączki robaka zwanego Rudą. Do zrobienia progi, nadkole przy wlewie, klapa tył do wymiany, konserwacja od spodu i być może zderzak tył od MK5 Sport. :rotfl:
Z tym ostatnim się okaże na ile fundusze pozwolą.

PS. Ma ktoś sposób na czerwone żarówki, bo lakier do paznokci się po czasie wypala a czerwone jak się kupi to świecą na różowo(Czerwonych ledów też nie produkują...). Chodzi mi o światła stopu i przeciwmgłowe tył.

trzeci - 20 Sty 2014, 20:36

inno napisał/a:
Jak dużo osób wie, miałem przejścia z Fiestą w zeszłym roku, a nawet myśli o tym, żeby ją sprzedać. Wszystko sobie przemyślałem i postanowiłem nie odpuszczać i ratować Śliwkę. :-)

Lubię to :ok:
Powodzonka dalej.
Pozdro ...

Parzych - 20 Sty 2014, 21:52

W końcu żeś się oficjalnie przyznał Pawełku <oki> Niech Ci ten drugi silnik służy jak najdłużej :ok:
luk-90 - 20 Sty 2014, 22:05

podoba mi się ten plan ratowania, ale nie za bardzo rozumiem, które panewki cię zuzyły, korbowodowe czy główne? Ten licznik to z opcją wyświetlania obrotów na wyświetlaczu?
Parzych - 20 Sty 2014, 22:13

luk-90 napisał/a:
Ten licznik to z opcją wyświetlania obrotów na wyświetlaczu?
:hahaha: :hahaha: :hahaha:
luk-90 - 20 Sty 2014, 22:30

http://www.youtube.com/watch?v=Q0Ctx6r-IMQ

nie wiem co cię tak bawi :2xf:

Parzych - 20 Sty 2014, 22:44

luk-90 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0Ctx6r-IMQ

nie wiem co cię tak bawi :2xf:
Oj chyba dałeś się wkręcić, to jest najzwyklejszy test zegarów i związanych z nimi funkcji, przy okazji najbliższego tankowania (bo potrafi się skasować licznik "dzienny") nagram Ci to samo w naszej MK6... :2xf: :2xf: :2xf:
luk-90 - 20 Sty 2014, 23:04

no dobrze, ale potrafi wyświetlić sporo informacji na cyfrowym wyświetlaczu, więc nie wiem po co ta szydera
hubi_2006 - 20 Sty 2014, 23:11

Podaje obroty podczas jazdy także...
Parzych - 21 Sty 2014, 00:57

luk-90 napisał/a:
więc nie wiem po co ta szydera
Jaka szydera <???> Podśniech*jków se nie można zrobić :?: Widzę że ostatnio coraz większa napinka się tutaj robi... :9:
hubi_2006 napisał/a:
Podaje obroty podczas jazdy także...
Zawsze :?: Da się toto ustawić na stałe :?:
inno - 21 Sty 2014, 10:20

luk-90 napisał/a:
ale nie za bardzo rozumiem, które panewki cię zuzyły, korbowodowe czy główne?


na korbowodzie, ja się za bardzo na tym nie znam widziałem u mechanika tylko jak rozkręcali stary silnik.

luk-90 napisał/a:
Ten licznik to z opcją wyświetlania obrotów na wyświetlaczu?

osobiście jeszcze nie miałem okazji sprawdzić :-P ale wydaje mi się, że działa.

Parzych napisał/a:
Zawsze Da się toto ustawić na stałe

przy każdym odpalaniu trzeba włączać

Edit:
Sprawdzałem działa, obrotomierz, prędkość w km i w milach i parę innych bajerów.

inno - 6 Lut 2014, 15:58

Na bieżąco w zeszłym tygodniu wymieniona uszczelka pod pokrywą zaworów.
Z racji plomb na gwarancje rozruchową nie była wymieniona przy zmianie silnika, a podczas jazdy silnik zaczął pluć olejem na kolektor wydechowy. Koszt całe 45,49 i kilka cukiereczków przy zdejmowaniu pokrywy zaworów.

Wczoraj coś się sypnęło z ogrzewaniem wiało tylko zimne powietrze, a dzisiaj już działa mimo, że nic nie grzebałem. Domyślam się że to może być wina pokrętła, bo jakoś lekko wczoraj się obracało. :rotfl:

mmbu - 6 Lut 2014, 16:06

pokrętło, to masz tylko kulki, które sprawiają wrażenie stopniowej regulacji. Na drugim końcu jest potencjometr i to on czasami daje ciała.
A jak jesteś świeżo po wymianie silnika, to sprawdź jeszcze poziom płynu chłodniczego

inno - 6 Lut 2014, 16:16

silnik po wymianie dwa miesiące temu, poziom płynu ok.
Być może że ten potencjometr nawala.

kosa006 - 4 Maj 2014, 01:19

Wow...daleko jechałeś po Śliwkę

Tak swoją drogą to była tak blisko mnie a ja nie widziałem nigdy :D

Marcin - 4 Maj 2014, 20:15

kosa006 napisał/a:
Tak swoją drogą to była tak blisko mnie a ja nie widziałem nigdy

słabo się rozglądałeś :-P tyle, że to było ponad 1,5 roku temu...

kosa006 - 4 Cze 2014, 19:12

A jak jest z lampami tylnymi? Kupne czy oklejone folią? Bo bardzo ładnie wyglądają :)
Marcin - 4 Cze 2014, 19:34

białe pomalowane czarnym motipem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group