Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] BIAŁA XR2i from NIEMCY

wolfenstein - 21 Paź 2012, 03:43
Temat postu: [MK3] BIAŁA XR2i from NIEMCY
Witam wszystkich,

na wstępie powiem, że jestem zupełnie nowym użytkownikiem forum, wczoraj stałem się posiadaczem fiesty XR2i.
Jeszcze mało wiem o tym aucie i z góry sorry za pytania może głupie, ale też z góry dzięki za pomoc... :)

No i tak ( tutaj mały update wcześniejszego posta - wstawiam szablon z uwagi kolegi Mariox003 )


1. NICK: WOLFENSTEIN
2. IMIĘ: ARTUR
3. MODEL: MK3
4. WERSJA: XR2I
5. ROCZNIK: 90
6. SILNIK: 1.6I / 104KM
7. OPIS AUTA: ŁADNE AUTO W ORYGINALE, BIAŁA SZTUKA, NIEBIESKIE WSTAWKI, 83 TYS PRZEBIEGU, 2 WŁAŚCICIELI, ZADBANE - ŚRODEK JAK NOWY, ORYGINALNE KOŁA, SZYBERDACH, RADIO FABRYCZNE. MAŁE OGNISKO KOROZJI PRZY WLEWIE, NADKOLA ZDROWE, NIE WIEM JAK POD DYWANEM ITD, ALE SPÓD JEST OK.

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: NA RAZIE NIC
b. mechaniczne: NA RAZIE NIC
c. audio: NA RAZIE NIC
d. inne: NA RAZIE NIC

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: KOŁO 14-15"
b. mechaniczne: NIE PRZEWIDUJĘ NA RAZIE
c. audio: ORYGINALNE, ZMIANA GŁOŚNIKÓW
d. inne BRAK

10. FOTKI AUTA
WKRÓTCE



Auto kupione w Niemczech, dokładnie za tydzień będę je miał u siebie w domu jak kolega doprowadzi mi je "pod drzwi" :)
u mnie brak czasu :(

zawsze podobały mi się te fiesty, no i trafiła się ładna sztuka...

najlepsze, że fura ma 83 tys przebiegu i jest w mega oryginalnym stanie, no i z serwisem. I chyba najważniejsze -> BEZWYPADKOWA lakier oryginał, niestety z małą wadą - ogniskiem korozji przy klapce paliwa, na szczęście małym i jedynym.
Co do innych mankamentów to jeszcze tylko pęknięty halogen, a tak to lalka :)

dodam fajne fotki jak tylko porobię

zdjęcie jak wygląda



kupiłem niestety na zimówkach 13"

ale już planuję jakieś mody, ale nie duże, chcę mieć ją w jak największym oryginale ze względu na stan i przebieg. Na pewno auto będzie użytkowane tylko w lecie bo szkoda mi jej będzie :-P

I stąd pytanie do Was. Jakie koło do tej fiesty ? Jakie wychodziły? Były jakieś 14, 15? Albo co włożyć, żeby utrzymać klimat? No kurczę nie ukrywam, że lubię duże koło w samochodzie, oczywiście w granicach rozsądku...

Ognisko korozji zaraz po przyjeździe będzie zwalczane, nawet już umówiony serwis :brawo:

To tyle na razie, z góry dzięki za podpowiedzi itp.

Pozdrawiam

Mariox003 - 21 Paź 2012, 03:54

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=32152
zastosuj się do tego i popraw, bo temat poleci, jak Parzych tutaj wleci gy
wolfenstein napisał/a:
niestety z małą wadą - ogniskiem korozji przy klapce paliwa
standard, więc nie ma co się przejmować :)
wolfenstein napisał/a:
na szczęście małym i jedynym.
rozbierz wnętrze to się znajdzie :P
wolfenstein napisał/a:
Jakie koło do tej fiesty ?
14" będzie git :ok:
wolfenstein napisał/a:
No kurczę nie ukrywam, że lubię duże koło w samochodzie, oczywiście w granicach rozsądku...
15" powinno się zmieścić, ale są i tacy co 16" wkładają

fiesta fajna, jak każda xrka :-P miłego użytkowania, a takie z pewnością będzie :ok:

maciejek - 21 Paź 2012, 09:18

wolfenstein napisał/a:
najlepsze, że fura ma 83 tys przebiegu

Ciekawe ile razy się licznik już zdążył przekręcić :D

Ładna bo biała :)

Powodzenia w bezawaryjnym użytkowaniu :)

Pozdrawiam

madek - 21 Paź 2012, 09:36

Hej :) Ładna fiestka się zapowiada :ok:

wolfenstein napisał/a:
I stąd pytanie do Was. Jakie koło do tej fiesty ? Jakie wychodziły? Były jakieś 14, 15? Albo co włożyć, żeby utrzymać klimat?


14" i opony 185/55/14
albo 15" i opony 195/45/15
16" to już problemy

Ładne i oryginalne 14stki to np. takie z RS`ki

Stunt_Man - 21 Paź 2012, 10:39

madek napisał/a:
albo 15" i opony 195/45/15

195/50/15 też bez problemu
oczywiście zależy też od felgi

modell1 - 21 Paź 2012, 11:54

Ładny stan xr ki
Zostaw ją w stanie FABRYKA 100%
Co do felg w niej były 13 tki



Powadzenia z zabawie z fofi

dejw - 21 Paź 2012, 11:56

ladna, ladna :)
wolfenstein - 21 Paź 2012, 14:11

dzięki za komentarze, a więc szukam jakiegoś oryginalnego koła do tej xr-ki. Jakieś namiary będziecie mieli to dawajcie znać. I mile widziane fotki czego mam szukać, oczywiście w późniejszym czasie będę miał więcej czasu na śledzenie forum, na razie będę czasami prosił o takie pierdoły jak fotki poglądowe :ok: ? ok?

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy ogarnięciu jej przed sezonem zimowym? 1 garaż mam już zajęty i został niestety na razie blaszak :|
... w ogrzewanym stoi już inny rarytas :)

a słuchajcie i jeszcze 2 pytania?

1. halogeny były oryginalnie żółte i białe do wyboru? Bo mam 1 pęknięty i będę wymieniał i zastanawiam się czy żółte czy białe?

2. Jakie głośniki w ori miejsca?

W sumie to w innych działach na forum tez popytam...

pozdro

Peedro - 21 Paź 2012, 16:44

Żółte były chyba tylko w rst, ale mogę się mylić. Głośniki przód 130mm, tył 100mm. Przez ogarnięcie jej przed sezonem zimowym co rozumiesz? Jeśli jazdę w zimę to mi by było szkoda dobrze zachowanej xrki :)
madek - 21 Paź 2012, 17:03

Stunt_Man napisał/a:
195/50/15 też bez problemu

Bo taniej? :D Na fieście ten rozmiar wygląda tragicznie, sorry ;-| (pomijam fakt że często mocno obciera i koło ma większą średnice niż powinno)

Cytat:
1. halogeny były oryginalnie żółte i białe do wyboru? Bo mam 1 pęknięty i będę wymieniał i zastanawiam się czy żółte czy białe?

Możliwe że była opcja żółtych do wyboru, ale generalnie Xrki miały białe. Żółte spotykało się często w RS Turbo.

wolfenstein - 21 Paź 2012, 22:10

Peedro napisał/a:
Przez ogarnięcie jej przed sezonem zimowym co rozumiesz? Jeśli jazdę w zimę to mi by było szkoda dobrze zachowanej xrki :)


No w zimę nie będzie jeżdżona :) pewnie, że szkoda, tylko tak jak pisałem na razie będę miał tylko garaż blaszak i pytanie dotyczyło raczej tego czy ją jakoś konserwować, zabezpieczyć na przyszłość antykorozyjnie, jakieś elementy typowo wrażliwe ( patrz ---> karoseria, mechanika ) ...
dobra to felga będzie 13

jaka opona najlepiej?

dodam, że felgę będę miał RS - 6cali et32 oczywiście 13" - jak zawsze pomocny kolega mi już odłożył

modell1 - 23 Paź 2012, 17:03

Fabryczne to 185 65 13 :-) :-) :-)
madek - 23 Paź 2012, 17:06

modell1, raczej 185/60R13
Peedro - 23 Paź 2012, 21:01

madek napisał/a:
modell1, raczej 185/60R13


:yes: I przynajmniej na tym laćku się całkiem dobrze po naszych polskich drogach jeździ :)

Marcinowaty - 23 Paź 2012, 21:40

Idz w oryginał i się auto obroni :yes: Żadnych szesnastek czy piętnastek!
Laskosz - 23 Paź 2012, 22:28

Marcinowaty napisał/a:
Żadnych szesnastek czy piętnastek!

bo prokurator siadzie ;)

LOY - 23 Paź 2012, 23:19

miło powitac dojrzałego ołnera XR2i .
Opis samochodu brzmi świetnie . sam miałem 4 fiesty XR/RS swiezo sciagniete z de i wiem jak dobre potrafią tam być bazy do odbudowy . Kompletne ,niestuningowane i czesto do konca serwisowane w aso . Przebieg 80 tys km jest dość mało prawdopodobny ale ..mozliwy .
Pewnie ciezko bedzie to zweryfikowac bo zadbana fiesta nawet przy przebiegu 180 tys moze wygladac świetnie i podobnie jak przy 80 -ciu a podzespoły które mogłyby zdradzić przebieg i tak uszkodził ..głównie czas i obligatoryjne wymiany a nie sama eksploatacja .
wierz w co chcesz ,wazne ze auto jest fajne i dobre.
Fiesta Xr2i seryjnie była na 185/60/13 racjonalnym zamiennikiem jest rozmiar z RS1800 czyli 185/55/14 racjonalnym ,bo tanim i pozostawiajacy komfort amortyzowania oponą , najblizej fabrycznemu jest 185/50/14 -ale to juz dośc kosztowna i twarda opona.
Zółte halogeny miały fiesty we francji ,cała reszta to tjuning ołnerów którzy takie montowali bo ..chcieli . Tak jak białe przednie migacze w miejsce pomaranczowych ,czy monochromatyczne lub z dymionym kierunkiem w miejsce orginalnych.
Z tego co widzę masz rzadkie i cenne kołpaki oferowane tylko do podstawowych wersji XR2i (rzadka seria Xr-ek które nie miały rzadnych ekstrasów z alusami i szyberdachem włacznie !) i w jeszcze rzadszych fiestach S 8V W połaczeniu z kołpakami powinienes miec dośc dziwaczne stalówki ,szersze od tradycyjnych i opatrzone niskim et . Niestety nie pamietam teraz jakie to były liczby .Zerknij na felgę powinieneś miec tam wybite dane przy otworach centralnych.
Ogólnie pozwole sobie na kilka trzezwych słów o XRkach .
To urocze ,dość przyjemne w uzywaniu i prowadzeniu małe hothatche które idealnie odzwiercedlaja wolny duch małych gti końca lat 80 tych . Piekne czasy i zabawne auta .
Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . Są tanie i nie stanowa zadnej powaznej lokaty kapitału . Jakiekolwiek powazne resto to kasa stracona a nie zainwestowana . Czegokolwiek byś z Xrką nie zrobił i jaka złota by nie była, fiesta nigdy nie sprzedała sie nawet w okolicach 10 tys ,a realna jest połowa tej kwoty .
odradzam daleko posuniete tjuningi .Zawsze konczy sie tak samo . Auto przestaje sie podobać ołnerowi ,albo zaczyna kosztowac tyle co konkretny samochód. Auto nie podoba sie już nikomu -sprzedaje sie za bezcen albo idzie na czesci .
Najlepsza opcja to orginał z ewentualnymi odwracalnymi modyfikacjami .Takie auto zawsze mozna sprzedać i nie naraza ołnera na smiesznosć.
Co do Twojego pytania .Fiesty gniją w dość nieprzewidywalny sposób . Sa perfekcyjne igiełki i zezarte próchna .Jesli masz piekny egzemplarz i masz ambicję zachowac go na długo ,nie oszczedzajac sił i srodków .Polecam poczekać do lata ,rozebrac auto (boczki ,wnetrze ,zderzaki ,osłony etc etc . Umyć ,mega konkretnie ,chemia ,myjka ,pedzle ,szczotki ile sie da i gdzie sie da ! wysuszyć i zaaplikować wszedzie gdzie zdołasz dobry półpłynny preparat na bazie wosku w profile ,podłóznice i otwory . Czemu latem ? bo teraz nie zrobisz tego tak dobrze, jak dobrze zrobisz to gdy jest ciepło .lepiej umyjesz ,wysuszysz a goracy wosk lepiej spenetruje zakamarki.
powodzenia i pokaz wiecej tej perełki
to jeszcze jako wujek dobra rada pozwole sobie na kilka sugestii.
Fiesty sa kochane do drobnego modyfikowania . jesli zechcesz szybko dowiesz sie ze było milion wersji rózniacymi sie od siebie detalami . auto mozesz wzbogacac o wszelkiego rodzaju 'rarytasy" spokojnie ,bez szkody dla orginalności ,bo rarytasy zazwyczaj sa z tego samego okresu ,czesto były elementami wyposazenia akcesoryjnego a ich montaz jest odwracalny .
Taka zabawa to kupa frajdy ,mały wydatek a ty nie nudzisz sie autkiem . Co mam na mysli piszac rarytasy . Ano licznik od turbo ..niby taki sam a skala do 240 ,liczniki z granatowym tłem , seryjne 3 -ramienne kiery id turbo lub rs 1800. bardziej wciete fotele w tapicerce Xr2i (przejsciówka XR2i albo S-ka 16V) albo akcesoryjne recaro w tapicerce XR2i (mega rzadkosc -mozna szukac z eśka cabrio ,lub XR3i) akcesoryjne alusy od zendera ,schricka,ronala i wielu innych. twarda ,lakierowana lotka ,migacze i lampy w innych kolorach ,a dalej wszelkiej masci seryjne wyposazenie dodoatkowe z zakresu komfortu czy bezpieczenstwa .
Osobiscie polecam do auta dodać fajne smaczki i nieco poprawić jej trakcję . ładne alu z epoki ,nizsze spręzyny ,lepsze amory , lepszy koncowy tłumik ze smaczna koncówką ,czy jakaś kultowa kiera MOMO napewno nie zaszkodza wizerunkowi auta.
_________________

madek - 24 Paź 2012, 18:34

LOY, napisz po prostu że chciałbyś ją mieć na swoim podwórku i dłubać popołudniami :twisted:

A tak serio to dobrze napisane, ale:

LOY napisał/a:
Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego .

Myślę że zdobyły w jakiś sposób ale tylko i wyłącznie w UK :) Patrząc na ceny na tym rynku i ich zaangażowanie w niektóre projekty.. inna sprawa że zazwyczaj mają na to jednak więcej funduszy, nie mówiąc o rynku części :)

LOY - 24 Paź 2012, 21:57

madek napisał/a:
LOY, napisz po prostu że chciałbyś ją mieć na swoim podwórku i dłubać popołudniami :twisted:

A tak serio to dobrze napisane, ale:

LOY napisał/a:
Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego .

Myślę że zdobyły w jakiś sposób ale tylko i wyłącznie w UK :) Patrząc na ceny na tym rynku i ich zaangażowanie w niektóre projekty.. inna sprawa że zazwyczaj mają na to jednak więcej funduszy, nie mówiąc o rynku części :)


heh ..celne spostrzezenie :-) ..troche bym chciał ,trochę zazdroszczę ,bo "gotowce" to jedyna słuszna (opłacalna ) droga .Rzezbienie w gównie pozostawiamy masochistom ,bogaczom i zółwiowi :) a trochę już bym nie chciał .
detoks w postaci rodziny i trzezwej kalkulacji doprowadził do tego ze dziś myslę o weekendówce jako o lokacie kapitału . Plany (ale nie najblizsze) ciągną mnie do zakupu jakiegoś dalece poszanowanego starego coupe spod gwiazdki albo jakiegos porsche z serii sportowiec dla gospodyni domowej ,mnie to nie przeszkadza :-) . XR przy całej sympatii to jednak ślepa uliczka ,a koszty ...w co trudno uwierzyć porównywalne .
ale irracjonalnie, troche zazdroszczę .
a angole są pierdo%^&lnieci :-P

Żółwik Tuptuś - 25 Paź 2012, 19:59

LOY, pomimo całego smutnego pragmatyzmu, który przemawia przez Twoje powyższe posty fajnie, że dożyliśmy czasów kiedy kiedy mk3 (FUJ) ktoś z własnej nieprzymuszonej woli chce utrzymywać w stanie fabrycznym z ewentualnymi małymi smaczkami.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group