| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Nasze auta - [MK3] BIAŁA XR2i from NIEMCY
 
 wolfenstein - 21 Paź 2012,  02:43
 Temat postu: [MK3] BIAŁA XR2i from NIEMCY
 Witam wszystkich,
 
 na wstępie powiem, że jestem zupełnie nowym użytkownikiem forum, wczoraj stałem się posiadaczem fiesty XR2i.
 Jeszcze mało wiem o tym aucie i z góry sorry za pytania może głupie, ale też z góry dzięki za pomoc...
   
 No i tak ( tutaj mały update wcześniejszego posta - wstawiam szablon z uwagi kolegi Mariox003 )
 
 
 1. NICK: WOLFENSTEIN
 2. IMIĘ: ARTUR
 3. MODEL: MK3
 4. WERSJA: XR2I
 5. ROCZNIK: 90
 6. SILNIK: 1.6I / 104KM
 7. OPIS AUTA: ŁADNE AUTO W ORYGINALE, BIAŁA SZTUKA, NIEBIESKIE WSTAWKI, 83 TYS PRZEBIEGU, 2 WŁAŚCICIELI, ZADBANE - ŚRODEK JAK NOWY, ORYGINALNE KOŁA, SZYBERDACH, RADIO FABRYCZNE. MAŁE OGNISKO KOROZJI PRZY WLEWIE, NADKOLA ZDROWE, NIE WIEM JAK POD DYWANEM ITD, ALE SPÓD JEST OK.
 
 8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 a. wizualne: NA RAZIE NIC
 b. mechaniczne: NA RAZIE NIC
 c. audio: NA RAZIE NIC
 d. inne: NA RAZIE NIC
 
 9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 a. wizualne: KOŁO 14-15"
 b. mechaniczne: NIE PRZEWIDUJĘ NA RAZIE
 c. audio: ORYGINALNE, ZMIANA GŁOŚNIKÓW
 d. inne BRAK
 
 10. FOTKI AUTA
 WKRÓTCE
 
 
 
 Auto kupione w Niemczech, dokładnie za tydzień będę je miał u siebie w domu jak kolega doprowadzi mi je "pod drzwi"
   u mnie brak czasu :(
 
 zawsze podobały mi się te fiesty, no i trafiła się ładna sztuka...
 
 najlepsze, że fura ma 83 tys przebiegu i jest w mega oryginalnym stanie, no i z serwisem. I chyba najważniejsze -> BEZWYPADKOWA lakier oryginał, niestety z małą wadą - ogniskiem korozji przy klapce paliwa, na szczęście małym i jedynym.
 Co do innych mankamentów to jeszcze tylko pęknięty halogen, a tak to lalka
   
 dodam fajne fotki jak tylko porobię
 
 zdjęcie jak wygląda
 
 
   
 kupiłem niestety na zimówkach 13"
 
 ale już planuję jakieś mody, ale nie duże, chcę mieć ją w jak największym oryginale ze względu na stan i przebieg. Na pewno auto będzie użytkowane tylko w lecie bo szkoda mi jej będzie
   
 I stąd pytanie do Was. Jakie koło do tej fiesty ? Jakie wychodziły? Były jakieś 14, 15? Albo co włożyć, żeby utrzymać klimat? No kurczę nie ukrywam, że lubię duże koło w samochodzie, oczywiście w granicach rozsądku...
 
 Ognisko korozji zaraz po przyjeździe będzie zwalczane, nawet już umówiony serwis
   
 To tyle na razie, z góry dzięki za podpowiedzi itp.
 
 Pozdrawiam
 Mariox003 - 21 Paź 2012,  02:54
 
 http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=32152
 zastosuj się do tego i popraw, bo temat poleci, jak Parzych tutaj wleci
   
 standard, więc nie ma co się przejmować 	  | wolfenstein napisał/a: |  	  | niestety z małą wadą - ogniskiem korozji przy klapce paliwa | 
   
 rozbierz wnętrze to się znajdzie 	  | wolfenstein napisał/a: |  	  | na szczęście małym i jedynym. | 
   14" będzie git 	  | wolfenstein napisał/a: |  	  | Jakie koło do tej fiesty ? | 
   
 15" powinno się zmieścić, ale są i tacy co 16" wkładają 	  | wolfenstein napisał/a: |  	  | No kurczę nie ukrywam, że lubię duże koło w samochodzie, oczywiście w granicach rozsądku... 
 | 
 
 fiesta fajna, jak każda xrka
  miłego użytkowania, a takie z pewnością będzie   maciejek - 21 Paź 2012,  08:18
 
 
  	  | wolfenstein napisał/a: |  	  | najlepsze, że fura ma 83 tys przebiegu | 
 Ciekawe ile razy się licznik już zdążył przekręcić
   
 Ładna bo biała
   
 Powodzenia w bezawaryjnym użytkowaniu
   
 Pozdrawiam
 madek - 21 Paź 2012,  08:36
 
 Hej
  Ładna fiestka się zapowiada   
 
  	  | wolfenstein napisał/a: |  	  | I stąd pytanie do Was. Jakie koło do tej fiesty ? Jakie wychodziły? Były jakieś 14, 15? Albo co włożyć, żeby utrzymać klimat? | 
 
 14" i opony 185/55/14
 albo 15" i opony 195/45/15
 16" to już problemy
 
 Ładne i oryginalne 14stki to np. takie z RS`ki
 
   Stunt_Man - 21 Paź 2012,  09:39
 
 
  	  | madek napisał/a: |  	  | albo 15" i opony 195/45/15 | 
 195/50/15 też bez problemu
 oczywiście zależy też od felgi
 modell1 - 21 Paź 2012,  10:54
 
 Ładny stan xr ki
 Zostaw ją w stanie FABRYKA 100%
 Co do felg w niej były 13 tki
 
 
   
 Powadzenia z zabawie z fofi
 dejw - 21 Paź 2012,  10:56
 
 ladna, ladna
   wolfenstein - 21 Paź 2012,  13:11
 
 dzięki za komentarze, a więc szukam jakiegoś oryginalnego koła do tej xr-ki. Jakieś namiary będziecie mieli to dawajcie znać. I mile widziane fotki czego mam szukać, oczywiście w późniejszym czasie będę miał więcej czasu na śledzenie forum, na razie będę czasami prosił o takie pierdoły  jak fotki poglądowe
  ? ok? 
 Na co jeszcze zwrócić uwagę przy ogarnięciu jej przed sezonem zimowym? 1 garaż mam już zajęty i został niestety na razie blaszak
   ... w ogrzewanym stoi już inny rarytas
   
 a słuchajcie i jeszcze 2 pytania?
 
 1. halogeny były oryginalnie żółte i białe do wyboru? Bo mam 1 pęknięty i będę wymieniał i zastanawiam się czy żółte czy białe?
 
 2. Jakie głośniki w ori miejsca?
 
 W sumie to w innych działach na forum tez popytam...
 
 pozdro
 Peedro - 21 Paź 2012,  15:44
 
 Żółte były chyba tylko w rst, ale mogę się mylić. Głośniki przód 130mm, tył 100mm. Przez ogarnięcie jej przed sezonem zimowym co rozumiesz? Jeśli jazdę w zimę to mi by było szkoda dobrze zachowanej xrki
   madek - 21 Paź 2012,  16:03
 
 
  	  | Stunt_Man napisał/a: |  	  | 195/50/15 też bez problemu | 
 Bo taniej?
  Na fieście ten rozmiar wygląda tragicznie, sorry  (pomijam fakt że często mocno obciera i koło ma większą średnice niż powinno) 
 
  	  | Cytat: |  	  | 1. halogeny były oryginalnie żółte i białe do wyboru? Bo mam 1 pęknięty i będę wymieniał i zastanawiam się czy żółte czy białe? | 
 Możliwe że była opcja żółtych do wyboru, ale generalnie Xrki miały białe. Żółte spotykało się często w RS Turbo.
 wolfenstein - 21 Paź 2012,  21:10
 
 
  	  | Peedro napisał/a: |  	  | Przez ogarnięcie jej przed sezonem zimowym co rozumiesz? Jeśli jazdę w zimę to mi by było szkoda dobrze zachowanej xrki   | 
 
 No w zimę nie będzie jeżdżona
  pewnie, że szkoda, tylko tak jak pisałem na razie będę miał tylko garaż blaszak i pytanie dotyczyło raczej tego czy ją jakoś konserwować, zabezpieczyć na przyszłość antykorozyjnie, jakieś elementy typowo wrażliwe ( patrz ---> karoseria, mechanika ) ... dobra to felga będzie 13
 
 jaka opona najlepiej?
 
 dodam, że felgę będę miał RS - 6cali et32 oczywiście 13" - jak zawsze pomocny kolega mi już odłożył
 modell1 - 23 Paź 2012,  16:03
 
 Fabryczne to 185 65 13
       madek - 23 Paź 2012,  16:06
 
 modell1, raczej 185/60R13
 Peedro - 23 Paź 2012,  20:01
 
 
  	  | madek napisał/a: |  	  | modell1, raczej 185/60R13 | 
 
 
  I przynajmniej na tym laćku się całkiem dobrze po naszych polskich drogach jeździ   Marcinowaty - 23 Paź 2012,  20:40
 
 Idz w oryginał i się auto obroni
  Żadnych szesnastek czy piętnastek! Laskosz - 23 Paź 2012,  21:28
 
 
  	  | Marcinowaty napisał/a: |  	  | Żadnych szesnastek czy piętnastek! | 
 bo prokurator siadzie
   LOY - 23 Paź 2012,  22:19
 
 miło powitac dojrzałego ołnera XR2i .
 Opis samochodu brzmi świetnie . sam miałem 4 fiesty XR/RS swiezo sciagniete z de i wiem jak dobre potrafią tam być bazy do odbudowy . Kompletne ,niestuningowane i czesto do konca serwisowane w aso . Przebieg 80 tys km  jest dość mało prawdopodobny ale ..mozliwy .
 Pewnie ciezko bedzie to zweryfikowac bo zadbana fiesta nawet przy przebiegu 180 tys moze wygladac świetnie i podobnie jak przy 80 -ciu a podzespoły które mogłyby zdradzić przebieg  i tak uszkodził ..głównie czas i obligatoryjne wymiany a nie sama eksploatacja .
 wierz w co chcesz ,wazne ze auto jest fajne i dobre.
 Fiesta Xr2i seryjnie była na 185/60/13 racjonalnym zamiennikiem jest rozmiar z RS1800 czyli 185/55/14 racjonalnym ,bo tanim i pozostawiajacy komfort amortyzowania oponą , najblizej  fabrycznemu jest 185/50/14 -ale to juz dośc kosztowna i twarda opona.
 Zółte halogeny miały fiesty we francji ,cała reszta to tjuning ołnerów którzy takie montowali bo ..chcieli . Tak jak białe przednie migacze w miejsce pomaranczowych ,czy monochromatyczne lub z dymionym kierunkiem w miejsce orginalnych.
 Z tego co widzę masz rzadkie i cenne kołpaki oferowane tylko do podstawowych wersji XR2i (rzadka seria Xr-ek które nie miały rzadnych ekstrasów z alusami i szyberdachem włacznie !) i w jeszcze rzadszych fiestach S 8V W połaczeniu z kołpakami powinienes miec dośc dziwaczne stalówki ,szersze od tradycyjnych i opatrzone niskim et . Niestety nie pamietam teraz jakie to były liczby .Zerknij na felgę powinieneś miec tam wybite dane przy otworach centralnych.
 Ogólnie pozwole sobie na kilka trzezwych słów o XRkach .
 To urocze ,dość przyjemne w uzywaniu i prowadzeniu małe hothatche które idealnie odzwiercedlaja wolny duch małych gti końca lat 80 tych . Piekne czasy i zabawne auta .
 Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . Są tanie i nie stanowa zadnej powaznej lokaty kapitału . Jakiekolwiek powazne resto to kasa stracona a nie zainwestowana . Czegokolwiek byś z Xrką nie zrobił i jaka złota by nie była, fiesta nigdy nie sprzedała sie nawet w okolicach 10 tys ,a realna jest połowa tej kwoty .
 odradzam daleko posuniete tjuningi .Zawsze konczy sie tak samo . Auto przestaje sie podobać ołnerowi ,albo zaczyna kosztowac tyle co konkretny samochód. Auto nie podoba sie już nikomu -sprzedaje sie za bezcen albo idzie na czesci .
 Najlepsza opcja to orginał z ewentualnymi odwracalnymi modyfikacjami .Takie auto zawsze mozna sprzedać i nie naraza  ołnera na smiesznosć.
 Co do Twojego pytania .Fiesty gniją w dość nieprzewidywalny sposób . Sa perfekcyjne igiełki i zezarte  próchna .Jesli masz piekny egzemplarz i masz ambicję zachowac go na długo ,nie oszczedzajac sił i srodków .Polecam poczekać do lata ,rozebrac auto (boczki ,wnetrze ,zderzaki ,osłony etc etc . Umyć ,mega konkretnie ,chemia ,myjka ,pedzle ,szczotki ile sie da i gdzie sie da ! wysuszyć i zaaplikować wszedzie gdzie zdołasz dobry półpłynny preparat na bazie wosku w profile ,podłóznice i otwory . Czemu latem ? bo teraz nie zrobisz tego tak dobrze, jak dobrze zrobisz to gdy jest ciepło .lepiej umyjesz ,wysuszysz a goracy wosk lepiej spenetruje zakamarki.
 powodzenia i pokaz wiecej tej perełki
 to jeszcze jako wujek dobra rada  pozwole sobie na kilka sugestii.
 Fiesty sa kochane do drobnego modyfikowania . jesli zechcesz szybko dowiesz sie ze było milion wersji rózniacymi sie od siebie detalami . auto mozesz wzbogacac o wszelkiego rodzaju 'rarytasy" spokojnie ,bez szkody dla orginalności ,bo rarytasy zazwyczaj sa z tego samego okresu ,czesto były elementami wyposazenia akcesoryjnego a ich montaz jest odwracalny .
 Taka zabawa to kupa frajdy ,mały wydatek a ty nie nudzisz sie autkiem . Co mam na mysli piszac rarytasy . Ano licznik od turbo ..niby taki sam a skala do 240  ,liczniki z granatowym tłem , seryjne 3 -ramienne kiery id turbo lub rs 1800. bardziej wciete fotele w tapicerce Xr2i (przejsciówka XR2i albo S-ka 16V) albo akcesoryjne recaro w tapicerce XR2i (mega rzadkosc -mozna szukac z eśka cabrio ,lub XR3i) akcesoryjne alusy od zendera ,schricka,ronala i wielu innych. twarda ,lakierowana lotka ,migacze i lampy w innych kolorach ,a dalej wszelkiej masci seryjne wyposazenie dodoatkowe z zakresu komfortu czy bezpieczenstwa .
 Osobiscie polecam do auta dodać fajne smaczki i nieco poprawić jej trakcję . ładne alu z epoki ,nizsze spręzyny ,lepsze amory , lepszy koncowy tłumik ze smaczna koncówką ,czy jakaś kultowa kiera MOMO napewno nie zaszkodza wizerunkowi auta.
 _________________
 madek - 24 Paź 2012,  17:34
 
 LOY, napisz po prostu że chciałbyś ją mieć na swoim podwórku i dłubać popołudniami
   
 A tak serio to dobrze napisane, ale:
 
 
  	  | LOY napisał/a: |  	  | Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . | 
 Myślę że zdobyły w jakiś sposób ale tylko i wyłącznie w UK
  Patrząc na ceny na tym rynku i ich zaangażowanie w niektóre projekty.. inna sprawa że zazwyczaj mają na to jednak więcej funduszy, nie mówiąc o rynku części   LOY - 24 Paź 2012,  20:57
 
 
  	  | madek napisał/a: |  	  | LOY, napisz po prostu że chciałbyś ją mieć na swoim podwórku i dłubać popołudniami   
 A tak serio to dobrze napisane, ale:
 
 
  	  | LOY napisał/a: |  	  | Niestety XRki czy RSki nigdy nie zdobyły statusu auta kultowego . | 
 Myślę że zdobyły w jakiś sposób ale tylko i wyłącznie w UK
  Patrząc na ceny na tym rynku i ich zaangażowanie w niektóre projekty.. inna sprawa że zazwyczaj mają na to jednak więcej funduszy, nie mówiąc o rynku części   | 
 
 heh ..celne spostrzezenie
  ..troche bym chciał ,trochę zazdroszczę ,bo "gotowce" to jedyna słuszna (opłacalna ) droga .Rzezbienie w gównie pozostawiamy masochistom ,bogaczom  i zółwiowi  a trochę już bym nie chciał . detoks w postaci rodziny i trzezwej kalkulacji doprowadził do tego ze dziś myslę o weekendówce jako o lokacie kapitału . Plany (ale nie najblizsze) ciągną mnie do zakupu jakiegoś dalece poszanowanego starego coupe spod gwiazdki albo jakiegos porsche z serii sportowiec dla gospodyni domowej ,mnie to nie przeszkadza
  . XR przy całej sympatii to jednak ślepa uliczka ,a koszty ...w co trudno uwierzyć porównywalne . ale irracjonalnie, troche zazdroszczę .
 a angole są pierdo%^&lnieci
   Żółwik Tuptuś - 25 Paź 2012,  18:59
 
 LOY, pomimo całego smutnego pragmatyzmu, który przemawia przez Twoje powyższe posty fajnie, że dożyliśmy czasów kiedy kiedy mk3 (FUJ) ktoś z własnej nieprzymuszonej woli chce utrzymywać w stanie fabrycznym z ewentualnymi małymi smaczkami.
 
 |  |