Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] ZETEC - cofanie zapłonu

kenczorf - 4 Paź 2012, 22:05
Temat postu: [MK3] ZETEC - cofanie zapłonu
Ile mozna cofnac lub ile najlepiej cofnac zaplon w zetecu? Korzystam z PB98. Moge podac wiecej info u silniku jesli potrzebne.
Jesli to cos zmienia to swinia to SMT6

Fordon - 4 Paź 2012, 23:04

w wolnossaku cofac zaplon??
Jaki masz CR?? Jak wyglada log z SMT6 przy seryjnych nastawach typu "0".

Przy ssaku przyspieszasz zaplony zaleznie od predkosci obrotowej, na odpalanie +10* masz w serii na idle speed masz 11-14*. Do dobrego nastawiania kata zaplonu musisz miec Knock sensor, bez tego mozesz zrobic wiecej szkody niz pozytkowania.
Malo tego do strojenia potrzebna jest sonda AFR.

kenczorf - 4 Paź 2012, 23:15

Wczoraj w nocy suzkalem info i moze chodzilo o przyspieszenie a nie cofniecie zaplonu. CR nie liczylem...ale glowica jest tylko 0.4mm scieta. Co do logow to nie wiem bo to kolega majstruje w programie...ja tylko prowadze.
knock sensora niema niestety....a AFR mamy bo wedlug niego wystroilismy dawki paliwa.
Pytam bo kolega nie chche majstrowac na pale z zaplonem
Czyli mam rozumiec, ze niema uniwersalnych bezpiecznych wartosci tak?
Ewentualnie co musialbys wiedziec aby pomoc?

kuba87 - 4 Paź 2012, 23:20

wydaje mi się że musicie dobrać doświadczalnie, tak aby dobrze ciągnął na niskich obrotach jak ina wysokich. i naprawdę będzie potrzebny knock sensor, żeby stukowe nie wypaliło uszczelki, albo motoru nie zabiło.
Fordon - 4 Paź 2012, 23:29

To zapytam inaczej, ile aut kolega wystroil, jak macie wpiete przewody z SMT pinami do ECU, i jak chcecie emulowac sygnal SAW bez ekranyowania miedzy EDIS a SMT... Z ktorego pinu pobierany jest sygnal czujnika walu... czy SMT pokazuje wam prawidlowe obroty, czy widzi AFR, jaki AFR target obraliscie, jakie wartosci z MAP A przybralisci po zebraniu logow a jakie wartosci podane sa dla MAP B... Bez logow moge tylko sobie poskakac w kolo... z zaplonami nie ma tak ze jest uniwersalne sterowanie bo silnik silnikowi nie jest rowny...
Jak sie dobrze postaracie to zaplon zabije wam uszczelke pod glowica w 1000km... Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca...

Fordon - 4 Paź 2012, 23:32

kuba87, Doswiadczenia zle wychodza jesli ktos kto robi cos zaczyna dlubac w zaplonie i nie wie jak odczytac log... a tu na to wychodzi skoro sa pytania co i jak zrobic zeby sie nie narobic a zrobic...
Samo sterowanie czasami wtryskow da dobre rezultaty jesli wie sie gdzie zubozyc dawke a gdzie podlac i jak dodac zaplonu na koniec...
Swinka w porownaniu z np EMU (stand alone to zabawa w piaskownice).

kenczorf - 4 Paź 2012, 23:58

Stroil kilka, ale nie wiem czy robil same mapy paliwoe czy zaplonami tez sie bawil. Nie wnikalem w to.
Wpiete mamy +, -, sygnal z tps, sygnal z edisa, oraz wpiecie w Maf i czujnik walu.
Mapy paliwa robione poprzez oszukiwanie Mafa
Obroty pokazuje prawidlowe
AFR nie podpiety do smt tylko w wyswietlacz pokazujacy aktualny stan.
AFr przy WOT pokazuje 12.8 - 13 (przed strojeniem bylo 14.7)
Regulator cisnienia paliwa 3 barowy bo na 2.7b nie dalo sie podlac zakresu od 5k rpm w gore

Fordon - 5 Paź 2012, 09:12

Piny SMT VS Piny ECU bo pod co podpinac to wiem :) korekte paliwa po ECT macie zapieta ?? 14.7 to to auto nie mialo prawa sie napedzac ... :9:
bobson - 5 Paź 2012, 12:17

Fordon napisał/a:
Pisania jest tu tyle ze zanudzil bym 3/4 ludzi i nikt by nie przeczytal tego do konca...


Ja z chęcią poczytam :)

kenczorf - 5 Paź 2012, 18:04

smt6 - wtyczka kompa
13 - 1 +
1 -20 -
7 - 47 tps
18 - 50 maf ecu
6 - 50 maf silnik
19 - 56 wal ecu
8 - 56 wal silnik
14 - 56 wal silnik ale po co to nie wiem

Przewod do Ect nie wpiety wiec niema po nim korekcji.

Co do AFR to przy 14.7 smialo upalalem na cwiartkach i jechalo nie wiele gorzej jak teraz. Albo juz tak przywyklem, ze roznicy prawie nie czuje.

Fordon - 5 Paź 2012, 20:00

Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19... :) 14,7 to powinno byc na wolnych obrotach.
Do ssaka wyprzedzasz zaplony ale do tego oscyloskop i lampa stroboskopowa.

kenczorf - 5 Paź 2012, 21:06

Fordon napisał/a:
Sygnal forda to Unipolar i podpinasz pin 20 zamiast 19...
tutaj sugerowalismy sie rozpiska power perfect dla rqc http://www.perfectpower.c...D_EEC_-_IV.html ktora pokazuje wejscie do ecu przez pin 19

A tutaj rozpiska pinow SMT6 http://www.perfectpower.c...d=201&Itemid=65

Skoro z zaplonem ejst taki problem, to co jeszcze ta swinai mozna zrobic oprocz mapy paliwowej? Skorygowac mape o wartosci temperatury i tyle?

Fordon napisał/a:
14,7 to powinno byc na wolnych obrotach

Komp tak sterowal, ze taka wartosc pokazywala sie przy pelnym otwarciu przepustnicy

Fordon - 5 Paź 2012, 21:28

SMT 6 to drewno troche... ale tyle dobrze ze mozna przestawic dawki paliwa, zubozyc gdzie trzeba, czy dolac gdzie trzeba i tyle... wszystko zalezy od modow, mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a...

http://imageshack.us/f/26/beztytuuqzg.jpg/

kenczorf - 5 Paź 2012, 21:32

Fordon napisał/a:
wszystko zalezy od modow
mody sa takie jak opisalem...porting, wydech, dolot, wiekszy reulator cisnienia...
Fordon napisał/a:
mozesz SMT uzyc jako sterowanie solenoidem od NX-a...
nitro nie bedzie :P
kenczorf - 5 Paź 2012, 22:16

Kolega pyta czy swinka ma mozliwosc obsluzenia czestotliwosci mafa gdy wepniemy ten czujnik walu w pin 20 a nie w 19?
Fordon - 6 Paź 2012, 14:10

Paliwo a zaplon to 2 odrebne rzeczy ... to nie czestotliwosc MAF-a a napiecie ktore wraca z niego na ECU i to ten sygnal oszukujesz.
kenczorf - 6 Paź 2012, 19:42

przeplywka tak samo jak map-sensor w fordzie ma stale napiecie o roznej czestotliwosci...czyli napiecie jest tak jak piszesz ale to czestotliwosc zmieniasz
Fordon - 7 Paź 2012, 10:10

Napiecie sie zmienia wraz z opornoscia wewnatrz drucikow przeplywomierza dla tego masz tam 12V, 5V , sygnal powrotny i mase... wiec wejsciowo masz kolo 0,8-1,1v a im wiecej powietrza przeplywa zblizasz sie ku 5V tak samo masz na TPS Deflection... Ciezko to widze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group