| 
				
					| 
							
								|  | Forum FiestaKlubPolska - 
 |  |  Mechanika - [MK5] Sprzęgło w 1.8 DI - różnica w stosunku do zwykłego 1.8
 
 tevenet - 1 Paź 2012,  14:45
 Temat postu: [MK5] Sprzęgło w 1.8 DI - różnica w stosunku do zwykłego 1.8
 Witam,
 
 Potrzebuję wymienić sprzęgło w Courierze 1,8 DI (75 km). Według katalogu pokazuje mi sprzęgło LUK o numerze 622 3049 09. Tarcza 220 mm.
 Czy ktoś ma jakieś informacje czym ono się różni od sprzęgła ze zwykłego 1,8D? Oczywiście poza dużą różnicą cenową?
 W tym courierze mam wysprzęglik hydrauliczny, czy to ma jakiś wpływ na rodzaj sprzęgła? I czy mogę zastosować to tańsze ze zwykłego diesla?
 
 Z góry dziękuję za odpowiedź.
 mick1973 - 1 Paź 2012,  18:16
 
 A tak trudno w tym katalogu poszukać
 
   Puff - 1 Paź 2012,  20:12
 
 
  	  | tevenet napisał/a: |  	  | czym ono się różni od sprzęgła ze zwykłego 1,8D? | 
 Tym, że ma 220mm. Sprzęgło do klekota bez dmuchawy ma 180mm.
 
 
  	  | tevenet napisał/a: |  	  | W tym courierze mam wysprzęglik hydrauliczny, czy to ma jakiś wpływ na rodzaj sprzęgła? | 
 Numer się zgadza, bo sam ostatnio u siebie wymieniałem zestaw (sprzęgło komplet + wysprzęglik). Jak masz duży przebieg, to warto rozważyć też wymianę wysprzęglika, bo jak padnie, to i tak zapłacisz 2x za robotę + części.
 
 
  	  | tevenet napisał/a: |  	  | I czy mogę zastosować to tańsze ze zwykłego diesla? | 
 Tu chyba odpowiedź jest zbędna
   
 
 
  	  | mick1973 napisał/a: |  	  | Atak trudno w tym katalogu poszukać | 
 "Atak" to na Twój trolling można przeprowadzić, bo wielce "pomagasz", a screeny wielkości znaczków pocztowych wklejasz. Gratuluję poczucia humoru, Panie Zаjebisty.
 mick1973 - 1 Paź 2012,  21:13
 
 
  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | "Atak" to na Twój trolling można przeprowadzić, bo wielce "pomagasz", a screeny wielkości znaczków pocztowych wklejasz. Gratuluję poczucia humoru, Panie Zаjebisty. | 
    obiecuje poprawe tevenet - 1 Paź 2012,  21:32
 
 
  	  | Pufcio napisał/a: |  	  |  	  | tevenet napisał/a: |  	  | czym ono się różni od sprzęgła ze zwykłego 1,8D? | 
 Tym, że ma 220mm. Sprzęgło do klekota bez dmuchawy ma 180mm.
 
 Jak masz duży przebieg, to warto rozważyć też wymianę wysprzęglika, bo jak padnie, to i tak zapłacisz 2x za robotę + części.
 
 | 
 
 Takie z Escorta ma 220mm: link  lub link
 
 Robił będę sam, za wymianę nie zapłacę. Różnica w cenie dosyć spora więc trochę kusi... Z moich doświadczeń z Escortami wynika, że wiele części pasuje niezależnie od tego jak są opisane w katalogu. I stąd moje pytanie.
 Puff - 1 Paź 2012,  23:10
 
 Nie wiem czy ktoś, kto tego sam nie robił, zaryzykuje stwierdzenie "będzie pasować"... Ciężko mi uwierzyć, że to jest jedno i to samo za 2-3x mniejsze pieniądze...
 tevenet - 11 Paź 2012,  13:28
 
 Odpowiadając sobie i ewentualnie innym zainteresowanym na pytanie odpowiadam, że kupione przeze mnie tańsze sprzęgło niczym się nie różni od tego, które zdemontowałem. Dzisiaj postaram się to zmontować i dam znać jak chodzi
   Puff - 2 Lis 2012,  00:19
 
 Jakaś aktualka odnośnie sprzęgła?
 tevenet - 3 Lis 2012,  06:41
 
 Sprzęgło zamontowane i jak na razie jeździ bez problemów. Jak już pisałem było wizualnie identyczne z moim poprzednim więc albo nie ma różnicy albo u mnie już ktoś wcześniej zmienił na takie tańsze
   Puff - 3 Lis 2012,  12:20
 
 No to fajnie, że pasi
   Niestety to jedna z tych rzeczy, których łatwo się (poza rozmiarem i liczbą zębów) nie sprawdzić w krótkim czasie (tj. czy wytrzyma tyle samo, jak się będzie sprawować w ciężkich warunkach, itd.). Oby działało tak jak droższa wersja
   Sfiesta - 8 Lut 2013,  16:25
 
 To podobny przypadek jak w Carinie E 2.0 Diesel/Turbodiesel.
 Oba zestawy mają takie samo łożysko, docisk, ale tarcza jest mniejsza o 10 mm.
 Może to skutkować szybszym jej zużyciem!
 
 |  |