Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] zawieszenie tylne

misiak - 31 Lip 2012, 11:18
Temat postu: [MK6] zawieszenie tylne
Witajcie.
Wiem, że tu góruje obniżanie i usztywnianie zawieszenia, ale moja fiesta potrzebuje "tuningu" w drugą stronę. Potrzebuję podnieść i trochę usztywnić z tyłu fieścinę. szukać jakiś magicznych sprężyn od innych aut?? Nie znalazłem nigdzie jako takich zestawów podwyższających.

Potrzeba taka wiąże się z tym, iż jadąc już w 4 osoby na wybojach opony z tyłu obcierają od nadkola (kapcie 195/50/15 więc fabryczne). Biorąc pod uwagę obecne remonty i wożenie diabli wiedzą czego potrzebowałbym tak +20mm (najlepiej również większą sztywność dać). Jak to uczynić aby było dobrze?

JoeMix - 31 Lip 2012, 11:41

A sprężyna przód tył wygląda tak samo?
misiak - 31 Lip 2012, 12:12

z tyłu baryłkowa sprężyna siedzi (przód standardowo cylindryczna). I nie wiem czy szukać czegoś dłuższego z grubszego drutu ale cylindrycznego czy dalej baryłkowate. Baryłkowate mają inną charakterystykę sztywności niż cylindryczne
JoeMix - 31 Lip 2012, 12:43

Możesz POD (nie w) sprężynę dać odpowiednią gumę, auto się podniesie o grubość gumy,,, jakieś 5cm tym uniesiesz,,,
misiak - 31 Lip 2012, 13:24

jak dam gumę to nie będzie możliwości, że sprężyna ucieknie ?? Bo prowadnic to ja tam nie widziałem...
JoeMix - 31 Lip 2012, 13:26

Jak dasz dobrą gumę to sprężyną nie ucieknie, jak jakąś kiepska i przede wszystkim za wysoką to możliwe,,, niestety gumę trzeba dopasować lub wręcz dorobić samemu
misiak - 31 Lip 2012, 20:19

No właśnie tak w sumie jak się przyglądałem jak to wygląda to nie bardzo jest jakąkolwiek gumę tam umieścić, a na pewno odpada już taka 2cm... Też kiedyś myślałem nad "podkładką" pod sprężynę. Cóż... trzeba będzie suwmiarkę wziąć i zmierzyć średnice i grubość drutu, długość w stanie odciążonym i poszukać czegoś o podobnych parametrach
Parzych - 31 Lip 2012, 21:04

Nie wiem czy "Van" nie miał twardszego tyłu...
JoeMix - 31 Lip 2012, 21:14

Zawsze sprężyna ma jakiś "koszyczek" w którym siedzi,,, trzeba w ten koszyczek podnieść do góry wpasowując gumę,,, to nawet może wystawać za rant, bo osadzona w gumie sprężyna nie ma prawa z niej wyskoczyć,,, tak pisze guma, guma, ale to ma być GUMA która się nie ugnie pod ciężarem auta, taka twarda...
misiak - 31 Lip 2012, 21:38

w ogóle 3 drzwiowe wersje wyglądają jakby były ciutek wyżej.... Widziałem parę van-ów, ale jakoś nie zwracałem uwagi jak tam z tył wygląda...
No ja rozumiem że gumę trzeba dać pod ten "koszyk". Tylko wtedy nie wiem czy nie trzebaby użyć jakiś magicznych technik mocowania, żeby koszyk z gumy nie uciekł....
Mocowanie sprężyny wygląda tak:
od dołu: wyprofilowana blacha łączona z kołem, na tej blasze jest kawałek gumowej podkładki jakiejś (dosłownie 1-2mm).
od góry: podobnie jak od dołu z tym że blacha jest połączona z belką, też jest gumowa podkładeczka bardzo cienka. Więc nie ma jako takiego "koszyka". Mocowanie na 2 wyprofilowanych blachach. Profilki są dość płytkie.

Więc jedyną pewną rzeczą byłoby przymocowanie odpowiednio wyprofilowanej gumy do tejże blachy używając jakiś śrub. A znalezienie takich komedii graniczy z cudem podejrzewam.....

BTW: małe sprostowanie- z tyłu także są cylindryczne sprężyny (zdecydowanie krótsze niż z przodu). Pomyliło mi się z zestawem sportowym eibach gdzie na tył są dawane baryłkowe.

JoeMix - 31 Lip 2012, 22:31

misiak napisał/a:
z tyłu także są cylindryczne sprężyny (zdecydowanie krótsze niż z przodu)
No to przednie na tył jak wejdą,,,

Co do gum to mocowań nie trzeba sama siła docisku sprężyny wystarczy,,, ja robolem u lokalnego faceta, z amorkiem i sprężyna przyszedłem, wziął taki plasterek gąbki co jak się ją zgniecie to taka zastaje wcisnął w mocowanie sprężyny i u góry docisną sprężyna, potem na tej podstawie dorobił gumowe podkładki,,, prysnął jakimś lakierem że to stwardniało i na maszynie robił co z jednej strony końcówką jeździł to tej gąbce a z drugiej się to w gumie wycinało,,,ta sama metoda zresztą facet dorabia różne rzeczy w drewnie, metalu itp.

Parzych - 31 Lip 2012, 22:47

Sprężyny są różne na przedzie i tyle... Wiem bo zmieniałem, jak znajdę foty to wrzucę...
JoeMix - 1 Sie 2012, 07:22

I o to chodzi, bo przód jest cięższy,,, tylko żeby pasowały,,,
Parzych - 1 Sie 2012, 12:52

Pisząc "inne" miałem na myśli to:

Przednie są krótsze i szersze... Na zdjęciu są Eibachy -35 ale w serii jest taka sama różnica...

JoeMix - 1 Sie 2012, 13:08

No dobra, to wiemy jak wyglądają :ok: myślę że powinno dać się dobrać na tył od innego wozu,,, najlepiej sprężynę w rękę i na szrot,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group