|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] uklad hamulcowy
Maciem - 10 Maj 2012, 21:28 Temat postu: [MK3] uklad hamulcowy Witam , mam pewną zagwozdke . Otóż wężyk który biegnie z kolektora do wspomagania hamulców , podczas zmiany silnika został uszkodzony , a mianowicie ten "filterek" bądz co to tam jest(pokazane na zdieciu). I się zastanawiam czy jest on potrzebny ? bo gdy go odetne bez problemu moge nalozyc wiekszy wężyk i to zrobić.
Za wszelką pomoc dziekuje.
JoeMix - 11 Maj 2012, 07:49
Maciem, może go nie być ale silnik może być niespokojny przy hamowaniu,,, bo to nie filterek tylko zawór jednokierunkowy który przepuszcza powietrze tylko zgodnie ze strzałką na obudowie (na każdym szrocie taki dostaniesz bo na każdym szrocie teraz mk3 stoi jakaś)
Maciem - 11 Maj 2012, 09:03
Dzieki za odpowiedz , czyli narazie go usune bo auto potrzebne a potem to jakos sie zrobi.
Jeszcze jedno pytanie , jest jakis sposob aby ten przewod dosc latwo wyciagnac ? bo siedzi cholernie mocno.
JoeMix - 11 Maj 2012, 09:53
Podgrzać go troszkę, a najlepiej wywalić ta sztywną rurkę, i pociągnąć elastycznym przewodem który się da jakoś prowadzić - jedną stronę podłączyć pod kolektor a drugą zatkać palcem i na chwile wprowadzić silnik na wysokie obroty - jak się ścinki nie zapadną to będzie dobry, ja mam gruby podwójny w takim oplocie, oryginalnie dedykowany na paliwowy chyba,,, ale były czasy ze na zielonym ogrodowym jeździłem,,,
brewa7 - 11 Maj 2012, 15:35
We Fiestach jest jaki system hamulcowy?? ATE, czy TEVES?? Bo zastanawiam się nad kupnem klocków i tak nie bardzo wiem jakie wziąć. Bo na jednych jest napisane ATE, a na innych TEVES. Czy to jeden pieron??
szynszyl - 11 Maj 2012, 17:11
wg katalogów online sobie zobacz.
ATE szerokośc 151 mm - wentylowane tercze
ATE/Teves szerokośc 141 mm - tarcze pełne
p.s. w mieście Łodzi jest super mechanik ma ksywe diodalodz, gg, sklep po małe co nieco i do niego
Marcinowaty - 11 Maj 2012, 17:23
Co ma system do wytwórcy klocka. Mówisz że chcesz do fiesty i wszystkie są tego samego systemu
szynszyl - 11 Maj 2012, 18:21
Marcinowaty, czemu fanzolisz?
brewa7 - 11 Maj 2012, 18:57
Dzieki szynszyl, za tłumaczenie. A jeśli chodzi o szczęki? to czy od 1.3 będą pasowały do 1.1? Bo widziałem za 70 zł brembo u mnie nie daleko.
Marcinowaty, mnie chodziła o system hamulcowy, a nie o wytwórcę klocków, bo jeśli chodzi o firmę jakiej bym kupił to niedrogo widziałem klocki: Bosch, Delphi, FebiBilstein, Ferodo, ATE, Brembo i Valeo. I myślę, że to nie takie szajsfirmy.
szynszyl - 11 Maj 2012, 19:22
szczęki jeden pieron. warto jednak popatrzeć na bębny i ocenić, czy nie warto poszukać takich do podtoczonych/wytartych bębnów. nie umiem powiedzieć jaka ro firma robi. mają troszke inny/wiekszy wymiar. ale! jak beben ma rant, to kupa...
JoeMix - 11 Maj 2012, 19:29
szynszyl napisał/a: | ale! jak beben ma rant, to kupa | Zawsze jak bęben ma rant to go się zdejmuje przed montażem u ślusarza, przy okazji fachowym okiem Ci powie czy to bęben czy szrot,,, jak bęben ma rant to i często ma rowkowanie w środku - też je się usuwa, jedna robota,,,
szynszyl - 11 Maj 2012, 20:17
JoeMix napisał/a: | Zawsze jak bęben ma rant to go się zdejmuje przed montażem u ślusarza | a czy ja pisałem ze z rantem jest boski?!
JoeMix - 11 Maj 2012, 21:32
szynszyl, nie, napisałeś że kupa,,, a ja napisałem co się z rantem robi (jak by ktoś się nie orientował)
brewa7 - 12 Maj 2012, 13:14
znaczy jak ostatnio byłem u mechanika na wymianie łożysk tylnych to widziałem ze coś mi tam progi likwidował na bębnach. a szczęki widziałem raczej to są chyba standardowe do tych bez SCS, bo 180mmx32mm. tylko się zastanawiam czy to jest komplet na oba koła czy na jedno koło bo kosztują ino 72zł
|
|