Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Ciekawostka: Co to jest?

JoeMix - 27 Kwi 2012, 19:44
Temat postu: Ciekawostka: Co to jest?
Dorwałem taki oto rysunek:

Kto ma koncepcję? :-P

markos2101 - 27 Kwi 2012, 20:32

sterowanie nawiewem w konsoli środkowej?

ale do fiesty mi to nie pasuje ;)

JoeMix - 27 Kwi 2012, 21:03

To z fiesty :twisted:

Zestaw przekaźników koło pedału sprzęgła wygląda wtedy tak: (standardowo są 2: tylna szyba i kierunkowskazy)

markos2101 - 27 Kwi 2012, 21:15

a która ma 3 kratki nawiewu na środku? :fox:
Stunt_Man - 27 Kwi 2012, 21:24

klimatronic :hihihi: :rotfl:
van - 27 Kwi 2012, 21:33

ale to chyba jakaś produkcja dla Forda czy to ford wypuszczał ?

czujecie temat jak się ludzie smażą w taką pogodę jak dziś w autach bez klimy a ty podjeżdżasz fiestą z lat 70-tych z zamkniętymi szybami na których jest szron :hahaha:

markos2101 - 27 Kwi 2012, 21:44

van napisał/a:
fiestą z lat 70-tych


:kaput: szok, naprawde były mk1 z klimatyzacją ale w USA?

"(a/c was not available in Europe)"

Bezimienny - 27 Kwi 2012, 21:52

Raczej nie USA a UK :ok:
kuba87 - 27 Kwi 2012, 21:58

to jest super hiper turbo opużniacz kata wtrysku gażnika
do niczego niepotrzebny ale auto bez niego nie pojedzie :rotfl:

JoeMix - 27 Kwi 2012, 22:18

Dokładnie to klimatyzacja w Mk1 na rynek USA (i tylko w USA z tego co wiem) z silnikami 1,6 była,,, wygląda na seryjną robotę i teraz co jest ciekawe:

1. Na rysunku jest termostat, co prawda taki jak w lodówce lub bojlerze z eterem czy inna substancją, ale jest, nawet obecne proste klimy działają albo nie, a we Fieście można było se temperaturę nastawić,,,

2. Obecnie klima działa razem z silnikiem, w Mk1 był czujnik podciśnienia, więc prawdopodobnie na wolnych klima nie pracowała,,, pewnie dlatego że teraz jak kompresor zaskoczy to komputer podnosi bieg jałowy,,, poczciwe 1,6 z jałowym 850obr jak by kompresor miało to pewnie by zgasło bez dodawania gazu, a w gaźniku obroty same z siebie do góry nie podejdą,,,

3. Nie było obiegu wewnętrznego, z rysunków wychodzi ze klima zasysała powietrze z między dmuchawy a nagrzewnicy

4. Obecnie klima dmucha nawiewami ogrzewania, w Mk1 maiła 3 wydmuchy na środku, podłączenie do kratki kierowcy (pasażera już nie) i wydmuch na podłogę (na rysunku widać rury od tego)

Oszukałem trochę z przekaźnikami, bo one nie są od klimy tylko z wersji USA, co nie zmienia faktu ze dużo ich tam w porównaniu do europy, inne rysunki mam na kompie w pracy, ale ciekawi mnie czy kto zgadnie jak był kompresor napędzany,,,

kuba87 - 27 Kwi 2012, 22:58

markos2101,
nie od dziś wiadomo że w czasach gdy produkowano MK3 i golfa 3 jednocześnie to fiest miały klimę wspomkę i co tam jeszcze dusza zapragnęła, gofery to najczęściel golasy były

markos2101 - 27 Kwi 2012, 23:54

kuba87 napisał/a:
MK3


mk3 ok, ale mk1 z klimą to chyba nikt na oczy nie widział? :-)

vegetagt - 28 Kwi 2012, 03:43

markos2101 napisał/a:
van napisał/a:
fiestą z lat 70-tych


:kaput: szok, naprawde były mk1 z klimatyzacją ale w USA?

"(a/c was not available in Europe)"



i nawet podgrzewane siedzenia miały ;-)

JoeMix - 28 Kwi 2012, 08:02

A podgrzewane siedzenia to w wersjach Skandynawskich,,,


Intel - 23 Maj 2012, 13:10

Osobiscie widziałem taką fieste w stodole w pl ! Była do wersja amerykanska ktora posiadała klime , okrągłe lampy od xr2 a srodek jak w ghija ! Koleś chciał za nią 300zł po czym pocioł
JoeMix - 23 Maj 2012, 13:34

Intel napisał/a:
okrągłe lampy od xr2
Jak była amerykańska to tam tylko okrągłe światła były,,,

Ostatnio kolejną ciekawostkę wyhaczyłem, ale nie mam foto, kabelek z zapięcia pasów,,, kontrolka jakaś była czy co?

Stunt_Man - 23 Maj 2012, 17:10

nie, prądem raziło
JoeMix - 23 Maj 2012, 17:16

Stunt_Man, pytam się bo kabelek przy zapięciu to jedyny jak na razie ślad, na desce nie ma nawet miejsca na kontrolkę bo mk1 ma 5 pozycji i wszystkie zajęte.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group