Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Kopci olejem

benamuki - 24 Kwi 2012, 15:42
Temat postu: [MK4] Kopci olejem
Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post.
Do rzeczy: silnik zetec 1.25 kopci na niebiesko - nie za mocno ale widać. Wybieram się na sprawdzenie kompresji ale zanim będzie konkretny wynik kombinuję co może być do zrobienia. Trafiłem na rafę - czy w tym silniku da się wymienić pierścienie?

kris_gw - 24 Kwi 2012, 15:54

Jak pomierzysz kompresję to będziesz wiedział, nie koniecznie muszą to być pierścienie, mogą to być uszczelniacze zaworów.
benamuki - 24 Kwi 2012, 16:13

Uszczelniacze to była pierwsza myśl ale gdyby puszczała na pierścieniach to czy można je zmienić po zdjęciu głowicy?
Znalazłem informacje, że nie demontuje się mechanizmu tłokowego-korbowego w tych silnikach. Jeśli tak to czy da się wymienić pierścienie?

kris_gw - 24 Kwi 2012, 18:06

Co to znaczy, że nie demontuje się mechanizmu tłokowo-korbowego?.

Aby wymienić pierścienie na pewno musisz odkręcić miskę olejową i ściągnąć głowicę, później odkręcasz korbowody od wału korbowego i wyciągasz tłoki z korbowodami w górę. Oczywiście taka praca wiąże się z planowaniem głowicy, wymianą uszczelki pod głowicą, ustawianiem rozrządu i pewnie wieloma innymi rzeczami, które okażą się dopiero po rozebraniu silnika.

benamuki - 24 Kwi 2012, 19:10

Też mnie to zaskoczyło. Tak podaje "Ford Fiesta MK4 - Sam naprawiam" WKiŁ Sobolewskiego na s. 31. Stronę wcześniej podają też, że "Nie dopuszcza się obróbki powierzchni dolnej płaszczyzny głowicy." Drugie LOL
Marcinowaty - 24 Kwi 2012, 20:15

Pierw zmierz kompresje. Jak wyjdzie ok to uszczelniacze zaworów prawdopodobnie do wymiany. Możesz też przy pomiarze kompresji zrobić próbę olejową. Podczas kolejnego pomiaru jak kompresja będzie słaba, wstrzyknij oleju do cylindrów, jak kompresja się poprawi to masz do roboty pierścienie tłoki i gładzie cylindrów. Można też zdjąć głowice i po odwróceniu jej nalać nafty w miejsca gdzie są zawory. Jeżeli będzie przepuszczać to masz do roboty zawory. Także możliwości jest wiele.
Przekalkuluj dobrze, bo może wymiana silnika wyjdzie taniej.

kris_gw - 24 Kwi 2012, 20:47

benamuki napisał/a:
Stronę wcześniej podają też, że "Nie dopuszcza się obróbki powierzchni dolnej płaszczyzny głowicy." Drugie LOL


To akurat jest całkiem możliwe, to czy można i o ile można splanować głowicę zależy o od konstrukcji samej głowicy, nie wiem jak to wygląda w tym silniku.

Marcin - 24 Kwi 2012, 23:37

benamuki, będę we wro w dłuuuugi weekend więc mogę obejrzeć trupa i coś podpowiedzieć co dalej...
przemo_rsr - 25 Kwi 2012, 00:01

Pany powiem tak sprawdzisz kompresje i wyjdzie ok , a dupnięte mogą być tylko pierścienie olejowe, już kilka razy się z tym spotkałem :) . mając głowice na wierzchu warto wymienic uszczelniacze groszowa sprawa.

Marcinowaty napisał/a:
jak kompresja się poprawi to masz do roboty pierścienie tłoki i gładzie cylindrów.

nie koniecznie często pomagają tylko pierścienie, chyba że ślady honowania zniknęły :)

Marcinowaty napisał/a:
Można też zdjąć głowice i po odwróceniu jej nalać nafty w miejsca gdzie są zawory. Jeżeli będzie przepuszczać to masz do roboty zawory. Także możliwości jest wiele.

wymieniając uszczelniacze można samemu dotrzeć zawory. Pasta do zaworów nie jest droga roboty troche przy tym jest ale masz wtedy pewność, że nie dmuchają. Chyba że gniazda będą wypalone.
Z resztą Ford lubi palić olej i nikt nie powie że nie :)

Krzysiekkk - 25 Kwi 2012, 16:07

Przechodziłem to samo. Te silniki już tak mają że przy przebiegu ok 230 tys zaczynają brać olej przez pierścienie, szlif praktycznie nieopłacalny. Ja w swojej zmieniłem silnik na nowszy pochodzący z anglika, kupowałem go jak jeszcze był w aucie więc nie był to kot w worku stojący na palecie w jakimś magazynie.
Koszt zdrowszego silnika będzie mniejszy niż zabawa w remont starego.

benamuki - 25 Kwi 2012, 18:10

Cytat:
Te silniki już tak mają że przy przebiegu ok 230 tys zaczynają brać olej przez pierścienie, szlif praktycznie nieopłacalny.
Tego się obawiam, chociaż przebieg mniejszy o ile jest autentyczny.
Marcin - byłoby super gdybyś znalazł czas.
Przejechałem 200 km i oleju nie ubyło ani o milimetr ale nie przekraczam 3000-3500 rpm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group