Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] Łożysko oporowe sprzęgła?

dajuko - 14 Kwi 2012, 15:46
Temat postu: [MK2] Łożysko oporowe sprzęgła?
Odpalam silnik, gdy jest na jałowym biegu słychać takie dziwne terkotanie z okolic sprzęgła, gdy wcisnę sprzęgło ten dziwny dźwięk staje się o wiele cichszy, prawie zanika. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Moja diagnoza to łożysko oporowe ale nie jestem pewien, a nie chcę się pakować w taką robotę na marne :)
dajuko - 14 Kwi 2012, 15:47

Dodam do tego,że od jakiegoś czasu przy ruszaniu z 1 czasami sprzęgło mi tak jakby rwie
Żółwik Tuptuś - 14 Kwi 2012, 15:50

albo łożysko ( a raczej całe sprzęgło skoro rwie to tłumiki drgań lub sprężyna docisku siedzą) albo łożysko w skrzyni przednie na wałku (mniej prawdopodobne)

Bez rozbiórki nie stwierdzisz.

dajuko - 14 Kwi 2012, 17:48

jak rozkręcę to będę już naprawiał i składał wszystko do kupy, więc jakie części najlepiej kupić? Sprzęgło, docisk, łożysko, coś jeszcze? Czy to może być też przyczyną tego,że moja fieścinka nie osiąga już takich prędkości jak np. rok temu?
dajuko - 15 Kwi 2012, 23:53

żeby wymienić to łożysko w skrzyni przednie na wałku wystarczy wykręcić sprzęgło, czy musiałbym też rozkręcić skrzynię?
diodalodz - 16 Kwi 2012, 03:25

skrzynia w drobny mak bo wałek sprzęgłowy jest na samym dole skrzyni.
Nie ma gwarancji że po wymianie będzie lepiej bo równie dobrze mogą być już takie luzy między zębne . Te skrzynie tak sobie terkoczą .

dajuko - 16 Kwi 2012, 18:49

Czyli nie muszę się tym przejmować? Nie grozi to uszkodzeniem skrzyni?
Marcinowaty - 16 Kwi 2012, 20:11

Jeżeli to łożysko wyciskowe to jest już zużyte. Miałem podobną sytuacje i przy okazji sprzęgło wymieniłem na nowe.
diodalodz - 16 Kwi 2012, 20:38

Generalnie łożyska oporowe nie terkoczą .
Z uwagi na sinusoidalną wartość przyspieszenia silnika i niską częstotliwość na wolnych obrotach terkotać mogą jedynie elementy wirujące.
Więc jak trafnie zauważył żółwik albo tłumiki drgań w tarczy sprzęgła albo wałki w skrzyni.

Wałki w skrzyni wydają takie dźwięki z 2 powodów. Albo z powodu zużycia zębów albo z powodu zbyt dużego luzu między zębnego (wynik zużytego łożyska- ma luz poosiowy i rusza się razem z wałkiem).

Grzechotanie tarczy sprzęgłowej to efekt połamanych sprężyn w tłumikach drgań. Jedynie fiat 126p jest wolny od tego defektu bo tłumika nie ma :)

Łożyska wyciskowe raczej nie terkocze a szumi. Jest to jednostajny szelest .

Czasami bardzo rzadko takie objawy może wywoływać wyłamane słoneczko w sprzęgle.

Z mojego doświadczenia wiem, że 80% fiestowych skrzyń terkocze . Jest to bardziej słyszalne jeśli skrzynia jest dobrze rozgrzana np w upalne dni. Terkotanie ustaje od ok 1100 obr/min

dajuko - 16 Kwi 2012, 20:59

No właśnie u mnie ten dźwięk jest najgłośniejszy na zimnym silniku, a w miarę rozgrzewania cichnie. Powiedzcie mi jeszcze dobrzy ludzie, czy zużyte sprzęgło może wpływać na to,że fieścinka nie osiąga już takich prędkości jak np. rok temu? Do trójki przyspiesza w miarę normalnie, czwórka gorzej, na piątce już prawie nie chce przyspieszać,a jak już się rozpędzi to nie jedzie szybciej niż 120km/h.
markos2101 - 16 Kwi 2012, 21:03

dajuko napisał/a:
nie jedzie szybciej niż 120km/h.

u mnie pomogła wymiana silnika ;) wydmuchało uszczelkę a przy okazji okazało się że tłoki się przewracały. Kupiłem używany i bez zaglądania poszedł do auta. Prędkość max 140 km/h

diodalodz - 16 Kwi 2012, 21:05

no sprzęgło raczej niema wpływu na osiągi o ile nie słychać by się ślizgało .
JoeMix - 16 Kwi 2012, 21:07

Rozwalone sprzęgło może się ślizgać,,, silnik wtedy wchodzi na obroty a auto "nie ciągnie",,, najlepiej to widać na 1 biegu np. nie można zapiszczeć lub ostro ruszyć,,, jak na wysokich biegach auto nie ma mocy to raczej silnik słabnie,,,
diodalodz - 16 Kwi 2012, 21:09

http://www.youtube.com/watch?v=ghjRSlHKaPs
Tu masz przyczyny hałasowania sprzęgła.
Jeśli potrzeba zapraszam na żywo do odsłuchania mojego seicento bo właśnie ma ten defekt :)

dajuko - 16 Kwi 2012, 21:32

JoeMix napisał/a:
Rozwalone sprzęgło może się ślizgać,,, silnik wtedy wchodzi na obroty a auto "nie ciągnie",,, najlepiej to widać na 1 biegu np. nie można zapiszczeć lub ostro ruszyć,,,
Takie coś właśnie zaczęło mi się dziać odkąd oddałem auto do warsztatu celem wymiany uszczelniacza na wale korbowym i od tamtej pory zaczęło się to dziać coraz częściej. Niewiem czy to zbieg okoliczności, czy też coś uszkodzili podczas wyciagania silnika?
dajuko - 16 Kwi 2012, 22:20

markos2101 napisał/a:
dajuko napisał/a:
nie jedzie szybciej niż 120km/h.

u mnie pomogła wymiana silnika ;) wydmuchało uszczelkę a przy okazji okazało się że tłoki się przewracały. Kupiłem używany i bez zaglądania poszedł do auta. Prędkość max 140 km/h
taak tylko weź dostań taki silnik w dobrym stanie ;] paru mechaników słuchało mojego silnika i mówili (dziwili się),że chodzi równo jak na swój wiek, aczkolwiek zrobił mi się luz osiowy na wale i przez to troszkę olej cieknie (wymiana uszczelniacza nic nie pomogła)
profi - 17 Kwi 2012, 11:56

też mam pytanko co do skrzyni, na luzie jest coś w rodzaju szurania, ustaje po wciśnięciu sprzęgła, i druga sprawa to chyba łożyska w skrzyni bo na 1 i 2 wydaje straszne dźwieki, właściwie tylko na 4 jest cisza, no i z tego powodu nie hamuje silnikiem bo redukcja na 3 kończy się strasznie głośnym terkotaniem
JoeMix - 17 Kwi 2012, 12:05

profi napisał/a:
na luzie jest coś w rodzaju szurania, ustaje po wciśnięciu sprzęgła
Wałek wejściowy skrzynki szumi,,, można robić kapitalkę albo zostawić jak jest,,,
profi napisał/a:
druga sprawa to chyba łożyska w skrzyni bo na 1 i 2 wydaje straszne dźwieki, właściwie tylko na 4 jest cisza
To nawet nie na kapitalkę tylko na wymianę całości się szykuj,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group