|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] Podłączenie wymiennika ciepła / chłodnicy oleju
konxx91 - 12 Kwi 2012, 21:34 Temat postu: [MK3] Podłączenie wymiennika ciepła / chłodnicy oleju Witam, mam wymiennik ciepła z fiesty rst. Czy może mi ktos dokładnie powiedzieć jak go podłączyc pod układ chłodzenia? Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego schematu układu chłodzenia z uwzględnioną podkładką pod filtr do chłodzenia oleju. Sam wydedukowałem, ze najwydajniej by było podłączyć wymiennik ciepła zaraz po wyjściu cieczy z nagrzewnicy, bo tam ma ona chyba najniższą temperaturę.
Podsyłam taki schemat, jak możecie to zaznaczcie na nim jak to powinno wyglądać, oraz w którą stronę porusza się ciecz po tym układzie.
trzeci - 12 Kwi 2012, 21:52
Może ten schemat coś Ci podpowie:
Układ chłodzenia w CVH
Żółwik Tuptuś - 13 Kwi 2012, 18:51
Zasadniczo to co przesłał Arturo wyjaśnia temat.
JA dodam , że podłącz węże do wymiennika, tak żeby na dole było wejście cieczy, a na górze wyjście, dokręcając go tak aby oba króćce były skierowane pod niewielkim kątem w dół.
ps: też bym go dał za nagrzewnicą, bo gorąca woda z głowicy miałaby szanse sie schłodzić choć odrobinę
konxx91 - 13 Kwi 2012, 19:09
A z którego węża z nagrzewnicy ciecz wychodzi? Z dolnego, czy górnego?
Żółwik Tuptuś - 13 Kwi 2012, 19:12
WYCHODZI górnym. Przynajmniej powinna.
kuba87 - 13 Kwi 2012, 21:31
w niegrzebanej xr powinna z nagrzewnicy wychodzić górnym
Stunt_Man - 14 Kwi 2012, 07:02
wychodzi tym który nie idzie do termostatu
konxx91 - 14 Kwi 2012, 12:24
no okej. podłącze wszystko i w poniedziałek zobaczymy jak to się sprawdza w warunkach bojowych
Żółwik Tuptuś - 14 Kwi 2012, 15:39
masz zegar temperatury oleju ?
konxx91 - 14 Kwi 2012, 21:18
Właśnie nie mam, ale tak sie zastanawiam, czy jeszcze przed założeniem sobie nie ogarnąć, zeby mieć porównanie jak to się spisuje. Na razie to wiedziałem, ze olej się grzeje na słuch jak zaczął klepać to musiałem odpuszczać i zrobić kilka lajtowych okrążeń, po czym wszystko wracało do normy.
Stunt_Man - 15 Kwi 2012, 08:34
jaki olej?
konxx91 - 15 Kwi 2012, 18:54
Tedex full syntetyk, ale klepie tylko po ostrym katowaniu, jak go kręcę pod odcinke, co jakiś czas bo jak wrzucam trójkę, to już jest spokój i mogę jeździć do upadłego. Także wydaje mi się, że olej jest w miarę dobry.
kuba87 - 15 Kwi 2012, 21:02
to napewno ma za gorąco
mi ciśnienie na bardzo nagrzanym silniku na wolnych spada niemal do zera ale nie klepie
a moj lata na Commie 10w40
konxx91 - 15 Kwi 2012, 22:37
no i złamałem rurkę od nagrzewnicy przy rozłączaniu węża, także jeszcze się troche z tym zejdzie
Żółwik Tuptuś - 16 Kwi 2012, 17:44
praktycznie KAŻDY olej po przepałowaniu w warunkach bez chłodnicy jest do wymiany.
Nie będę tutaj rozpoczynał kolejnej ciekawej jak "nad Niemnem" dyskusji o wyższości tego czy tamtego oleju, bo z autopsji wiem, że po lepszym pałowaniu trzeba wymienić każdy
(osiąga on temperaturę w okolicach 160 stopni i jest po zabawie)
Co do Twojego Wymiennika (to nie jest chłodnica) to przenosisz po prostu obciążenie termiczne z oleju na płyn chłodniczy.
Pomaga, ale to takie trochę wpieprzanie dwóch paczek Nicorette po 15 zł dziennie zamiast palenia jednej paczki papierosów.
Kup chłodnicę oleju powietrzną i zestaw do jej podłączenia - będziesz bardziej zadowolony. (Do tego zegar temperatury i ciśnienia oleju)
kuba87 - 16 Kwi 2012, 21:00
a ja kupiłem takie oto podstawki pod filtr oleju
niebieska dedykowana do CVH, a czarna pochodzi z Lancii 2.4 tds
ktora będzie lepsza?
w niebieskiej olej jest chłodony "bocznikowo" czyli nie jest chłodzony cały przepływający
a w tej z lanczii chłodzony jest cały olej trzeba węzami poprowadzić do chłodnicy:
Fordon - 16 Kwi 2012, 21:26
kuba87, to niebieskie badziewie to chinol do montowania czujnika cisnienia i temp oleju, gdzie nie masz termostatu... To z Lanci ma wbudowany termostat i wyjscia na chlodnice oliwy... wiecej chyba nie musze dopisywac ??
kuba87 - 16 Kwi 2012, 21:32
Fordon, nie ale żadna się nie zmarnuje
jakie węże do tego dać?
mogą być węże zbrojone?
Fordon - 16 Kwi 2012, 21:41
Hydraulika silowa, Volcan, lub na fabrycznej przy Exmocie jest maly zaklad ktory ogarnia temat w dobrej cenie... Zakucia + weze i robota wyjdzie ci kolo 300zl do tego chlodnica oleju 300, podstawke masz... no i obowiazkowo teflon + podkladki miedzane jesli mocowanie masz na sruby "Banjo"...
konxx91 - 18 Kwi 2012, 00:17
Żółwik Tuptuś napisał/a: | praktycznie KAŻDY olej po przepałowaniu w warunkach bez chłodnicy jest do wymiany.
Nie będę tutaj rozpoczynał kolejnej ciekawej jak "nad Niemnem" dyskusji o wyższości tego czy tamtego oleju, bo z autopsji wiem, że po lepszym pałowaniu trzeba wymienić każdy
(osiąga on temperaturę w okolicach 160 stopni i jest po zabawie)
Co do Twojego Wymiennika (to nie jest chłodnica) to przenosisz po prostu obciążenie termiczne z oleju na płyn chłodniczy.
Pomaga, ale to takie trochę wpieprzanie dwóch paczek Nicorette po 15 zł dziennie zamiast palenia jednej paczki papierosów.
Kup chłodnicę oleju powietrzną i zestaw do jej podłączenia - będziesz bardziej zadowolony. (Do tego zegar temperatury i ciśnienia oleju) |
Chyba masz racje z tą wymianą oleju po przepałowaniu, bo za wiele ten wymiennik ciepła mi nie pomógł. Właściwie, to efekt jest taki sam jak był zanim go założyłem. Temperatura płynu trzyma się cały czas trochę poniżej połowy skali, a silnik po ostrym daniu w palnik jak klepał, tak klepie.
Fordon - 18 Kwi 2012, 00:22
Kolego konxx91, nie oczekuj cudu, to jest tylko dla wstepnego grzania oliwy i chlodzenia jej przy lekkim palowaniu po czym paass... i jazda spokojna bo przeplyw oliwy jest szybszy niz plynu, ktorego masz 2 razy wiecej...
Jesli upalasz woz na maxa i do upadlego to niestety klania sie chlodnica oleju + podstawka + weze...
Zolwik jaki olej silnikowy wytrzymuje 160*C zeby nie zerwal filmu olejowego z elementow takich jak panweki, cylindry, ulozyskowania walka rozrzadu + samoregulatory...
Żółwik Tuptuś - 18 Kwi 2012, 06:36
Fordon, - napisałem, że po osiągnięciu tej temperatury KAŻDY jest do wymiany. Nie myślisz chyba, że mówiłem o rozgrzaniu oleju w misce do takiej temperatury
Olej nie nagrzewa się równomiernie w całej swojej objętości i w każdym miejscu silnika. Najgorętsze (w N/A) miejsce to głowica przy zaworach, ewentualnie denka tłoków przy silniku z natryskami, więc to tam olej będzie najszybciej łapał temperaturę.
Co z tego, że spadając do miski jego temperatura nieco spadnie i na panewnki ( ogólnie magistralę) czy na gładzie pójdzie już chłodniejszy. To już będzie szmelc.
Żółwik Tuptuś - 18 Kwi 2012, 06:40
Aha - żebym nie został źle zrozumiany - w przypadku silnika z chłodnicą oleju olej po przepałowaniu także jest do wymiany
Jedyne co to zjawiska o których pisałem powyżej, które nieco później spowodują zjawiska o których pisał Fordon wystąpią nieco później.
|
|