|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - [MK6] Światła do jazdy dziennej
grooby - 8 Kwi 2012, 23:44 Temat postu: [MK6] Światła do jazdy dziennej Gdzieś na forum czytałem o instalacji świateł do jazdy dziennej w miejscu halogenów, niestety nie mogę znaleźć tego tematu i z tego co pamiętam nie do końca rozwiewał moje wątpliwości. W każdym razie wyczytałem że światła do jazdy dziennej raczej można zamontować w miejscu halogenów. Teraz pytanie: Czy wystarczy wymienić tylko żarówkę halogenu h11 na żarówkę świateł do jazdy dziennej h11 (widziałem coś takiego na alledrogo w wersji ledowej i zwykłej)?? Co gdy zatrzyma mnie policja i doczepi się do tych świateł? Jak mam im udowodnić, że to światła do jazdy dziennej a nie zwykły halogen czy bd musiał mieć jakiś papierek? Wtedy będzie świecić halogen dzienny i światło pozycyjne, jak myślicie, że to będzie wyglądać?
I takie trochę inne pytanko: Widzieliście może ledową żarówkę h4 nie do jazdy dziennej? Czy tak się po prostu nie da ze względu, że musi spełniać też ta żarówka funkcje światła drogowego?
Parzych - 9 Kwi 2012, 00:22
grooby napisał/a: | Czy wystarczy wymienić tylko żarówkę halogenu h11 na żarówkę świateł do jazdy dziennej h11 (widziałem coś takiego na alledrogo w wersji ledowej i zwykłej)?? Co gdy zatrzyma mnie policja i doczepi się do tych świateł? Jak mam im udowodnić, że to światła do jazdy dziennej a nie zwykły halogen czy bd musiał mieć jakiś papierek? Wtedy będzie świecić halogen dzienny i światło pozycyjne, jak myślicie, że to będzie wyglądać? | Światła do jazdy dziennej nie mogą się świecić z pozycyjnymi, koniec i kropka... Wydłubujesz CAŁE halogeny i w ich miejsce wsadzasz dzienne ledy...
grooby - 9 Kwi 2012, 00:30
To może jakiś osobny włącznik do tych świateł? albo zrobić coś żeby pozycyjne się nie włączały. Myślę, że to mogłoby być ciekawe rozwiązanie ze względu na niskie koszty i łatwość instalacji
Parzych - 9 Kwi 2012, 00:42
To nie takie proste, dzienne muszą spełniać pewne wymagania, musisz poszukać i poczytać - w innym wypadku możesz stracić dowód rej... W miejsce fabrycznych halo wchodzą ledy tego typu: http://moto.allegro.pl/sw...2225185650.html
grooby - 9 Kwi 2012, 02:05
Wymagania które znalazłem:
Cytat: | Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:
* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
* Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
skopiowane z http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
|
Napisali, że pozycja może się świecić ;-) Jedynym problemem raczej będzie oznaczenie RL na kloszu lampy, bo nasze halogeny raczej nic takiego nie mają - tym też pewnie będzie się kierować policja. Nie wiem jeszcze jak odległością dolnej krawędzi halogenu od ziemi, jutro sprawdzę Spróbuje też się dowiedzieć co na ten temat panowie policjanci
Parzych - 9 Kwi 2012, 03:01
JoeMix - 9 Kwi 2012, 03:22
grooby napisał/a: | Czy wystarczy wymienić tylko żarówkę halogenu h11 na żarówkę świateł do jazdy dziennej h11 | Nie ma czegoś takiego jak żarówka H11 do jazdy dziennej, cała lampa jest inna,,,
grooby - 9 Kwi 2012, 11:11
JoeMix napisał/a: | Nie ma czegoś takiego jak żarówka H11 do jazdy dziennej, cała lampa jest inna,,, |
http://allegro.pl/zarowka...2220541498.html
http://allegro.pl/zarowki...2220541487.html
Coś takiego znalazłem
JoeMix - 9 Kwi 2012, 11:37
grooby, Rozumiem ze na przeglądzie czy kontroli drogowej bez problemu ściemnisz że to żarówka H11 a Ty masz zapalone światła bo gęsta mgła jest,,, zakładaj i płać mandaty (oby wysokie)
grooby - 9 Kwi 2012, 12:04
Chyba nie do końca mnie zrozumiałeś, nie chodzi o żadne ściemnianie, tylko zrobienie tego tak żeby było legalnie. Oczywiście założenie przeznaczonych do tego lamp jest rozwiązaniem najbardziej poprawnym. Ja tylko pomyślałem o takiej alternatywie jak przerobienie istniejących halogenów i chciałem to z wami skonsultować. Nie stwierdziłem też, że wystarczy wymienić samą żarówkę - tylko pytałem
JoeMix - 9 Kwi 2012, 12:27
No to Ci piszemy ze się nie da, a Ty wyskakujesz ze coś znalazłeś, H11 to żarówka halogenowa dająca mało odpowiednie światło do jazdy w dzień, to tego lampa ma krzywiznę lustra i/lub soczewki tez nieodpowiednią do jazdy w dzieci przy dobrej przejrzystości powietrza,,, to teko na koniec H11 a'la LED SMD nie ma homologacji prawie na pewno,,, jedynie co jak pisałeś, masz auto rejestrowane przed 12 '09 i możesz sobie dzienne założyć jak chcesz, nie potrzeba skomplikowanego układu przełączającego automatycznie światła,,,
grooby - 9 Kwi 2012, 12:53
Dziękuje, rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości
rs_mlody - 9 Kwi 2012, 14:37
Taki układ żeby dzienne włączały się po przekręceniu kluczyka i wyłączyły po włączeniu pozycyjnych/mijania to koszt góra 20 zł. Kwestia za ile kupisz przekaźnik i czy zrobisz sam czy nie. Wpisz w google "tani moduł dziennych", a jak jesteś leniwy to proszę: LINK
Ja w mojej A4 zrobiłem to za 10 zł. Kupiłem prosty przekaźnik do instalacji gazowych za 5 zł w hurtowni elektronicznej i 5 metrów kabla. I dzienne mam w miejscu oryginalnych halogenów. LINK
Ewentualnie możesz sobie kupić gotowca z automatem. Ale chyba jak się samemu coś zrobi i to na dodatek taniej to większa radość..
JoeMix - 9 Kwi 2012, 19:58
Przekaźnik nie spełnia wszystkich wymagań ustawy, ale kolega jest w dobrej sytuacji, LEDy podłączy poprawnie bez niczego,,, i będzie automat,,,
rs_mlody - 9 Kwi 2012, 20:16
Przekaźnik spełnia. Przekręcam kluczyk i dzienne sie włączaja. Włączam pozycyjne - dzienne gasną, włączam mijania - dzienne nadal nie świecą. Idealnie tak jak mówi ustawa. Dzienne świecą bez udziału innych świateł. Gdy włączę jakiekolwiek światła dzienne gasną.
JoeMix - 9 Kwi 2012, 21:21
A jak włączysz tzw sygnał świetlny to masz dyskotekę z przodu,,,
hawaj - 9 Kwi 2012, 21:37
Ja mam u siebie zamontowane światła dzienne Philips'a. Jutro postaram się zmontować jakiś filmik i pokaże wam jak to działa bynajmniej u mnie!
ElGrey - 10 Kwi 2012, 06:44
Ja mam na układzie korzystające z świateł auta, w Mk4 sprawdziło się, teraz mam w obu, przeglądy przeszły bez problemu, kontrole policyjna również
Link do Mk4: http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
DemptD - 11 Kwi 2012, 14:17
mówcie co chcecie, ale hawaj ma racje, automat z philipsa to chyba najlepsza rzecz do dziennych zero przeciągania kabli do bezpieczników i lutowania
dwa kable do aku, jeden do pozycji i cała filozofia montażu
JoeMix, a co ma sygnał świetlny do świateł dziennych? przecież sygnału świetlnego możesz użyć jadąc na dziennych, a one nie powinny gasnąć w czasie jego użycia przecie..
ElGrey - 11 Kwi 2012, 17:37
W moim układzie jest dokładnie to samo + 2 kabelki do świateł i tez wszystko a kosztuje dużo mniej i działa na tej samej zasadzie dodatkowo nie trzeba kombinować z niepasującymi do całego auta lampkami
Parzych - 11 Kwi 2012, 17:52
ElGrey, linkiem byś zarzucił do tego cuda które masz, założyłeś już do MK6
JoeMix - 11 Kwi 2012, 17:53
ElGrey, mandat za takie coś jest,,, zwłaszcza jeśli to na światłach drogowych jest, kodeks wyraźnie zabrania używania tych świateł jak z naprzeciwka ktoś jedzie, do tego jak powiesz przy kontroli ze to dzienne to w ogóle,,, chyba ze gdzieś na lampie masz stosowane oznaczenia,,, dyskomfort żarówki pracującej w nieoptymalnych dla siebie warunkach pomijam
ElGrey - 11 Kwi 2012, 18:37
Rozwiązanie stosowane w BMW od wielu lat i na wzór tego zrobione, wiec wszystkim co maja bety z tym systemem tez dasz mandat?
Kontrole już były jak pisałem i przegląd techniczny również, wiec raczej tu nie ma o czym dyskutować, a praca żarówki przy niższym napięciu... będzie świecić i świecić do usranej śmierci
Link zapodam i filmik jak to działa w Mk6, gdzie mam zrobione to na przeciwmgielnych (one też przeszła przegląd z tym tapetem załączonym)
vegetagt - 11 Kwi 2012, 18:57
ElGrey, tyle, ze bmw wydało homologacje na takie coś. Jak sam wyrobisz homologacje, to też mandatu nie dostaniesz. Tak samo bodajże octavia 2 ma nieprzepisowe swiatla dzienne, ale fabryka dała homologacje i tak może być.
grooby - 11 Kwi 2012, 19:05
Według mnie to za bardzo się czepiacie tego zestawu ElGrey'a. Skoro przeszło przegląd i kontrole policyjna to nie wiem gdzie problem i czego jeszcze chcecie? Chyba tylko czystego sumienia mógłby nie mieć jeżdżąc bez homologacji.
Czekam na ten link i filmik!!
JoeMix - 11 Kwi 2012, 22:50
Nie czepiamy się, ja mam HID'y w H4 i przechodzę kontrole i przegląd, ale to nie znaczy ze jestem w zgodzie z prawem, bo pomimo iż spełniłem więcej niż wymaga ustawa odnośnie montażu takich świateł, ciągle na lampie mam H4 a w środku palnik,,,
Druga sprawa, światła dzienne to opcja, nieobowiązkowe, ludzie montują LEDy bo sobie ubzdurali że auto mniej pali i inne śmiecie, w dodatku to jest trendy,,, można jeździć na światłach mijania, żarówka to pozystor (termistor PTC o dodatnim współczynniku) czyli jego opór rośnie wraz z temperaturą (dlatego żarówka się nie przepala) ale może się okazać ze taka działająca na pół gwizdka ciągnie więcej prądu niż zasilana na full bo ma dużo niższa rezystancję, a co za tym idzie większy przepływ prądu,,, i efekt odwrotny od zamierzonego, ani dobrego światła ani niskiego zużycia energii,,,
artax - 11 Kwi 2012, 23:07
Kolego ja tam nic sobie nie ubzdurałem Mnie przekonało do LED nie trendy ale mniejszy pobor Wat.Jak tak zliczyc to cos kolo 200 będzie.Druga sprawa to dobre ledy lepiej widać jadąc w trasie w sloneczny dzień.
pzdr
Parzych - 11 Kwi 2012, 23:17
artax napisał/a: | Mnie przekonało do LED nie trendy ale mniejszy pobor Wat | Dokładnie z tego samego powodu będę zakładał ledy, tym bardziej że przy ogrzewanej przedniej szybie, zimą przy kilkunastokilometrowych przelotach, prądu może zabraknąć jak silnik nie zaskoczy za pierwszym razem...
JoeMix - 12 Kwi 2012, 00:33
Akurat zimą światła LEDo i HIDo podobne są do bani bo moment się klosze brudzą bo lampy się nie grzeją i marzną i lipa, ale kto co lubi,,, druga sprawa popularne jest określenie że dioda LED jest oszczędna, ale wbrew pozorom te jasne też żrą prądu,,, to tylko zwykła kontrolka ciągnie 0,02A,,,
ElGrey - 12 Kwi 2012, 07:45
Czepiasz się okrutnie, LED i HID grzeją się wystarczająco, tyle ze LED przy niskich temperaturach możne nie zadziałać, a u nas norma są temp -20, dodatkowo wytrzymałość tych zestawów jest wątpliwa bo wytrzymują krótko, a następnie zaczynają migotać i gasną, pełno jest tego typu widocznych na drogach
LED ok 14W można porównać do halogena 55W, ale niestety LED jest nadal światłem kierunkowym i nie nadaje się do standardowego klosza dlatego pozycje, czy tez światła inne to lipa testowałem kilka zestawów i dopiero zamiennik za 60 zł był dobry to boli.
artax - 12 Kwi 2012, 12:23
Panowie w 3 aucie czyli od ok 6 lat używam led.Nie było problemu, o ktorym piszecie.Na bank opisujecie przygody z jakąś lipą.Ja montowałem Philipsy i jest ok.Myślę ,ze jesli montuje n -razy to jestem przykladem zadowolonego.No i co do migania ,awarii przy -20 to jestem przekonany ,ze przyczyną jest złe zamontowanie lub szmelc za 50 zlotych.Ludziska kupują mowią ,ze takze świeci jak te droższe.A efekt jest jak powyzej opisujecie. tkwi w szczegółach(wykonaniu)
pzdr
p.s.Mam na mysli zestwy montowane na zewnątrz .Na forum jest wstawione zdjęcie.
ElGrey - 12 Kwi 2012, 18:20
Wykonani i braku zabezpieczenia przed wilgocią, bo prawda jest ze sam elmęt świetlny raczej się nie psuje.
Link jak to dziła w mojej Mk 6
http://www.youtube.com/watch?v=lM8AzTqQPaw
do producenta:
http://www.drl.proeltec.com/
a produkt każdy możne sobie znaleźć na allegro... niestety cenę podnieśli, ale je znajdzie się kilku chętnych to można się dogadać co do ceny i zrobi się kopie mojego softu do modułu i będzie śmigać gitara
hawaj - 13 Kwi 2012, 17:24
ElGrey napisał/a: | dodatkowo wytrzymałość tych zestawów jest wątpliwa bo wytrzymują krótko, a następnie zaczynają migotać i gasną, pełno jest tego typu widocznych na drogach |
Ja mam już 2 lata zestaw świateł dziennych Philips'a , i jakoś mi nie paruje ani nie gaśnie. Poprostu świeci tak samo jak w dniu zamontowania , chyba że mowa tutaj o jakichś podróbach za 50zł...Widuje taki przypadek codziennie , kierowca busa- po jednej stronie wogule nie świeci. Ale jeśli ktoś będzie się decydować na dzienne to z czystym sumieniem mogę polecić Philips'a. Poniżej wklejam link dla zainteresowanych.
Kod: | http://allegro.pl/philips-swiatla-dzienne-drl-led-daylight-4-led-waw-i2219606237.html |
ElGrey - 14 Kwi 2012, 07:27
Nie przeczę ze Philipa są trwale bo nie miałem z nimi do czynienia , natomiast powtarzam: Po co psuć wygląd auta jakimiś światłami dodatkowymi które nie pasują do niego w żaden sposób, jeszcze jak ktoś nie ma przeciwmgielnych i tam zastosuje zestaw okrągły to jest ok, ale płaskie coś.. Nie znalazłem konfiguracji która by wyglądała sensownie w Mk4, czy taż mojej Mk6 S, więc zastosowałem takie rozwiązanie i nie popsułem wyglądu aut, taki był mój cel
Parzych - 13 Maj 2012, 20:32
hawaj napisał/a: | Jutro postaram się zmontować jakiś filmik i pokaże wam jak to działa bynajmniej u mnie! | Jutro będzie futro, prawie miesiąc minął a filmiku nima...
JoeMix - 13 Maj 2012, 21:16
Parzych, A co Ty nie wiesz jak światła świecą? Wspomniane migotanie jest spowodowane uszkodzeniem elektroniki sterującej lub efektem nagrywania świateł na video,,, sa LEDy które świecą jak żarówki,,, przykładowo niech pobierają 1 jednostkę prądu, w lampie jest 48 LEDów więc zużycie prądu jest 48x1,,, a są świtała które działają muliplexowo (czy jakoś podobnie) i działa to tak ze w jednej chwili świeci tylko jedna (lub kilka) LEDów,,, i sa one przełączane kilkadziesiąt razy na sekundę (tak jak obraz na starych monitorach) - zużycie prądu jest dużo niższe, np 8 jeśli jest 6 segmentów LEDów a w jednej chwili świeci tylko jeden + jakieś grosze dla sterownika,,, ale awaria elektroniki powoduje właśnie migotanie,,, tak samo jak nagrywanie takiego światła na video,,,
Parzych - 13 Maj 2012, 21:22
JoeMix napisał/a: | Parzych, A co Ty nie wiesz jak światła świecą? | Nie rób ze mnie idioty, świeciłem sobie takimi w Norauto/Feuvercie, jestem ciekawy jak się wpasowały prostokątne w przód MK6... Bo przed zakupem okrągłych kombinowałem na wszystkie sposoby i mi nigdzie prostokątne nie podchodziły...
JoeMix - 13 Maj 2012, 21:30
Parzych napisał/a: | Nie rób ze mnie idioty | Nie no jak tak przekornie,,,
|
|