Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK6] Światła do jazdy dziennej

grooby - 8 Kwi 2012, 23:44
Temat postu: [MK6] Światła do jazdy dziennej
Gdzieś na forum czytałem o instalacji świateł do jazdy dziennej w miejscu halogenów, niestety nie mogę znaleźć tego tematu i z tego co pamiętam nie do końca rozwiewał moje wątpliwości. W każdym razie wyczytałem że światła do jazdy dziennej raczej można zamontować w miejscu halogenów. Teraz pytanie: Czy wystarczy wymienić tylko żarówkę halogenu h11 na żarówkę świateł do jazdy dziennej h11 (widziałem coś takiego na alledrogo w wersji ledowej i zwykłej)?? Co gdy zatrzyma mnie policja i doczepi się do tych świateł? Jak mam im udowodnić, że to światła do jazdy dziennej a nie zwykły halogen czy bd musiał mieć jakiś papierek? Wtedy będzie świecić halogen dzienny i światło pozycyjne, jak myślicie, że to będzie wyglądać?

I takie trochę inne pytanko: Widzieliście może ledową żarówkę h4 nie do jazdy dziennej? Czy tak się po prostu nie da ze względu, że musi spełniać też ta żarówka funkcje światła drogowego?

Parzych - 9 Kwi 2012, 00:22

grooby napisał/a:
Czy wystarczy wymienić tylko żarówkę halogenu h11 na żarówkę świateł do jazdy dziennej h11 (widziałem coś takiego na alledrogo w wersji ledowej i zwykłej)?? Co gdy zatrzyma mnie policja i doczepi się do tych świateł? Jak mam im udowodnić, że to światła do jazdy dziennej a nie zwykły halogen czy bd musiał mieć jakiś papierek? Wtedy będzie świecić halogen dzienny i światło pozycyjne, jak myślicie, że to będzie wyglądać?
Światła do jazdy dziennej nie mogą się świecić z pozycyjnymi, koniec i kropka... Wydłubujesz CAŁE halogeny i w ich miejsce wsadzasz dzienne ledy...
grooby - 9 Kwi 2012, 00:30

To może jakiś osobny włącznik do tych świateł? albo zrobić coś żeby pozycyjne się nie włączały. Myślę, że to mogłoby być ciekawe rozwiązanie ze względu na niskie koszty i łatwość instalacji :)
Parzych - 9 Kwi 2012, 00:42

To nie takie proste, dzienne muszą spełniać pewne wymagania, musisz poszukać i poczytać - w innym wypadku możesz stracić dowód rej... W miejsce fabrycznych halo wchodzą ledy tego typu: http://moto.allegro.pl/sw...2225185650.html
grooby - 9 Kwi 2012, 02:05

Wymagania które znalazłem:
Cytat:
Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

* Symetrycznie względem osi pojazdu
* Na równej wysokości
* Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
* Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
* Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
* Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

skopiowane z http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej


Napisali, że pozycja może się świecić ;-) Jedynym problemem raczej będzie oznaczenie RL na kloszu lampy, bo nasze halogeny raczej nic takiego nie mają - tym też pewnie będzie się kierować policja. Nie wiem jeszcze jak odległością dolnej krawędzi halogenu od ziemi, jutro sprawdzę :) Spróbuje też się dowiedzieć co na ten temat panowie policjanci ;)

Parzych - 9 Kwi 2012, 03:01


JoeMix - 9 Kwi 2012, 03:22

grooby napisał/a:
Czy wystarczy wymienić tylko żarówkę halogenu h11 na żarówkę świateł do jazdy dziennej h11
Nie ma czegoś takiego jak żarówka H11 do jazdy dziennej, cała lampa jest inna,,,
grooby - 9 Kwi 2012, 11:11

JoeMix napisał/a:
Nie ma czegoś takiego jak żarówka H11 do jazdy dziennej, cała lampa jest inna,,,


http://allegro.pl/zarowka...2220541498.html
http://allegro.pl/zarowki...2220541487.html

Coś takiego znalazłem :-P

JoeMix - 9 Kwi 2012, 11:37

grooby, Rozumiem ze na przeglądzie czy kontroli drogowej bez problemu ściemnisz że to żarówka H11 a Ty masz zapalone światła bo gęsta mgła jest,,, zakładaj i płać mandaty (oby wysokie)
grooby - 9 Kwi 2012, 12:04

Chyba nie do końca mnie zrozumiałeś, nie chodzi o żadne ściemnianie, tylko zrobienie tego tak żeby było legalnie. Oczywiście założenie przeznaczonych do tego lamp jest rozwiązaniem najbardziej poprawnym. Ja tylko pomyślałem o takiej alternatywie jak przerobienie istniejących halogenów i chciałem to z wami skonsultować. Nie stwierdziłem też, że wystarczy wymienić samą żarówkę - tylko pytałem :)
JoeMix - 9 Kwi 2012, 12:27

No to Ci piszemy ze się nie da, a Ty wyskakujesz ze coś znalazłeś, H11 to żarówka halogenowa dająca mało odpowiednie światło do jazdy w dzień, to tego lampa ma krzywiznę lustra i/lub soczewki tez nieodpowiednią do jazdy w dzieci przy dobrej przejrzystości powietrza,,, to teko na koniec H11 a'la LED SMD nie ma homologacji prawie na pewno,,, jedynie co jak pisałeś, masz auto rejestrowane przed 12 '09 i możesz sobie dzienne założyć jak chcesz, nie potrzeba skomplikowanego układu przełączającego automatycznie światła,,,
grooby - 9 Kwi 2012, 12:53

Dziękuje, rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości :)
rs_mlody - 9 Kwi 2012, 14:37

Taki układ żeby dzienne włączały się po przekręceniu kluczyka i wyłączyły po włączeniu pozycyjnych/mijania to koszt góra 20 zł. Kwestia za ile kupisz przekaźnik i czy zrobisz sam czy nie. Wpisz w google "tani moduł dziennych", a jak jesteś leniwy to proszę: LINK
Ja w mojej A4 zrobiłem to za 10 zł. Kupiłem prosty przekaźnik do instalacji gazowych za 5 zł w hurtowni elektronicznej i 5 metrów kabla. I dzienne mam w miejscu oryginalnych halogenów. LINK

Ewentualnie możesz sobie kupić gotowca z automatem. Ale chyba jak się samemu coś zrobi i to na dodatek taniej to większa radość..

JoeMix - 9 Kwi 2012, 19:58

Przekaźnik nie spełnia wszystkich wymagań ustawy, ale kolega jest w dobrej sytuacji, LEDy podłączy poprawnie bez niczego,,, i będzie automat,,,
rs_mlody - 9 Kwi 2012, 20:16

Przekaźnik spełnia. Przekręcam kluczyk i dzienne sie włączaja. Włączam pozycyjne - dzienne gasną, włączam mijania - dzienne nadal nie świecą. Idealnie tak jak mówi ustawa. Dzienne świecą bez udziału innych świateł. Gdy włączę jakiekolwiek światła dzienne gasną.
JoeMix - 9 Kwi 2012, 21:21

A jak włączysz tzw sygnał świetlny to masz dyskotekę z przodu,,,
hawaj - 9 Kwi 2012, 21:37

Ja mam u siebie zamontowane światła dzienne Philips'a. Jutro postaram się zmontować jakiś filmik i pokaże wam jak to działa bynajmniej u mnie! :-)
ElGrey - 10 Kwi 2012, 06:44

Ja mam na układzie korzystające z świateł auta, w Mk4 sprawdziło się, teraz mam w obu, przeglądy przeszły bez problemu, kontrole policyjna również :)
Link do Mk4: http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20

DemptD - 11 Kwi 2012, 14:17

mówcie co chcecie, ale hawaj ma racje, automat z philipsa to chyba najlepsza rzecz do dziennych :) zero przeciągania kabli do bezpieczników i lutowania :)

dwa kable do aku, jeden do pozycji i cała filozofia montażu :ok:
JoeMix, a co ma sygnał świetlny do świateł dziennych? przecież sygnału świetlnego możesz użyć jadąc na dziennych, a one nie powinny gasnąć w czasie jego użycia przecie..

ElGrey - 11 Kwi 2012, 17:37

W moim układzie jest dokładnie to samo + 2 kabelki do świateł i tez wszystko :-P a kosztuje dużo mniej i działa na tej samej zasadzie :twisted: dodatkowo nie trzeba kombinować z niepasującymi do całego auta lampkami :ok:
Parzych - 11 Kwi 2012, 17:52

ElGrey, linkiem byś zarzucił do tego cuda które masz, założyłeś już do MK6 :?:
JoeMix - 11 Kwi 2012, 17:53

ElGrey, mandat za takie coś jest,,, zwłaszcza jeśli to na światłach drogowych jest, kodeks wyraźnie zabrania używania tych świateł jak z naprzeciwka ktoś jedzie, do tego jak powiesz przy kontroli ze to dzienne to w ogóle,,, chyba ze gdzieś na lampie masz stosowane oznaczenia,,, dyskomfort żarówki pracującej w nieoptymalnych dla siebie warunkach pomijam :P
ElGrey - 11 Kwi 2012, 18:37

Rozwiązanie stosowane w BMW od wielu lat i na wzór tego zrobione, wiec wszystkim co maja bety z tym systemem tez dasz mandat?
Kontrole już były jak pisałem i przegląd techniczny również, wiec raczej tu nie ma o czym dyskutować, a praca żarówki przy niższym napięciu... będzie świecić i świecić do usranej śmierci peace
Link zapodam i filmik jak to działa w Mk6, gdzie mam zrobione to na przeciwmgielnych :-P (one też przeszła przegląd z tym tapetem załączonym)

vegetagt - 11 Kwi 2012, 18:57

ElGrey, tyle, ze bmw wydało homologacje na takie coś. Jak sam wyrobisz homologacje, to też mandatu nie dostaniesz. Tak samo bodajże octavia 2 ma nieprzepisowe swiatla dzienne, ale fabryka dała homologacje i tak może być.
grooby - 11 Kwi 2012, 19:05

Według mnie to za bardzo się czepiacie tego zestawu ElGrey'a. Skoro przeszło przegląd i kontrole policyjna to nie wiem gdzie problem i czego jeszcze chcecie? Chyba tylko czystego sumienia mógłby nie mieć jeżdżąc bez homologacji. :rotfl:

Czekam na ten link i filmik!! :)

JoeMix - 11 Kwi 2012, 22:50

Nie czepiamy się, ja mam HID'y w H4 i przechodzę kontrole i przegląd, ale to nie znaczy ze jestem w zgodzie z prawem, bo pomimo iż spełniłem więcej niż wymaga ustawa odnośnie montażu takich świateł, ciągle na lampie mam H4 a w środku palnik,,,

Druga sprawa, światła dzienne to opcja, nieobowiązkowe, ludzie montują LEDy bo sobie ubzdurali że auto mniej pali i inne śmiecie, w dodatku to jest trendy,,, można jeździć na światłach mijania, żarówka to pozystor (termistor PTC o dodatnim współczynniku) czyli jego opór rośnie wraz z temperaturą (dlatego żarówka się nie przepala) ale może się okazać ze taka działająca na pół gwizdka ciągnie więcej prądu niż zasilana na full bo ma dużo niższa rezystancję, a co za tym idzie większy przepływ prądu,,, i efekt odwrotny od zamierzonego, ani dobrego światła ani niskiego zużycia energii,,,

artax - 11 Kwi 2012, 23:07

Kolego ja tam nic sobie nie ubzdurałem :hihihi: Mnie przekonało do LED nie trendy ale mniejszy pobor Wat.Jak tak zliczyc to cos kolo 200 będzie.Druga sprawa to dobre ledy lepiej widać jadąc w trasie w sloneczny dzień.
pzdr

Parzych - 11 Kwi 2012, 23:17

artax napisał/a:
Mnie przekonało do LED nie trendy ale mniejszy pobor Wat
Dokładnie z tego samego powodu będę zakładał ledy, tym bardziej że przy ogrzewanej przedniej szybie, zimą przy kilkunastokilometrowych przelotach, prądu może zabraknąć jak silnik nie zaskoczy za pierwszym razem...
JoeMix - 12 Kwi 2012, 00:33

Akurat zimą światła LEDo i HIDo podobne są do bani bo moment się klosze brudzą bo lampy się nie grzeją i marzną i lipa, ale kto co lubi,,, druga sprawa popularne jest określenie że dioda LED jest oszczędna, ale wbrew pozorom te jasne też żrą prądu,,, to tylko zwykła kontrolka ciągnie 0,02A,,,
ElGrey - 12 Kwi 2012, 07:45

Czepiasz się okrutnie, LED i HID grzeją się wystarczająco, tyle ze LED przy niskich temperaturach możne nie zadziałać, a u nas norma są temp -20, dodatkowo wytrzymałość tych zestawów jest wątpliwa bo wytrzymują krótko, a następnie zaczynają migotać i gasną, pełno jest tego typu widocznych na drogach :|
LED ok 14W można porównać do halogena 55W, ale niestety LED jest nadal światłem kierunkowym i nie nadaje się do standardowego klosza ;-( dlatego pozycje, czy tez światła inne to lipa testowałem kilka zestawów i dopiero zamiennik za 60 zł był dobry ;-| to boli.

artax - 12 Kwi 2012, 12:23

Panowie w 3 aucie czyli od ok 6 lat używam led.Nie było problemu, o ktorym piszecie.Na bank opisujecie przygody z jakąś lipą.Ja montowałem Philipsy i jest ok.Myślę ,ze jesli montuje n -razy to jestem przykladem zadowolonego.No i co do migania ,awarii przy -20 to jestem przekonany ,ze przyczyną jest złe zamontowanie lub szmelc za 50 zlotych.Ludziska kupują mowią ,ze takze świeci jak te droższe.A efekt jest jak powyzej opisujecie. :devil: tkwi w szczegółach(wykonaniu)
pzdr
p.s.Mam na mysli zestwy montowane na zewnątrz .Na forum jest wstawione zdjęcie.

ElGrey - 12 Kwi 2012, 18:20

Wykonani i braku zabezpieczenia przed wilgocią, bo prawda jest ze sam elmęt świetlny raczej się nie psuje.
Link jak to dziła w mojej Mk 6
http://www.youtube.com/watch?v=lM8AzTqQPaw
do producenta:
http://www.drl.proeltec.com/
a produkt każdy możne sobie znaleźć na allegro... niestety cenę podnieśli, ale je znajdzie się kilku chętnych to można się dogadać co do ceny i zrobi się kopie mojego softu do modułu i będzie śmigać gitara :yes:

hawaj - 13 Kwi 2012, 17:24

ElGrey napisał/a:
dodatkowo wytrzymałość tych zestawów jest wątpliwa bo wytrzymują krótko, a następnie zaczynają migotać i gasną, pełno jest tego typu widocznych na drogach :|


Ja mam już 2 lata zestaw świateł dziennych Philips'a , i jakoś mi nie paruje ani nie gaśnie. Poprostu świeci tak samo jak w dniu zamontowania , chyba że mowa tutaj o jakichś podróbach za 50zł...Widuje taki przypadek codziennie , kierowca busa- po jednej stronie wogule nie świeci. Ale jeśli ktoś będzie się decydować na dzienne to z czystym sumieniem mogę polecić Philips'a. Poniżej wklejam link dla zainteresowanych. :twisted:

Kod:
http://allegro.pl/philips-swiatla-dzienne-drl-led-daylight-4-led-waw-i2219606237.html

ElGrey - 14 Kwi 2012, 07:27

Nie przeczę ze Philipa są trwale bo nie miałem z nimi do czynienia :twisted: , natomiast powtarzam: Po co psuć wygląd auta jakimiś światłami dodatkowymi które nie pasują do niego w żaden sposób, <czerwonakartka> jeszcze jak ktoś nie ma przeciwmgielnych i tam zastosuje zestaw okrągły to jest ok, ale płaskie coś.. Nie znalazłem konfiguracji która by wyglądała sensownie w Mk4, czy taż mojej Mk6 S, :bezradny: więc zastosowałem takie rozwiązanie i nie popsułem wyglądu aut, taki był mój cel :ok:
Parzych - 13 Maj 2012, 20:32

hawaj napisał/a:
Jutro postaram się zmontować jakiś filmik i pokaże wam jak to działa bynajmniej u mnie! :-)
Jutro będzie futro, prawie miesiąc minął a filmiku nima... :fox:
JoeMix - 13 Maj 2012, 21:16

Parzych, A co Ty nie wiesz jak światła świecą? Wspomniane migotanie jest spowodowane uszkodzeniem elektroniki sterującej lub efektem nagrywania świateł na video,,, sa LEDy które świecą jak żarówki,,, przykładowo niech pobierają 1 jednostkę prądu, w lampie jest 48 LEDów więc zużycie prądu jest 48x1,,, a są świtała które działają muliplexowo (czy jakoś podobnie) i działa to tak ze w jednej chwili świeci tylko jedna (lub kilka) LEDów,,, i sa one przełączane kilkadziesiąt razy na sekundę (tak jak obraz na starych monitorach) - zużycie prądu jest dużo niższe, np 8 jeśli jest 6 segmentów LEDów a w jednej chwili świeci tylko jeden + jakieś grosze dla sterownika,,, ale awaria elektroniki powoduje właśnie migotanie,,, tak samo jak nagrywanie takiego światła na video,,,
Parzych - 13 Maj 2012, 21:22

JoeMix napisał/a:
Parzych, A co Ty nie wiesz jak światła świecą?
Nie rób ze mnie idioty, świeciłem sobie takimi w Norauto/Feuvercie, jestem ciekawy jak się wpasowały prostokątne w przód MK6... Bo przed zakupem okrągłych kombinowałem na wszystkie sposoby i mi nigdzie prostokątne nie podchodziły... :9:
JoeMix - 13 Maj 2012, 21:30

Parzych napisał/a:
Nie rób ze mnie idioty
:ups: Nie no jak tak przekornie,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group