|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Zerwana śruba od pokrywy zaworów
kecaj999 - 8 Kwi 2012, 12:43 Temat postu: [MK3] Zerwana śruba od pokrywy zaworów Zerwałem śrubę od pokrywy zaworów w mk3 1.3. Jak ją wykręcić w warunkach garażowych? Nie mam spawarki ani wykrętaków, gwintowników. Myślałem o wywierceniu 2 dziur w zerwanej śrubie wbiciu 2 mniejszych i odkręceniu kombinerkami... Ma ktoś może lepszy sprawdzony sposób?
kecaj999 - 8 Kwi 2012, 15:04
Przy dokręcaniu strzeliła. Urwał się łeb i trzpień siedzi w głowicy, nie wystaje z niej.
LeVeL - 8 Kwi 2012, 20:32
użyj płaskiego wkrętaka i mocno przyciskając staraj się odkręcić w większości przypadkach na zerwanej śrubie pozostaje zadzior gdzie może się zaczepić wkrętak. Ja tak odkręciłem zerwaną śrubę od koła
Pawełos666 - 12 Kwi 2012, 17:31
to calkiem normalne ze urwales czapke od sruby dekla. ford dawal tam strasznie kruche. zdarza sie to nawet komus kto naprawia auta a nie wie ze fordach to normalka. trzeba dokrecac je bardzo delikatnie. trzeba zdejmowac dekla i walnac mlotkiem by ja obrucilo. jesli siedzi bardzo gleboko to tylko rozwiercanie. jesli wystaje to popukujesz w srubokret mlotkiem w tym miejscu co ma "zadzior" musi ja obrucic
Adzi22 - 12 Kwi 2012, 17:47
tak jak mówil Pawełos ja urwałem tą śrube 2 tygodnie temu punktakiem nabijem lekko dziure i lekko wiertłem dwójka i potem wsadzić np gwóźdz w ten otwór i młotkiem pukać tak jakbyś odkręcał mocno ona nie siedzi
Żółwik Tuptuś - 12 Kwi 2012, 18:04
Dodam tylko do wypowiedzi chłopaków odnośnie metod odkręcania ( ja bym próbował ostro zakończonym śrubokrętem z pobijakiem - jest mniejszy niż przecinak i nie ześlizguje sięjak punktak przy pukaniu młotkiem), że warto później wyciągnąć syfy z otworów i dokładnie pomierzyć jakiej głębokości jest otwór, po czym dopasować długość śrub trzymających dekiel.
Śruby od dekla ukręca się w bardzo prosty sposób - w wewnątrz ślepego otworu zostaje trochę syfu typu olej opiłki itd, po dokręceniu dekiel cieknie ( no może nie od razu) co za tym idzie dokręcamy dalej. Korkowa uszczelka się poddaje , ale śruby nie dociągają, bo opierają się już o dno otworów w które są wkręcane.
Wtedy odrobinę nadrywamy łepek i przy odkręcaniu (bo nadal cieknie) urywamy go do końca.
Śruby w deklach oryginalnie to 8.8 Problem tkwi w sposobie dokręcania.
|
|