Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK4] Mocno szarpie/ przerywa przy przyśpieszaniu

Kadzax - 10 Mar 2012, 18:25
Temat postu: [MK4] Mocno szarpie/ przerywa przy przyśpieszaniu
Witam
Mam mały problem a mianowicie autko mi szarpie:(
Dzieje się tak nieraz podczas ruszania, i zawsze w zakresie ok 2000 do 2500 obr/min, oraz przy wdepnięciu głęboko w podłogę-na każdym z 5 przełożeń.
Dodam tylko, że bolid pali świetnie i czy zimno czy ciepło, oraz trzyma pięknie obroty jałowe.
Jak sądzicie co może być dolegliwością bo niestety nie mam $ na metodę prób i błędów.
Przewody nowe, świece też.
Czy gdyby była to cewka palił by tak dobrze?
Chodzi mi tez po głowie pompka paliwa.
Pozdrawiam.

Marcin - 11 Mar 2012, 11:21

jak masz przepływomierz to go wyczyść, a jak MAP'a to podpinając się pod kompa można sprawdzić czy daje dobre sygnały (jakby był uwalony to na pewno będziesz miał czarną chmurę z wydechu).

Kadzax napisał/a:
Przewody nowe,

to wcale nie jest gwarancją, że są dobre, sprawdzałeś czy nie przebijają?

LeVeL - 11 Mar 2012, 13:00

Marcin napisał/a:
jak masz przepływomierz to go wyczyść, a jak MAP'a to podpinając się pod kompa można sprawdzić czy daje dobre sygnały (jakby był uwalony to na pewno będziesz miał czarną chmurę z wydechu).


Ja też dodam coś od siebie ,a mianowicie ...Ludzie dbajcie o map sensor , a dokładnie o ten wężyk :) W szkole na warsztatach zbadałem map sensor oscyloskopem kiedy rurka była brudna.Wyszło im że czas wtrysku trwał ponad 3 ms. gdy wyczyściłem rurkę ten czas zmniejszył się do 1.6 ms. , a sami pewnie domyślicie się na co to ma wpływ :)

Marcin - 11 Mar 2012, 18:08

LeVeL napisał/a:
Ja też dodam coś od siebie ,a mianowicie ...Ludzie dbajcie o map sensor , a dokładnie o ten wężyk :) W szkole na warsztatach zbadałem map sensor oscyloskopem kiedy rurka była brudna.Wyszło im że czas wtrysku trwał ponad 3 ms. gdy wyczyściłem rurkę ten czas zmniejszył się do 1.6 ms. , a sami pewnie domyślicie się na co to ma wpływ

dowiedź się gdzie MAP siedzi w zetecu-s i dopiero doradzaj :fox:

zabka35i - 12 Mar 2012, 19:25

Marcin napisał/a:
dowiedź się gdzie MAP siedzi w zetecu-s i dopiero doradzaj


Nie czasem jest stojąc przed samochodem po prawej stronie na przegrodzie komory silnika ?

Marcin - 13 Mar 2012, 09:16

zabka35i napisał/a:
Nie czasem jest stojąc przed samochodem po prawej stronie na przegrodzie komory silnika ?

tam jest zawór par paliwa, MAP jest przykręcony do kolektora za przepustnicą.

zabka35i - 13 Mar 2012, 18:37

Szczerze to ja za przepustnicą nie ma niczego takiego, może to kwestia różnego rocznika naszych samochodów.
hubi_2006 - 13 Mar 2012, 19:01

Cewka zapłonowa ... Identyczne objawy, jak u mnie dwa lata temu :)
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-zaplon/1091
Odkręć swoją i zobacz czy obudowa ma pęknięcia :fox:
Kadzax napisał/a:
Czy gdyby była to cewka palił by tak dobrze?

Miałem tak samo.

TSRules - 13 Mar 2012, 19:33

a mi szarpie po tankowaniu (nie z protestu ceny paliwa) podejrzewam że baboki z dna sie wzruszają i dlatego chyba ? bo co innego ?
Kadzax - 16 Mar 2012, 20:10

Witam
Wybaczcie, ze tak długo mnie nie było, ale praca nie pozwalała:(
Więc po koleju:):
-przewody kupiłem oryginałki motorcrafta, bo tamte to były tanie zamienniki i ku mojemu zaskoczeniu... to samo-załamka...
Oglądałem cewkę i wizualnie nie ma nic co mogłoby niepokoić-nie mam opcji podmiany,
Mapa nie znalazłem, ale ponoć robiłby zasłonę dymną przy nim, a on nawet przy 6500obr/min nie puszcza dymka,
Teraz powiem wam, że sytuacja ma się tak:
-auto chodzi baja,
-depnę mocno gaz i jadę jakby na 3 cylach-towarzyszy temu dźwięk z wydechy idealnie taki sam jakie z siebie czoper po odkręceniu manetki.Wymieniłem :
-filtr paliwa,
-filtr powietrza,
-wspomniane przewody,
-podmieniłem świeczki,
Nadal nic.
Chyba znak żeby zmienić silnik na 1,7 z pumki:P-tak dla pocieszenia, żeby sobie w łeb nie strzelić z rozpaczy.

diodalodz - 17 Mar 2012, 09:20

SPrawdź kompresje. na 90% wyplił się któryś zawór wydechowy. to częste w 16 zaworowych silnikach.
Raffaello - 25 Lis 2012, 22:23

sprawdź iskrę na świecach. Na 99% stawiam że to wina cewki zapłonowej, na jednym cylindrze może być za słaba iskra i przy przyspieszaniu będzie szarpać. U mnie były te same objawy i po wymianie cewki wszystko ustąpiło i auto śmiga jak należy.
Wisni@ - 26 Lis 2012, 18:08

Jakies Firmy masz kable i świece ??
hubi_2006 - 28 Lis 2012, 23:10

To i tak będzie cewka...
elsat - 30 Lis 2012, 17:07

Witam. Wlasnie ten temat przerabialem. Wymien cewke, mialem identyczne objawy.
tamatho82 - 29 Maj 2013, 09:22

Miałem dokładnie to samo :) cewka. Swoją drogą mam namiar na mega tanie cewki! jakby ktoś potrzebował jest wyprzedaż po 49zł :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group